eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaUsługa Utrzymania Modułu Archiwizacji Repozytorium Cyfrowego Biblioteki Narodowej.



Ogłoszenie z dnia 2025-12-11

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa Utrzymania Modułu Archiwizacji Repozytorium Cyfrowego Biblioteki Narodowej.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: BIBLIOTEKA NARODOWA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000275955

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: al. Niepodległości 213

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 02-086

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.7.) Numer telefonu: +48226082271

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@bn.org.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bn.org.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa Utrzymania Modułu Archiwizacji Repozytorium Cyfrowego Biblioteki Narodowej.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-debf54cf-e6e7-4f86-a63e-c9da67ee7365

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00593476

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00049328/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

2.3.2 Utrzymanie ciągłości działania i modernizacja Modułu Archiwizacji

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Zamówienie jest realizowane w ramach działania FERC.02.03 "Cyfrowa dostępność i ponowne wykorzystanie informacji”, w ramach Priorytetu FERC.02 „Zaawansowane usługi cyfrowe” programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 projektu „Patrimonium – dziedzictwo uczonych”, umowa nr FERC.02.03-IP.01-003/24-00.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://e-propublico.pl/Zamawiajacy/AktualneOgloszenia?zamawiajacyId=2e20f960-d926-4498-8417-cf74dc190586 - link prowadzi do wykazu ogłoszeń Zamawiającego, gdzie w dziale „USŁUGI” należy wybrać nazwę niniejszego postęp. (sygnatura: XIV.263.10.2025)

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, z zastrzeżeniem wymogów określonych w Rozdziale VIII Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej jako: SWZ). Środkiem komunikacji elektronicznej w niniejszym postępowaniu jest platforma on-line działająca pod adresem https://e-ProPublico.pl/ (dalej także jako: „Platforma”) oraz poczta elektroniczna (e-mail: przetargi@bn.org.pl).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: #1. Wykonawca zamierzający złożyć ofertę w niniejszym postępowaniu musi posiadać konto na Platformie. Zamawiający zaleca Wykonawcom założenie konta na Platformie z odpowiednim wyprzedzeniem, przed dniem upływu terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu.
#2. Wykonawca, przystępując do postępowania, akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://e-ProPublico.pl/ oraz uznaje go za wiążący.
#3. Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.
#4. Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo – aplikacyjne pozwalające na korzystanie z Platformy:
1) stały dostęp do sieci Internet,
2) posiadanie dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicznej (e-mail),
3) komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux,
4) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa – Platforma współpracuje z najnowszymi, stabilnymi wersjami wszystkich
głównych przeglądarek internetowych (Internet Explorer 10+, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera),
5) włączona obsługa JavaScript oraz Cookies.
#5. Zamawiający dopuszcza następujący format danych przesyłanych przy użyciu Platformy:
1) pliki w formatach określonych w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, przy czym zaleca się wykorzystywanie plików w formacie .pdf, .doc, .docx, .xls, .xlsx;
2) w celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeń: .zip lub .7Z;
3) maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 150 MB, przy czym nie określa się limitu liczby plików.
#6. Zamawiający określa wymagania techniczne dotyczące użycia wskazanej skrzynki poczty elektronicznej do komunikacji w postępowaniu przy użyciu poczty elektronicznej (e-mail: przetargi@bn.org.pl):
1) dopuszczalna wielkość załączników dla jednej wiadomości e-mail: 50MB,
2) niedopuszczalne rozszerzenia plików: .ace, .vbe, .app, .docm, .exe, .ani, .reg, .scr, .vbs, .js, .ps1, .ps1xml, .ps2, .ps2xml, .psc1, .psc2.
#7. W postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są za pośrednictwem Platformy (odpowiednio na karcie „Zapytania/Wyjaśnienia” albo „Wiadomości”) lub poczty elektronicznej (e-mail: przetargi@bn.org.pl), z zastrzeżeniem, że ofertę wraz z załącznikami, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa się za pośrednictwem Platformy, podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Nie jest dopuszczalne przekazywanie oferty wraz z załącznikami za pośrednictwem poczty elektronicznej. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przekazanych za pośrednictwem Platformy przyjmuje się datę ich zamieszczenia na Platformie.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): #1. Administratorem danych jest: Biblioteka Narodowa z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa. #2. Inspektor Ochrony Danych: kontakt jest możliwy poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail: daneosobowe@bn.org.pl lub wysyłanie pisma na adres Biblioteki Narodowej, podany powyżej. #3. Cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych: dane osobowe niezbędne do udziału w postępowaniu będą przetwarzane w celu
przeprowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO. #4. Więcej informacji na temat ochrony danych osobowych w Bibliotece Narodowej znajduje się w Polityce Prywatności na stronie administratora: www.bn.org.pl oraz w Rozdziale XIX SWZ. #5. Wykonawca, ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego, zobowiązany jest do wypełnienia obowiązku informacyjnego: przewidzianego w art. 13 RODO wobec osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą, i od których dane te wykonawca pozyskał bezpośrednio; przewidzianego w art. 14 RODO wobec osób fizycznych, których dane osobowe przekazuje Zamawiającemu – Bibliotece Narodowej, i których dane pośrednio pozyskał, chyba że znajdzie zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Prawa osób, których dane dotyczą: prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy określające sposób przetwarzania i ochrony danych osobowych, prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania lub uzupełnienia, a także ograniczenia przetwarzania, z tym zastrzeżeniem, że:
a) skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia danych nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą treści umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może spowodować naruszenia integralności protokołu postępowania oraz jego załączników,
b) skorzystanie z prawa do ograniczenia przetwarzania nie znajdzie zastosowania w odniesieniu do przechowywania danych w celu
zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej, lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej/prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
Osobie, której dane dotyczą, nie przysługuje prawo do usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) z uwagi na wyłączenie art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 ust. 1 RODO, prawo sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: XIV.263.10.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi monitorowania i utrzymania Modułu Archiwizacji Repozytorium Cyfrowego Biblioteki Narodowej wraz z niezbędnymi pracami programistycznymi, zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ (dalej także jako: OPZ) wraz z Załącznikami do OPZ od nr 1 do nr 4.

4.2.6.) Główny kod CPV: 72267000-4 - Usługi w zakresie konserwacji i napraw oprogramowania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

72267100-0 - Konserwacja oprogramowania technologii informacji

72267200-1 - Naprawa oprogramowania technologii informacji

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w Rozdziale XVI SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Maksymalny Czas Naprawy w przypadku Zgłoszenia Standardowego

4.3.6.) Waga: 30

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Maksymalny Czas Naprawy w przypadku Zgłoszenia Awarii

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu określony przez Zamawiającego, zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający uzna warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
#a) w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedno zamówienie lub zamówienia, których łączna wartość była nie mniejsza niż 100 000 zł (słownie: sto tysięcy złotych) netto, a każde z tych zamówień polegało/-y na wykonywaniu prac o charakterze programistycznym w produkcyjnym systemie informatycznym, zrealizowanym w technologii Java, zarządzającym taśmami LTO (Linear Tape-Open), w którym liczba obsługiwanych taśm była nie mniejsza niż 100 sztuk.
Uwagi Zamawiającego:
- Zamawiający informuje, że jeżeli w celu potwierdzenia spełnienia ww. warunku udziału Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, to zgodnie z postanowieniem w Rozdziale VII część B ust. 3, Wykaz usług, o którym mowa w Rozdziale VII część B ust. 2 pkt 1, musi dotyczyć tych z ww. usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
- W przypadku gdy na potwierdzenie wartości wykonanej usługi będzie podana wartość w walucie obcej, Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na wartość w złotych według średniego kursu NBP (tabela A) dla danej waluty z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych nie było publikacji NBP średnich kursów walut (tabela A), to Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na wartość w złotych według średniego kursu NBP (tabela A) dla danej waluty z pierwszego dnia następującego po zamieszczeniu ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym opublikowane zostały przez NBP średnie kursy walut (tabela A).
#b) Wykonawca dysponuje co najmniej 1 osobą, która zostanie skierowana do realizacji zamówienia, o następującym wymaganym doświadczeniu i kompetencjach:
- minimum 4 lata doświadczenia w wykonywaniu funkcji Programisty Java,
- Certyfikat Oracle Certified Professional Java Programmer (lub równoważny - potwierdzający wiedzę w zakresie programowania w języku Java wydany przez SUN Microsystems),
- znajomość następujących technologii:
● Oracle Java 1.8 lub nowsze,
● System kolejkowy z rodziny Apache, np. ActiveMQ,
● Framework Spring,
● Transakcje XA i Atomikos,
● Repozytorium do kontroli wersji oprogramowania, np. Git,
● Oracle MySQL (baza danych),
- znajomość systemów z rodziny Linux, w szczególności dystrybucji CentOS lub równoważnej, tj. należącej do gałęzi RPM-based, w stopniu umożliwiającym:
● wykorzystanie konsoli do wykonywania operacji na dyskach, plikach i folderach, w szczególności edycję plików konfiguracyjnych,
● kontrolę działania procesów i usług,
- minimum przez 2 lata łącznie wykonywał prace o charakterze programistycznym w produkcyjnym systemie informatycznym, zrealizowanym w technologii Java, zarządzającym taśmami LTO (Linear Tape-Open) z zapisem danych w formacie LTFS (Linear Tape File System), w którym liczba obsługiwanych taśm była nie mniejsza niż 100 sztuk,
#c) Wykonawca dysponuje co najmniej 1 osobą, która zostanie skierowana do realizacji zamówienia, o następującym wymaganym doświadczeniu i kompetencjach:
- znajomość systemów z rodziny Linux, w szczególności dystrybucji CentOS lub równoważnej, tj. należącej do gałęzi RPM-based, w stopniu umożliwiającym:
● wykorzystanie konsoli do wykonywania operacji na dyskach, plikach i folderach, w szczególności edycję plików konfiguracyjnych,
● kontrolę działania procesów i usług.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: #1. Do oferty Wykonawca dołącza oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w Rozdziale VI ust. 2 SWZ – wzór ww. oświadczenia stanowi Załącznik nr 16 do SWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (wg wzoru w Załączniku nr 16 do SWZ). W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, Wykonawca składa także oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotu udostępniającego zasoby (wg wzoru w Załączniku nr 16 do SWZ).
#2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp, do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji niniejszego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca, realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
#3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu określonego w Rozdziale VI ust. 7 pkt 4 lit. a, w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 117 ust. 3 ustawy Pzp, składają wraz z ofertą oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, sporządzone wg wzoru w Załączniku nr 19 do SWZ, z którego będzie wynikać, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – w celu potwierdzenia, że polegają na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
#4. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia - w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda złożenia:
1) Wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączenia dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. Ww. okres wyrażony w latach liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert. Wzór Wykazu usług stanowi Załącznik nr 17 do SWZ.
2) Wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór Wykazu osób stanowi Załącznik nr 18 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

#1. Na mocy art. 97 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium.
#2. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych).
#3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
#4. Wadium może być wnoszone, według wyboru Wykonawcy, w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
#5. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca zobowiązany jest wpłacić przelewem na poniższy rachunek bankowy Zamawiającego (konto Biblioteki Narodowej):
56 1130 1017 0020 1461 0620 0005.
Tytuł przelewu powinien zawierać następujący zapis:
„Wadium – XIV.263.10.2025 – Usługa Utrzymania Modułu Archiwizacji Repozytorium Cyfrowego Biblioteki Narodowej”.
#6. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, tj. w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 4 pkt 2-4, gwarancja lub poręczenie powinny zawierać zapis, że wadium dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia prowadzonego w trybie podstawowym bez przeprowadzania negocjacji na podstawie ustawy Pzp, pod nazwą: „Usługa Utrzymania Modułu Archiwizacji Repozytorium Cyfrowego Biblioteki Narodowej”, znak sprawy XIV.263.10.2025.
#7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 4 pkt 2–4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
#8. W przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczeń, które zostały sporządzone w języku obcym, Zamawiający żąda, aby wraz z ww. gwarancją lub poręczeniem zostało złożone jej/jego tłumaczenie na język polski.
#9. Szczegółowe informacje dotyczące wniesienia wadium zostały zawarte w Rozdziale X SWZ.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w formie konsorcjum) pod warunkiem, że ustanowią oni pełnomocnika, określając zakres jego uprawnień, oraz spełnione będą następujące wymagania:
1) zgodnie z Rozdziałem VII część A ust. 10 SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie złożą wraz z ofertą pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w którym wskazano w szczególności:
a) postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego dotyczy,
b) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
c) ustanowionego pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz zakres uprawnień pełnomocnika;
2) oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
3) z treści Formularza oferty powinno wynikać, że oferta składana jest w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: w odpowiednim miejscu w Formularzu oferty należy wpisać nazwy wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i dane umożliwiające ich identyfikację;
4) każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi oddzielnie wykazać, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek określonych w Rozdziale VI ust. 2 SWZ;
5) w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu określonych w Rozdziale VI ust. 7 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że spełniają ww. warunki udziału w postępowaniu łącznie.
Uwaga: Zgodnie z Rozdziałem XVII ust. 7 SWZ, jeżeli zostanie wybrana jako najkorzystniejsza oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca przedłoży kopię umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

#1. Zmiana Umowy dopuszczalna jest w zakresie i na warunkach przewidzianych przepisami ustawy Pzp, w szczególności Strony są uprawnione do dokonania zmian, o których mowa w art. 455 ust. 2 ustawy Pzp, tj. zmian o łącznej wartości mniejszej niż progi unijne oraz niższej niż 10% wartości pierwotnej Umowy, niezależnie od innych przypadków zmian dozwolonych przepisami ustawy Pzp. Powyższa zmiana, niezależnie od jej wartości, nie może prowadzić do zmiany ogólnego charakteru Umowy.
#2. W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, wynagrodzenie brutto określone w § 3 Umowy, może ulec zmianie odpowiednio do zmiany wysokości podatku od towarów i usług lub podatku akcyzowego, przy czym powyższa zmiana będzie miała zastosowanie wyłącznie do wynagrodzenia objętego fakturami wystawionymi po dacie wejścia w życie zmian przepisów prawa wprowadzających nowe stawki podatku od towarów i usług lub podatku akcyzowego. Warunki wprowadzenia ww. zmian są opisane w § 13 ust. 5 Projektu umowy (Załącznik nr 1 do SWZ).
#3. W przypadku wystąpienia zmiany:
1) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, lub
2) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu, lub
3) wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
Strony wprowadzą zmianę wysokości wynagrodzenia odpowiednią do kwoty, o jaką wskutek tych zmian zmianie ulegnie koszt wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę. Warunki wprowadzenia ww. zmian są opisane w §
13 ust. 6-8 Projektu umowy (Załącznik nr 1 do SWZ).
#4. Zgodnie z art. 439 ust. 1 i ust. 2 ustawy Pzp, w przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia każda ze Stron ma prawo do żądania zmiany wynagrodzenia Wykonawcy na warunkach opisanych w §13 ust. 4 i ust. 9-10 Projektu umowy (Załącznik nr 1 do SWZ).
#5. Strony dopuszczają zmianę Umowy w przypadku, gdy nastąpiła zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego, która bezpośrednio wpłynie na termin, sposób lub zakres realizacji Przedmiotu Umowy.
#6. Wszelkie zmiany w Umowie wymagają aneksu w formie pisemnej lub w formie elektronicznej, pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem postanowień § 4 ust. 4 i ust. 5 Umowy. Zmiana Umowy skutkuje zmianą wynagrodzenia jedynie w zakresie płatności realizowanych po dacie zawarcia aneksu do Umowy, o którym mowa powyżej.
#7. Zamawiający, po stwierdzeniu, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19, o których mowa w §14 ust. 1 Projektu umowy (Załącznik nr 1 do SWZ), mogą wpłynąć lub wpływają na należyte wykonanie Umowy, może w uzgodnieniu z Wykonawcą dokonać zmiany Umowy, o której mowa w ustawie Pzp, w szczególności przez:
1) zmianę terminu wykonania Umowy lub jej części, lub czasowe zawieszenie wykonywania Umowy lub jej części,
2) zmianę sposobu wykonywania dostaw, usług lub robót budowlanych,
3) zmianę zakresu świadczenia wykonawcy i odpowiadającą jej zmianę wynagrodzenia wykonawcy – o ile wzrost wynagrodzenia spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekroczy 50% wartości pierwotnej Umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-19 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z załącznikami składa się za pośrednictwem Platformy on-line działającej pod adresem https://e-ProPublico.pl/, postępując zgodnie z instrukcją określoną w Rozdziale XIV ust. 2 SWZ.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-19 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-17

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

#1. Uzupełnienie informacji dotyczącej okresu realizacji zamówienia:
Umowa będzie zawarta na okres 20 miesięcy od dnia jej zawarcia. Szczegółowe informacje dotyczące terminu realizowania Przedmiotu Umowy zawarte są w § 2 Projektu Umowy (Załącznik nr 1 do SWZ).
#2. Zamawiający wymaga, aby przed podpisaniem umowy Wykonawca złożył wypełnioną i podpisaną „Ankietę dla Wykonawcy w zakresie możliwości powierzenia przetwarzania danych osobowych” na formularzu stanowiącym Załącznik nr 14 do SWZ (dalej jako: Ankieta), potwierdzającą, że Wykonawca, któremu Zamawiający zamierza powierzyć przetwarzanie danych osobowych w związku z realizacją umowy, spełnia wymagania określone w art. 28 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), tj. zapewnia wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą. Szczegółowe informacje dotyczące Ankiety zawarte są w Rozdziale XVII ust. 5 SWZ.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.