Ogłoszenie z dnia 2025-12-11
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00593148/01 - Modyfikacja z dnia 2025-12-11
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
PRZYGOTOWANIE I DOWÓZ JEDNODANIOWYCH GORĄCYCH POSIŁKÓW (ZUPA + DRUGIE DANIE) ŚWIADCZENIOBIORCOM MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W RUMI
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rumi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 190581618
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sobieskiego 42
1.5.2.) Miejscowość: Rumia
1.5.3.) Kod pocztowy: 84-230
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@mops.rumia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://samorzad.gov.pl/web/mops-rumia
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
PRZYGOTOWANIE I DOWÓZ JEDNODANIOWYCH GORĄCYCH POSIŁKÓW (ZUPA + DRUGIE DANIE) ŚWIADCZENIOBIORCOM MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W RUMI
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a6ba2765-6df4-41b0-a975-9a562b675595
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00592938
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00033624/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Przygotowanie i dowiezienie gorącego posiłku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a6ba2765-6df4-41b0-a975-9a562b6755953.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, poprzez platformę e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl, z zastrzeżeniem, że:
a) ofertę oraz załączniki do oferty, składa się za pośrednictwem zakładki „Oferty/Wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu na konto Wykonawcy,
2) W szczególnie uzasadnionych przypadkach, uniemożliwiających komunikację Wykonawcy z Zamawiającym za pośrednictwem platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail: zamowieniapubliczne@mops.rumia.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Formularz oferty (wypełniony) oświadczenie (art. 125 ust. 1 Pzp) (ew. inne wymagane pliki) należy najpierw podpisać elektronicznie (tj. podpisem kwalifikowanym) lub podpisem zaufanym lub osobistym a następnie (po ewentualnym spakowaniu do zip.) wysłać za pośrednictwem platformy e-zamówienia, za pośrednictwem zakładki „Oferty/Wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu na konto, w formacie pdf (który rekomenduje Zamawiający), jpg, gif, zip.
(Uwaga! Rekomendacja Zamawiającego! Wykonawca nie podpisuje zaszyfrowanego ,,zip.” tylko w ,,zip.-ie” mają być już podpisane elektronicznie (tj. podpisem kwalifikowanym) lub podpisem zaufanym lub osobistym pliki)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DA.221.19.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiot zamówienia na usługę społeczną stanowi: usługa przygotowania oraz dowożenia na wskazane miejsce w granicach administracyjnych Rumi gorących posiłków (zupa + drugie danie) Świadczeniobiorcom Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rumi (dalej MOPS),
4.2.6.) Główny kod CPV: 55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
55521200-0 - Usługi dowożenia posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
a) Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji w przypadku, gdy w okresie trwania umowy wyczerpaniu ulegnie zakres podstawowy. Skorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji jest uzależnione od bieżących potrzeb Zamawiającego oraz od przydzielonych na ten cel środków finansowych w budżecie Zamawiającego.b) prawo opcji będzie polegało na zwiększeniu zakresu przedmiotu umowy (ilości usług będących przedmiotem zamówienia) i wartości wynagrodzenia Wykonawcy w sposób wskazany niżej. Prawem opcji objęte jest świadczenie usług będących przedmiotem niniejszego zamówienia w następujących ilościach dodatkowych w stosunku do zamówienia podstawowego:
Maksymalnie opcja może dotyczyć całkowitej ilości usługi przygotowania oraz dowożenia gorących posiłków (zupa + drugie danie) tj. 3072 posiłków.
c) prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W ramach prawa opcji Zamawiający zastrzega sobie możliwość pełnego albo częściowego zlecenia realizacji przedmiotu zamówienia objętego prawem opcji. Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji niezależnie od realizacji podstawowego zakresu zamówienia wskazanego Formularzu ofertowym - jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji, określonego w lit. b. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji w części lub całości, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu,
d) w celu uruchomienia prawa opcji Zamawiający najpóźniej na 3 dni przed upływem wyczerpania kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia złoży Wykonawcy pisemne lub równoważne (w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub pocztą elektroniczną za pośrednictwem e-doręczeń lub ePuaP lub w inny uzgodniony z Wykonawcą sposób - oświadczenie w przedmiocie skorzystania z prawa opcji. Oświadczenie woli dotyczące realizacji prawa opcji powinno być złożone w terminie umożliwiającym jego realizację w okresie trwania umowy. W przypadku złożenia oświadczenia woli w powyższym terminie, Wykonawca ma obowiązek zrealizować zamówienie opcjonalne,
e) brak stosownego oświadczenia świadczy o rezygnacji z zamówienia opcjonalnego w całości lub w części (jeżeli Zamawiający skorzystał częściowo z zamówień opcjonalnych). Skorzystanie z prawa opcji nie wymaga aneksowania przedmiotowej umowy lub jej zmiany;
f) Zamawiający zastrzega, że ceny jednostkowe objęte opcją będą identyczne, jak w zamówieniu podstawowym określonego w formularzu cenowym złącznik nr 2 do SWZ oraz niezmienne w całym okresie realizacji umowy, z zastrzeżeniem warunków określonych w umowie,
g) termin, w ciągu którego Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji - w terminie trwania umowy. Termin zakończenia opcji uzależniony będzie od posiadanych środków, jednak nie później niż do 31.12.2026 r. w zależności, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
h) Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji obowiązkiem umownym Wykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie objętym wykorzystanym prawem opcji.
i) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia przewidzianego prawem opcji (w tym rozliczenie za wykonanie zamówienia z prawa opcji) na warunkach opisanych w SWZ i w umowie.
j) Przedmiot opcji jest ściśle związany z realizacją umowy w zakresie podstawowym, czyli świadczenie usług przygotowania i dowożenia gorącego posiłku (zupa + drugie danie) w sposób opisany wyżej. Opcja stanowi poprawę ilościową świadczonych usług. W przypadku skorzystania z opcji będzie ona uzupełnieniem zakresu usług w części podstawowej i niespornie nie będzie modyfikować ogólnego charakteru umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie zawodowe kucharza
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: zatrudnienie dietetyka
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: kryterium społeczne
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunek/warunki udziału w postępowaniu dotyczący/-e:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że:
- w przypadku gdy Wykonawca prowadzi działalność gospodarczą lub zawodową - jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania.
(Warunek dotyczący zdolności do występowania w obrocie gospodarczym pozwala Zamawiającemu na identyfikację podmiotu występującego w postępowaniu, a w szczególności ustalenie, czy podmiot jest wpisany do odpowiedniego rejestru. Chodzi przede wszystkim o Krajowy Rejestr Sądowy (KRS), do którego powinny być wpisane podmioty prowadzące działalność gospodarczą w określonej formie prawnej i Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej (CEIDG), czyli spis przedsiębiorców będących osobami fizycznymi).
Udokumentowanie nastąpi przez dołączenie aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 (sześć) miesięcy przed jego złożeniem, potwierdzający dopuszczenie Wykonawcy do obrotu prawnego, w zakresie objętym zamówieniem oraz określający osoby upoważnione do dokonywania czynności prawnych, chyba że Zamawiający może ją uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1557 z późn. zm.)
Warunek w powyższym zakresie, nie dotyczy osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej ubiegających się o zamówienie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek, jeżeli jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - suma ubezpieczenia w wysokości co najmniej: 100 000 zł brutto (słownie: sto tysięcy złotych) (23 649,60 EUR).
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że:
- zrealizował w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (okresy wyrażone w latach liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert tj. od dnia 19 grudnia 2025 r. włącznie; okres ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert to okres od 19 grudnia 2022 r. włącznie do 19 grudnia 2025 włącznie), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedno zamówienie porównywalne co do charakteru (przygotowywanie, wydawanie, przygotowywanie i dowożenie, wydawanie i dowożenie posiłków) o łącznej wartości nie niższej niż 150 000 zł brutto (35 474,41 EUR) wraz z potwierdzeniem ich należytego wykonania;
dysponuje/będzie dysponował odpowiednim personelem wyznaczonym do realizacji usług, posiadającym bieżące przeszkolenie z zakresu BHP higieny żywienia, a także aktualne książeczki zdrowia
dysponuje urządzeniami technicznymi, w tym kuchnią przystosowaną do przygotowywania posiłków, spełniającą wymagania sanitarno-higieniczne właściwych instytucji, w tym SANEPID-u dotyczące miejsca przygotowywania posiłków dla żywienia zbiorowego
dysponuje środkiem transportu spełniającym wymogi sanitarno-techniczne - jeżeli odrębne przepisy tego wymagają - do przewozu żywności zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym przez SANEPID
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy, stanowią załącznik nr 3 do SWZ. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy ( w tym tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 454, 455 ustawy PZP), w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-19 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: (Platforma e-zamówienia) MOPS Rumia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-19 09:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-17
INNE PRZETARGI Z RUMI
- PRZYGOTOWANIE I DOWÓZ JEDNODANIOWYCH GORĄCYCH POSIŁKÓW (ZUPA + DRUGIE DANIE) ŚWIADCZENIOBIORCOM MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W RUMI
- ŚWIADCZENIE USŁUG TYMCZASOWEGO SCHRONIENIA WRAZ Z MOŻLIWOŚCIĄ WYŻYWIENIA - (Cz. VI) - W NOCLEGOWNI WRAZ Z MOŻLIWOŚCIĄ JEDNEGO GORĄCEGO POSIŁKU DLA OSÓB BEZDOMNYCH
- PRZYGOTOWANIE I DOWÓZ JEDNODANIOWYCH GORĄCYCH POSIŁKÓW (DRUGIE DANIE) ŚWIADCZENIOBIORCOM MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W RUMI
więcej: przetargi w Rumi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi restauracyjne na rzecz uczniów Szkoły Podstawowej nr 68 im. II Tysiąclecia Wrocławia we Wrocławiu w 2026 roku.
- Świadczenie usług gastronomicznych dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 15 w Krośnie
- Wyzywenie pacjentów Szpitala
- Usługa cateringu dla pacjentów Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Tomaszowie Lubelskim.
- Sukcesywne świadczenie usług cateringowych podczas organizacji różnego rodzaju uroczystości, konferencji, działań projektowych oraz spotkań innego typu na potrzeby Gminy Walce w roku 2026
- Przygotowanie i dostawa posiłków dla osób przebywających w Centrum Opiekuńczo - Mieszkalnym w Radomsku w 2026 roku
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





