eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi DobieszowiceŚwiadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania chorego w gminie Bobrowniki w 2026 roku



Ogłoszenie z dnia 2025-12-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania chorego w gminie Bobrowniki w 2026 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W BOBROWNIKACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003446860

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 25 C

1.5.2.) Miejscowość: Dobieszowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-584

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.7.) Numer telefonu: 32-2877863

1.5.8.) Numer faksu: 32-2877863

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ops@bobrowniki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://ops.bobrowniki.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e4aa380d-a7f4-481c-91d6-5488e907142b

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


pomoc społeczna bez zakwaterowania, gdzie indziej niesklasyfikowana

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania chorego w gminie Bobrowniki w 2026 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e4aa380d-a7f4-481c-91d6-5488e907142b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00591618

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00470598/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania chorego w gminie Bobrowniki w 2026 roku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00537883

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OPS.271.4.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 168000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie usług opiekuńczych objętych zamówieniem odbywać się będzie przez 7 dni w tygodniu z uwzględnieniem dni
wolnych od pracy i świąt. Do zadań Wykonawcy w zakresie usług opiekuńczych należy: Realizowanie przedmiotowego
zadania zgodnie z zakresem dostosowanym do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy ww. formie. Podjęcie
czynności związanych ze świadczeniem usług w ciągu 24 godzin od chwili zgłoszenia o potrzebie ich zapewnienia, a w
przypadku nagłym niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia. Zlecenie realizacji usług opiekuńczych, specjalistycznych usług
opiekuńczych na rzecz konkretnej osoby będzie przekazywane na piśmie w postaci zgłoszenia wejścia w środowisko, który
stanowi Załącznik Nr 2 do umowy. Wykonawca otrzyma Zgłoszenie wejścia w środowisko, które będzie zawierało: imię i
nazwisko oraz adres osoby zakwalifikowanej do świadczenia usług, maksymalną ilość godzin usług świadczonych w
tygodniu, czasookres wykonywania usług, zakres i rodzaj usług procentową odpłatność za cenę jednostkową ponoszoną
przez klienta. Ze względu na dobro i potrzeby osób, na rzecz których świadczone są usługi opiekuńcze, specjalistyczne
usługi opiekuńcze w wyjątkowych przypadkach Zamawiający dopuszcza możliwość ustnego (np. telefonicznego) i
pisemnego (np. e-mailem) poinformowania Wykonawcy o terminie rozpoczęcia lub przerwania realizacji usługi. Każde tego
typu zdarzenie wymagać będzie sporządzenia stosownej dokumentacji w formie pisemnej. Współpraca na bieżąco z
pracownikami Zamawiającego. Przez współpracę rozumie się wymianę informacji dotyczącą osób korzystających ze wsparcia w formie usług, które to stanowią przedmiot zamówienia, a są związane z realizacją przedmiotu zamówienia np.
zmianę stanu zdrowia, mających wpływ na zakres świadczonych usług, brak możliwości wykonania usług spowodowany
odmową klienta. Informacje powinny być niezwłocznie zgłaszane na piśmie lub telefonicznie Zamawiającemu. Zapewnienie
osobom wykonującym usługi wyposażenia w odpowiednie ubranie ochronne dostosowane do zakresu niesionej pomocy
(rękawiczki, fartuchy itp.). Zapewnienie klientowi niezbędnej pomocy w sytuacjach nagłych, w szczególności takich
jak:odniesienie poważnych obrażeń, ciężki stan zdrowia, zatrucie pokarmowe lub choroba zakaźna, zniszczenie domu w
wyniku wandalizmu lub pożaru, kradzież na szkodę klienta, wypadki następujące podczas świadczenia usług. Szczegółowy
zakres usług opiekuńczych na podstawie art. 50 ust. 3, 4, 5 i 7 Ustawy o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. z 2025
poz. 1214 z późn. zm.) Do zadań Wykonawcy w zakresie usług opiekuńczych zwykłych w szczególności
należy:zaspokajanie codziennych potrzeb życiowych, w szczególności: pomoc w ubieraniu się zakup artykułów
spożywczych i innych potrzebnych w gospodarstwie domowym, palenie w piecu, przynoszenie opału, wody (w razie
potrzeby), przynoszenie lub przygotowywanie posiłków z uwzględnieniem diety zleconej przez lekarza, karmienie oraz
sprzątanie po posiłku, utrzymanie w czystości naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu gospodarstwa, domowego
służącego podopiecznemu, pranie bielizny osobistej podopiecznego, pranie lub zanoszenie i odbieranie bielizny pościelowej
i odzieży do/z pralni, prasowanie, bieżące utrzymanie w czystości mieszkania osoby objętej pomocą, w szczególności:
wynoszenie śmieci i okresowe generalne sprzątanie mieszkania, mycie okien (raz na 3 miesiące), wezwanie lekarza w
sytuacjach wymagających jego interwencji oraz realizacja recept, załatwianie niezbędnych spraw urzędowych (poczta,
administracja, bank itp.), zgłaszanie napraw urządzeń domowych, świadczenie podstawowej opieki higieniczno-sanitarnej,
w szczególności: zapewnienie higieny osobistej podopiecznego (pomoc przy toalecie porannej, wieczornej np. mycie,
kąpanie, czesanie, golenie, mycie głowy, obcinanie paznokci itp.), pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych w tym:
zmiana pieluch, zmiana bielizny osobistej i pościelowej, przesłanie łóżka podopiecznego, zapobieganie powstawaniu
odleżyn i odparzenia ciała podopiecznego, układanie podopiecznego w łóżku i pomoc przy zmianie pozycji ciała u osób
nieporuszających się, zapewnienie kontaktów z otoczeniem: pomoc w komunikowaniu się z innymi osobami, pomoc w
poruszaniu się, w szczególności w dojściu na zabiegi medyczne, rehabilitacyjne, do lekarza itp. towarzyszenie w spacerach,
czytanie prasy, książek, listów, itp., wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do zapewnienia kontaktów z
otoczeniem, powiadamianie rodziny lub lekarza rodzinnego o istotnych zmianach w zachowaniu podopiecznego
wskazujących na pogorszenie stanu zdrowia, okazywanie wsparcia emocjonalnego w doświadczeniach egzystencjalnych:
samotności, cierpieniu i umieraniu. prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczanie się z podopiecznym z wydanych pieniędzy.
Szczegółowy zakres specjalistycznych usług opiekuńczych na podstawie art. 50 ust. 4 Ustawy o pomocy społecznej (tekst
jednolity Dz. U. z 2025 poz. 1214 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r.
w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 816). Zgodnie z § 2 ww.
rozporządzenia ustala się następujące rodzaje specjalistycznych usług opiekuńczych dostosowanych do szczególnych
potrzeb osób wymagających pomocy w formie specjalistycznych usług opiekuńczych, wynikających z rodzaju ich schorzenia
lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym: uczenie i rozwijanie
umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: kształtowanie umiejętności zaspokajania
podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i
rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie
asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie
czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu, dbałość o higienę i wygląd,
utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, wspólne
organizowanie i spędzanie czasu wolnego, korzystanie z usług różnych instytucji, interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w
tym: pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie
psychologiczne, rozmowy terapeutyczne, ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, doradztwo, koordynacja działań innych
służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług, kształtowanie
pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi, współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec
osoby chorującej, niepełnosprawnej, pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym: w uzyskaniu świadczeń socjalnych,
emerytalno-rentowych, w wypełnieniu dokumentów urzędowych, wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym
zwłaszcza: w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności
uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach
samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy, w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do
zatrudnienia, w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą, w
rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku, pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:
nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, zwiększanie
umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe; pielęgnacja - jako wspieranie procesu
leczenia, w tym: pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań
diagnostycznych, pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece, pilnowanie przyjmowania leków oraz
obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana
opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w
utrzymaniu higieny, pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych;
rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27
sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tj. Dz. U. z 2024 r , poz. 146):
zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii, współpraca ze specjalistami
w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej
aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług; pomoc mieszkaniowa, w tym: w uzyskaniu mieszkania,
negocjowaniu i wnoszeniu opłat, w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,
kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu; Określenie wymagań niezbędnych do realizacji zamówienia.
Specjalistyczne usługi opiekuńcze (ale także usługi opiekuńcze) mają być świadczone przez osoby posiadające kwalifikacje
do wykonywania zawodu pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki,
asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty
lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi. (§ 3 ust. 1
rozporządzenia). Szacunkowo przedmiot zamówienia obejmuje: usługi opiekuńcze (zwykłe) – średniomiesięcznie około 296
godzin, co wyniesie około 3550 godzin w skali zamówienia, specjalistyczne usługi opiekuńcze – średniomiesięcznie około 34
godzin miesięcznie, co wyniesie około 410 godziny w skali zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85312100-0 - Usługi opieki dziennej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych

85312000-9 - Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych

85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 164000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 237525,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 164000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Zespół Medyczno Opiekuńczy Alicja Kluczna ; NIP 629-184-47-04 członek konsorcjum -

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Stowarzyszenie Pomocy Osobom Potrzebującym „HOME CARE” 41-303 Dąbrowa Górnicza, ul. Św. Antoniego 123; NIP 629-247-13-46; Regon 361034433 – Lider konsorcjum

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 629 247 13 46

7.3.3) Ulica: Kościuszki 27

7.3.4) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza.

7.3.5) Kod pocztowy: 41-300

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-12-10

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 164000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2026-01-01 do 2026-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.