Ogłoszenie z dnia 2025-12-04
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00533797/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-11-14
- 2025/BZP 00545017/01 - Modyfikacja z dnia 2025-11-20
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 20 02 01”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 270198636
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Podmiejska 53
1.5.2.) Miejscowość: Zawiercie
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-400
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretriat@zgkzawiercie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgkzawiercie.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-19136256-5463-4ac1-aaf1-5d4855d192161.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 20 02 01”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-19136256-5463-4ac1-aaf1-5d4855d19216
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00575842
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00533797
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZGK.ZP-09/2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 177600
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 20 02 01 – bez worków.
a) Przedmiotem zamówienia jest sukcesywny odbiór i zagospodarowanie odpadów w procesie odzysku lub recyklingu zgodnie z Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. - o odpadach (Dz.U. 2023 poz. 1587 z późn. zm.) odpadów ulegających biodegradacji o kodzie 20 02 01.
b) Szacunkowa ilość odpadów o kodzie 20 02 01 w okresie realizacji zamówienia wynosić będzie 400 Mg.
c) Sposób i miejsce zagospodarowania odebranych odpadów muszą być zgodne
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności z wymaganiami ww. ustawy i jej przepisów wykonawczych.
d) Odpady o kodzie 20 02 01 (odpady ulegające biodegradacji) będą pochodziły
z selektywnej zbiórki od właścicieli nieruchomości oraz z koszenia ulic i parków.
e) Odbiór odpadów o kodzie 20 02 01 będzie się odbywał z terenu Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Zawierciu w dniach od poniedziałku do piątku, w godzinach od 6.00 do 20.00, transportem Wykonawcy i na jego koszt.
f) Wykonawca zobowiązany jest do terminowego odbioru i transportu odpadów w miejsce docelowego zagospodarowania nie dłużej niż w terminie 24 h (czas reakcji) od momentu zgłoszenia odbioru przez Zamawiającego. Załadunek odpadu należy do Zamawiającego.
g) Ważenie odbieranych komponentów będzie się odbywało na wagach Zamawiającego, zlokalizowanych w ZGK w Zawierciu i będzie poprzedzane każdorazowo generowaniem karty przekazania odpadu w elektronicznym systemie BDO. Wykonawca, każdorazowo będzie potwierdzał w elektronicznym systemie BDO ilości odebranych do zagospodarowania odpadów o kodzie 20 02 01.
h) W chwili przekazania odpadów przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy, Wykonawca przejmuje odpowiedzialność za przejęte odpady, za należyte postępowanie z nimi i za skutki z tego wynikające.
i) Wykonawca zobowiązany jest poddać całą masę przekazanych mu odpadów o kodzie 20 02 01 procesom przetwarzania w posiadanej przez siebie instalacji i na podstawie posiadanego zezwolenia na przetwarzanie odpadów w procesie odzysku R3 lub R12.
j) Powstały w wyniku przetwarzania, o którym mowa w pkt h) powyżej "materiał wyjściowy" Wykonawca zobowiązuje się zagospodarować odpowiednio:
- jeżeli w wyniku przetwarzania odpadów o kodzie 20 02 01 powstanie środek poprawiający właściwości gleby, to wówczas zostanie on wprowadzony do obrotu na podstawie posiadanej przez Wykonawcę decyzji Ministra Rolnictwa, zezwalającej na wprowadzanie do obrotu środka poprawiającego właściwości gleby.
k) Odebrany odpad nie będzie podlegał zwrotowi.
l) Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu pisemne potwierdzenie poddania odebranego odpadu procesowi odzysku/recyklingu w terminie 14 dni od odbioru każdej partii odpadu. Instalacja do odzysku lub recyklingu przedmiotowych odpadów musi spełniać wymagania określone w Ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. - o odpadach (Dz.U. z 2022 r., poz. 699).
m) Wykonawca zobowiązany jest posiadać jednostki transportowe dostosowane do transportu odpadów oraz posiadać trwałe zabezpieczenia uniemożliwiające zwiewanie lub wysypywanie się odpadów podczas transportu.
n) Odpady pochodzą z bezpośredniej selektywnej zbiórki odpadów. Zamawiający nie ma możliwości określenia gwarantowanych przez Zamawiającego parametrów ilościowych, jakościowych i morfologicznych odpadów przekazywanych Wykonawcy w ramach niniejszej umowy. W związku z tym Wykonawca nie może dochodzić żadnych roszczeń od Zamawiającego z tego tytułu.
o) Na podstawie dowodów ważenia wygenerowanych u Zamawiającego będzie następowało rozliczanie z Wykonawcą. Skalkulowana przez Wykonawcę cena jednostkowa za 1 Mg będzie podstawą do określenia należności za faktycznie odebraną ilość odpadów w danym miesiącu. Cena jednostkowa będzie zawierała w sobie wszelkie koszty, w tym m.in. koszty transportu i zagospodarowania odpadów.
p) Wykonawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe w wyniku transportu odpadów od chwili ich wydania przez Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych ZGK w Zawierciu przy ul. Podmiejskiej 53 do czasu poddania ich i zakończenia procesów zagospodarowania. Wykonawca ponosi w szczególności odpowiedzialność za działania zaniechania swego personelu oraz podmiotów, którymi się posłużyło do wykonania przedmiotu zamówienia np. przewoźników.
q) Z chwilą wydania odpadów Wykonawcy (wskazanemu przez niego Przewoźnikowi) przechodzą na Wykonawcę wszelkie korzyści i ciężary związane z nimi oraz niebezpieczeństwo ich przypadkowej utraty lub uszkodzenia, w szczególności przejmuje on odpowiedzialność za wydane odpady, za należyte postępowanie z nimi i za skutki z tego wynikające.
r) Szacunkowa ilość odpadów o kodzie 20 02 01 w okresie realizacji zamówienia wynosić będzie 400 Mg. Minimalną ilość odpadu przeznaczonego do przekazania ustala się na 300 Mg.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 191808,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 247968,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 191808,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Senda Centrala Sp. z o.o.
Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Senda Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9522268195
7.3.3) Ulica: Strzygłowskiej 67FK
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 04-872
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
przetworzenie odpadu 20 02 01 - Sprzedaż Kruszywa Janusz Stus z siedzibą Siomki ul. Wesoła 5 , 97-371 Wola Krzysztoporska
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-12-03
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 191808,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-12-31INNE PRZETARGI Z ZAWIERCIA
- Część 1: Termomodernizacja przy ul. Aptecznej 1. Część 2: Termomodernizacja przy ul. Szkolnej 17. Poprawa efektywności energ. oraz warunków sanit. budynków wielorodzinnych w zasobach g. Zawiercie.
- Ochrona osób i mienia Sądu Rejonowego w Zawierciu
- Zakup lub rozbudowa repozytoriów medycznych, w tym zakup usługi serwisowej w chmurze
- Kompleksowe usługi utrzymania czystości i porządku w budynku Sądu Rejonowego w Zawierciu przy ul. Leśnej 4 i ul. Paderewskiego 12 wraz z utrzymaniem porządku na przylegających terenach zewnętrznych
- "Zadanie nr 1 Zakup 1 sztuki agregatu prądotwórczego o mocy 328 kW Zadanie nr 2 Zakup 1 sztuki agregatu prądotwórczego o mocy 256 kW"
- ,,Przebudowa drogi powiatowej nr 1791 S Irządze - Wilgoszcza"
więcej: przetargi w Zawierciu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych na terenie gminy Szczawa od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.
- "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Rokietnica w okresie od 1 stycznia 2026r. do 31 grudnia 2026r"
- "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Komańcza "
- Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Komarówka Podlaska z podziałem na części
- Odbiór, wywóz i zagospodarowanie odpadów z cmentarza komunalnego, budynku urzędu oraz OSP na terenie Gminy Władysławowo
- Zagospodarowanie zmieszanych, selektywnie zebranych i biodegradowalnych odpadów odbieranych przez Przedsiębiorstwo Wodno - Kanalizacyjne "Eko - Skawa" Sp. z o.o. w 2026 roku - ES.ZP.6.2025
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





