Ogłoszenie z dnia 2023-12-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00525087/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-11-30
- 2023/BZP 00538849/01 - Modyfikacja z dnia 2023-12-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w Zawierciu w 2024 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania1.2.) Nazwa zamawiającego: DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W ZAWIERCIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000686470
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: RZEMIESLNICZA
1.5.2.) Miejscowość: Zawiercie
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-400
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: 32/6721573
1.5.8.) Numer faksu: 32/6722256
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@dps.zawiercie.powiat.finn.pl/
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.dps.zawiercie.powiat.finn.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/8502831.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w Zawierciu w 2024 roku2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-97e2ce83-8d14-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00567324
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00047271/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.7 Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych dla Domu Pomocy Społecznej w Zawierciu w 2024 r.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00525087
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: SRP261-0054/23
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów spożywczych na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w Zawierciu w 2024 r. Szczegółowy rodzaj asortymentu oraz maksymalny zakres zamówienia został określony w Formularzu asortymentowo-cenowym, stanowiącym Załącznik Nr 2 do SWZ.
2. Towary objęte zamówieniem oraz sposób ich dostarczenia Zamawiającemu muszą być zgodne z zapisami SWZ, Formularza asortymentowo-cenowego, obowiązującymi
w zakresie przedmiotu zamówienia normami i atestami oraz przepisami prawa.
3. Miejscem dostawy jest siedziba Zamawiającego: ul. Rzemieślnicza 9, 42-400 Zawiercie.
4. Realizacja zamówienia musi być zgodna z wdrożonymi i stosowanymi w zakładzie Wykonawcy zasadami systemu HACCP.
5. Dostawy będą odbywać się sukcesywnie, w zależności od bieżących potrzeb Zamawiającego na podstawie odrębnych zamówień określających min. ilość, asortyment towaru i termin dostawy. Zamówienia będą składane przez przedstawicieli Zamawiającego w uzgodniony wcześniej sposób: telefonicznie, pocztą elektroniczną lub osobiście.
6. Zamawiający wymaga, aby realizacja dostaw następowała w dni robocze, pięć razy
w tygodniu.
7. Wykonawca zrealizuje dostawy w terminie nie dłuższym niż 4 dni od dnia złożenia zamówienia, w godzinach 07:00-08:00 rano. W przypadku, gdy termin dostawy wypadnie w dzień ustawowo wolny od pracy, dostawa zostanie realizowana w dniu poprzedzającym ten dzień. Wykonawca zadeklaruje termin wyrażony w dniach w Formularzu ofertowym, stanowiącym Załącznik Nr 1 do SWZ. Termin ten zostanie wpisany do przyszłej umowy
w sprawie zamówienia publicznego. Zaoferowanie przez Wykonawcę terminu dłuższego niż 4 dni będzie skutkowało odrzuceniem jego oferty.
8. Wykonawca będzie dostarczał towar środkiem transportu przystosowanym do przewozu żywności zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
9. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczania towaru:
a) pierwszego gatunku, dopuszczonego do obrotu zgodnie z obowiązującymi wymogami, normami i atestami,
b) świeżego, czystego, nie uszkodzonego, bez obcych zapachów,
c) o gramaturze zgodnej z umową i zamówieniem,
d) w ilości zgodnej z zamówieniem.
10. Opakowania towarów powinny umożliwiać ich identyfikację zgodnie z dokumentem handlowym.
11. Wykonawca zapewni opakowanie towarów:
a) zgodne z wytycznymi sanitarnymi,
b) czyste, chroniące przed utratą właściwości spożywczych i walorów smakowych,
c) zabezpieczające przez zabrudzeniem lub uszkodzeniem w trakcie transportu.
Jeżeli wymaga tego specyfika towaru, Wykonawca dostarczy go w dodatkowym opakowaniu o cechach jak w zdaniu pierwszym.
12. Opakowania producentów dostarczonych towarów:
a) nie mogą wykazywać oznak naruszenia fabrycznego zamknięcia, uszkodzenia lub zabrudzenia,
b) muszą posiadać nadrukowaną informację, co najmniej o nazwie środka spożywczego, informację dotyczącą producenta, dacie przydatności do spożycia.
13. Wspólny słownik kodów CPV:
15800000-6 Różne produkty spożywcze;
14. Zamawiający wymaga, aby użyte do realizacji przedmiotu zamówienia pojazdy spełniały wymagania ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Wykonawca od dnia 1 stycznia 2022 r. ma obowiązek zapewnienia udziału pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie użytkowanych pojazdów, w udziale określonym w art. 68 ust. 3 tejże ustawy z uwzględnieniem ewentualnych zmian tego przepisu, polegających na zmniejszeniu wymaganego udziału bądź przesunięciu wskazanej w nim daty początkowej.
15. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości poszczególnych towarów w zależności od bieżących potrzeb przy jednoczesnym zachowaniu cen jednostkowych, bez konieczności zmiany umowy, jak również prawo do ograniczenia zamówienia maksymalnie o 20 % jego zakresu.
16. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zostały opisane w projektowanych postanowieniach umowy (Załącznik Nr 5 do SWZ).
4.5.3.) Główny kod CPV: 15890000-3 - Różne produkty spożywcze i produkty suszone
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
15872000-1 - Zioła i przyprawy korzenne
15851100-9 - Makaron niegotowany
15332200-6 - Dżemy i marmolady, galaretki owocowe, przeciery z owoców i orzechów oraz pasty do smarowania
15840000-8 - Kakao; czekolada i wyroby cukiernicze
15830000-5 - Cukier i produkty pokrewne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
I. Uzasadnienie faktyczne i prawne:W terminie wyznaczonym, tj. w dniu 12.12.2023 r. o godz. 12.05 zostały otwarte następujące oferty (termin składania ofert wyznaczono na dzień 12.12.2023 r. do godz. 12.00):
1. Zakłady Produkcji Spożywczej AMBI
M. Karkut i Wspólnicy – sp. j., 41-902 BYTOM, ul. Składowa 11
Cena oferty przewyższa kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia.
2. PPH POLARIS Małgorzata Gruszczyńska
62-800 KALISZ, ul. Żołnierska 20A
Podstawa prawna odrzucenia oferty:
Oferta odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, który stanowi: „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść jest niezgodna z warunkami za-mówienia”.
Uzasadnienie faktyczne odrzucenia oferty:
Oferta Wykonawcy: PPH POLARIS, jest niezgodna ze szczegółowym opisem rodzaju asortymentu, określonym w Załączniku nr 2 do SWZ – Formularzu asortymentowo-cenowym. W pozycji 40 niniejszego Formularza, Zama-wiający wymagał sucharów bez cukru w opakowaniach 285/300 g w ilości 15 sztuk. Wykonawca zaproponował dostawę produktu w opakowania 225 g, to jest o grama-turze niezgodnej z wymaganiami Zamawiającego. W wyniku tego, zaoferował finalnie dostawę mniejszą o około 1 kg.
Wobec zaistniałej sytuacji, zgodnie z dyspozycją art. 226 ust. 1 pkt 5) Pzp, ofertę złożoną przez Wykonawcę - należało odrzucić.
3. Hurtownia Artykułów Spożywczych „MIŚ” Barbara Florjańska
42-400 ZAWIERCIE, ul. Grunwaldzka 15
Podstawa prawna odrzucenia oferty:
Oferta odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 10) ustawy Pzp, który stanowi: „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosz-tu”.
Uzasadnienie faktyczne odrzucenia oferty:
Oferta Wykonawcy: Hurtownia Artykułów Spożywczych „MIŚ”, zawiera błędy w obliczeniu ceny, w związku z przyjęciem niewłaściwej stawki podatku VAT.
Wobec powyższego, zgodnie z dyspozycją art. 226 ust. 1 pkt 10) Pzp, ofertę złożoną przez Wykonawcę - należało odrzucić.
4. KAWON Spółka Jawna Wiesława, Michał i Paweł Kłósek
42—470 SIEWIERZ, Żelisławice, ul. Rolnicza 9a
Podstawa prawna odrzucenia oferty:
Oferta odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp, który stanowi: „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona po terminie składania ofert”.
Uzasadnienie faktyczne odrzucenia oferty:
Oferta Wykonawcy: KAWON Spółka Jawna, została złożona po terminie składania ofert. Termin ten wyznaczono na dzień 12-12-2023 r., godz. 12:00, natomiast oferta została złożona w dniu 12-12-2023 r. o godz. 12:03:58, co potwierdza raport oferty wygenerowany przez Platformę zakupową, na której prowadzone jest przedmiotowe postępowanie.
Ustawodawca w art. 226 ust. 1 pkt 1) Pzp przesądził, że oferta podlega weryfikacji, czy została złożona w terminie oraz pod kątem ewentualnych przyczyn ujawnienia się tej oferty w systemie teleinformatycznym zamawiającego po upływie terminu składania ofert. Zatem w okolicznościach, gdy wpływ oferty po terminie składania ofert nie budzi wątpliwości zamawiającego i nie nastąpiła awaria systemu teleinformatycznego, zamawiający odrzuca taką ofertę.
Wobec powyższego, zgodnie z dyspozycją art. 226 ust. 1 pkt 1) Pzp, ofertę złożoną po terminie składania ofert należało odrzucić.
W toku badania ofert, stwierdzono, iż cena jedynej oferty niepodlegającej odrzuceniu, przewyższa kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może tej kwoty zwiększyć. Wobec powyższego, postępowanie o udzielenie zamówienia nie może osiągnąć swego celu w postaci wyboru najkorzystniejszej oferty i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Mając na uwadze powyższe, postępowanie ulega unie-ważnieniu, na podstawie art. 255 pkt 3) Pzp.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
INNE PRZETARGI Z ZAWIERCIA
- ŚWIADCZENIA KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI PRAWNEJ NA RZECZ SZPITALA POWIATOWEGO W ZAWIERCIU
- "Przebudowa ul. Skarżyckiej i ul. Krótkiej oraz budowa drogi gminnej - Droga nr 5 w ramach prac poscaleniowych w obrębie Rudniki gmina Włodowice" - 2 Części
- Budowa zadaszenia o stałej konstrukcji istniejącego boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej nr 7 w Zawierciu (...) w ramach programu OLIMPIA (...)
- Budowa drogi gminnej - ul. Ogrodowa (Droga nr 4) w ramach prac poscaleniowych w obrębie Turza gmina Łazy
- Remont drogi dojazdowej wraz z drogami wewnętrznymi w ZPiSdN Zawiercie - Etap III B
- Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową, remontem i wykończeniem części pomieszczeń budynku remizy OSP Blanowice w ramach zadania Przebudowa pomieszczeń (..) w strażnicy OSP Blanowice (..)
więcej: przetargi w Zawierciu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Dostawa produktów żywnościowych, napojów, lodów i alkoholi dla Centrum Kultury i Czytelnictwa Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna."
- Sukcesywne dostawy artykułów spożywczych w roku 2024
- DOSTAWY PRODUKTÓW SPOŻYWCZYCH
- "Sukcesywne dostawy pieczywa, bułki tartej oraz mąki pszennej do Zakładu Karnego w Siedlcach"
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych w 2024r. na potrzeby Przedszkola nr 86 w Gdańsku- III
- Sukcesywne dostawy różnych artykułów spożywczych na potrzeby ZAZ w Czarnem
więcej: Dżemy i marmolady, galaretki owocowe, przeciery z owoców i orzechów oraz pasty do smarowania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.