eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PoznańSukcesywna usługa odbioru odpadów



Ogłoszenie z dnia 2024-10-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Sukcesywna usługa odbioru odpadów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: SIEĆ BADAWCZA ŁUKASIEWICZ - POZNAŃSKI INSTYTUT TECHNOLOGICZNY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 386566426

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Ewarysta Estkowskiego 6

1.5.2.) Miejscowość: Poznań

1.5.3.) Kod pocztowy: 61-755

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: komisjaprzetargowa@pit.lukasiewicz.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pit.lukasiewicz.gov.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/975977

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Usługi doradcze, badania

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Sukcesywna usługa odbioru odpadów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-92c0de85-f929-4315-8227-a768d16aa7f2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00566329

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00484783

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PRZ/00027/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 483843,74 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na załadunku, odbiorze, transporcie, utylizacji lub sprzedaży i zagospodarowaniu odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne powstających w wyniku działalności prowadzonej przez Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny przez okres 24 miesięcy, zgodnie ze składanymi zamówieniami - część I Odpady chemiczne i inne.
2. Opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SWZ.
3. Z kolei szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, z wyszczególnieniem co do rodzaju i ilości odpadów został określony w załączniku nr 2A do SWZ - Formularz cenowy dla części I.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90511000-2 - Usługi wywozu odpadów

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

4.5.5.) Wartość części: 302900,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na załadunku, odbiorze, transporcie, utylizacji lub sprzedaży i zagospodarowaniu odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne powstających w wyniku działalności prowadzonej przez Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny przez okres 24 miesięcy, zgodnie ze składanymi zamówieniami - część II oleje, emulsje, opakowania niebezpieczne.
2. Opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SWZ.
3. Z kolei szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, z wyszczególnieniem co do rodzaju i ilości odpadów został określony w załączniku nr 2B do SWZ - Formularz cenowy dla części II.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90511000-2 - Usługi wywozu odpadów

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

4.5.5.) Wartość części: 89737,50 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na załadunku, odbiorze, transporcie, utylizacji lub sprzedaży i zagospodarowaniu odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne powstających w wyniku działalności prowadzonej przez Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny przez okres 24 miesięcy, zgodnie ze składanymi zamówieniami - część III elektroodpady, baterie, nośniki informacji.
2. Opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SWZ.
3. Z kolei szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, z wyszczególnieniem co do rodzaju i ilości odpadów został określony w załączniku nr 2C do SWZ - Formularz cenowy dla części III.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90511000-2 - Usługi wywozu odpadów

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

4.5.5.) Wartość części: 10800,00 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na załadunku, odbiorze, transporcie, utylizacji lub sprzedaży i zagospodarowaniu odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne powstających w wyniku działalności prowadzonej przez Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny przez okres 24 miesięcy, zgodnie ze składanymi zamówieniami - część IV wielkogabarytowe, budowlano-remontowe, zmieszane.
2. Opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SWZ.
3. Z kolei szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, z wyszczególnieniem co do rodzaju i ilości odpadów został określony w załączniku nr 2D do SWZ - Formularz cenowy dla części IV.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90511000-2 - Usługi wywozu odpadów

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

4.5.5.) Wartość części: 119113,74 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający dla części I i II określił warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej - dysponowania co najmniej 1 (jednym) pojazdem posiadającym świadectwo dopuszczenia pojazdu ADR i spełniającym europejski standard emisji spalin mininum Euro 5, przystosowanym
do transportu odpadów […], którym będzie realizował zamówienie (rozdział X ust. 2 pkt 4 lit. c SWZ – dla części I, rozdział X ust. 2 pkt 4 lit. d SWZ – dla części II).
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej z dnia 15 lutego 2012 r. w sprawie świadectwa dopuszczenia pojazdu ADR świadectwo dopuszczenia pojazdu ADR wystawia się dla pojazdów EX/II, EX/III, FL, AT oraz pojazdu MEMU (§ 2 rozporządzenia).
Zamawiający w Opisie przedmiotu zamówienia (dalej: OPZ) nie sprecyzował, w jaki sposób, przy użyciu jakiego rodzaju pojazdu, ma następować odbiór odpadów, wskazał jedynie sposób ich magazynowania przez Zamawiającego.
W związku z tym, zgodnie z OPZ zamówienie może być realizowane przy użyciu pojazdu, dla którego nie jest wymagane świadectwo dopuszczenia ADR, dlatego w/w warunek udziału w postępowaniu należy uznać
za nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia w rozumieniu art. 112 ust. 1 ustawy Pzp.
Po upływie terminu składania ofert Zamawiający nie może zmienić określonego w SWZ warunku udziału w postępowaniu (odstąpić od weryfikacji spełniania go przez Wykonawcę).
Udzielenie zamówienia w tych okolicznościach stanowiłoby naruszenie ustawy Pzp, które zgodnie z art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp stanowi podstawę unieważnienia umowy.
Dlatego konieczne jest unieważnienie postępowania dla części I i II, ponieważ obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 188474,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 272400,00 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający dla części I i II określił warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej - dysponowania co najmniej 1 (jednym) pojazdem posiadającym świadectwo dopuszczenia pojazdu ADR i spełniającym europejski standard emisji spalin mininum Euro 5, przystosowanym
do transportu odpadów […], którym będzie realizował zamówienie (rozdział X ust. 2 pkt 4 lit. c SWZ – dla części I, rozdział X ust. 2 pkt 4 lit. d SWZ – dla części II).
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej z dnia 15 lutego 2012 r. w sprawie świadectwa dopuszczenia pojazdu ADR świadectwo dopuszczenia pojazdu ADR wystawia się dla pojazdów EX/II, EX/III, FL, AT oraz pojazdu MEMU (§ 2 rozporządzenia).
Zamawiający w Opisie przedmiotu zamówienia (dalej: OPZ) nie sprecyzował, w jaki sposób, przy użyciu jakiego rodzaju pojazdu, ma następować odbiór odpadów, wskazał jedynie sposób ich magazynowania przez Zamawiającego.
W związku z tym, zgodnie z OPZ zamówienie może być realizowane przy użyciu pojazdu, dla którego nie jest wymagane świadectwo dopuszczenia ADR, dlatego w/w warunek udziału w postępowaniu należy uznać
za nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia w rozumieniu art. 112 ust. 1 ustawy Pzp.
Po upływie terminu składania ofert Zamawiający nie może zmienić określonego w SWZ warunku udziału w postępowaniu (odstąpić od weryfikacji spełniania go przez Wykonawcę).
Udzielenie zamówienia w tych okolicznościach stanowiłoby naruszenie ustawy Pzp, które zgodnie z art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp stanowi podstawę unieważnienia umowy.
Dlatego konieczne jest unieważnienie postępowania dla części I i II, ponieważ obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 77740,20 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 104500,00 PLN

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający w Formularzu ofertowym i cenowym wymagał wskazania odpowiednio: cena brutto sprzedaży za 1kg i cena brutto za 1kg.
Cenę oferty (wartość umowy) stanowi różnica pomiędzy wartością z Formularza cenowego (jaką Zamawiający płaci Wykonawcy za odbiór), a wartością z Formularza ofertowego (jaką Wykonawca oferuje za 1 kg).
W efekcie prawidłowego zastosowania się Wykonawców do instrukcji Zamawiającego doszło do złożenia oferty, w której cena odkupienia odpadów przez Wykonawcę przewyższa cenę, którą Zamawiający jest zobowiązany zapłacić za ich odbiór.
Zawarcie umowy, w tych okolicznościach, stanowiłoby naruszenie art. 7 pkt 32 ustawy Pzp - przez zamówienie należy rozumieć umowę odpłatną zawieraną między Zamawiającym, a Wykonawcą, której przedmiotem jest nabycie usług przez Zamawiającego od Wykonawcy.
W związku z tym, że po upływie terminu składania ofert Zamawiający nie może zmienić zapisów SWZ lub wprowadzać jakichkolwiek zmian w treści ofert konieczne jest unieważnienie postępowania w części III.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1290,60 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2507,00 PLN

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 98995,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 183700,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 98995,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: EKO-TOM Turguła Spółka Jawna

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9720997902

7.3.3) Ulica: Poligonowa 1a

7.3.4) Miejscowość: Bolechowo

7.3.5) Kod pocztowy: 62-005

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 98995,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Części I, II i III zostały unieważnione. Część IV - Wykonawca wybrany. Ceny wskazanych ofert obejmują wartość podstawową zamówienia. Cena oferty oraz wartość umowy dla części IV obejmuje wartość podstawową umowy. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji do 40% wartości zamówienia podstawowego dla części IV, polegającego na zwiększeniu ilości wszystkich lub wybranego rodzaju Odpadu dla części IV.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.