Ogłoszenie z dnia 2024-10-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00484783/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-09-04
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Sukcesywna usługa odbioru odpadów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: SIEĆ BADAWCZA ŁUKASIEWICZ - POZNAŃSKI INSTYTUT TECHNOLOGICZNY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 386566426
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ewarysta Estkowskiego 6
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-755
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: komisjaprzetargowa@pit.lukasiewicz.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pit.lukasiewicz.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9759771.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Usługi doradcze, badania
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywna usługa odbioru odpadów2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-92c0de85-f929-4315-8227-a768d16aa7f2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00566329
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00484783
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: PRZ/00027/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 483843,74 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na załadunku, odbiorze, transporcie, utylizacji lub sprzedaży i zagospodarowaniu odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne powstających w wyniku działalności prowadzonej przez Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny przez okres 24 miesięcy, zgodnie ze składanymi zamówieniami - część I Odpady chemiczne i inne.2. Opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SWZ.
3. Z kolei szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, z wyszczególnieniem co do rodzaju i ilości odpadów został określony w załączniku nr 2A do SWZ - Formularz cenowy dla części I.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.5.5.) Wartość części: 302900,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na załadunku, odbiorze, transporcie, utylizacji lub sprzedaży i zagospodarowaniu odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne powstających w wyniku działalności prowadzonej przez Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny przez okres 24 miesięcy, zgodnie ze składanymi zamówieniami - część II oleje, emulsje, opakowania niebezpieczne.2. Opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SWZ.
3. Z kolei szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, z wyszczególnieniem co do rodzaju i ilości odpadów został określony w załączniku nr 2B do SWZ - Formularz cenowy dla części II.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.5.5.) Wartość części: 89737,50 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na załadunku, odbiorze, transporcie, utylizacji lub sprzedaży i zagospodarowaniu odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne powstających w wyniku działalności prowadzonej przez Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny przez okres 24 miesięcy, zgodnie ze składanymi zamówieniami - część III elektroodpady, baterie, nośniki informacji.2. Opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SWZ.
3. Z kolei szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, z wyszczególnieniem co do rodzaju i ilości odpadów został określony w załączniku nr 2C do SWZ - Formularz cenowy dla części III.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.5.5.) Wartość części: 10800,00 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na załadunku, odbiorze, transporcie, utylizacji lub sprzedaży i zagospodarowaniu odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne powstających w wyniku działalności prowadzonej przez Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny przez okres 24 miesięcy, zgodnie ze składanymi zamówieniami - część IV wielkogabarytowe, budowlano-remontowe, zmieszane.2. Opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SWZ.
3. Z kolei szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, z wyszczególnieniem co do rodzaju i ilości odpadów został określony w załączniku nr 2D do SWZ - Formularz cenowy dla części IV.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.5.5.) Wartość części: 119113,74 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający dla części I i II określił warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej - dysponowania co najmniej 1 (jednym) pojazdem posiadającym świadectwo dopuszczenia pojazdu ADR i spełniającym europejski standard emisji spalin mininum Euro 5, przystosowanym
do transportu odpadów […], którym będzie realizował zamówienie (rozdział X ust. 2 pkt 4 lit. c SWZ – dla części I, rozdział X ust. 2 pkt 4 lit. d SWZ – dla części II).
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej z dnia 15 lutego 2012 r. w sprawie świadectwa dopuszczenia pojazdu ADR świadectwo dopuszczenia pojazdu ADR wystawia się dla pojazdów EX/II, EX/III, FL, AT oraz pojazdu MEMU (§ 2 rozporządzenia).
Zamawiający w Opisie przedmiotu zamówienia (dalej: OPZ) nie sprecyzował, w jaki sposób, przy użyciu jakiego rodzaju pojazdu, ma następować odbiór odpadów, wskazał jedynie sposób ich magazynowania przez Zamawiającego.
W związku z tym, zgodnie z OPZ zamówienie może być realizowane przy użyciu pojazdu, dla którego nie jest wymagane świadectwo dopuszczenia ADR, dlatego w/w warunek udziału w postępowaniu należy uznać
za nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia w rozumieniu art. 112 ust. 1 ustawy Pzp.
Po upływie terminu składania ofert Zamawiający nie może zmienić określonego w SWZ warunku udziału w postępowaniu (odstąpić od weryfikacji spełniania go przez Wykonawcę).
Udzielenie zamówienia w tych okolicznościach stanowiłoby naruszenie ustawy Pzp, które zgodnie z art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp stanowi podstawę unieważnienia umowy.
Dlatego konieczne jest unieważnienie postępowania dla części I i II, ponieważ obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 188474,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 272400,00 PLN
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający dla części I i II określił warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej - dysponowania co najmniej 1 (jednym) pojazdem posiadającym świadectwo dopuszczenia pojazdu ADR i spełniającym europejski standard emisji spalin mininum Euro 5, przystosowanym
do transportu odpadów […], którym będzie realizował zamówienie (rozdział X ust. 2 pkt 4 lit. c SWZ – dla części I, rozdział X ust. 2 pkt 4 lit. d SWZ – dla części II).
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej z dnia 15 lutego 2012 r. w sprawie świadectwa dopuszczenia pojazdu ADR świadectwo dopuszczenia pojazdu ADR wystawia się dla pojazdów EX/II, EX/III, FL, AT oraz pojazdu MEMU (§ 2 rozporządzenia).
Zamawiający w Opisie przedmiotu zamówienia (dalej: OPZ) nie sprecyzował, w jaki sposób, przy użyciu jakiego rodzaju pojazdu, ma następować odbiór odpadów, wskazał jedynie sposób ich magazynowania przez Zamawiającego.
W związku z tym, zgodnie z OPZ zamówienie może być realizowane przy użyciu pojazdu, dla którego nie jest wymagane świadectwo dopuszczenia ADR, dlatego w/w warunek udziału w postępowaniu należy uznać
za nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia w rozumieniu art. 112 ust. 1 ustawy Pzp.
Po upływie terminu składania ofert Zamawiający nie może zmienić określonego w SWZ warunku udziału w postępowaniu (odstąpić od weryfikacji spełniania go przez Wykonawcę).
Udzielenie zamówienia w tych okolicznościach stanowiłoby naruszenie ustawy Pzp, które zgodnie z art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp stanowi podstawę unieważnienia umowy.
Dlatego konieczne jest unieważnienie postępowania dla części I i II, ponieważ obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 77740,20 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 104500,00 PLN
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w Formularzu ofertowym i cenowym wymagał wskazania odpowiednio: cena brutto sprzedaży za 1kg i cena brutto za 1kg.
Cenę oferty (wartość umowy) stanowi różnica pomiędzy wartością z Formularza cenowego (jaką Zamawiający płaci Wykonawcy za odbiór), a wartością z Formularza ofertowego (jaką Wykonawca oferuje za 1 kg).
W efekcie prawidłowego zastosowania się Wykonawców do instrukcji Zamawiającego doszło do złożenia oferty, w której cena odkupienia odpadów przez Wykonawcę przewyższa cenę, którą Zamawiający jest zobowiązany zapłacić za ich odbiór.
Zawarcie umowy, w tych okolicznościach, stanowiłoby naruszenie art. 7 pkt 32 ustawy Pzp - przez zamówienie należy rozumieć umowę odpłatną zawieraną między Zamawiającym, a Wykonawcą, której przedmiotem jest nabycie usług przez Zamawiającego od Wykonawcy.
W związku z tym, że po upływie terminu składania ofert Zamawiający nie może zmienić zapisów SWZ lub wprowadzać jakichkolwiek zmian w treści ofert konieczne jest unieważnienie postępowania w części III.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1290,60 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2507,00 PLN
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 98995,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 183700,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 98995,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: EKO-TOM Turguła Spółka Jawna
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9720997902
7.3.3) Ulica: Poligonowa 1a
7.3.4) Miejscowość: Bolechowo
7.3.5) Kod pocztowy: 62-005
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-22
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 98995,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Produkcja i dostawa materiałów wydawniczych dla Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu
- Roboty budowlane polegające na remoncie schodów drewnianych w budynku Urzędu Skarbowego w Kępnie.
- Wymiana opraw oświetlenia iluminacji na oświetlenie LED w Collegium Maius Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Świadczenie usług w zakresie prac administracyjnych, z możliwością składania ofert częściowych - postępowanie II
- Budowa sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy bocznej od ul. Spławie 17-19 (Inwestycja lokalna)
- WYKONANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ WRAZ Z PEŁNIENIEM NADZORU AUTORSKIEGO DLA PRZEBUDOWY UL. ĆMIELOWSKIEJ W POZNANIU
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa odbioru odpadów komunalnych z jednostek Policji woj. lubelskiego
- "Usługa wywozu i utylizacji odpadów niebezpiecznych i pozostałych niebędących odpadami komunalnymi w okresie 12 miesięcy (...) pakiet 2 (Wyściółka i odchody zwierzęce)"
- Remont dachu wraz z opracowaniem projektu na wymianę instalacji odgromowej oraz jej wykonaniem w budynku nr 95 w kompleksie wojskowym przy ul. Dworcowej 6a w Grupie - sprawa nr 95/2025
- Usługa zagospodarowania odpadów komunalnych segregowanych pochodzących z nieruchomości położonych na terenie gminy Głogów Małopolski i obsługiwanych przez EkoGłog Sp. z o.o w 2026 roku.
- Świadczenie usługi odbioru oraz zagospodarowania odpadów komunalnych z Izby Administracji Skarbowej w Katowicach oraz podległych jej jednostek organizacyjnych
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Nowe Piekuty oraz zorganizowanie i prowadzenie punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) w Gminie Nowe Piekuty
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.