eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Komorniki › Budowa instalacji fotowoltaicznej oraz pompy ciepła dla budynku hali Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Komornikach



Ogłoszenie z dnia 2023-12-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa instalacji fotowoltaicznej oraz pompy ciepła dla budynku hali Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Komornikach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Komorniki

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258709

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Stawna 1

1.4.2.) Miejscowość: Komorniki

1.4.3.) Kod pocztowy: 62-052

1.4.4.) Województwo: wielkopolskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański

1.4.7.) Numer telefonu: +48618107751

1.4.8.) Numer faksu: +48618107985

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@komorniki.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.komorniki.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00565000

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-12-20

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00530824

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa instalacji fotowoltaicznej na budynku hali Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Komornikach, ul. Polna 37, 62-052 Komorniki, Działka nr ewidencyjny: 204/3, Obręb ewidencyjny: 302107_2.0003, Komorniki, powiat poznański, województwo wielkopolskie.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe zaprojektowanie i wybudowanie: systemu modułów fotowoltaicznych, wytwarzających energię elektryczną, zainstalowanych na terenie nieruchomości stanowiącej własność Gminy Komorniki.
3. Szczegółowy zakres prac został opisany w załączniku nr 1 do projektowanych postanowień umowy.
4. Realizacja zadania będzie wykonywana w czynnym obiekcie, w związku z tym, Wykonawca jest zobowiązany do niezakłócania funkcjonowania obiektu.
5. Elementy instalacji będące przedmiotem zamówienia muszą być fabrycznie nowe, wolne od wad fabrycznych oraz od obciążeń wobec osób trzecich. Panele fotowoltaiczne, inwertery i pompy ciepła powinny być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2023 roku.
6. Warunki realizacji zamówienia opisane są w załączniku nr 8 do SWZ (projektowane postanowienia umowy).
7. Wykonawca ma obowiązek określić w Formularzu ofertowym, jakie oferuje panele fotowoltaiczne, inwertery i pompy ciepła.
8. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 pkt 15 ustawy Pzp.
Powody niedokonania podziału: Przedmiot zamówienia tworzy nierozerwalną całość, wszystkie prace są ze sobą powiązane i nie ma możliwości wyodrębnienia osobnego zakresu, aby dopuścić możliwość składania ofert częściowych.
Brak podziału zamówienia na części nie zakłóca konkurencji w ramach postępowania.
9. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art.214 ust 1 pkt 8 Ustawy.
10. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań.
11. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W takim przypadku zobowiązany jest do wykazania w załączniku nr 1 do SWZ – Formularz ofertowy informacji o części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania nazw ich firm, o ile są już znane. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. Wykonawca może zmienić podwykonawcę lub z niego zrezygnować.
12. Rozwiązania równoważne:
W przypadku użytych w dokumentacji postępowania nazw materiałów należy je rozumieć jako przykładowe – o parametrach pożądanych przez Zamawiającego. Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza w każdym wypadku użycie materiału równoważnego pod względem głównych (istotnych) parametrów technicznych i użytkowych, przy zachowaniu co najmniej takiego samego poziomu jakości, trwałości, funkcjonalności oraz kompatybilności z pozostałymi materiałami użytymi (wbudowanymi) przy realizacji zamówienia. Dopuszczalne są jedynie takie zmiany materiałów, które mieszczą się w ramach zawartych rozwiązań konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów potwierdzających parametry materiałów i urządzeń. W przypadku zamiaru zastosowania jakichkolwiek rozwiązań lub materiałów równoważnych Wykonawca ma obowiązek opisać je szczegółowo w ofercie oraz wykazać ich równoważność.
Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
Zgodnie z art. 101 ust. 5 Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w zakresie zaproponowanych materiałów i urządzeń przedstawionych w załączniku nr 1 do projektowanych postanowień umowy pod warunkiem, że będą posiadały parametry techniczne, nie gorsze niż wymagane przez Zamawiającego.
Zaoferowane urządzenia i materiały równoważne muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do obrotu gospodarczego.
13. Wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy:
Zamawiający stawia wymóg w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: osoby montujące instalacje.
Sposób weryfikacji zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem osób oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone w § 5 projektowanych postanowień umowy (załącznik nr 8 do SWZ ).
14. Gwarancja i rękojmia
gwarancja na instalację fotowoltaiczną:
- panele PV muszą posiadać gwarancję min. 10 lat max 15 lat oraz 25 lat na min. 80% mocy (podlegające ocenie);
- inwertery muszą posiadać gwarancję min. 10 lat max 15 lat (podlegające ocenie),
- konstrukcja musi posiadać gwarancję min. 10 lat (niepodlegające ocenie),
- pozostałe instalacje musza posiadać gwarancję min. 5 lat max 6 lat (niepodlegające ocenie)
- pompy ciepła muszą mieć gwarancję min. 10 lat max 15 lat (niepodlegające ocenie)
- roboty montażowe zgodnie z ofertą min. 5 lat max 6 lat (niepodlegające ocenie).
Wykonawca ma obowiązek określenia w Formularzu ofertowym, jaką oferuje gwarancję na powyższe elementy zamówienia.
Zakres uprawnień z tytułu rękojmi regulują przepisy Kodeksu cywilnego.

Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa instalacji fotowoltaicznej na budynku hali Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Komornikach, ul. Polna 37, 62-052 Komorniki, Działka nr ewidencyjny: 204/3, Obręb ewidencyjny: 302107_2.0003, Komorniki, powiat poznański, województwo wielkopolskie.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe zaprojektowanie i wybudowanie: systemu modułów fotowoltaicznych, wytwarzających energię elektryczną, zainstalowanych na terenie nieruchomości stanowiącej własność Gminy Komorniki.
3. Szczegółowy zakres prac został opisany w załączniku nr 1 do projektowanych postanowień umowy.
4. Realizacja zadania będzie wykonywana w czynnym obiekcie, w związku z tym, Wykonawca jest zobowiązany do niezakłócania funkcjonowania obiektu.
5. Elementy instalacji będące przedmiotem zamówienia muszą być fabrycznie nowe, wolne od wad fabrycznych oraz od obciążeń wobec osób trzecich. Panele fotowoltaiczne, inwertery i pompy ciepła powinny być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2023 roku.
6. Warunki realizacji zamówienia opisane są w załączniku nr 8 do SWZ (projektowane postanowienia umowy).
7. Wykonawca ma obowiązek określić w Formularzu ofertowym, jakie oferuje panele fotowoltaiczne, inwertery i pompy ciepła.
8. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 pkt 15 ustawy Pzp.
Powody niedokonania podziału: Przedmiot zamówienia tworzy nierozerwalną całość, wszystkie prace są ze sobą powiązane i nie ma możliwości wyodrębnienia osobnego zakresu, aby dopuścić możliwość składania ofert częściowych.
Brak podziału zamówienia na części nie zakłóca konkurencji w ramach postępowania.
9. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art.214 ust 1 pkt 8 Ustawy.
10. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań.
11. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W takim przypadku zobowiązany jest do wykazania w załączniku nr 1 do SWZ – Formularz ofertowy informacji o części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania nazw ich firm, o ile są już znane. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. Wykonawca może zmienić podwykonawcę lub z niego zrezygnować.
12. Rozwiązania równoważne:
W przypadku użytych w dokumentacji postępowania nazw materiałów należy je rozumieć jako przykładowe – o parametrach pożądanych przez Zamawiającego. Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza w każdym wypadku użycie materiału równoważnego pod względem głównych (istotnych) parametrów technicznych i użytkowych, przy zachowaniu co najmniej takiego samego poziomu jakości, trwałości, funkcjonalności oraz kompatybilności z pozostałymi materiałami użytymi (wbudowanymi) przy realizacji zamówienia. Dopuszczalne są jedynie takie zmiany materiałów, które mieszczą się w ramach zawartych rozwiązań konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów potwierdzających parametry materiałów i urządzeń. W przypadku zamiaru zastosowania jakichkolwiek rozwiązań lub materiałów równoważnych Wykonawca ma obowiązek opisać je szczegółowo w ofercie oraz wykazać ich równoważność.
Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
Zgodnie z art. 101 ust. 5 Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w zakresie zaproponowanych materiałów i urządzeń przedstawionych w załączniku nr 1 do projektowanych postanowień umowy pod warunkiem, że będą posiadały parametry techniczne, nie gorsze niż wymagane przez Zamawiającego.
Zaoferowane urządzenia i materiały równoważne muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do obrotu gospodarczego.
13. Wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy:
Zamawiający stawia wymóg w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: osoby montujące instalacje.
Sposób weryfikacji zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem osób oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone w § 5 projektowanych postanowień umowy (załącznik nr 8 do SWZ ).
14. Gwarancja i rękojmia
gwarancja na instalację fotowoltaiczną:
- panele PV muszą posiadać gwarancję min. 10 lat max 15 lat oraz 25 lat na min. 80% mocy (podlegające ocenie);
- inwertery muszą posiadać gwarancję min. 10 lat max 15 lat (podlegające ocenie),
- konstrukcja musi posiadać gwarancję min. 10 lat (niepodlegające ocenie),
- pozostałe instalacje musza posiadać gwarancję min. 5 lat max 6 lat (niepodlegające ocenie)
- pompy ciepła muszą mieć gwarancję min. 10 lat max 15 lat (niepodlegające ocenie)
- roboty montażowe zgodnie z ofertą min. 5 lat max 6 lat (niepodlegające ocenie).
Wykonawca ma obowiązek określenia w Formularzu ofertowym, jaką oferuje gwarancję na powyższe elementy zamówienia.
Zakres uprawnień z tytułu rękojmi regulują przepisy Kodeksu cywilnego.
15. Zamawiający przewiduje możliwość odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej celem sprawdzenie warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia. Koszty oględzin miejsca budowy ponosi Wykonawca. Wizja jest fakultatywna.
Termin i zasady udziału w wizji lokalnej: wizja lokalna odbędzie się 28 grudnia 2023 roku. Zbiórka Wykonawców o godzinie 10.00 przed budynkiem GOSIR, ul. Polna 37 w Komornikach.
Osoby do kontaktu: Anna Jezierska-Kaczmarek, Aleksandra Kaczan

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2023-12-22 10:00

Po zmianie:
2023-12-29 10:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2023-12-22 10:05

Po zmianie:
2023-12-29 10:05

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2024-01-20

Po zmianie:
2024-01-27

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.