Ogłoszenie z dnia 2024-04-15
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00530824/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-12-04
- 2023/BZP 00544809/01 - Modyfikacja z dnia 2023-12-11
- 2023/BZP 00558644/01 - Modyfikacja z dnia 2023-12-18
- 2023/BZP 00565000/01 - Modyfikacja z dnia 2023-12-20
- 2023/BZP 00577052/01 - Modyfikacja z dnia 2023-12-28
- 2024/BZP 00018269/01 - Modyfikacja z dnia 2024-01-08
- 2024/BZP 00038388/01 - Modyfikacja z dnia 2024-01-15
- 2024/BZP 00058193/01 - Modyfikacja z dnia 2024-01-23
- 2024/BZP 00095124/01 - Modyfikacja z dnia 2024-02-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Budowa instalacji fotowoltaicznej oraz pompy ciepła dla budynku hali Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Komornikach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Komorniki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258709
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Stawna 1
1.5.2.) Miejscowość: Komorniki
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-052
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.7.) Numer telefonu: +48618107751
1.5.8.) Numer faksu: +48618107985
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@komorniki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.komorniki.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/8583411.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa instalacji fotowoltaicznej oraz pompy ciepła dla budynku hali Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Komornikach2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e8eea4ef-92af-11ee-9ee7-e2087ac16d09
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00285493
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00030719/15/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.6 Budowa instalacji fotowoltaicznej oraz pompy ciepła w Gminnym Ośrodku Sportu i Rekreacji w Komornikach
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00530824
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.37.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 497000,00 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 346000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa instalacji fotowoltaicznej na budynku hali Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Komornikach, ul. Polna 37, 62-052 Komorniki, Działka nr ewidencyjny: 204/3, Obręb ewidencyjny: 302107_2.0003, Komorniki, powiat poznański, województwo wielkopolskie.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe zaprojektowanie i wybudowanie: systemu modułów fotowoltaicznych, wytwarzających energię elektryczną, zainstalowanych na terenie nieruchomości stanowiącej własność Gminy Komorniki.
3. Szczegółowy zakres prac został opisany w załączniku nr 1 do projektowanych postanowień umowy.
4. Realizacja zadania będzie wykonywana w czynnym obiekcie, w związku z tym, Wykonawca jest zobowiązany do niezakłócania funkcjonowania obiektu.
5. Elementy instalacji będące przedmiotem zamówienia muszą być fabrycznie nowe, wolne od wad fabrycznych oraz od obciążeń wobec osób trzecich. Panele fotowoltaiczne, inwertery i pompy ciepła powinny być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2023 roku.
6. Warunki realizacji zamówienia opisane są w załączniku nr 8 do SWZ (projektowane postanowienia umowy).
7. Wykonawca ma obowiązek określić w Formularzu ofertowym, jakie oferuje panele fotowoltaiczne, inwertery i pompy ciepła.
8. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 pkt 15 ustawy Pzp.
Powody niedokonania podziału: Przedmiot zamówienia tworzy nierozerwalną całość, wszystkie prace są ze sobą powiązane i nie ma możliwości wyodrębnienia osobnego zakresu, aby dopuścić możliwość składania ofert częściowych.
Brak podziału zamówienia na części nie zakłóca konkurencji w ramach postępowania.
9. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art.214 ust 1 pkt 8 Ustawy.
10. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań.
11. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W takim przypadku zobowiązany jest do wykazania w załączniku nr 1 do SWZ – Formularz ofertowy informacji o części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania nazw ich firm, o ile są już znane. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. Wykonawca może zmienić podwykonawcę lub z niego zrezygnować.
12. Rozwiązania równoważne:
W przypadku użytych w dokumentacji postępowania nazw materiałów należy je rozumieć jako przykładowe – o parametrach pożądanych przez Zamawiającego. Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza w każdym wypadku użycie materiału równoważnego pod względem głównych (istotnych) parametrów technicznych i użytkowych, przy zachowaniu co najmniej takiego samego poziomu jakości, trwałości, funkcjonalności oraz kompatybilności z pozostałymi materiałami użytymi (wbudowanymi) przy realizacji zamówienia. Dopuszczalne są jedynie takie zmiany materiałów, które mieszczą się w ramach zawartych rozwiązań konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów potwierdzających parametry materiałów i urządzeń. W przypadku zamiaru zastosowania jakichkolwiek rozwiązań lub materiałów równoważnych Wykonawca ma obowiązek opisać je szczegółowo w ofercie oraz wykazać ich równoważność.
Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
Zgodnie z art. 101 ust. 5 Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w zakresie zaproponowanych materiałów i urządzeń przedstawionych w załączniku nr 1 do projektowanych postanowień umowy pod warunkiem, że będą posiadały parametry techniczne, nie gorsze niż wymagane przez Zamawiającego.
Zaoferowane urządzenia i materiały równoważne muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do obrotu gospodarczego.
13. Wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy:
Zamawiający stawia wymóg w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: osoby montujące instalacje.
Sposób weryfikacji zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem osób oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone w § 5 projektowanych postanowień umowy (załącznik nr 8 do SWZ ).
14. Gwarancja i rękojmia
gwarancja na instalację fotowoltaiczną:
- panele PV muszą posiadać gwarancję min. 10 lat max 15 lat oraz 25 lat na min. 80% mocy (podlegające ocenie);
- inwertery muszą posiadać gwarancję min. 10 lat max 15 lat (podlegające ocenie),
- konstrukcja musi posiadać gwarancję min. 10 lat (niepodlegające ocenie),
- pozostałe instalacje musza posiadać gwarancję min. 5 lat max 6 lat (niepodlegające ocenie)
- pompy ciepła muszą mieć gwarancję min. 10 lat max 15 lat (niepodlegające ocenie)
- roboty montażowe zgodnie z ofertą min. 5 lat max 6 lat (niepodlegające ocenie).
Wykonawca ma obowiązek określenia w Formularzu ofertowym, jaką oferuje gwarancję na powyższe elementy zamówienia.
Zakres uprawnień z tytułu rękojmi regulują przepisy Kodeksu cywilnego.
15. Zamawiający przewiduje możliwość odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej celem sprawdzenie warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia. Koszty oględzin miejsca budowy ponosi Wykonawca. Wizja jest fakultatywna.
Termin i zasady udziału w wizji lokalnej: wizja lokalna odbędzie się 28 grudnia 2023 roku. Zbiórka Wykonawców o godzinie 10.00 przed budynkiem GOSIR, ul. Polna 37 w Komornikach.
Osoby do kontaktu: Anna Jezierska-Kaczmarek, Aleksandra Kaczan.
16. Zamawiający przewiduje możliwość odbycia kolejnej wizji lokalnej celem sprawdzenie warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia. Koszty oględzin miejsca budowy ponosi Wykonawca. Wizja jest fakultatywna.
Termin i zasady udziału w wizji lokalnej: wizja lokalna odbędzie się 19 stycznia 2024 roku. Zbiórka Wykonawców o godzinie 10.00 przed budynkiem GOSIR, ul. Polna 37 w Komornikach.
Osoby do kontaktu: Anna Jezierska-Kaczmarek, Aleksandra Kaczan.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
71314100-3 - Usługi elektryczne
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
09332000-5 - Instalacje słoneczne
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu.SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 9
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 9
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 9
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
INNE PRZETARGI KOMORNIKI
- Budowa ul. Wrzosowej w Plewiskach - poprawa bezpieczeństwa komunikacyjnego na terenie gminy
- Budowa ul. Zimowej w Plewiskach -poprawa bezpieczeństwa komunikacyjnego na terenie gminy
więcej: przetargi KOMORNIKI »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Biblioteka Raczyńskich - modernizacja filii 56 przy ul. Galileusza 8
- Budowa instalacji fotowoltaicznych przy budynkach gminnych oraz budowa sieci wodociągowej wraz z nadzorem inwestorskim.
- Wymiana i rozbudowa systemu CCTV z wymianą kamer analogowych na kamery IP, okablowania, serwerów i macierzy, w budynku Sądu Rejonowego w Białymstoku
- Wykonanie wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania wraz z wymiennikowym węzłem cieplnym w ramach przedsięwzięcia remontowego budynków wielolokalowych - II części.
- WYKONANIE REMONTU WEWNĘTRZNEJ INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ W BUDYNKACH INTERNATU PRZY ZESPOLE SZKÓŁ AGRO-EKONOMICZNYCH W KAROLEWIE 8
- Remont i konserwacja zabytkowej oficyny Edmunda Burkego przy ul. Kawęczyńskiej 26 w Dzielnicy Praga-Północ m.st Warszawy
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.