Ogłoszenie z dnia 2025-11-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00539830/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-11-18
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie Gminie Bychawa kredytu w kwocie 1 500 000,00 zł
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bychawa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431020090
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Partyzantów 1
1.5.2.) Miejscowość: Bychawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-100
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@bychawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bychawa.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://portal.bychawa.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie Gminie Bychawa kredytu w kwocie 1 500 000,00 zł2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-33249daa-e4d4-4800-9ff8-e2be59c90284
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00561248
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00045478/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Udzielenie Gminie Bychawa kredytu w kwocie 1 400 000,00 zł
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00539830
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IGŚ. 271.30.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Bychawa kredytu długoterminowego w kwocie 1 500 000,00 zł na sfinansowanie deficytu budżetu gminy.
Kredyt zostanie postawiony do dyspozycji Zamawiającego, po podpisaniu umowy - najpóźniej do dnia 10 grudnia 2025 r.
Kredyt zostanie wykorzystany do 31 grudnia 2025 r. („na żądanie”) tj. na podstawie pisemnej dyspozycji Zamawiającego złożonej na 1 dzień roboczy przed dniem przekazania środków z kredytu na rachunek Zamawiającego.
Zamawiający zastrzega sobie prawo uruchomienia kredytu w jednej lub kilku transzach – co najwyżej w 4 transzach, w zależności od potrzeb Zamawiającego, w maksymalnej wysokości określonej w umowie.
Ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo wykorzystania kredytu w kwocie niższej niż 1 500 000,00 zł, bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek dodatkowych opłat, prowizji, czy kosztów związanych z przygotowaniem lub udostępnieniem nierozpoczętej części kredytu, z zastrzeżeniem, że minimalna kwota uruchomionego kredytu będzie nie mniejsza niż 100 000,00 zł
Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu, w całości lub części, bez dodatkowych kosztów (opłat, prowizji itp.). Oprocentowanie liczone będzie wówczas za okres faktycznego korzystania z kredytu.
3.1.1. Spłata kapitału odbywać się będzie w ratach kwartalnych - zgodnie z załączonym harmonogramem stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu.
3.1.2. Oprocentowanie kredytu zmienne, obliczone dla każdego okresu odsetkowego w oparciu o oprocentowanie depozytów bankowych – WIBOR 3M z ostatniego dnia roboczego miesiąca kończącego poprzedni kwartał, plus marża „m”, stała w okresie kredytowania.
3.1.3. Odsetki będą spłacane w terminach opisanych w harmonogramie spłaty kredytu, stanowiącym załącznik Nr 1 do SWZ, pierwsza spłata odsetek nastąpi w dniu 30 grudnia 2025 roku.
3.1.4. Odsetki naliczone od kwoty kredytu nie ulegają kapitalizacji, do naliczania odsetek od kredytu należy przyjąć kalendarz rzeczywisty; przy obliczaniu odsetek przyjmuje się, iż rok liczy 365 dni, a okres odsetkowy liczy rzeczywistą liczbę dni.
Harmonogram spłaty kredytu stanowi załącznik Nr 1 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
66110000-4 - Usługi bankowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W postępowaniu na realizację zamówienia pn. „Udzielenie Gminie Bychawa kredytu w kwocie 1 500 000,00 zł” do upływu terminu składania ofert tj. do 27.11.2025 r. do godz. 11:00 nie wpłynęła żadna oferta.Zgodnie z art. 255 pkt 1) ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli nie złożono żadnej oferty.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Międzylesie w 2025 roku
- Długoterminowy kredyt bankowy dla Gminy Włodawa w 2025 roku w wysokości 1 638 874,00 zł. z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów
- Kredyt długoterminowy w kwocie 3 000 000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Gręboszów
- Zakup i dostawa minikoparki wraz z osprzętem w formie leasingu operacyjnego
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 927.093,00 zł, przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań finansowych.
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 650 000,00 PLN
więcej: (3) Usługi bankowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





