eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pisz › Przedmiotem zamówienia jest usługa bankowa związana z udzieleniem przez bank długoterminowego kredytu w kwocie 4.000.000 zł



Ogłoszenie z dnia 2023-12-18


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Przedmiotem zamówienia jest usługa bankowa związana z udzieleniem przez bank długoterminowego kredytu w kwocie 4.000.000 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT PISKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790671509

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Warszawska 1

1.5.2.) Miejscowość: Pisz

1.5.3.) Kod pocztowy: 12-200

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL623 - Ełcki

1.5.7.) Numer telefonu: 874254700

1.5.8.) Numer faksu: 874254701

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@powiat.pisz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiat.pisz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/835529

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przedmiotem zamówienia jest usługa bankowa związana z udzieleniem przez bank długoterminowego kredytu w kwocie 4.000.000 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ef038e0b-820c-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00559123

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00044929/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Kredyt długoterminowy 4 000 000zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00489945

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: Or.272.1.12.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 619127,97 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa bankowa związana z udzieleniem przez bank kredytu długoterminowego w walucie polskiej w wysokości 4.000.000zł (słownie: cztery miliony złotych) z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Powiatu Piskiego. Kod CPV – 66113000 usługi udzielenia kredytu
2. Okres spłaty kredytu do 4 lat, począwszy od 2024 r. do 2027 r.
3. Wykorzystanie kredytu w formie bezgotówkowej.
4. Zamawiający oczekuje na oferty spełniające w pełni wymagania określone w niniejszym SWZ
oraz uwzględniające następujące wymogi:
1) kredyt uruchomiony będzie do końca 31.12.2023 r. jednorazowo lub w transzach,
2) środki finansowe zostaną przekazane, na konto Zamawiającego nr 69 9364 0000 2002 0840 0015 0001 w Warmińsko-Mazurskim Banku Spółdzielczym w Piszu w zależności od potrzeb Zamawiającego,(ilość transz oraz kwoty zostaną określone przez Zamawiającego po podpisaniu umowy z wybranym Wykonawcą),
3) uruchomienie kredytu nastąpi bez żadnych prowizji oraz opłat,
4) okres kredytowania 49 m-cy,
5) okres spłaty kredytu 48 m-cy,
6) karencja w spłacie rat kapitałowych do końca 2023 r.,
7) karencja w spłacie odsetek – brak,
8) kapitał spłacany będzie w 16 ratach kwartalnych równych na koniec kwartału kalendarzowego, według następującego harmonogramu:
- w roku 2024 - 1.000.000 PLN, tj. do dnia 31 marca - 250.000 PLN,
do dnia 30 czerwca - 250.000 PLN,
do dnia 30 września - 250.000 PLN,
do dnia 31 grudnia - 250.000 PLN,

- w roku 2025 - 1.000.000 PLN, tj. do dnia 31 marca - 250.000 PLN,
do dnia 30 czerwca - 250.000 PLN,
do dnia 30 września - 250.000 PLN,
do dnia 31 grudnia - 250.000 PLN,

- w roku 2026 - 1.000.000 PLN, tj. do dnia 31 marca - 250.000 PLN,
do dnia 30 czerwca - 250.000 PLN,
do dnia 30 września - 250.000 PLN,
do dnia 31 grudnia - 250.000 PLN.

- w roku 2027 - 1.000.000 PLN, tj. do dnia 31 marca - 250.000 PLN,
do dnia 30 czerwca - 250.000 PLN,
do dnia 30 września - 250.000 PLN,
do dnia 31 grudnia - 250.000 PLN,
Pierwsza rata kapitału płatna do dnia 31.03.2024 r., a ostania 31.12.2027 r.
(należy przyjąć zasadę , ze gdy termin spłaty raty kredytu upływał będzie w dniu ustawowo wolnym od pracy, to spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym po tym terminie),
9) spłata odsetek w okresach kwartalnych w formie przelewu na wskazany przez Wykonawcę rachunek na podstawie pisemnej informacji Wykonawcy (pierwsze odsetki płatne do dnia 31.12.2023 r. pozostałe w 16 ratach kwartalnych),
10) przy naliczeniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, natomiast rok równa się rzeczywistej liczbie dni tj. 365/366 dni,
11) odsetki od kredytu naliczane będą za pełny kwartał od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu,
12) kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna,
13) oprocentowanie wykorzystanego kredytu będzie liczone według zmiennej stawki WIBOR dla depozytów trzymiesięcznych obowiązujących w banku Wykonawcy, marża w okresie kredytowania- obowiązywania umowy będzie stała,
14) jeżeli ustalona na dany okres stawka bazowa oprocentowania WIBOR 3M osiągnie wartość ujemną, to na potrzeby wyliczenia oprocentowania będzie przyjęte, że w danym okresie rozliczeniowym stawka bazowa wynosi 0,00%, zatem oprocentowanie kredytu w tym okresie będzie równe marży banku,
15) zamawiający zastrzega sobie prawo do spłaty kredytu w całości lub części przed terminem spłaty wynikającym z umowy kredytowej bez uprzedniego powiadomienia Wykonawcy i ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu, w tym m.in. opłat i prowizji,
16) kwota kredytu nie uruchomiona do końca bieżącego roku nie będzie wykorzystana, od niewykorzystanej kwoty kredytu nie będzie pobierana przez wykonawcę żadna opłata lub prowizja,
17) w przypadku niewykorzystania części kwoty kredytu Zamawiający zaproponuje zmianę ustalonego harmonogramu spłaty, w celu dostosowania kwoty spłat kredytu do wysokości kwoty uruchomionego kredytu,
18) w przypadku nie wykorzystania przez Zamawiającego części kredytu lub dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu, a dokonane ustalenia zapiszą w formie aneksu do umowy,
19) kredyt nie będzie obciążony żadnymi opłatami, prowizjami lub kosztami w całym okresie kredytowania.
5. W celu obliczenia ceny kredytu należy przyjąć teoretyczny termin wykorzystania kredytu na dzień 20.12.2023 r.
6. Do obliczenia ceny należy przyjąć WIBOR 3M w wysokości 5,69 % ustalony na podstawie notowania z dnia 17.10.2023 r.
7. Zamawiający dopuszcza zabezpieczenie kredytu w postaci weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową.
8. Stosownie do art. 95 ust. 1 Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 1610 ze zm.).
1) Zamawiający wymaga wskazania przez Wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana jako najwyżej oceniona, imienia i nazwiska wraz z danymi kontaktowymi:
- osoby/osób wyznaczonej/ych przez Wykonawcę do współpracy z Zamawiającym w okresie realizacji zamówienia w zakresie czynności administracyjnych związanych z bieżącą obsługą kredytu (np. wysyłanie powiadomień o zmianie wysokości oprocentowania, przygotowywanie wyciągów bankowych, zawiadamianie o wysokości raty odsetkowej, przygotowywanie harmonogramów spłaty kredytu, wyjaśnianie płatności rat, przygotowywanie zaświadczeń, opinii, aneksów do umów), przy czym osoby te należy wskazać w umowie o udzielenie zamówienia publicznego.
2) Szczegółowe informacje dotyczące osób, o których mowa w art. 95 ust. 1 Pzp zostały zawarte w załączniku nr 5 do SWZ – Projektowane postanowienia umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 532221,45 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 541456,44 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 532221,45 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Gospodarstwa Krajowego

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5250012372

7.3.3) Ulica: Aleje Jerozolimskie 7

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 00-955

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-15

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 541018,39 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2027-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.