Ogłoszenie z dnia 2025-11-25
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00440752/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-09-25
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa oświetlenia ulicznego w miejscowości Popów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Łowicz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148319
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Długa 12
1.5.2.) Miejscowość: Łowicz
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-400
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.7.) Numer telefonu: 46 8302630
1.5.8.) Numer faksu: 46 8302631
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ug.lowicz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.uglowicz.nv.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c4a49632-1b3b-4e03-aaae-c842da2bfd761.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa oświetlenia ulicznego w miejscowości Popów2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c4a49632-1b3b-4e03-aaae-c842da2bfd76
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00553296
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00061074/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa oświetlenia ulicznego w miejscowości Popów
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00440752
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.15.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa oświetlenia ulicznego w miejscowości Popów”.
2. Lokalizacja inwestycji: nr działki ewidencyjnej 291,179 obręb 0016 Popów, gmina Łowicz.
3. Zakres realizacji przedmiotu zamówienia obejmuje, w szczególności:
− posadowienie 36 szt. słupów oświetleniowych stalowych z oprawami LED wg dokumentacji projektowej,
− ułożenie kablowej sieci oświetleniowej w wykopach wraz z montażem określonych w dokumentacji rur osłonowych,
− posadowienie i montaż szafki oświetleniowej wraz z osprzętem,
− wykonanie wszelkich innych robót towarzyszących niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności określonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarze robót,
− podłączenie do sieci energetycznej i uruchomienie,
− wykonanie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej
Ponadto przedmiot zamówienia obejmuje również:
- sporządzenie dokumentacji powykonawczej
- przeprowadzenie wymaganych badań, prób i sprawdzeń
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załącznikach do SWZ:
a) Załącznik Nr 10 do SWZ - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej: „STWiORB”), z zastrzeżeniem, iż w sytuacji gdy postanowienia umowy określają sposób prowadzenia robót lub odbiorów lub rozliczenia robót w sposób odmienny od STWiORB, wiążące są zapisy umowy
b) Załącznik Nr 11 do SWZ - Przedmiar robót, Kosztorys ofertowy
c) Załącznik Nr 12 do SWZ - Dokumentacja projektowa
5. Gwarancja:
5.1. Długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały wynosi min. 36 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego oraz stanowi kryterium oceny ofert.
5.2. Zamawiający określa go na okres w przedziale od 36 miesięcy (termin minimalny) do 60 miesięcy (termin maksymalny).
5.3. Wykonawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne na zasadach określonych w § 11 Projektu umowy – Załączniku Nr 5 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
45314310-7 - Układanie kabli
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 7) ustawy p.z.p., który stanowi: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli (…) wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263.”
Uzasadnienie faktyczne:
Stosownie do art. 255 pkt 7) ustawy p.z.p. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263. Art. 263 ustawy p.z.p. stanowi, że: „jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie”. W dniu 5 listopada 2025 r. Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez Wykonawcę – SP-INSTAL Sp. z o.o. ul. Długa 6/5, 95-100 Zgierz. Zamawiający wyznaczył termin podpisania umowy na dzień 13 listopada 2025 r. na godzinę 10:00. W dniu 11 listopada 2025 roku Zamawiający otrzymał informację od Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, że odstępuje on od zawarcia umowy.
Stan faktyczny, jaki zaistniał w przedmiotowej sprawie, gdzie Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a pozostałe oferty Wykonawców, z którym Zamawiający mógłby zawrzeć umowę przekraczają środki zabezpieczone w budżecie na przedmiotowe zadanie w konsekwencji prowadzi do niemożności zawarcia umowy i uzasadnia unieważnienie postępowania przez Zamawiającego. Biorąc powyższe pod uwagę, Zamawiający nie zdecydował się na ponowne badanie i ocenę ofert przewidzianą w art. 263 ustawy p.z.p.
Stanowisko Zamawiającego potwierdza komentarz „Prawo zamówień publicznych” pod redakcją Huberta Nowaka, Mateusza Winiarza wydanym przez Urząd Zamówień Publicznych (str. 767, Warszawa 2021 r.): „Stosownie do art. 255 ust. 1 pkt 7 Pzp zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263 Pzp. Obecnie, zgodnie z omawianym przepisem, uchylenie się zwycięskiego oferenta od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowi samoistną przesłankę unieważnienia postępowania. Umiejscowione na końcu przepisu odesłanie do art. 263 Pzp wskazuje na możliwość dokonania przez zamawiającego ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców jako alternatywy dla unieważnienia postępowania (...)”.
INNE PRZETARGI Z ŁOWICZA
- Bezgotówkowe tankowanie pojazdów Miejskiego Zakładu Komunikacji w Łowiczu w 2026r.
- Dostawa dwóch nowych, mobilnych zespołów prądotwórczych na potrzeby Powiatu Łowickiego i jego jednostek organizacyjnych w ramach realizacji Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej w 2025 roku
- Dostawa nowego mobilnego zespołu prądotwórczego na potrzeby Zespołu Opieki Zdrowotnej w Łowiczu w ramach realizacji Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej w 2025 r. na terenie powiatu łowickiego
- ZAKUP I DOSTAWA MOBILNYCH AGREGATÓW PRĄDOTWÓRCZYCH
- Opracowanie Miejskiego Planu Adaptacji do Zmian Klimatu dla Miasta Łowicza
- Usługa ubezpieczenia Powiatu Łowickiego wraz z podległymi jednostkami
więcej: przetargi w Łowiczu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja oświetlenia wewnętrznego w budynkach CRR KRUS w Jedlcu.
- Dobudowa zewnętrznego szybu windowego wraz z dostawą i montażem windy osobowej przy budynku szkoły w Szewcach.
- "Modernizacja instalacji elektrycznej zasilającej w Pawilonie B na terenie kampusu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie przy ul. Rakowickiej 27"
- Rozbudowa i budowa dróg na Osiedlu Pochyła w Bytowie
- "Budowa punktów czerpania wody na terenie Nadleśnictwa Golub-Dobrzyń w formule zaprojektuj i wybuduj"
- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w gm. Lipnica Wielka w 2025 roku
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





