Ogłoszenie z dnia 2025-11-24
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup 2 agregatów dla zadań związanych z Ochroną Ludności i Obroną Cywilną (OLiOC).
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO KATOWICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000515780
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Młyńska 4
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-098
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@katowice.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.katowice.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup 2 agregatów dla zadań związanych z Ochroną Ludności i Obroną Cywilną (OLiOC).
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d1e9051f-0c41-427b-b65c-559332254a0b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00551058
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umkatowice.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Marketplanet znajdującej się pod adresem:
https://umkatowice.ezamawiajacy.pl zwanej dalej Platformą. Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu
komunikacji, znajdują się w rozdziale III podrozdziale 1 SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W niniejszym postępowaniu
komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
2) Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje
przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Marketplanet znajdującej się pod adresem:
https://umkatowice.ezamawiajacy.pl
3) Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej:
a) Zamawiający zgodnie z § 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. z
2020 r. poz. 1261) - zwane dalej „Rozporządzeniem" określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako:
i. dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,
ii. dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", podpis elektroniczny może znajdować się w osobnym pliku z
rozszerzeniem xades lub xml, który zawiera jedynie odwołanie do dokumentu źródłowego, a nie jego treść. W takim przypadku
wymagany będzie oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć oddzielny plik z podpisem.
b) Zamawiający, określa niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
i. Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
ii. Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć minimum 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów
operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
iii. Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet
Explorer minimalnie wersja 10.0;
iv. Włączona obsługa JavaScript;
Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf
c) Dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w formatach: pdf., excel., doc., zip.
d) Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.:
- Plik załączony przez Wykonawcę na Platformie i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany format kodowania UTF8.
Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert.
- Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego
serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu – zegarem Głównego Instytutu Miar.
4) Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem, należy przekazywać za pośrednictwem Platformy.
Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do zamawiającego przed upływem wymaganego terminu. Każda
ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt otrzymania wiadomości elektronicznej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcę będą
przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
2) Wszelkie pozostałe informacje związane z ochroną danych osobowych znajdują się na zał. nr 4 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.1.100.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup 2 szt. agregatów prądotwórczych o mocy powyżej 250 kW, które muszą być fabrycznie nowe i wolne od wad. Urządzenia muszą posiadać deklarację zgodności CE lub równoważny certyfikat bezpieczeństwa na rynek polski.
2. Wymagania techniczne szczegółowe:
Moc znamionowa: od 250 do 300 kW,
Silnik: Spalinowy,
Paliwo: benzyna lub diesel,
Agregat stacjonarny w obudowie wodoszczelnej,
Agregat prądotwórczy trójfazowy,
Napięcie wyjściowe: trójfazowe 400 V, jednofazowe 230V,
Prądnica: synchroniczna, bezszczotkowa,
AVR: automatyczny,
Stopień ochrony: min. IP23,
Intuicyjny interfejs graficzny,
Automatyczne przełączanie zasilania sieciowego i agregatu,
Pomiar prądu i napięcia w 3 fazach,
Pomiar mocy czynnej, biernej i pozornej,
Liczniki energii, czasu pracy, poziomu paliwa i napięcia akumulatora
Dziennik zdarzeń: min. 100 wpisów,
Komunikacja RS232/485, GPRS, LAN (wymagane moduły),
Zdalny podgląd (InteliMonitor, WebSupervisor lub inny),
Zbiornik paliwa min. 400 L lub 10 godz. pracy wraz z instalacją,
Wyłącznik mocy oraz sygnał akustyczny awarii,
Układ podgrzewania bloku silnika, oleju i płynu chłodzącego,
Masa netto: max. 3500 kg
Wymiary: dł. 4000-4250 mm, szer. 1400-1550 mm, wys. 2000-2400 mm,
W zestawie: przewód uziemiający, instrukcja obsługi w języku polskim, karta gwarancyjna,
Akumulator z ładowarką,
Zużycie paliwa przy obciążeniu 100%: maks. 68 l/h.
3. Wykonawca dostarczy urządzania w miejsce wskazane w umowie przez Zamawiającego. Dostawa obejmuje: transport, rozładunek, uruchomienie, instruktaż użytkowników oraz przekazanie dokumentacji technicznej i gwarancyjnej oraz faktury.
4. Wykonawca zobowiązuje się do nieodpłatnego wykonania wymaganych do utrzymania gwarancji fabrycznej przeglądów eksploatacyjnych przez pierwsze 12 miesięcy od daty odbioru sprzętu.
5. Zamawiający wymaga, by na terenie Polski funkcjonowała sieć dedykowanych punktów serwisowych umożliwiająca serwisowanie oferowanych urządzeń.
4.2.6.) Główny kod CPV: 31122000-7 - Jednostki prądotwórcze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-12
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowy okres gwarancji na zaoferowany produkt
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Podmiotowe środki dowodowe, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania:
a) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu załączonym do oferty, że nie podlega wykluczeniu z postępowania w zakresie podstaw określonych:
- w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
- w art. 109 ust. 1 pkt 4-10 Pzp,
- w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych:a) Dokument lub dokumenty potwierdzające, że oferowany produkt ma oznaczenie CE oraz spełnia następujące dyrektywy:
dyrektywa Maszynowa: 2006/42/WE (98/37/WE)
dyrektywa kompatybilności Elektromagnetycznej 2004/108/WE Aneks II
dyrektywa niskonapięciowa: 2006/95/WE
dyrektywa dotycząca emisji hałasu do środowiska przez urządzenia używane na zewnątrz.
b) Karta katalogowa lub równoważna specyfikacja oferowanego sprzętu potwierdzająca spełnienie wymagań Zamawiającego;
c) Karta gwarancyjna tj. dokument potwierdzający warunki gwarancji.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
a) Dokument lub dokumenty potwierdzające, że oferowany produkt ma oznaczenie CE oraz spełnia następujące dyrektywy: dyrektywa Maszynowa: 2006/42/WE (98/37/WE)
dyrektywa kompatybilności Elektromagnetycznej 2004/108/WE Aneks II
dyrektywa niskonapięciowa: 2006/95/WE
dyrektywa dotycząca emisji hałasu do środowiska przez urządzenia używane na zewnątrz.
b) Karta katalogowa lub równoważna specyfikacja oferowanego sprzętu potwierdzająca spełnienie wymagań Zamawiającego;
c) Karta gwarancyjna tj. dokument potwierdzający warunki gwarancji.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
- Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniualbo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
- Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz wskazanym w Projektowanych postanowieniach umowy - załącznik nr 5 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-02 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://umkatowice.ezamawiajacy.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-02 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-31
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawców, wobec których zachodzą podstawy wykluczenia, o których mowaw:
- art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
- art. 109 ust. 1 pkt 4-10 z zastrzeżeniem ust. 3 ustawy Pzp.
- art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- "Nowoczesna toaleta publiczna w Parku im. Tadeusza Kościuszki w Katowicach"
- Dostawa sprzętu do wirtualnego studia
- Zakup i dostarczanie zestawów jednorazowego i wielorazowego użytku do wstrzykiwaczy kontrastu do badań metodą rezonansu magnetycznego dla potrzeb Katowickiego Centrum Onkologii - 2 Pakiety.
- Zakup namiotów pneumatycznych dla zadań związanych z Ochroną Ludności i Obroną Cywilną (OLiOC)
- "UTRZYMANIE CZYSTOŚCI WEWNĄTRZ BUDYNKU BIUROWO - LABORATORYJNEGO ZNAJDUJĄCEGO SIĘ W KATOWICACH PRZY UL. GRABOWEJ 1A W ROKU 2026"
- Sukcesywne dostawy środków czystości dla jednostek Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach przez okres 12 miesięcy.
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup przyczepy do dowożenia wody pitnej oraz mobilnych agregatów prądotwórczych
- Dostawa agregatu prądotwórczego o mocy ciągłej 100 kW w ramach zadania Tworzenie i utrzymywanie zasobów ochrony ludności przeznaczonych do wykonywania zadań z zakresu ochrony ludności.
- Doposażenie baz magazynowych w sprzęt niezbędny do realizacji zadań kryzysowych
- Dostawa sprzętu w ramach programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025 - 2026 w gminie Wisznia Mała
- Uzupełnienie zasobów Gminy Łękawica niezbędnych do realizacji zadań z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej - Zakup agregatów prądotwórczych o mocy min. 5 kVA
- Zakup i dostawa mobilnych zestawów zasilania awaryjnego
więcej: Jednostki prądotwórcze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





