Ogłoszenie z dnia 2025-11-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00431163/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-09-18
- 2025/BZP 00445027/01 - Modyfikacja z dnia 2025-09-26
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Cyberbezpieczna Gmina Miedźno
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miedźno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398327
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ułańska 25
1.5.2.) Miejscowość: Miedźno
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-120
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.7.) Numer telefonu: 34 3178010
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@miedzno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.miedzno.akcessnet.net
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c97eb5be-66c5-468b-84d8-5a803054c4981.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Cyberbezpieczna Gmina Miedźno2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c97eb5be-66c5-468b-84d8-5a803054c498
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00544633
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00047601/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Cyberbezpieczna Gmina Miedźno
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Projekt grantowy pn. „Cyberbezpieczny samorząd”, realizowany w Urzędzie Gminy Miedźno oraz Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Miedźnie w ramach Programu „Cyberbezpieczny Samorząd”2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00431163
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RR.271.2.9.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 471525,00 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 146225,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem Części nr 1 zamówienia jest wykonanie zamówienia pn. „Cyberbezpieczna Gmina Miedźno – obszar organizacyjny” obejmującego:a) Przegląd i aktualizację dokumentacji SZBI dla JST w tym przeprowadzenie audytu otwarcia GAP Analysis SZBI,
b) Opracowanie planu awaryjnego, w tym opisanie procesu odzyskiwania danych i przywracania Systemów dla JST,
c) Opracowanie planu ciągłości działania dla GOPS ,
d) Analizę ryzyka wraz z opracowaniem metodyki dla GOPS,
e) Przeprowadzenie drugiej analizy ryzyka dla GOPS,
f) Opracowanie planu reagowania na incydenty GOPS,
g) Opracowanie i wdrożenie polityki zarządzania podatnościami dla GOPS i urzędu Gminy,
h) Przegląd i aktualizacja polityki zarządzania uprawnieniami dla GOPS,
i) Przeprowadzenie audytu dla JST i GOPS po realizacji wszystkich obszarów projektu.
2. Przedmiot Części nr 1 zamówienia należy wykonać zgodnie z umową, opisem przedmiotu zamówienia oraz obowiązującymi przepisami prawa i zasadami wiedzy technologicznej.
3. Szczegółowy opis przedmiotu Części nr 1 zamówienia zawiera dodatek nr 10 do SWZ w zakresie OBSZAR I – ORGANIZACYJNY oraz wzór/projekt umowy - stanowiący dodatek nr 9a do SWZ.
4. Wymagania jakościowe w związku z zastosowaniem kryterium ceny jako jedynego kryterium oceny ofert odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia, zostały określone w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym dodatek nr 10 do SWZ oraz wzór/projekt umowy - stanowiący dodatek nr 9a do SWZ.
5. Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy:
Nie dotyczy
Zamawiający ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia nie wskazuje wymogu zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy (umowy o pracę) osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy ze zm.
4.5.3.) Główny kod CPV: 79417000-0 - Usługi doradcze w zakresie bezpieczeństwa
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
79212000-3 - Usługi audytu
72222000-7 - Usługi w zakresie systemów informacji lub strategicznej analizy technologicznej oraz usługi w zakresie planowania
4.5.5.) Wartość części: 115250,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem Części nr 2 zamówienia jest wykonanie zamówienia pn. „Cyberbezpieczna Gmina Miedźno – obszar kompetencyjny” obejmującego:a) Szkolenia stacjonarne z zakresu cyberbezpieczeństwa pracowników w tym kadry kierowniczej, istotnych z punktu widzenia wdrażanej polityki bezpieczeństwa informacji i systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji,
b) Szkolenie specjalistyczne dla kadry zarządzającej i informatyków w zakresie zastosowanych oraz planowanych do zastosowania środków bezpieczeństwa.
2. Przedmiot Części nr 2 zamówienia należy wykonać zgodnie z umową, opisem przedmiotu zamówienia oraz obowiązującymi przepisami prawa .
3. Szczegółowy opis przedmiotu Części nr 2 zamówienia zawiera dodatek nr 10 do SWZ w zakresie OBSZAR II – KOMPETENCYJNY oraz wzór/projekt umowy - stanowiący dodatek nr 9b do SWZ.
4. Wymagania jakościowe w związku z zastosowaniem kryterium ceny jako jedynego kryterium oceny ofert odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia, zostały określone w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym dodatek nr 10 do SWZ oraz wzór/projekt umowy - stanowiący dodatek nr 9b do SWZ.
5. Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy:
Nie dotyczy
Zamawiający ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia nie wskazuje wymogu zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy (umowy o pracę) osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy ze zm.
4.5.3.) Główny kod CPV: 80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.5.5.) Wartość części: 30975,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 29520,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 134070,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 29520,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: NT GROUP Systemy Informatyczne Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 470557218
7.3.3) Ulica: ul. Pomorska 65/10
7.3.4) Miejscowość: Łódź
7.3.5) Kod pocztowy: 90-218
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
NT GROUP SYSTEMY INFORMATYCZNE SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
NT GROUP SYSTEMY INFORMATYCZNE SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-11-14
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 29520,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2026-06-19Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający dnia 29-10-2025r. unieważnił postępowanie w zakresie części nr 2 zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy PZP, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W postępowaniu na część nr2 zamówienia złożono 2 oferty:
1. INVOI SP. Z O.O. ul. Niekłańska 35/1,03-924 Warszawa( oferta nr 2)
oferta złożona na część nr2 zamówienia:Cena brutto (C): 33 210,00 zł
2. NT GROUP Systemy Informatyczne Sp. z o.o. ul. Pomorska 65/10,90-218 Łódź (oferta nr 4)
oferta złożona na część nr2 zamówienia: Cena brutto (C): 11 000,00 zł
Zamawiający ogłaszając postępowanie na szkolenia nie znał producenta UTM, który zostanie zastosowany. Równolegle z ogłoszonym postępowaniem na obszary organizacyjny i kompetencyjny, ogłoszono postępowanie na obszar techniczny – postępowanie nr postępowania RR.271.2.10.2025.
W postępowaniu na dostawę sprzętu prowadzonym przez Zamawiającego pn. „ Cyberbezpieczna Gmina Miedźno – obszar techniczny” (nr postępowania RR.271.2.10.2025) zostały złożone dwie oferty, w których jeden z Wykonawców zaoferował UTM firmy Fortinet nazwa FortiGate 100F + 12 UTM a drugi producenta Sophos Nazwa: XGS 108.W wyniku w/w postępowania nr RR.271.2.10.2025 dnia 29 października 2025r. została zawarta umowa z Wykonawcą, który zaoferował UTM firmy Sophos. W niniejszym postępowaniu w zakresie części nr 2 zamówienia, Zamawiający skierował do Wykonawcy, który złożył najtańszą ofertę wezwanie do wyjaśnień ws rażąco niskiej ceny. Wykonawca NT GROUP Systemy Informatyczne Sp. z o.o. w złożonych wyjaśnieniach dot. ceny zaoferowanej za wykonanie części nr 2 zamówienia powołał argument wyjątkowo korzystnych warunków realizacji : jako wieloletni Autoryzowany Partner Microsoft oraz partner Fortinet posiadamy preferencyjny dostęp do narzędzi, licencji i zasobów do prowadzenia szkoleń.Mając na uwadze, że w postępowaniu pn. „ Cyberbezpieczna Gmina Miedźno – obszar techniczny” (nr postępowania RR.271.2.10.2025) zostały złożone dwie oferty, w których jeden z Wykonawców zaoferował UTM firmy Fortinet nazwa FortiGate 100F + 12 UTM a drugi producenta Sophos Nazwa: XGS 108, Zamawiający wezwał Wykonawcę do złożenia wyjaśnień czy zaoferowana cena uwzględnia szkolenia zarówno gdyby szkolenie miało zostać przeprowadzone dla UTM firmy Fortinet jak i firmy Sophos.Wykonawca NT GROUP Systemy Informatyczne Sp. z o.o. wyjaśnił m.in. „Zakres szkoleń nie obejmuje urządzeń Sophos (np. XGS 108). Szkolenia realizowane będą w oparciu o środowisko i technologie Fortinet, w których NT Group posiada wieloletnie doświadczenie oraz status partnera Fortinet i Autoryzowanego Ośrodka Szkoleniowego Microsoft.
Jednocześnie wskazujemy, że Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) dla części 2 postępowania nie precyzowała producenta (vendora) urządzeń UTM, których miałyby dotyczyć szkolenia. W związku z tym NT Group oparło ofertę na rozwiązaniach Fortinet – zgodnych z wymaganiami merytorycznymi i funkcjonalnymi SWZ oraz powszechnie stosowanych w jednostkach samorządu terytorialnego.” Ze względu na powyższe, Zamawiający uznał, że informacja o producencie zastosowanych urządzeń UTM, jest niezbędna dla Wykonawców w celu ustalenia ceny oferty oraz kręgu potencjalnych Wykonawców zainteresowanych uzyskaniem zamówienia. Mając powyższe na uwadze Zamawiający unieważnił postępowanie, ponieważ brak podania w Specyfikacji Warunków Zamówienia producenta UTM, stanowi wadę postępowania o udzielenie zamówienia. Wada ta została stwierdzona po upływie terminu otwarcia ofert. Zaistniała wada wpływa na wynik postępowania i należy ją odnieść do zasad udzielania zamówień publicznych tj.: zasady jawności, przejrzystości, uczciwej konkurencji, równego traktowania Wykonawców. Dlatego postępowanie zostało unieważnione.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 11000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 33210,00 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Prowadzenie reedukacyjnych zajęć z języka angielskiego oraz superwizji
- Przeprowadzenie szkoleń i warsztatów dla kadry jednostek organizacyjnych pracujących w obszarze pieczy zastępczej oraz osób sprawujących pieczę zastępczą. (4 Części)
- Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych w Zespole Szkół Hotelarsko-Turystycznych w Zakopanem
- Zakup, konfiguracja i wdrożenie systemu centrum logów, systemów zaawansowanego backupu oraz dokumentacji SZBI dla Gminy Sędziszów
- "Tworzenie i rozwój istniejących centrów usług społecznych i dostarczanych przez nie usług wchodzących w zakres interwencji EFS+ w gminie Karlino"
- Usługa przeprowadzenia testów phishingowych w PARP
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





