Ogłoszenie z dnia 2025-11-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00470817/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-10-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej w msc. Czerwony Folwark, gmina Suwałki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SUWAŁKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790670970
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Świerkowa 45
1.5.2.) Miejscowość: Suwałki
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-400
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.7.) Numer telefonu: 87 565 93 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina.suwalki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.suwalki.wrotapodlasia.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ef40d00f-5ea2-46e9-b313-59f6bd2a44b01.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej w msc. Czerwony Folwark, gmina Suwałki2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ef40d00f-5ea2-46e9-b313-59f6bd2a44b0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00544233
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041031/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przebudowa drogi gminnej w msc. Czerwony Folwark, gm. Suwałki
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00470817
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.21.2025.KS
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 2140346,24 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 676931,61 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest: „Przebudowa drogi gminnej w msc. Czerwony Folwark, gmina Suwałki”.
3.2. Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę drogi gminnej nr 166514B w msc. Czerwony Folwark, gm. Suwałki. Długość drogi objętej przebudową wynosi ok. 367,00 m i obejmować będzie budowę utwardzonej nawierzchni drogi o szerokości podstawowej jezdni – 4,50 m z lokalnym poszerzeniem do 5,0 przy skrzyżowaniu
z drogą powiatową oraz przewężeniem do 3,50 na granicy gminy z uwagi na konieczność powiązania z istniejącą szer. nawierzchni drogi na terenie gminy Krasnopol.
3.3. Zakres prac do wykonania w szczególności:
a) budowa utwardzonej drogi klasy D, o nawierzchni z betonu asfaltowego,
o konstrukcji przenoszącej obciążenia KR-1 :
- warstwa ścieralna z AC11S 50/70 KR-1 o grubości 4,0 cm,
- warstwa wiążąca z AC16W 50/70 KR-1 o grubości 6,0 cm,
- warstwa podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5mm kat.C50/30 stabilizowanego mechanicznie o grubości 15,0 cm,
- pobocza z kruszywa łamanego 0/31,5mm kat.C50/30 stabilizowanego mechanicznie o grubości 10,0 cm – szerokości 0,75 m;
b) przebudowa zjazdów;
c) zagospodarowanie skarp i nasypów wraz z humusowaniem i obsianiem trawą;
d) ustawienie oznakowania pionowego;
e) wycinkę kolidującego zakrzewienia wraz z karczowaniem;
f) budowę linii kablowej nN-0,4kV wraz ze słupami oświetlenia w ilości 10 szt. i szafą SO;
g) dokonanie prób i pomiarów: m.in. pomiaru rezystancji izolacji oraz sprawdzenie ciągłości żył kabli;
h) trwałe oznakowanie słupów – numeracja zgodnie z projektem;
i) zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia podziemnego;
j) wykonanie regulacji wysokościowej lub ewentualnej przebudowy wszelkich ujawnionych elementów sieci uzbrojenia terenu (dotyczy również pobocza), w przypadku stwierdzenia uszkodzenia skrzynek zasuw, hydrantów bądź włazów studni Wykonawca wymieni uszkodzony element na nowy w ramach wynagrodzenia umownego;
k) montaż tablicy informacyjnej, przygotowanej przez Zamawiającego,
l) dokonywanie koniecznych oraz stosowanych zgłoszeń/zawiadomień do właściwych organów, instytucji lub firm, w tym do właściwego miejscowo organu nadzoru budowlanego, związanych z rozpoczęciem i zakończeniem robót budowlanych wykonanie dokumentacji powykonawczych wraz mapami inwetaryzacyjnymi;
m) udzielenie gwarancji jakości i rękojmi na roboty budowlane.
Uwaga: Drewno pozyskane z wycinki przechodzi na własność Wykonawcy robót budowlanych.
3.4. Zamawiający dysponuje brakiem sprzeciwu Starosty Suwalskiego na zamierzenie przebudowy drogi gminnej w ramach istniejącego pasa drogowego.
3.5. Na dzień ogłoszenia zamówienia publicznego Zamawiający nie jest w posiadaniu decyzji o pozwoleniu na budowę linii kablowej nN-0,4kV wraz z słupami oświetlenia i szafą SO. Planowany termin uzyskania decyzji szacuje się na listopad – grudzień 2025 r.
3.6. Inwestycję należy realizować w oparciu o SWZ, dokumentacje projektowe wraz z załącznikami, SST, umowę na roboty budowlane.
3.7. Zamówienie publiczne dotyczy przebudowy drogi gminnej w msc. Czerwony Folwark, gmina Suwałki. Art. 100 ustawy Pzp wymaga, aby opis przedmiotu zamówienia w przypadku zamówień przeznaczonych do użytku osób fizycznych, sporządzić z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, chyba że nie jest to uzasadnione charakterem przedmiotu zamówienia.
Obowiązek uwzględnienia potrzeb osób niepełnosprawnych w opisie przedmiotu zamówienia ma skutkować możliwością korzystania przez nich z efektów zamówienia. Podkreślić należy, iż celem przedmiotu zamówienia jest: Przebudowa drogi gminnej w msc. Czerwony Folwark, gmina Suwałki. Tym samym z efektów zamówienia będą mogli korzystać wszyscy użytkownicy, w tym osoby niepełnosprawne. Obiekty zostały dostosowane do osób niepełnosprawnych poprzez niestosowanie barier architektonicznych.
Wobec powyższego uznać należy, iż zamówienie uwzględnia wymagania opisane w art. 100 ustawy Pzp.
3.8. Zamawiający ubiega się o dofinansowanie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na realizację danego zadania.
3.9. Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy odbycia wizji lokalnej, o której mowa w art. 131 ust. 2 pkt. 1 ustawy Pzp oraz nie wprowadza wymogu sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego o którym mowa w art. 131 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp.
3.10. Wszystkie elementy z rozbiórki nadające się do ponownego użycia stanowią własność Zamawiającego, natomiast elementy uznane jako odpad, Wykonawca powinien zutylizować we własnym zakresie i na własny koszt.
3.11. Wszelkie materiały oraz pozyskanie wszelkich zgód od gestorów sieci na przystąpienie do realizacji prac (w tym poniesienie kosztów nadzoru czy sporządzenia dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia prac) związane z prawidłowym i pełnym wykonaniem przedmiotu zamówienia zabezpiecza Wykonawca na własny koszt.
3.12. Zamawiający informuje, że obowiązującą formą rozliczenia pomiędzy stronami będzie wynagrodzenie ryczałtowe.
3.13. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP. Wykonawca zobowiązany jest również do powiadomienia gestorów sieci z odpowiednim wyprzedzeniem o terminie realizacji prac. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
3.14. Wymagania jakościowe, o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiający szczegółowo opisał w Dokumentacji projektowej i załącznikach do SWZ.
3.15. Zamawiający na podst. art. 310 pkt. 1) ustawy Pzp zastrzega sobie unieważnienie postępowania, jeżeli środki, które Zmawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie części zamówienia nie zostaną mu przyznane.
3.16. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę 60 miesięcznej gwarancji jakości oraz udzielenia 60 miesięcznej rękojmi na wykonane roboty budowlane i wbudowane materiały, wyroby i urządzenia.
3.17. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisany został w następujących dokumentach:
a) Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ),
b) Dokumentacji projektowej,
c) Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych (SST),
d) projekcie Umowy.
3.18. Z uwagi na ryczałtowe wynagrodzenie, przedmiary robót dołączone do SWZ mają jedynie charakter pomocniczy. Przedmiar robót nie stanowi opisu przedmiotu zamówienia (ma funkcję pomocniczą) i nie stanowi podstawy wyceny oferty.
3.19. Zamawiający nie wymaga od Wykonawców dołączenia do oferty kosztorysu ofertowego lub innej kalkulacji ceny, ale wymaga przedłożenia kosztorysu ofertowego opracowanego na podstawie przedmiaru robót na każdy z zakresów – drogowy i oświetleniowy, przed podpisaniem umowy o roboty budowlane.
3.20. Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga aby Wykonawca lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1061) wszystkie osoby, które podczas realizacji zamówienia będą wykonywać czynności w zakresie budownictwa tj. prace fizyczne pod kierownictwem innej osoby, w miejscu i czasie wskazanym przez tego Wykonawcę lub Podwykonawcę - takie jak:
a) przygotowanie terenu pod budowę,
b) wykonywanie robót drogowych,
c) operowanie maszynami i urządzeniami,
d) czynności związane z przygotowaniem podłoża pod układanie przewodów,
e) czynności związane z układaniem kabli,
f) czynności prowadzone na wysokościach,
g) wykonywanie prostych prac fizycznych w budownictwie m.in.: przenoszenie materiałów budowlanych, ręczne wykopy, sprzątanie terenu budowy.
3.21. Powyższy wymóg dotyczy wyłącznie osób wykonujących bezpośrednio ww. prace. Nie dotyczy osób, które kierują wykonywaniem ww. prac przez inne osoby lub samozatrudnionych. Wymóg nie dotyczy osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych, wykonujących czynności związane z projektowaniem itp. Wyjątkiem od powyższej zasady będzie osobiste wykonanie zamówienia przez osobę fizyczną, w tym również przedsiębiorcę prowadzącego indywidualną działalność gospodarczą lub przez osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, stosownie do art. 12 i następnych ustawy Prawo budowlane, w przypadku których nie będzie miał zastosowania wymóg określony w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp
3.22. Zatrudnienie, o którym mowa w powyżej powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia.
3.23. Wymagania w zakresie sposobu dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, uprawnień Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, szczegółowo określone zostały w Projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 5 do niniejszej SWZ.
3.24. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Podział na części spowodowałby nadmierne koszty wykonania zamówienia oraz poważne trudności w skoordynowaniu działań różnych Wykonawców, co skutkowałoby nieprawidłową realizacją zamówienia. Zamówienie udzielane jest w częściach, z którego każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby
45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych
45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 563835,19 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 635910 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 563835,19 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe Spółka Akcyjna
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8441806162
7.3.3) Ulica: Przytorowa
7.3.4) Miejscowość: Suwałki
7.3.5) Kod pocztowy: 16-400
7.3.6.) Województwo: podlaskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
Wszystkie roboty poza bitumicznymi.
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO DROGOWO - MOSTOWE S.A.
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO DROGOWO - MOSTOWE S.A.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-11-18
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 563835,19 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z SUWAŁK
- Dostawa zespołów prądotwórczych
- Dostawa i montaż urządzeń med., wyp. pom. wraz z zainstalowaniem i dostos. do uruchomienia i użytkowania kriokomory w SP ZOZ Ośrodku Rehabilitacji w Suwałkach Program Współpracy VI-A Litwa - Polska
- Modernizacja dachu nad budynkiem "K" Szpitala Wojewódzkiego im. Ludwika Rydygiera w Suwałkach.
- Rozbudowa wraz z przebudową budynku OSP w Potaszni
- Zakup i dostawa produktów mleczarskich i tłuszczy dla Domu Pomocy Społecznej Kalina w Suwałkach
- Budowa ciągu pieszo-rowerowego w pasie drogowym ul. Gen. Kazimierza Pułaskiego w Suwałkach
więcej: przetargi w Suwałkach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- MODERNIZACJA ELEWACJI SEGMENTÓW B, C, D WCHODZĄCYCH W SKŁAD OGÓLNOKSZTAŁCĄCEJ SZKOŁY BALETOWEJ IM. LUDOMIRA RÓŻYCKIEGO W BYTOMIU
- Przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania istniejącej wiaty nr 1 na budynek magazynowy oraz modernizacja wiaty nr 2 w Tarnowie ul. Giełdowa 15, działka nr 257/8 obr. 200
- Przebudowa drogi gminnej nr DG112401E w Tworowicach
- Budowa obiektu sportowego z lodowiskiem stałym odkrytym na terenie działki o nr ewidencyjnym 630/6 obręb Krzyżowa Góra
- Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w zakresie budowy łącznika ulicy Toruńskiej z ulicą Chełmińską w Lisewie
- Przebudowa drogi w m. Sierzchów dz. ew. nr 138, obręb Sierzchów, gm. Opatówek (droga wewnętrzna)
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





