Ogłoszenie z dnia 2025-11-18
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Zakup samochodu dostawczego typu BUS do przewozu osób i materiałów”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Urzad Statystyczny w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000331613
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kazimierza Wyki 3
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-223
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariatuskrk@stat.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://krakow.stat.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zakup samochodu dostawczego typu BUS do przewozu osób i materiałów”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e7168879-3f4e-41f0-b8b3-344d9ec8a88a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00538541
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e7168879-3f4e-41f0-b8b3-344d9ec8a88a3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami, szczegółowo określona w pkt 11 SWZ, odbywać się będzie elektronicznie, w języku polskim, przy użyciu:
1) platformy zakupowej Zamawiającego, zwanej dalej „Platformą”, dostępnej pod adresem: https://stat-krakow.ezamawiajacy.pl,
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu:
1) Platformy dostępnej pod adresem: https://stat-krakow.ezamawiajacy.pl,
2) poczty elektronicznej.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy opisane zostały w Instrukcji dla wykonawców korzystających z Platformy. W przypadku wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, wykonawca powinien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowa tel. +48 (22) 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00), e-mail: oneplace@marketplanet.pl.
Niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające komunikację pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, w przypadku korzystania z Platformy, określone zostały na stronie https://oneplace.marketplanet.pl/regulamin w § 4 Korzystanie z Marketplanet OnePlace.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (RODO), Dyrektor Urzędu Statystycznego w Krakowie informuje o zasadach oraz prawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
I. Administrator
Administratorem danych osobowych jest Dyrektor Urzędu Statystycznego w Krakowie z siedzibą przy ul. Kazimierza Wyki 3, 31-223 Kraków.
II. Inspektor ochrony danych
Z inspektorem ochrony danych (IOD) można się kontaktować:
1) pocztą tradycyjną na adres: ul. K. Wyki 3, 31-223 Kraków,
2) pocztą elektroniczną na adres e-mail: iod_uskrk@stat.gov.pl.
Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Państwa danych przez Urząd Statystyczny w Krakowie, w tym realizacji praw wynikających z RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KRK-WAD.271.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup samochodu dostawczego typu BUS do przewozu osób i materiałów. Szczegółowy wykaz parametrów technicznych i wymagane wyposażenie oraz pozostałe wymogi dla samochodu zostały określone w Opisie Przedmiotu Zamówienia (OPZ) stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
Wykonawca dostarczy samochód do siedziby Zamawiającego na własny koszt i ryzyko, wraz protokołem odbioru. Odbiór samochodu zostanie dokonany przez osobę upoważnioną przez Zamawiającego.
Wykonawca wraz z samochodem musi przekazać:
1) świadectwo homologacji lub świadectwo zgodności WE,
2) instrukcję obsługi pojazdu w j. polskim.
Wykonawca najpóźniej w chwili podpisania umowy musi przedstawić gwarancję mechaniczną na powłokę lakierniczą oraz na perforację karoserii na dostarczony samochód, której ważność rozpoczyna się od daty odbioru.
W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego widocznych wad podczas odbioru samochodu, strony sporządzą protokół wskazując w nim rodzaj i zakres stwierdzonych wad, a Zamawiający wyznaczy wykonawcy termin do usunięcia wad. W takim przypadku wykonawca obowiązany jest dokonać usunięcia wad na własny koszt, a za datę odbioru uważa się datę przekazania samochodu bez wad.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34114400-3 - Minibusy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-22
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Pełna gwarancja na każdą usterkę produkcyjną
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na korozję nadwozia
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostarczenia samochodu
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Wykonawca składa wraz z ofertą, aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy, dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia, o których mowa w pkt 9.1 ppkt 1) i pkt 9.2 SWZ, którego wzór stanowi Załącznik nr 4 (wzór 1) do SWZ, przygotowane w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie przesłanek, o których mowa w pkt 9.1 ppkt 1) i pkt 9.2 SWZ oraz, że spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca może pobrać przedmiotowe oświadczenie ze strony internetowej Zamawiającego, na której zamieszczono ogłoszenie oraz SWZ:
https://bip.stat.gov.pl/urzad-statystyczny-w-krakowie/zamowienia-publiczne/przetargi-i-zapytania-ofertowe/
oraz Platformy dostępnej pod adresem:
https://stat-krakow.ezamawiajacy.pl.
2) Przygotowane w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym wykonawcy, oświadczenie wykonawcy, potwierdzające brak podstaw wykluczenia, wynikających z art. 5k rozporządzenia 833/2014 w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Rady (UE) 2022/576, o których mowa w pkt 9.1 ppkt 2) SWZ oraz z art. 7 ust. 1 w związku z art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, o których mowa w pkt 9.1 ppkt 3) SWZ, na wzorze stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ (wzór 1). W przypadku, jeżeli ofertę składa wykonawca występujący wspólnie, oświadczenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, składa oddzielnie każdy z podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie;
3) Przygotowane w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym wykonawcy, oświadczenie wykonawcy potwierdzające, że wobec każdego z podwykonawców, którzy nie są podmiotami udostępniającymi zasoby, na których przypada ponad 10% wartości zamówienia oraz wobec każdego z dostawców (w tym dostawców oprogramowania lub dostawców systemów IT), na których przypada ponad 10% wartości zamówienia, brak podstaw wykluczenia, o których mowa w pkt 9.1 ppkt 2) SWZ, wynikających z art. 5k rozporządzenia 833/2014 w brzmieniu nadanym rozporządzeniem 2022/576, z zastrzeżeniem, że w przypadku, jeżeli ofertę składa wykonawca występujący wspólnie, oświadczenie składa oddzielnie każdy z podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie, w zakresie wykazanego przez siebie podwykonawcy lub dostawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do SWZ (wzór 1);
4) Przygotowane w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym podwykonawcy udostępniającego zasoby, oświadczenie podwykonawcy, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 118 ustawy, dotyczące przesłanek wykluczenia z art. 5k rozporządzenia 833/2014 w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Rady (UE) 2022/576 oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na wzorze stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ (wzór 2).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
9.1. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający:1) wykluczy wykonawcę zgodnie z art. 108 ustawy, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 ustawy,
9.2. Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 1 ppkt 4) – 8) i ppkt 10) ustawy. Podstawa wykluczenia wykonawcy:
pkt 1 - który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
pkt 4 - w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;
pkt 5 - który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
pkt 6 - jeżeli występuje konflikt interesów w rozumieniu art. 56 ust. 2 ustawy, polegający na pozostawaniu wykonawcy lub osób, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 2 ustawy, uprawnionych do reprezentowania wykonawcy w relacjach określonych w art. 56 ust. 2 pkt 2–4 ustawy z:
a) Zamawiającym,
b) osobami uprawnionymi do reprezentowania Zamawiającego,
c) członkami komisji przetargowej,
d) innymi osobami wykonującymi czynności związane z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia po stronie Zamawiającego,
e) osobami mogącymi wpłynąć na wynik tego postępowania,
f) osobami udzielającymi zamówienie nie jest możliwe skutecznie wyeliminowanie ww. konfliktu interesów w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z postępowania;
pkt 7 - który, z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nie-należycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady;
pkt 8 - który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych podmiotowych środków dowodowych;
pkt 10 - który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
12.1. Na podstawie art. 97 ust. 1 ustawy Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium.12.2. Zamawiający wymaga, aby wadium wniesione zostało przed upływem terminu składania ofert w kwocie 2 900,00 zł (słownie: dwa tysiące dziewięćset złotych 00/100) i utrzymane zostało nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
12.3. Wadium wniesione w pieniądzu będzie wniesione skutecznie, jeżeli rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany kwotą wadium przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
12.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Statystycznego w Krakowie:
Oddział Okręgowy NBP w Krakowie 96 1010 1270 0033 0413 9120 0000
z dopiskiem „wadium - numer sprawy: KRK-WAD.271.2.2025”
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowy zakres zmian w umowie określa §12 wzoru umowy (zał. nr 6 do SWZ)7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-26 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Na Platformie pod adresem: https://stat-krakow.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-26 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-25
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- "Usługi hotelarskie dla Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie - w terminie od 27 listopada do 20 grudnia 2025 roku'
- Dostawa 60 sztuk implantów przeciwjaskrowych dla WSO w Krakowie
- 146/2025 Serwisowanie, prace naprawcze i konserwacyjne dźwigów osobowych i towarowych z usługą pogotowia technicznego, w podziale na 3 części
- Dostawa oraz szkolenie z obsługi izotermicznego mikrokalorymetru dla Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytutu Ceramiki i Materiałów Budowlanych
- 147/2025 Remont 5 lokali mieszkalnych zasobu Gminy Miejskiej Kraków, w podziale na 5 części.
- Świadczenie usług cateringowych dla potrzeb Leśnego Zakładu Doświadczalnego w Krynicy-Zdroju.
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup i dostawa pojazdu typu BUS - KC-DE-zp.272-683/25
- Zakup mikrobusu dla WTZ TPD OM w Świętochłowicach
- "Zakup samochodu dostawczego typu BUS do przewozu osób i materiałów"
- Zakup BUS-a przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych
- Dostawa fabrycznie nowego busa 9-osobowego do przewozu osób z niepełnosprawnościami na potrzeby Gminy-Miasto Płock.
- Dostawa mikrobusa 9-cio miejsc. dostosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych, w ramach proj. pn. Likwidacja barier transportowych w Środowiskowym Domu Samopomocy w Głownie poprzez zakup mikrobusa
więcej: Minibusy »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





