Ogłoszenie z dnia 2025-11-18
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00427868/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-09-17
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
USŁUGA WYCINKI DRZEW, SAMOSIEWÓW, KARCZOWANIA, FREZOWANIA, PIELĘGNACJI DRZEW ORAZ NASADZANIE DRZEW NA TERENIE ADMINISTROWANYM PRZEZ 31 WOG
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: 31 Wojskowy Oddział Gospodarczy
1.3.) Oddział zamawiającego: Sekcja Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 101067256
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Konstantynowska 85
1.5.2.) Miejscowość: Zgierz
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-100
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.7.) Numer telefonu: 261-442-185
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 31wog.zp@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://31wog.wp.mil.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11761201.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
USŁUGA WYCINKI DRZEW, SAMOSIEWÓW, KARCZOWANIA, FREZOWANIA, PIELĘGNACJI DRZEW ORAZ NASADZANIE DRZEW NA TERENIE ADMINISTROWANYM PRZEZ 31 WOG2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f025bc08-143a-4610-8641-bb7ad51b3948
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00538529
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00085338/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.21 Wycinka drzew
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 104/ZP/25
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 551208,33 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wycinka drzew wraz z frezowaniem, oczyszczenie powierzchni terenuz samosiewów, usunięcie wywrotów i złomów, zagospodarowanie drewna
i urobku oraz pielęgnacja drzew z uporządkowaniem terenu
w Leźnicy Wielkiej, Kutnie i Skierniewicach
4.5.3.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
77211100-3 - Usługi cięcia drewna
77211000-2 - Usługi uboczne związane z pozyskiwaniem drewna
4.5.5.) Wartość części: 130250,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wycinka drzew wraz z frezowaniem, zagospodarowaniem pozyskanego drewna i urobku, oczyszczenie powierzchni z samosiewów, usunięcie wywrotów i złomów oraz pielęgnacja drzewz uporządkowaniem terenu
w Łodzi i Zgierzu
4.5.3.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
77211100-3 - Usługi cięcia drewna
77211000-2 - Usługi uboczne związane z pozyskiwaniem drewna
4.5.5.) Wartość części: 183633,33 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wycinka drzew wraz z frezowaniem, zagospodarowaniem drewna i urobku,oczyszczenie powierzchni terenu z samosiewów zagospodarowaniem urobku
oraz uporządkowaniem terenu
w Nowym Glinniku i Regnach
4.5.3.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
77211100-3 - Usługi cięcia drewna
77211000-2 - Usługi uboczne związane z pozyskiwaniem drewna
4.5.5.) Wartość części: 107700,00 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa nasadzeń drzew/krzewów na terenie kompleksów wojskowychadministrowanych przez 31 Wojskowy Oddział Gospodarczy
4.5.3.) Główny kod CPV: 77211600-8 - Sadzenie drzew
4.5.5.) Wartość części: 89900,00 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wycinka drzew wraz z zagospodarowaniem drewna i urobkuoraz uporządkowaniem terenu po zakończonych pracach oraz nasadzenia drzew na terenie nieruchomości położonej
w kompleksie wojskowym w Jeżewie (gm. Biała) wpisanej od rejestru zabytków nieruchomych jako dwór oraz park
4.5.3.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
77211100-3 - Usługi cięcia drewna
77211000-2 - Usługi uboczne związane z pozyskiwaniem drewna
4.5.5.) Wartość części: 39725,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 126365,40 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 349056,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 126365,40 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: SI-MAX SP. Z O.O.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7322204717
7.3.3) Ulica: KOTOWICE 17C
7.3.4) Miejscowość: BIAŁA
7.3.5) Kod pocztowy: 95-001
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-10-27
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 126365,40 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 dni
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 211399,20 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 244566,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 211399,20 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWO-USŁUGOWE "DREWEX" SYLWESTER ORNOCH
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8212153801
7.3.3) Ulica: SOSNOWA 16
7.3.4) Miejscowość: STARE IGANIE
7.3.5) Kod pocztowy: 08-103
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
GOSPODARSTWO ROLNE SYLWESTER ORNOCH
jakie przetargi wygrała firma
GOSPODARSTWO ROLNE SYLWESTER ORNOCH
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-10-28
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 211399,20 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 dni
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 98820,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 179442,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 98820,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO-HANDLOWO-USŁUGOWE "WAL-MAR" MAREK KECZMERSKI
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6191009592
7.3.3) Ulica: SKOROSZÓW
7.3.4) Miejscowość: SKOROSZÓW
7.3.5) Kod pocztowy: 63-630
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
GOSPODARSTWO ROLNE -MAREK KECZMERSKI
jakie przetargi wygrała firma
GOSPODARSTWO ROLNE -MAREK KECZMERSKI
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-10-23
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 98820,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 dni
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 86238,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 156924,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 86238,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: P.U. LIMBA MAREK TRACZYK
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7711069521
7.3.3) Ulica: GĘSIA 31
7.3.4) Miejscowość: PIOTRKÓW TRYBUNALSKI
7.3.5) Kod pocztowy: 97-300
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-10-29
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 86238,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 dni
Część 5
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 34992,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 58320,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 34992,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 5)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO-HANDLOWO-USŁUGOWE "WAL-MAR" MAREK KECZMERSKI
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6191009592
7.3.3) Ulica: SKOROSZÓW
7.3.4) Miejscowość: SKOROSZÓW
7.3.5) Kod pocztowy: 63-630
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
GOSPODARSTWO ROLNE -MAREK KECZMERSKI
jakie przetargi wygrała firma
GOSPODARSTWO ROLNE -MAREK KECZMERSKI
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 5)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-11-17
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 34992,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 dni
INNE PRZETARGI Z ZGIERZA
- Dostawa i realizacja talonów wartościowych albo kart podarunkowych na podstawowe artykuły żywnościowe, chemiczne i przemysłowe dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zgierzu
- Całodobowa usługa ochrony obiektu, osób i mienia wraz ze wsparciem grupy interwencyjnej realizowana w budynku Sądu Rejonowego w Zgierzu przy ul. Sokołowskiej 6
- DOSTAWA INDYWIDUALNEGO ZESTAWU DO PRZETRWANIA SURVIVAL KIT
- KOMPLEKSOWA USŁUGA WYNAJMU URZĄDZEŃ SANITARNYCH
- 20/ZP/26 - USŁUGA ŻYWIENIA ZLECONEGO - POSIŁKÓW PROFILAKTYCZNYCH
- Zakup rozwiązań IT w ramach zad. pn: Modernizacja oddziałów zabiegowych onkolog. wraz z rozbudową bloku operacyjnego i zakupem sprzętu med. w WSS w Zgierzu realiz. w ramach KPO i Zwięk. Odporności:
więcej: przetargi w Zgierzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Nowe nasadzenia wraz z gwarancją.
- Wycinanie i awaryjne usuwanie drzew oraz usuwanie połamanych konarów z terenów zarządzanych i administrowanych przez Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku.
- Prace arborystyczne na terenach zieleni i w parkach zabytkowych będących własnością Gminy Kędzierzyn-Koźle oraz na pomnikach przyrody w latach 2026 - 2027
- Pielęgnacja terenów zieleni miejskiej wraz z utrzymaniem czystości alejek, placów miejskich i ciągów pieszo - rowerowych w Sokołowie Podlaskim
- Wycinka 58 sztuk drzew, w złym stanie fitosanitarnym, zagrażających wywrotem lub złomem wraz z frezowaniem pni oraz uporządkowaniem terenu obiektu Stadion Sportowy Oporowska we Wrocławiu
- Pozyskanie i zrywka drewna oraz zabiegi pielęgnacyjne i zabezpieczające w lasach mienia Gminy Oleszyce na rok 2026.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





