eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi TopolaZatrudnienie kadry merytorycznej w tym nauczycieli prowadzących zajęcia DODATKOWE w Szkole Podstawowej w Topoli w ramach projektu pn. "Dziś planujemy jutro"



Ogłoszenie z dnia 2025-11-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zatrudnienie kadry merytorycznej w tym nauczycieli prowadzących zajęcia DODATKOWE w Szkole Podstawowej w Topoli w ramach projektu pn. „Dziś planujemy jutro”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: SZKOŁA PODSTAWOWA IM. MIKOŁAJA REJA W TOPOLI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001183149

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 259

1.5.2.) Miejscowość: Topola

1.5.3.) Kod pocztowy: 28-530

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski

1.5.7.) Numer telefonu: (41) 35 291 75

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sp@szkola-topola.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sptopola.edupage.org

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-38863985-bc7f-4a34-ba50-a72673cc6a2b

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zatrudnienie kadry merytorycznej w tym nauczycieli prowadzących zajęcia DODATKOWE w Szkole Podstawowej w Topoli w ramach projektu pn. „Dziś planujemy jutro”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-38863985-bc7f-4a34-ba50-a72673cc6a2b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00537056

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00323972/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Zatrudnienie kadry merytorycznej w tym nauczycieli prowadzących zajęcia DODATKOWE w Szkole Podstawowej w Topoli w ramach projektu pn. „Dziś planujemy jutro”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Projekt pn. „Dziś planujemy jutro” realizowany na podstawie umowy o dofinansowanie nr umowy: FESW.08.02-IZ.00-0052/24 zawartej 28.02.2025 r. z Województwem Świętokrzyskim reprezentowanym przez Zarząd Województwa pełniącym funkcję Instytucji Zarządzającej programem regionalnym Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00324306

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 1/PRZ/2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 1: Zatrudnienie psychologa (łącznie 200 godzin*)
1. Kwalifikacje psychologa:
wymagane prawo wykonywania zawodu psychologa w rozumieniu ustawy z dnia 8 czerwca 2001 r. o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów (Dz. U. z 2019 r. poz.1026); Wykazana osoba musi posiadać co 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.
2. Miejsce realizacji: Szkoła Podstawowa w Topoli, Topola 259, 28-530 Skalbmierz.
3. Okres zatrudnienia: od WRZESIEŃ 2025 r. do LUTY 2027 r

4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne

4.5.5.) Wartość części: 19512,20 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 2: Zatrudnienie logopedy, zajęcia indywidualne wg potrzeb dzieci (łącznie 200 godzin*).
1. Kwalifikacje logopedy:
posiada wykształcenie wyższe kierunkowe lub ukończone studia podyplomowe z logopedii z doświadczeniem co najmniej rocznym w zakresie realizujących zadania z zakresu logopedii w szkołach podstawowych lub przedszkolach.
2. Miejsce realizacji: Szkoła Podstawowa w Topoli, Topola 259, 28-530 Skalbmierz.
3. Okres zatrudnienia: od WRZESIEŃ 2025 r. do LUTY 2027 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 80340000-9 - Usługi edukacji specjalnej

4.5.5.) Wartość części: 16260,16 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 3: Zatrudnienie eksperta prowadzącego zajęcia z działań antydyskryminacyjnych, z równości szans, tolerancji, zajęcia grupowe (8 grupy x 2 godziny) wg potrzeb dzieci (łącznie 16 godzin*).
1. Kwalifikacje eksperta prowadzącego zajęcia z działań antydyskryminacyjnych, z równości szans, tolerancji:
posiada wykształcenie wyższe zgodne z realizowaną tematyką np. filozof, socjolog, prawnik i posiada dyplom ukończenia studiów podyplomowych/kursów/szkoleń związanych z zajęciami antydyskryminacyjnymi (równości szans, płci, budowania postaw społecznych opartych m.in.: na tolerancji, wolności i szacunku do drugiej osoby) lub edukator sprawiedliwości transformacyjnej i wiedzy o wykluczeniach, ukończone min, 3 warsztaty grupowe z ww. tematyki. Posiada co najmniej 3 letnie doświadczenie dot. postaw antydyskryminacyjnych w zakresie szkoleń.
2. Miejsce zatrudnienia: Szkoła Podstawowa w Topoli, Topola 259, 28-530 Skalbmierz.
3. Okres zatrudnienia: od WRZESIEŃ 2025 r. do LUTY 2027 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

80340000-9 - Usługi edukacji specjalnej

4.5.5.) Wartość części: 1951,22 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 4: Zatrudnienie eksperta z edukacji ekologicznej: 8 grup x 20 godzin x 5 UP (łącznie 160 godzin*).
1. Kwalifikacje eksperta z edukacji ekologicznej:
posiada wykształcenie wyższe kierunkowe związane z przedmiotem zamówienia z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody albo osoba posiada wykształcenie wyższe i ukończone studia podyplomowe / kurs /szkolenie z zakresu z zakresu zielonych kompetencji i wiedzy o klimacie oraz higieny cyfrowej lub ukończony kurs edukator ekologiczny związany z przedmiotem zamówienia albo nauczyciel przyrody / biologii oraz posiada co najmniej roczne doświadczenie w realizacji zajęć z zakresu z zielonych kompetencji i wiedzy o klimacie oraz higieny cyfrowej lub z zakresu tematyki ekologicznej.
2. Miejsce realizacji: Szkoła Podstawowa w Topoli, Topola 259, 28-530 Skalbmierz.
3. Okres zatrudnienia: od WRZESIEŃ 2025 r. do LUTY 2027 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85312100-0 - Usługi opieki dziennej

4.5.5.) Wartość części: 13008,13 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 5: Zatrudnienie doradcy zawodowego łącznie 160 godzin *(8 grup x 20 godzin).
1. Kwalifikacje doradcy zawodowego:
posiada ukończone studia pierwszego stopnia w zakresie doradztwa zawodowego oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub studia pierwszego stopnia na dowolnym kierunku (specjalności) i studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub ukończone studia wyższe pedagogiczne oraz posiada co najmniej 3 letnie doświadczenie na stanowisku doradcy zawodowego.
2. Miejsce realizacji: Szkoła Podstawowa w Topoli, Topola 259, 28-530 Skalbmierz.
3. Okres zatrudnienia: od WRZESIEŃ 2025 r. do LUTY 2027 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85312320-8 - Usługi doradztwa

4.5.5.) Wartość części: 16910,57 PLN

Część 6

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 6: Zatrudnienie aktora/reżysera/trenera - łącznie 180 godzin* (90 godzin x 2 grupy x 10 chętnych uczniów)
1. Kwalifikacje aktora/reżysera:.
posiada wykształcenie wyższe lub licencjackie kierunkowe związane z kierunkiem kształcenia lub ukończone studium reżyserii, co najmniej 3 letnie doświadczenie w zakresie objętych przedmiotem zamówienia.
2. Miejsce realizacji: Szkoła Podstawowa w Topoli, Topola 259, 28-530 Skalbmierz.
3. Okres zatrudnienia: od WRZESIEŃ 2025 r. do LUTY 2027 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85312100-0 - Usługi opieki dziennej

4.5.5.) Wartość części: 21951,22 PLN

Część 7

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 7: Zatrudnienie nauczyciela/specjalisty/trenera/baristy/kucharza celem prowadzenia warsztatów rozwijających zainteresowania dzieci w zakresie edukacji ekologicznej - KOŁO ZAINTERESOWAŃ pn. "Jak żyć zdrowo i ekologicznie” łącznie 90 godzin * (2 grupy x 45 godzin x min. 5 UP / grupa)
1. Kwalifikacje nauczyciela /baristy/kucharza celem prowadzenia warsztatów rozwijających zainteresowania dzieci w zakresie edukacji ekologicznej - KOŁO ZAINTERESOWAŃ pn. "Jak żyć zdrowo i ekologicznie, posiada doświadczenie co najmniej 3 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń/warsztatów z tematyki kulinarnej , wykształcenie średnie lub wyższe związane z kierunkiem kształcenia lub ukończone kusy/szkolenia z tematyki kulinarnej.
2. Miejsce realizacji: Szkoła Podstawowa w Topoli, Topola 259, 28-530 Skalbmierz.
3. Okres zatrudnienia: od WRZESIEŃ 2025 r. do LUTY 2027 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85312100-0 - Usługi opieki dziennej

4.5.5.) Wartość części: 7317,07 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Wypełniając zobowiązania wynikające z postanowień art. 255 ustaw Pzp Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie złożono żadnej oferty na Część nr 1, 3, 6
i 7, dlatego też stosownie do zapisów art. 255 pkt. 1 w/w ustawy Pzp postępowanie na Część nr 1, 3, 6 i 7 unieważniono.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 24000 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 24000 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 24000 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Karolina Kula

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: PESEL: 93122910001

7.3.4) Miejscowość: Działoszyce

7.3.5) Kod pocztowy: 28-440

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-08-25

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 24000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2027-02-28

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Wypełniając zobowiązania wynikające z postanowień art. 255 ustaw Pzp Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie złożono żadnej oferty na Część nr 1, 3, 6
i 7, dlatego też stosownie do zapisów art. 255 pkt. 1 w/w ustawy Pzp postępowanie na Część nr 1, 3, 6 i 7 unieważniono.

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 20800,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 20800,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 20800,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Karolina Kula

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: PESEL: 93122910001

7.3.4) Miejscowość: Działoszyce

7.3.5) Kod pocztowy: 28-440

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-08-25

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 20800,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2027-02-28

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 19200,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 19200,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 19200,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 5)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Agnieszka Prząda

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: PESEL: 81022211007

7.3.4) Miejscowość: Kazimierza Wielka

7.3.5) Kod pocztowy: 28-500

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 5)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-08-08

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 19200,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2027-02-28

Część 6

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Wypełniając zobowiązania wynikające z postanowień art. 255 ustaw Pzp Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie złożono żadnej oferty na Część nr 1, 3, 6
i 7, dlatego też stosownie do zapisów art. 255 pkt. 1 w/w ustawy Pzp postępowanie na Część nr 1, 3, 6 i 7 unieważniono.

Część 7

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 7)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Wypełniając zobowiązania wynikające z postanowień art. 255 ustaw Pzp Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie złożono żadnej oferty na Część nr 1, 3, 6
i 7, dlatego też stosownie do zapisów art. 255 pkt. 1 w/w ustawy Pzp postępowanie na Część nr 1, 3, 6 i 7 unieważniono.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.