eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Suwałki › Zakup w formie leasingu operacyjnego ładowarki kołowej



Ogłoszenie z dnia 2023-12-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup w formie leasingu operacyjnego ładowarki kołowej

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami w Suwałkach Sp. z o. o.

1.3.) Oddział zamawiającego: PGO w Suwałkach Sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 200680900

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Sejneńska, 82

1.5.2.) Miejscowość: Suwałki

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-400

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski

1.5.7.) Numer telefonu: 875665213

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@pgo.suwalki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://pgo.suwalki.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4867944c-892f-11ee-9fb5-3edbb70f45bd

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Spółka prawa handlowego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Gospodarka odpadami

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup w formie leasingu operacyjnego ładowarki kołowej

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4867944c-892f-11ee-9fb5-3edbb70f45bd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00534700

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00505647

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: K-13/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowej ładowarki kołowej w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu, tj. odpłatne korzystanie w ramach leasingu operacyjnego za umówione raty leasingowe w okresie 36 miesięcy (3 lata) od daty podpisania protokołu odbioru przedmiotu leasingu, na warunkach określonych szczegółowo w warunkach leasingu Wykonawcy. Ładowarka kołowa przeznaczona będzie do prac związanymi z przetwarzaniem odpadów komunalnych, w tym także odpadów gruzu, odpadów biodegradowalnych, odpadów posortowniczych składowanych na składowisku odpadów, na potrzeby Instalacji Komunalnej w Suwałkach zarządzanej przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami w Suwałkach Sp. z o. o.
2. Szczegółowy opis techniczny przedmiotu zamówienia określony został w rozdziale 3 SWZ.
3. Inne wymagania.
1) Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia do zakładu Zamawiającego
w Suwałkach, tj. Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami w Suwałkach Sp. z o. o.,
ul. Raczkowska 150A, własnym staraniem i na własny koszt.
2) Wykonawca przeszkoli na własny koszt wskazany przez Zamawiającego personel
w zakresie eksploatacji, konserwacji i BHP przedmiotu zamówienia. Szkolenie powinno być przeprowadzone najpóźniej w dniu podpisania protokołu odbioru bez uwag i winno obejmować część teoretyczną jak i demonstracyjną. Fakt dokonania szkolenia zostanie potwierdzony protokołem.
3) Warunki dodatkowe:
• dostarczenie specyfikacji technicznej oferowanej ładowarki teleskopowej wraz z certyfikatem CE w języku polskim oraz innych dokumentów (foldery, ulotki, katalogi, opinie techniczne) potwierdzające spełnienie parametrów technicznych w języku polskim,
• dostarczenie gwarancji z książką gwarancyjną i instrukcją w języku polskim przedmiotu zmówienia,
• dostarczenie katalogu części zamiennych oraz harmonogramu wykonywanych obsług technicznych w języku polskim,
• rozruch ładowarki w miejscu dostawy,
• niezbędny zestaw narzędzi do codziennej obsługi ładowarki,
• świadczenie serwisu w okresie gwarancji – reakcja serwisu w okresie gwarancji
do 24 h w dni robocze od poniedziałku do piątku.
Powyższy opis zawiera minimalne wymagania, co oznacza, że Wykonawca może oferować przedmiot zamówienia charakteryzujący się lepszymi parametrami technicznymi i funkcjonalnymi pod warunkiem, że nie będą one miały wpływu na wyższe koszty eksploatacji.
Minimalny okres gwarancji wynosi co najmniej 24 miesiące bez limitu motogodzin pracy ładowarki kołowej, liczone od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia potwierdzonego protokołem zdawczo-odbiorczym. Szacowany czas pracy ładowarki wynosić będzie ok. 1500-2000 mth w okresie 12 miesięcy. Jest to wartość szacunkowa i służy Wykonawcy pomocniczo do przygotowania oferty i skalkulowania kosztów, natomiast nie stanowi podstawy do jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu.
4. Warunki dostawy przedmiotu zamówienia.
1) Dokumentem stwierdzającym wykonanie dostawy będzie protokół zdawczo-odbiorczy podpisany przez upoważnionych przedstawicieli stron bez uwag.
2) Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany najpóźniej
w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy.
3) Zamawiający zobowiązuje się do zapewnienia odpowiednich warunków w celu sprawnego przeprowadzenia odbioru przedmiotu zamówienia.
4) Zamawiający może odmówić odbioru przedmiotu zamówienia i żądać jego naprawy lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy.
5) Wykonawca powiadomi Zamawiającego o terminie dostawy przedmiotu zamówienia nie później niż na 2 dni roboczych przed planowanym terminem dostawy. Powiadomienie powinno być sporządzone w formie pisemnej i przesłane pocztą lub
e-mail.
6) Zamawiający ma prawo odmowy odbioru przedmiotu zamówienia w przypadku nie dotrzymania przez Wykonawcę terminu określonego w ofercie Wykonawcy.
7) Za datę przekazania przedmiotu zamówienia przyjmuje się dzień podpisania przez upoważnionych przedstawicieli Stron bezusterkowego protokołu zdawczo-odbiorczego (bez uwag), który zostanie sporządzony w miejscu odbioru przedmiotu zamówienia (zakład Spółki PGO w Suwałkach, ul. Raczkowska 150A, 16-400 Suwałki).
8) Zamawiający może odmówić odbioru przedmiotu zamówienia wówczas, gdy:
- stwierdzi wady przedmiotu umowy,
- przedmiot zamówienia nie będzie odpowiadał warunkom określonym w SWZ lub w ofercie Wykonawcy.
W przypadku stwierdzenia okoliczności, o których mowa w niniejszym
punkcie Zamawiający wyznaczy Wykonawcy dodatkowy termin na dostarczenie przedmiotu zamówienia zgodnego z SWZ i wolnego od wad (nie dłuższy niż 10 dni roboczych). Po bezskutecznym upływie powyższego terminu Zamawiający będzie miał prawo odstąpić od umowy w całości.
5. Warunki gwarancji
1) Wykonawca zapewni udzielenie pełnej gwarancji na przedmiot zamówienia w ilości minimum 24 miesięcy bez limitu motogodzin na pracę oferowanej ładowarki kołowej. W przypadku napraw gwarancyjnych Wykonawca zapewni podjęcie działań w okresie nie dłuższym niż 24 godziny w dni robocze od poniedziałku do piątku od momentu zgłoszenia pisemnie nie lub telefonicznie usterki. Wykonawca zapewnia okres usunięcia wad i usterek oraz zwrot po naprawie sprawnie działającego sprzętu w czasie nie dłuższym niż 5 dni roboczych, liczonych od dnia przyjęcia w/w zgłoszenia. W przypadku gdy termin usunięcia usterki okaże się dłuższy, począwszy od 6 dnia roboczego Wykonawca dostarczy zastępczy sprzęt o identycznych lub lepszych parametrach nieodpłatnie.
2) Okres gwarancji przedłuża się każdorazowo o liczbę dni przestoju spowodowanego czasem naprawy.
3) Wykonawca w okresie gwarancji zapewnia bezpłatny serwis oferowanego sprzętu i dostępność wszystkich części zamiennych (w okresie gwarancji dojazd, robocizna i materiały eksploatacyjne, jak filtry, oleje, łożyska, przewody hydrauliczne oraz inne przewody, hamulce, itp. części eksploatacyjne na koszt Wykonawcy).
4) W przypadku, gdy naprawa powstałych usterek lub wad nie będzie możliwa lub zasadna z powodu nadmiernych kosztów naprawy lub trudności organizacyjnych, Wykonawca zobowiązany jest wymienić uszkodzoną ładowarkę kołową w możliwie najkrótszym terminie, jednak nie później niż w czasie 30 dni kalendarzowych od daty przyjęcia zgłoszenia.
5) W przypadku, kiedy na skutek wad fizycznych zaistnieje potrzeba wymiany ładowarki kołowej na nową, a wskazany w umowie model nie będzie już dostępny do sprzedaży na rynku, Wykonawca może zaproponować Zamawiającemu inny model ładowarki kołowej spełniającej wymagania wskazane w SWZ.
6. Kary umowne:
1) W przypadku zwłoki Wykonawcy w usunięciu wad stwierdzonych w okresie gwarancji, Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 0,5% wynagrodzenia brutto za każdy dzień zwłoki.
2) W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność, jest on zobowiązany zapłacić Zamawiającemu tytułem odszkodowania 10 % wynagrodzenia umownego.
7. Wymagania dotyczące finansowania (leasing):
1) Waluta: PLN.
2) Finansowanie w formie leasingu operacyjnego.
3) Okres finansowania: 36 miesięcy (3 lata), opłata wstępna 45% wartości netto, Wykonawca określi wysokość oraz wskaże termin opłaty wstępnej w harmonogramie spłat leasingowych, który zostanie dołączony do oferty (Zamawiający dopuszcza przedłożenie harmonogramu finansowego spłat leasingowych w dacie odbioru przedmiotem zamówienia).
4) Pierwsza rata zostanie zapłacona w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy leasingu (pierwsza rata – opłata wstępna), każda następna rata w kolejnych miesięcznych okresach zgodnie z podanym przez Wykonawcę harmonogramem spłaty rat leasingowych licząc od dnia odbioru przedmiotu leasingu poprzez protokolarne podpisanie odbioru bez uwag wraz ze wszystkimi niezbędnymi dokumentami umożliwiającymi jego eksploatację.
5) Wykup związany z zakupem przedmiotu leasingu 5% wartości netto przedmiotu zamówienia: opłata końcowa (wartość resztkowa), po upływie okresu obowiązywania umowy leasingowej, płatnej z ostatnią ratą leasingową. Zamawiający będzie miał prawo dokonania wykupu przedmiotu leasingu na własność po upływie okresu obowiązywania umowy pod warunkiem spłacenia przez Zamawiającego wszelkich należności wynikających z umowy leasingu.
6) W raty leasingowe powinny być wliczone koszty, które poniesie Zamawiający jako korzystający. W szczególności cena powinna obejmować koszt nabycia przez finansującego przedmiotu zamówienia (leasingu). Podatek od środków transportowych oraz opłaty za rejestrację płatne są przez Zamawiającego na podstawie refaktur otrzymywanych od Wykonawcy do wysokości rzeczywistych kosztów.
7) Oprocentowanie zmienne obliczone w oparciu o stopę WIBOR 1M, do celów porównania ofert przyjmuje się oprocentowanie w oparciu o stawkę WIBOR 1M aktualną na dzień przez upływem terminu składania ofert.
8) Zamawiający ubezpieczy przedmiot leasingu na własny koszt (od wszystkich ryzyk),
a Wykonawca wyraża na to zgodę bez dodatkowych prowizji z tego tytułu.
9) Zamawiający nie przewiduje żadnego zabezpieczenia do umowy, np. w postaci weksla
in blanco z deklaracją wekslową.
10) Zamawiający w okresie trwania leasingu będzie miał prawo do dodatkowego wyposażenia ładowarki kołowej w opcje dodatkowe.

4.5.3.) Główny kod CPV: 43261100-1 - Ładowarki mechaniczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

66114000-2 - Usługi leasingu finansowego

80511000-9 - Usługi szkolenia personelu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, który stanowi: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 990017,13 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1259952,65 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.