eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stawiguda › KOMPLEKSOWA DOSTAWA GAZU ZIEMNEGO WYSOKOMETANOWEGO TYPU E NA POTRZEBY GMINY STAWIGUDA I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-12-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
KOMPLEKSOWA DOSTAWA GAZU ZIEMNEGO WYSOKOMETANOWEGO TYPU E NA POTRZEBY GMINY STAWIGUDA I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Stawiguda

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743195

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Olsztyńska 10

1.5.2.) Miejscowość: Stawiguda

1.5.3.) Kod pocztowy: 11-034

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@stawiguda.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.stawiguda.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/stawiguda/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

KOMPLEKSOWA DOSTAWA GAZU ZIEMNEGO WYSOKOMETANOWEGO TYPU E NA POTRZEBY GMINY STAWIGUDA I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e9897070-8481-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00531089

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00498355

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.42.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest KOMPLEKSOWA DOSTAWA GAZU ZIEMNEGO WYSOKOMETANOWEGO TYPU E NA POTRZEBY GMINY STAWIGUDA I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH dla obiektów wskazanych w zał. nr 3 do SWZ. Dostarczanie gazu będzie się odbywać na podstawie umowy zawierającej postanowienia umowy sprzedaży i umowy o świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji gazu (umowa kompleksowa) i będzie wykonywane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne, Kodeksu Cywilnego oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na ich podstawie.
3. Zamawiający zawrze jedną umowę wynikającą z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym bez negocjacji, w imieniu własnym oraz jednostek wymienionych w pkt 2 poniżej.
4. Zamawiający, działa w imieniu własnym oraz na podstawie podpisanego Porozumienia, w imieniu:
• Gminnego Ośrodka Kultury w Stawigudzie – NIP 7393384810
• Zespółu Szkolno-Przedszkolny im. Olimpijczyków Polskich w Stawigudzie
• Ochotniczej Straży Pożarnej w Gryźlinach – NIP 739 316 20 73
• Ochotniczej Straży Pożarnej w Stawigudzie – NIP 739 339 17 15
5. Zamówienie – kompleksowa dostawa gazu ziemnego do obiektów wymienionych w zał. nr 3 do SWZ
6. Szacunkowe zapotrzebowanie gazu ziemnego w okresie 12 miesięcy wynosi 909 055 kWh. Na koszty korzystania z przedmiotu zamówienia w ww. okresie składają się: opłata za sprzedaż gazu, opłata abonamentowa, opłata dystrybucyjna stała i opłata dystrybucyjna zmienna.
7. Podana przewidywana ilość zużycia paliwa gazowego (łączna oraz dla poszczególnych miejsc odbioru) może odbiegać od faktycznego zużycia paliwa gazowego w okresie trwania umowy. Ilość ta ma jedynie charakter orientacyjny służący porównaniu złożonych ofert i w żadnym wypadku nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu paliwa gazowego w podanej ilości. Wykonawcy nie będzie przysługiwało żadne roszczenie z tytułu niepobrania przez Zamawiającego przewidywanej ilości paliwa gazowego. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie obliczane według cen jednostkowych określonych w ofercie i ilości faktycznego zużycia paliwa gazowego w poszczególnych miejscach odbioru. Rozliczenia za sprzedaż i dystrybucję gazu będą dokonywane na podstawie wskazań układu pomiarowo – rozliczeniowego (danych przekazanych przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, zwanego dalej OSD), odrębnie dla każdego miejsca odbioru.
8. Odbiorcami i płatnikami faktur będą:
1) Gmina
2) Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Olimpijczyków Polskich w Stawigudzie ;
9. Gmina jest uprawniona do nabycia w ramach zwolnienia z akcyzy, o którym mowa w art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy z 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2022 poz. 143 ze zm.), wyrobów gazowych zużywanych przez nią do celów opałowych we wszystkich budynkach stanowiących jej własność.
10. Zamawiający informuje, że zgodnie z Ustawą z dnia 26 stycznia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców paliw gazowych (Dz.U. z 2022 r., poz. 169) Szkoła Podstawowa, Gminny Ośrodek Kultury oraz Ochotnicza Straż Pożarna są uprawnione do skorzystania z „ulgi gazowej”. Przed podpisaniem umowy
z wybranym wykonawcą zostaną złożone odpowiednie oświadczenia. Zamawiający dołączył oświadczenie podmiotów podlegających ochronie odbiorców paliw gazowych do dokumentacji przetargowej.
11. Wykonawca będzie dostarczał paliwo gazowe zgodnie z obowiązującymi standardami jakościowymi obsługi odbiorców.
12. Dostarczenie paliwa gazowego będzie odbywać się na podstawie umowy kompleksowej sprzedaży
i dystrybucji paliwa gazowego i będzie wykonywane zgodnie z obowiązującym prawem, w szczególności na warunkach określonych przez Prawo energetyczne i rozporządzenia wykonawcze do tej ustawy.
13. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało terminowe dokonanie wszelkich czynności i uzgodnień z OSD, niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany Sprzedawcy, poczynając od złożenia OSD zgłoszenia o zawarciu umowy na sprzedaż i dystrybucję paliwa gazowego.
14. Zamawiający wymaga, aby ewentualna zmiana sprzedawcy gazu ziemnego przebiegła dla Zamawiającego bez zakłóceń w dostawie gazu ziemnego obejmującej sprzedaż i dystrybucję.
15. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego informowania Zamawiającego i Odbiorców o wykonanej mocy umownej. W przypadku braku możliwości umieszczania tej informacji na fakturze, dopuszcza się jej przedstawienie w postaci załącznika do faktury.
16. Zamawiający dopuszcza zmianę mocy umownych w zależności od potrzeb.
17. Zamawiający nie ma zawartych umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych które uniemożliwiają zawarcie nowej umowy sprzedażowej w terminach przewidzianych w SWZ.
18. Obecne umowy w zakresie punktów chronionych zostały wypowiedziane przez dotychczasowego sprzedawcę i weszły na tzw. sprzedaż rezerwową.
19. Operatorem Systemu Dystrybucyjnego jest PSG odział w Gdańsku.
20. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 pkt 15 ustawy Pzp. Zamawiający nie podzielił zamówienia na części ze względu na to, że w ramach zamówienia nie da się wyodrębnić kilku zadań, etapów trwania zamówienia, które umożliwiałyby złożenie oferty przez Wykonawców specjalizujących się w wąskiej dziedzinie działalności. Gminie trudno byłoby kontrolować wykonanie zamówienia, wydatkowanie finansów w przypadku umów zawartych z kilkoma Wykonawcami na ten sam przedmiot zamówienia w sytuacji, gdy obowiązywały inne ceny jednostkowe za paliwo gazowe dla poszczególnych grup taryfowych. Zamawiający dzieląc zamówienie na części mógłby dokonać tego podziału ze względu na grupy taryfowe lub zapotrzebowanie dla konkretnej jednostki organizacyjnej Gminy. Podział taki mógłby spotkać się z małym zainteresowaniem Wykonawców, gdyż nie byłoby dla nich korzystne ofertowanie na część zamówienia o niewielkim wolumenie. Dodatkowo, teoretycznie każda z jednostek mogłaby ogłosić odrębne postępowanie na dostawę paliwa gazowego, jednak działając wspólnie przedmiot zamówienia jest większy i tym samym Wykonawcy mogą zaproponować niższą cenę jednostkową.
21. Celem niniejszego postępowania jest otrzymanie dostaw o określonej w SWZ jakości i funkcjonalności.
Z tych względów Zamawiający dołoży należytej staranności, aby przedmiot zamówienia nie został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, które mogłoby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów. Jeżeli pomimo tego okaże się, że w jakimkolwiek miejscu SWZ lub załącznikach do niej występuje takie wskazanie, nie należy ich traktować jako wymagań odnoszących się do przedmiotu zamówienia, a należy je rozpatrywać wyłącznie
w kategorii wskazań o charakterze informacyjnym (niewiążących dla Wykonawców). Z tych względów oferta, która nie będzie odpowiadała takim wskazaniom nie będzie uznawana za niezgodną z warunkami zamówienia
i nie zostanie z tych powodów odrzucona. Standardy jakościowe paliwa gazowego opisane są w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997r. – Prawo energetyczne. Jest to działalność regulowana – obrót paliwem gazowym wymaga posiadania koncesji.
22. Opis przedmiotu zamówienia zawierający minimalne wymagania, które musi spełniać oferowany przedmiot zamówienia stanowi załącznik nr 3 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

65200000-5 - Przesył gazu i podobne usługi

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Nie złożono ofert

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.