eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi CzeremchaUdzielenie i obsługa kredytu bankowego w kwocie 1 100 000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Czeremcha



Ogłoszenie z dnia 2025-11-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w kwocie 1 100 000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Czeremcha

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CZEREMCHA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659237

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Duboisa 14

1.5.2.) Miejscowość: Czeremcha

1.5.3.) Kod pocztowy: 17-240

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński

1.5.7.) Numer telefonu: 856850400

1.5.8.) Numer faksu: 856850400

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@czeremcha.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.czeremcha.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-da527e80-dd32-433f-87fd-d110f7c763bc

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w kwocie 1 100 000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Czeremcha

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-da527e80-dd32-433f-87fd-d110f7c763bc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00527264

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00002347/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Udzielenie kredytu długoterminowego

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00488563

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GGiOŚ.271.7.2025.ESP

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 241481,16 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego w kwocie 1 100 000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Czeremcha.
1) Kredyt długoterminowy w wysokości 1 100 000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Czeremcha.
2) Okres kredytowania – od dnia uruchomienia kredytu do dnia 31.12.2031 r.
3) Koszty kredytu stanowiło będzie oprocentowanie kredytu (odsetki bankowe) określone wg zmiennej stopy procentowej. Oprocentowanie kredytu będzie ustalane kwartalnie.
4) Podstawą do określenia oprocentowania będzie stawka WIBOR 3M notowana w ostatnim dniu roboczym kwartału poprzedzającego kwartał, za który odsetki są naliczane.
5) Wykonawca określi w formularzu oferty oprocentowanie wg stopy WIBOR 3M z dnia 17.10.2025 r. (w wysokości 4,5%) plus/minus marża banku wyrażona w punktach procentowych w stosunku rocznym.
6) Karencja w spłacie rat kapitałowych i odsetek:
a) Karencja w spłacie rat kapitałowych – do dnia 31.03.2026 r.
b) Karencja w spłacie odsetek – brak.
7) Spłata kapitału i odsetek następowała będzie według niżej wymienionych ustaleń:
a) Spłata kapitału – dokonana będzie w 24 kwartalnych ratach w okresie od 31.03.2026 r. do 31.12.2031 r.
b) Spłata odsetek – dokonywana będzie w okresach kwartalnych – na ostatni dzień roboczy każdego kwartału.
8) Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.
9) Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej.
10) Na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
11) Gmina nie posiada zaległych zobowiązań wobec banków, ZUS ani US.
12) Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom.
13) W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych.
14) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat z tytułu skrócenia okresu kredytowania. Odsetki naliczane będą wówczas tylko za okres i od kwoty faktycznego zadłużenia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne:
W niniejszym postepowaniu została złożona 1 oferta przez Wykonawcę:
1) Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna, ul. Świętokrzyska 36, 02-116 Warszawa, cena ofertowa wskazana w formularzu ofertowym: 1 346 310,81 zł. Zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ – Załącznik do formularza ofertowego SYMULACJA KOSZTÓW UDZIELONEGO KREDYTU Wykonawca jako koszt kredytu wskazał kwotę: 246.310,81 zł. Cena ofertowa złożonej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. kwotę 241 481,16 PLN. Zamawiający nie może zwiększyć środków na sfinansowanie zamówienia i dlatego zasadne jest unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy.
Uzasadnienie prawne:
Na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.