eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Górzyca › Dostawa energii elektrycznej na potrzeby obiektów Parku Narodowego "Ujście Warty"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-11-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej na potrzeby obiektów Parku Narodowego „Ujście Warty”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Park Narodowy "Ujście Warty"

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 081005974

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Chyrzyno 1

1.5.2.) Miejscowość: Górzyca

1.5.3.) Kod pocztowy: 69-113

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pnujsciewarty.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pnujsciewarty.gov.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://pnujsciewarty.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Państwowa osoba prawna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa energii elektrycznej na potrzeby obiektów Parku Narodowego „Ujście Warty”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-06270df5-8219-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00525056

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00036824/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Dostawa energii elektrycznej na potrzeby obiektów Parku Narodowego „Ujście Warty”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00490276

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: A.222.36.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 178107,60 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż energii elektrycznej na potrzeby obiektów Parku Narodowego „Ujście Warty” do punktów poboru energii elektrycznej, zwanych dalej ppe,
Zamawiający informuje, że nie jest odbiorca uprawionym do którego stosuje się cenę maksymalną w rozliczeniach w zakresie obrotu energią elektryczną w myśl ustawy z dnia 27.10.2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku.
2. Szczegółowy opis/zakres przedmiotu zamówienia oraz wymagania i zasady realizacji zamówienia określone są w Projekcie umowy stanowiących Załącznik nr 3 do SWZ wraz z wykazem punktów poboru energii elektrycznej (ppe) stanowiących
Załącznik nr 4 do SWZ.
3. Przewidywana do odbioru ilość energii elektrycznej w okresie obowiązywania umowy wynosi (w rozbiciu na poniższe obiekty Zamawiającego) - opisane w rozdz. III ust 3 SWS (tabela) tj. łącznie 269,86 MWh. Podana wielkość wolumenu energii elektrycznej jest wartością szacunkową na podstawie dotychczasowego zużycia (oraz planowanego dla nowopowstałych obiektów). Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia łącznej ilości zakupionej energii elektrycznej, względem ilości określonej powyżej, spowodowanej zmniejszonym zużyciem energii elektrycznej w ilości odpowiadającej rzeczywistemu zapotrzebowaniu Zamawiającego, niezależnie od szacunkowej prognozy jej zużycia. Ewentualna zmiana szacowanego zużycia określonego powyżej nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego, poza rozliczeniem za faktycznie zużytą ilość energii elektrycznej według cen określonych w umowie. Zamawiający nie ma obowiązku przedstawiania planów zaopatrzenia dobowo-godzinowego oraz zgłaszania grafików handlowych na energię.
Uwaga: Zamawiający na budynku Ośrodka Muzealno-Edukacyjnego Parku Narodowego "Ujście Warty" w Słońsku posiada instalację paneli fotowoltaicznych o łącznej mocy 39,76 kW. Data wytworzenia energii w Mikroinstalacji po raz pierwszy: 18.02.2020 r.
W związku z czym przedmiotem zamówienia jest także (dla ww. budynku) rozliczanie energii elektrycznej wprowadzonej do sieci OSD, wytworzonej w Mikroinstalacji,
wraz z usługą odbioru i przesyłania tej energii elektrycznej.
W związku z posiadaniem przez zamawiającego statusu Prosumenta wykonawca będzie
prowadził rozliczenia na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa. Na dzień wszczęcia postępowania zasady te uregulowane są w art. 4 i 5 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii.
4. Zamawiający informuje, że aktualnie Zamawiający ma zawarte następujące umowy kompleksowe na sprzedaż energii elektrycznej z podziałem na:
1) jedna umowa dotyczy budynku w Chyrzynie i Witnicy oraz stacji ładowania samochodów elektrycznych w Chyrzynie (w ust. 3 tabela pozycja nr 1, nr 2 i nr 5) – umowa obowiązuje do 31 grudnia 2023 r.
2) jedna umowa dotyczy budynku w Słońsku (w ust. 3 tabela pozycja nr 3) – umowa obowiązuje do 31 grudnia 2023 r.
3) jedna umowa dotyczy stacji ładowania samochodów elektrycznych w Słońsku (w ust. 3 tabela pozycja nr 4) umowa obowiązuje do 31 stycznia 2024 r.
5. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie ze wszystkimi wymaganiami Zamawiającego wskazanymi w niniejszej SWZ, energia elektryczna
(jej sprzedaż i świadczenie usługi dystrybucji) powinny spełniać standardy techniczne/jakościowe zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne - ustawa z dnia
10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 ze zm.) oraz wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi.
6. Standardy/wymagania jakościowe energii elektrycznej opisane są w ustawie Prawo energetyczne oraz w rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 22 marca 2023 r.
w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2023 r., poz. 819). Zasady kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną określa rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie sposobu kształtowania i kalkulacji taryf oraz sposobu rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2022 r. poz. 2505 z późn. zm.).
7. Ilość nabytej energii elektrycznej będzie rozliczana w okresach rozliczeniowych według rzeczywistego zużycia tej energii przez Zamawiających, po cenach ze złożonej przez Wykonawcę oferty (Ceny jednostkowe sprzedaży energii elektrycznej będą zawierać wszystkie opłaty w tym opłata handlową). Okres rozliczeniowy stosowany przez Wykonawcę przy rozliczeniach z Zamawiającym za pobraną energię elektryczną musi być identyczny z okresem rozliczeniowym stosowanym przez OSD wobec Zamawiającego za usługi dystrybucyjne.
8. Zamawiający oświadcza, że dysponuje tytułem prawnym do korzystania z obiektów, do których ma być dostarczana energia elektryczna.
9. W wykazie punktów poboru energii elektrycznej (ppe) stanowiących Załącznik nr 4 do SWZ wskazano parametry dystrybucyjne (aktualne i przewidywane), które mogą podlegać zmianie w trakcie trwania umowy (tj. grupa taryfowa/moc umowna) w obrębie grup taryfowych wskazanych i wycenionych w formularzu cenowym wchodzącym w skład formularza oferty.
10. Zaistnienie okoliczności, o których mowa w ww. ust. 9, dotyczących zmiany grupy taryfowej po uprzednim uzgodnieniu warunków technicznych dokonania tych zmian z OSD, następować będzie na pisemne zgłoszenie Wykonawcy przez Zamawiającego. Zmiana wymaga zmiany Umowy, w formie aneksu do Umowy.
11. Wykonawca zobowiązany jest posiadać obowiązującą przez cały okres realizacji zamówienia umowę z OSD, umożliwiającą sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej OSD, do punktów poboru energii elektrycznej określonych w załączniku nr 4 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09310000-5 - Elektryczność

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 306369,36 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 327280,81 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 306369,36 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ONE S. A.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5262725362

7.3.3) Ulica: ul. Adama Naruszewicza 27 lok. 2

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 02-627

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-30

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 306369,36 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2024-01-01 do 2024-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.