Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00474572/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-12-03
- 2022/BZP 00477643/01 - Modyfikacja z dnia 2022-12-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zaprojektowanie, dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych dla Morskiego Instytutu Rybackiego- PIB w Gdyni (81-332), przy ul. Kołłątaja 1
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MORSKI INSTYTUT RYBACKI - PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY
1.3.) Oddział zamawiającego: Sekcja Przetargów i Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000144733
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Hugo Kołłątaja 1
1.5.2.) Miejscowość: Gdynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 81-332
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: tformejster@mir.gdynia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.przetargi.mir.gdynia.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://mirgdynia.ezamawiajacy.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Państwowy Instytut Badawczy
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zaprojektowanie, dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych dla Morskiego Instytutu Rybackiego- PIB w Gdyni (81-332), przy ul. Kołłątaja 12.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3678482a-72db-11ed-abdb-a69c1593877c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00522339
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00474572/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: TP/50/FZP/FG/2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Zaprojektowanie, dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych dla Morskiego Instytutu Rybackiego- PIB w Gdyni (81-332), przy ul. Kołłątaja 1.
2. Szczegółowy opis zamówienia zawiera Załącznik nr 4 do SWZ. Obowiązki Wykonawcy wynikające z realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy – Załącznik nr 3 do SWZ.
3. Zakres zamówienia:
Zakres prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
- Kompleksowe zaprojektowanie, wybudowanie i przyłączenie do sieci systemu fotowoltaicznego do produkcji energii elektrycznej;
- Dokonanie analizy najefektywniejszej lokalizacji paneli i opracowanie koncepcji celem zatwierdzenia przez Zamawiającego przed podjęciem prac projektowych.
- Wykonanie kompleksowych dokumentacji projektowych i pełnienie nadzoru autorskiego, uzyskanie niezbędnych pozwoleń wymaganych przepisami prawa do realizacji przedmiotu zamówienia.
- Wykonanie robót montażowych związanych z inwestycją wraz z uprzątnięciem i uporządkowaniem terenu po wykonanych pracach w tym montaż systemów fotowoltaicznych PV wraz z ich przyłączeniem do sieci elektroenergetycznej, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót zawartymi w niniejszym Programie Funkcjonalno - Użytkowym;
- Dokonanie przez Wykonawcę wszelkich prób, sprawdzeń, pomiarów, badań, ekspertyz, regulacji i rozruchu, pozwalających na eksploatację instalacji;
- Przyłączenie instalacji do sieci elektroenergetycznych, z opracowaniem niezbędnej dokumentacji i uzyskaniem wymaganych pozwoleń w imieniu Zamawiającego;
- Opracowanie instrukcji obsługi i eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci oraz przeszkolenie użytkowników końcowych w zakresie bieżącej obsługi
4.5.3.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
51112000-0 - Usługi instalowania sprzętu sterowania i przesyłu energii elektrycznej
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne: Przedmiotowe postępowanie zostaje unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6 Ustawy Pzp., który stanowi: Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.Uzasadnienie formalne: Zamawiający w dokumentacji postępowania nie określił żądania przedmiotowych środków dowodowych (SWZ wraz z załącznikami i Ogłoszenie nr 2022/BZP 00474572/01 z dnia 2022-12-03). Natomiast w toku postępowania Zamawiający udzielając wyjaśnień treści SWZ w dn. 09.12.2022 r. w odpowiedzi na pytanie nr 3 tj. „W jaki sposób Zamawiający zamierza weryfikować spełnienie narzuconych w PFU wymagań technicznych ? W tym miejscu wskazujemy, iż jeżeli Zamawiający planuje wykorzystać do weryfikacji wyłącznie karty katalogowe zaoferowanych rozwiązań to należy mieć świadomość, iż kluczowi producenci rozwiązań podają w kartach katalogowych wyłącznie najistotniejsze informacje i często nie zawierają one całej kompletnej specyfikacji technicznej danego urządzenia” wskazał – „….Parametry będą oceniane na podstawie złożonych przez Oferenta dokumentów do oferty. Przygotowanie oferty spełniającej wymagania Zamówienia leży po stronie Oferenta.”
Zamawiający w myśl art. 286 ust. 1 i 3 nie dokonał zmiany treści SWZ która była istotna dla sporządzenia oferty oraz nie przedłużył terminu składania ofert ani nie dokonał zmiany w tym zakresie w ogłoszeniu o zamówieniu. Powyższe według opinii Zamawiającego stanowi naruszenie art. 286 ust. 9. Ustawy Pzp, który stanowi: „W przypadku gdy zmiana treści odpowiednio SWZ albo opisu potrzeb i wymagań prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, zamawiający zamieszcza w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie, o którym mowa w art. 267 ust. 2 pkt 6.”. Zamawiający uznał, że powyższa wada postępowania powoduje, że spełnione są przesłanki art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, który brzmi następująco: „Umowa podlega unieważnieniu, jeżeli zamawiający: 1) z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia, zawarł umowę ramową lub ustanowił dynamiczny system zakupów bez uprzedniego zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych albo przekazania Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenia wszczynającego postępowanie lub bez wymaganego ogłoszenia zmieniającego ogłoszenie wszczynające postępowanie, jeżeli zmiany miały znaczenie dla sporządzenia wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert”.
Zamawiający powziął informację, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą po otwarciu ofert, na etapie ich badania i analizy.
Mając powyższe na uwadze Zamawiający uznał, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania na podstawie art.255 ust. 6 Ustawy Pzp i postanawia jak w sentencji. Nieusuwalna wada postępowania zgodnie z orzeczeniem KIO z dnia 26.08.2022 r. w sprawie KIO 2113/22 jest podstawą unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia.
INNE PRZETARGI Z GDYNI
- Budowa placu zabaw przy ul. Piekarskiej zgodnie z wykonanym projektem - RD Obłuże.
- Limit na gwarancje bankowe
- Dostawa kości pamięci RAM
- Dostawa paliwa wraz z najmem zbiorników na potrzeby baz LiZUD
- Dostawa krzeseł i foteli
- Dostawa sprzętu gastronomicznego i chłodniczego
więcej: przetargi w Gdyni »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych/ piwnicy wraz z robotami towarzyszącymi budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Miedarach.
- Wykonanie modernizacji systemu sygnalizacji pożarowej w tutejszym Domu.
- TR.262.1.2024 . Modernizacja budynku L - etap IV (...) polegające na wykonaniu przyłączy elektroenergetycznych (...) z budynku stacji transformatorowej 9001946 do budynku "L"'
- Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie układu zasilania podstawowego SN w celu dostosowania do potrzeb rozbudowanego OKRL Gdańsk.
- "Roboty remontowe na terenie PSG w m. Augustów" (sprawa nr 9/ZP/WTiZ/24)
- Przeglądy konserwacyjne, naprawy i utrzymanie techniczne instalacji, systemów i urządzeń zainstalowanych na terenie drogi podziemnej ul. Hasa oraz w tunelu Trasy W-Z w Łodzi.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.