eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bolesławiec"Odbudowa mostu pieszo - rowerowego na rzece Bóbr w miejscowości Bolesławiec ..



Ogłoszenie z dnia 2025-11-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Odbudowa mostu pieszo – rowerowego na rzece Bóbr w miejscowości Bolesławiec ..

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIEJSKA BOLESŁAWIEC

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821405

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 41

1.5.2.) Miejscowość: Bolesławiec

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-700

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: d.wawrzkiewicz@um.boleslawiec.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.um.boleslawiec.bip-gov.pl/public/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b5401093-1022-4e4a-a834-0a75f6d28b05

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Odbudowa mostu pieszo – rowerowego na rzece Bóbr w miejscowości Bolesławiec ..

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b5401093-1022-4e4a-a834-0a75f6d28b05

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00521102

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00049594/13/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.19 Budowa mostu tymczasowego na rzece Bóbr w Bolesławcu

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00482030

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZI-II.271.48.2025.DW

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, związanych z budową mostu tymczasowego, za wyjątkiem elementów konstrukcyjnych mostu DMS-65, które zostaną ułożone i przymocowane przez Jednostkę Wojskową z rezerw materiałowych udostępnionych przez Rządową Agencję Rezerw Strategicznych.
Roboty objęte przedmiotowym zamówieniem to w szczególności:
1) roboty przygotowawcze (m.in. wytyczenie geodezyjne, zdjęcie warstwy humusu, karczowanie małych drzew i przycinanie gałęzi, zabezpieczenie drzew),
2) pobocza,
3) dojścia do obiektu (m.in. krawężniki i oporniki, nawierzchnie z kostki betonowej, nawierzchnie z kruszyw łamanych),
4) fundamentowanie i roboty ziemne (m.in. wykopy pod lawy, zasypywanie wykopów, wykonanie nasypów, ścianki szczelne, wykonanie platformy do nasunięcia konstrukcji DMS-65 przez Jednostkę Wojskowa)’
5) zbrojenie,
6) beton,
7) urządzenie dylatacyjne,
8) elementy zabezpieczające,
9) inne roboty mostowe.

2.2 Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku A tj. Dokumentacji technicznej oraz Przedmiarze robót. Przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania elementów konstrukcyjnych mostu DMS-65.

2.3 Przedmiot zamówienia to typowy składany most drogowy DMS-65 – KONTRUKCJA MOSTU NIE JEST OBJĘTA NINIEJSZYM ZAMOWIENIEM. Jest to obiekt jednoprzęsłowy, belkowy z dźwigarami o konstrukcji kratowej i schemacie statycznym belki swobodnie podpartej. Dźwigary główne, belki poprzeczne (poprzecznice) oraz belki podłużne (podłużnice) stanowią przestrzenny układ kratownicowy połączony w sposób przegubowy, oparty na podporach za pośrednictwem stalowych łożysk. W przekroju poprzecznym na przęśle zlokalizowana będzie droga dla pieszych i rowerów o szerokości użytkowej 3,50 m ograniczona balustradami stalowymi. Całkowita szerokość mostu wynosi 6,08 m. Światło poziome między licami ścianek szczelnych podpór wynosić będzie 40,38 m, a światło pionowe obiektu będzie wynosić 5,45 m. Kąt skrzyżowania obiektu z osią rzeki Bóbr wynosi 90°.
Schemat statyczny obiektu to belka swobodnie podparta o rozpiętościach teoretycznej 44,00 m. Łączna długość obiektu wynosi 46,00 m (ustrój nośny). Przęsło składa się z 15 powtarzalnych segmentów długości 3,00 m każdy. Pięć środkowych segmentów jest dodatkowo wzmocnionych nakładkami krat przestrzennych. Podpory obiektu wykonane zostaną jako żelbetowe monolityczne płyty fundamentowe z betonu C30/37 zbrojonego stalą klasy ciągliwości „C”, zakotwione do grodzić stalowych (ze stali S235). Grodzice ścianek szczelnych pogrążone zostaną na głębokość 8,0 m od górnej powierzchni projektowanych ław fundamentowych. Na skarpach wokół podpór wykonany zostanie narzut kamienny o gr. min. 30 cm z kamienia hydrotechnicznego frakcji 150-300 mm. Dźwigary główne wykonane są z dwóch płaskich kratownic połączonych ze sobą za pomocą kratownic przestrzennych oraz tężników. Po połączeniu wszystkich części składowych powstaje kombinacja dwóch elementów przestrzennych i dwóch krat płaskich. Do połączenia między sobą poszczególnych kratowych segmentów dźwigarów głównych użyto bolców o średnicy ø 50 mm. Do łączenia elementów w module zastosowano śruby M33. Dźwigary główne spięte są między sobą za pośrednictwem belek poprzecznych (poprzecznic) rozmieszczonych po długości mostu, na których ułożone są płyty pomostowe i na nich wykonana jest mineralno-asfaltowa nawierzchnia. Przęsło mostu wyposażone jest również w stężenie wiatrowe typu X zamontowane pomiędzy segmentami mostu. Droga dla pieszych i rowerów na przęśle i na dojściach do obiektu ograniczana będzie stalowymi balustradami typu U-11a z wypełnieniem szczeblinkami pionowymi o minimalnej wysokości h = 120 cm. Na przęśle balustrady będą ze sobą skręcone i mocowane do dźwigarów kratowych i krawężników systemowych za pomocą cybantów kabłąkowych, nakrętek napinających i dystansów rurowych.
Droga dla pieszych i rowerów na dojściach do obiektu o nawierzchni z kostki betonowej wykonana zostanie na niewielkich nasypach.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45221111-3 - Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający na podstawie art. 260 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.) – dalej „Pzp” informuje o unieważnieniu postępowania.

Uzasadnienie prawne:
Art. 256, w związku z art. 255 pkt. 5) ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.), tj. wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione i wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.

Uzasadnienie faktyczne:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, związanych z budową mostu tymczasowego, za wyjątkiem elementów konstrukcyjnych mostu DMS-65, które zostaną ułożone i przymocowane przez Jednostkę Wojskową z rezerw materiałowych udostępnionych przez Rządową Agencję Rezerw Strategicznych.

Zamawiający, w dniu 05.11.2025 roku otrzymał informację, że Ministerstwo Finansów i Gospodarki zapewniło finansowanie realizacji zadania p.n. „Odbudowa mostu pieszo-rowerowego na rzece Bóbr w miejscowości Bolesławiec”.

Zadanie te będzie realizowane w latach 2026-2027, dlatego też realizacja budowy mostu pieszo – rowerowego na rzece Bóbr w miejscowości Bolesławiec z wykorzystaniem konstrukcji mostu składanego w technologii DMS 65” jest zbędne, ponieważ zapewniono finansowanie odbudowy mostu pieszo-rowerowego na rzece Bóbr w miejscowości Bolesławiec. W związku z tym wystąpiły przesłanki unieważnienia postępowania.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.