Og³oszenie z dnia 2025-11-06
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja oczyszczalni ¶cieków w m. I³owo-Osada II etap
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA I£OWO-OSADA
1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: GMINA I£OWO-OSADA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 130378120
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Wyzwolenia 5
1.5.2.) Miejscowo¶æ: I³owo-Osada
1.5.3.) Kod pocztowy: 13-240
1.5.4.) Województwo: warmiñsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbl±ski
1.5.7.) Numer telefonu: 23 654 10 14
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ugilowo-osada.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://www.ilowo-osada.biuletyn.net
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja oczyszczalni ¶cieków w m. I³owo-Osada II etap
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-eefcf1ea-a580-4641-a797-be92e31d21b6
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00520635
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-11-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00003773/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.8 Modernizacja oczyszczalni ¶cieków w m. I³owo-Osada II etap
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-eefcf1ea-a580-4641-a797-be92e31d21b63.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê elektronicznie przy
u¿yciu portalu e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl/pl/ oraz poczty elektronicznej
email: sekretariat@ugilowo-osada.pl, z zastrze¿eniem, ¿e z³o¿enie oferty wraz z za³±cznikami nastêpuje wy³±cznie przy u¿yciu dedykowanego Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty na platformie e-Zamówienia.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, cyfrowego odwzorowania dokumentów w postaci papierowej
(elektronicznych kopii dokumentów stworzonych w postaci papierowej) oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z portalu e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl/pl/integracja/
2. Wykonawca zainteresowany z³o¿eniem oferty w niniejszym postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego winien zapoznaæ siê z aktualnymi wytycznymi technicznymi zawartymi w ww. regulaminach.
3. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub
wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
4. Oferty, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, przedmiotowe ¶rodki dowodowe (je¿eli dotyczy), podmiotowe ¶rodki dowodowe, w tym o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, oraz zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego
zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy, pe³nomocnictwo lub inne dokumenty niezbêdne do przeprowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, sporz±dza siê w jêzyku polskim w postaci elektronicznej w formatach danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .odt i przekazuje przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej okre¶lonych dla danych dokumentów w SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Gmina I³owo-Osada, ul. Wyzwolenia 5, 13-240 I³owo-Osada,
2) Inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie I³owo-Osada jest Micha³ Cupia³, iod@ugilowo-osada.pl*;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego znak sprawy: RI.271.7.2025.PN, którego przedmiotem jest: ,,Modernizacja oczyszczalni ¶cieków w m. I³owo-Osada II etap”.
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r.– Prawo zamówieñ publicznych (Dz.U. z 2024 r., poz. 1320 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) Posiada Pani/Pan:
1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ; 3. na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ;
4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) Nie przys³uguje Pani/Panu:
1. w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.7.2025.PN
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na realizacji zadania pod nazw±: ,,Modernizacja oczyszczalni ¶cieków w m. I³owo-Osada II etap”. Przedmiotowa inwestycja bêdzie obejmowa³a dzia³kê ewidencyjn± nr 1125/1, obrêb I³owo-Osada. Zamówienie nale¿y wykonaæ wykorzystuj±c za³±cznik nr 12 – Specyfikacja urz±dzeñ, które szczegó³owo opisuj± przedmiot zamówienia. Inwestycja ma na celu dalsz± realizacjê ww. zadania na podstawie dokumentacji Projektowej – za³±cznik nr 10 do SWZ.
3.2.1 Przedmiotowy zakres prac w II etapie to roboty uzupe³niaj±ce niezbêdne do osi±gniêcia pe³nej funkcjonalno¶ci oczyszczalni zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi w dokumentacji w nastêpuj±cym zakresie:
- Napowietrzanie komory systemem wg³êbnym firmy SANITARE SILVER II EPDM 9" w wyposa¿eniu przez ITT Flygt. Jeden komplet instalacji sk³ada siê z 1 rusztu umieszczonego w ka¿dej komorze i obejmuje: Dyfuzory membranowe o ¶rednicy powierzchni czynnej nie wiêkszej ni¿ 230mm Podstawy dyfuzorów o maksymalnej ¶rednicy nie wiêkszej ni¿ 260mm wykonane z materia³u o w³a¶ciwo¶ciach fizyko-chemicznych nie gorszych ni¿ UPVC z zawarto¶ci± Ti02 - odporne na uderzenia i oddzia³ywanie promieniowania UV PVC.
Membrany drobnopêcherzykowe wykonane z elastomeru EPDM o gêsto¶ci otworów minimum 12szt/cm2 przystosowane do pracy w zakresie obci±¿enia ci±g³ego 0,85-6,8Nm3/h.
Przewody doprowadzaj±ce powietrze od krawêdzi zbiornika do kolektorów poziomych wykonane ze stali nierdzewnej klasy min. AISI 304. Ruszt napowietrzaj±cy powinien byæ wyposa¿ony w system odwadniania. - Parametry komory wynikaj± z technologii osadu granulowanego TBR-TOG Techsan
- Dmuchawa napowietrzaj±ca- AR-100/38B-E wraz z ruroci±gami i armatur± odcinaj±c±
- Mieszad³a zatapialnego SR4630.412SF FLYGT wraz z osprzêtem instalacyjnym w komorze reaktora TBR nr 4 oraz wyposa¿enie komory 1,2 i 3 mieszad³a zatapialnego SR4630.412SF FLYGT
- Nape³nienie komory - z reaktora poz. 1 pompowo w systemie TBR-TOG TECHSAN poprzez zasuwy no¿owe VAG ZETA KAT-A 2410 DN200 + AUMA SA10.2 z g³owic± steruj±c± AC01.2 ustawionych w komorze operacyjnej.
Spust z komory wyporowy w systemie TBR-TOG TECHSAN 0 150 do komory wtórnej sedymentacji poprzez zasuwy no¿owe VAG ZETA KAT-A 2410 DN150 + AUMA SA10.2 z g³owic± steruj±c± AC01.2 i pomp± NZ. 3085 MT 460 Ns = 2,0 kW Gp = 120 m3/h, Hp = 3 m oraz systemem pierwszego spustu do kanalizacji zak³adowej ustawionych w komorze operacyjnej lub w systemie samoczynnym z niezale¿nym ruroci±giem dla ka¿dej komory.
- Sonda pomiaru zawarto¶ci tlenu COS61D z kablem 7 m i armatur± CYA112 i CYH112 oraz 2x 4...20 mA HART firmy Andress Hauser Sonda sterowana poprzez centralny sterownik z oprogramowaniem TBR-TOG TECHSAN.
- System wprowadzania ¶cieków surowych TBR-TOG TECHSAN.
- System odprowadzania ¶cieków oczyszczonych TBR-TOG TECHSAN.
- Rozbudowa szafy zasilaj±co-monitoruj±cej.
- Rozbudowa przetwornika CM444R Andress Hauser.
- Zakres instalacyjny: monta¿ nowego wyposa¿enia komory w ruszty napowietrzaj±ce, dekantery, system sterowania, armaturê i elementy ruroci±gów.
- Budowa ogrodzenia i wykonanie zagospodarowania terenu.
- Zakup przyczepy technologicznej:
Przyczepa budowlana wywrotka - fabrycznie nowa przyczepa budowlana wywrotka o konstrukcji skorupowej, zgodna z homologacj± europejsk± wed³ug Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 167/2013. Przyczepa przeznaczona jest do transportu materia³ów sypkich i budowlanych, z jednostronnym systemem wywrotu (do ty³u), przystosowana do wspó³pracy z ci±gnikami rolniczymi.
Wymagania techniczne (minimalne):
• Dopuszczalna masa ca³kowita (EU): min. 8 850 kg
• £adowno¶æ (EU): min. 8 830 kg
• Masa w³asna: max. 2 020 kg
• Pojemno¶æ ³adunkowa (bez nadstaw): min. 4,5 m³
• Powierzchnia ³adunkowa: min. 7,8 m²
• Wymiary skrzyni ³adunkowej (wewnêtrzne):
o D³ugo¶æ: min. 3 540 mm (dó³) / 3 700 mm (góra)
o Szeroko¶æ: min. 2 210 mm
o Wysoko¶æ: min. 550 mm
• Grubo¶æ blachy (pod³oga/¶ciany): min. 4/4 mm
• Wysoko¶æ platformy od pod³o¿a: max. 1 010 mm
• Rozstaw kó³: min. 1 640 mm
• Rodzaj zawieszenia: tandem z wahaczami pod³u¿nymi
• Obci±¿enie oka dyszla: min. 2 000 kg
• Ogumienie: 400/60-15.5 (z homologacj± ECE)
• Prêdko¶æ konstrukcyjna: min. 25 km/h
• System wywrotu: jednostronny do ty³u
• Si³ownik teleskopowy:
o Skok: min. 1 700 mm
o Zapotrzebowanie oleju: ok. 13 L
o Ci¶nienie robocze: min. 200 bar
• Minimalna moc ci±gnika do obs³ugi: 62,6 KM (46 kW)
• K±t wywrotu: min. 50°
Wymagania konstrukcyjne i wyposa¿enie:
• Skrzynia ³adunkowa o budowie skorupowej, przeznaczona do ciê¿kich zastosowañ (wersja budowlana)
• Wykonana ze stali konstrukcyjnej S355, pod³oga i ¶ciany boczne o grubo¶ci min. 4 mm
• Jedno giêcie 90° miêdzy ¶cian± boczn± a pod³og±
• Zaokr±glona ¶ciana przednia na ca³ej wysoko¶ci
• 4 zaczepy mocuj±ce ³adunek (2 z przodu na pod³odze, 2 z ty³u na bocznych ¶cianach)
• Hydrauliczna klapa tylna o wysoko¶ci min. 325 mm, uchylana do do³u
• Rama podwozia spawana z prostok±tnych, zamkniêtych profili stalowych
• Sztywny dyszel z obrotowym zaczepem Ø50 mm, przystosowany do dolnego zaczepu ci±gnika
• Teleskopowa podpora dyszla z przetyczk±
• Zawieszenie typu tandem, rozstaw osi 1 100 mm
• Wszystkie pó³osie z bêbnowymi hamulcami (Ø300×90 mm)
• Dwuprzewodowa instalacja hamulcowa pneumatyczna z regulatorem si³y hamowania
• Rêczny hamulec postojowy z korb±
• Instalacja o¶wietleniowa 12V (LED) z hermetycznymi po³±czeniami
• Lampy tylne zabezpieczone kratkami
• Spiralny przewód przy³±czeniowy instalacji o¶wietleniowej
• Instalacja hydrauliczna z automatycznym zaworem odcinaj±cym
• Si³ownik teleskopowy z zawieszeniem przegubowym
• Podpora serwisowa skrzyni
• Dwa kliny do kó³ w ocynkowanych kieszeniach
• Tylne zabezpieczenie (zderzak) – homologowane, sztywne
• Trójk±t ostrzegawczy pojazdu wolnobie¿nego (nalepka)
Wymagania dotycz±ce pow³ok lakierniczych:
• System lakierniczy o wysokiej odporno¶ci antykorozyjnej (chemoutwardzalne farby dwusk³adnikowe, odporno¶æ na UV)
• Kolor podwozia: bordowy, RAL15-0590
• Kolor skrzyni: szary, RAL 7021
- Uporz±dkowanie terenu po zakoñczeniu robót.
Roboty nale¿y prowadziæ z zachowaniem ci±g³o¶ci funkcjonowania oczyszczalni z uwzglêdnieniem szczególnego bezpieczeñstwa. Realizacja przedmiotu zamówienia przez Wykonawcê nie mo¿e negatywnie wp³yn±æ na dzia³anie oczyszczalni ¶cieków, w tym obni¿enie parametrów ¶cieków oczyszczonych wynikaj±cych z pozwolenia wodnoprawnego. Wykonawca powinien dostosowaæ materia³y, urz±dzenia oraz technologiê wykonania prac do posiadanych przez Zamawiaj±cego urz±dzeñ, oraz obiektu, który ju¿ istnieje i stanowi w³asno¶æ Zamawiaj±cego.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45252127-4 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ¶cieków
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej
45252200-0 - Wyposa¿enie oczyszczalni ¶cieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 150 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami w rozdziale 16 SWZ
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
a) O udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± nastêpuj±ce warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce zdolno¶ci technicznej Wykonawcy. Warunek zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osobami zdolnymi do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych tj.:- 1 osobê posiadaj±c± nastêpuj±ce kwalifikacje zawodowe (kierownik budowy), która bêdzie dysponowaæ uprawnieniami budowlanymi do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeñ lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz posiadaj±c± co najmniej 24 – miesiêczne do¶wiadczenie zawodowe przy realizacji inwestycji w kierowaniu robotami budowlanymi w zakresie budowy / przebudowy/ rozbudowy oczyszczalni ¶cieków.
- 1 osobê posiadaj±ca nastêpuj±ce kwalifikacje zawodowe (kierownik budowy), która bêdzie dysponowaæ uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ, lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia sanitarne wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz posiadaj±c± co najmniej 24 – miesiêczne do¶wiadczenie zawodowe przy realizacji inwestycji w kierowaniu robotami sanitarnymi w zakresie budowy / przebudowy/ rozbudowy oczyszczalni ¶cieków.
Uwaga: Kierownik budowy oraz kierownicy robót powinni posiadaæ uprawnienia budowlane zgodnie z ustaw± z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 725 z pó¼n. zm.) oraz rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, okre¶lone w art. 12 ust. 1 mog± równie¿ wykonywaæ osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych. Regulacjê odrêbn± stanowi± przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. O zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 334).
Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie funkcji kierownika budowy/robót bran¿ wymienionych powy¿ej pod warunkiem wykazania siê uprawnieniami do kierowania robotami w ka¿dej z bran¿.
Dokumentami potwierdzaj±cymi spe³nienie powy¿szego warunku bêdzie:
• wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, na druku stanowi±cym za³±cznik nr 11 do SWZ – wykaz osób.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunki udzia³u w postêpowaniu Wykonawcy mog± wykazaæ ³±cznie.
Wskazany wy¿ej wykaz personelu Wykonawcy stanowi jedynie minimalne wymagania dla spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu.
b) na potwierdzenie zdolno¶ci zawodowej
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ nale¿ycie:
- wykona³ nale¿ycie co najmniej dwie roboty budowlane polegaj±ce na budowie/przebudowie/rozbudowie/modernizacji oczyszczalni ¶cieków o warto¶ci ka¿da nie mniejszej ni¿ 1 mln z³ netto, w tym jedna o przepustowo¶ci co najmniej 600 m³/d w technologii osadu granulowanego.
Przez w/w zadanie rozumie siê roboty wykonane w ramach jednej umowy. Ka¿da ze wskazanych robót musi zawieraæ w swoim zakresie roboty konstrukcyjno-budowlane, sanitarno-technologiczne, elektryczne i AKPiA, w zakresie czê¶ci biologicznej, byæ zakoñczona rozruchem potwierdzaj±cym osi±gniêcie wymaganego efektu oczyszczania ¶cieków.
Wykonawca za³±czy dowody potwierdzaj±ce, ¿e ww. roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci, ¿e zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone.
Dokumentem potwierdzaj±cym spe³nienie powy¿szego warunku bêdzie wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania, na druku stanowi±cym za³±cznik nr 6 do SWZ oraz za³±czeniem dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e roboty zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone (dowód - referencja b±d¼ inny dokument wystawiony przez podmiot na rzecz którego wykonawca wykona³ lub wykonuje robotê); Je¿eli robota wykonywana by³a na rzecz Zamawiaj±cego – Gminy I³owo-Osada, nie wymaga siê referencji.
W przypadku, gdy warto¶æ zamówienia (umowy) jest okre¶lona w innej walucie ni¿ w z³otych polskich, Zamawiaj±cy dokona przeliczenia tej warto¶ci na z³ote polskie – na podstawie ¶redniego kursu z³otego w stosunku do waluty obcej okre¶lonej w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na dzieñ zamieszczenia niniejszego postêpowania na stronie internetowej
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Ze wzglêdu na ograniczon± liczbê znaków jak± mo¿na wprowadziæ w formularzu og³oszenia o zamówieniu informacje dotycz±ce wykazu podmiotowych ¶rodków
dowodowych sk³adanych przez Wykonawcê na wezwanie Zamawiaj±cego w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia zosta³y przedstawione w Specyfikacji Warunków Zamówienia Rozdzia³ 8
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: W celu potwierdzenia spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ:
a) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – stanowi±cy za³±cznik nr 6 do SWZ.
b) Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami stanowi±cym za³±cznik nr 11 do SWZ,
c) Informacjê z banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu.
d) Dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia, przy czym Zamawiaj±cy wymaga, aby potwierdziæ posiadanie takiego ubezpieczenia od odpowiedzialno¶ci cywilnej w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ min.: 1.000.000,00 z³.
Je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, dostaw lub us³ug, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa w pkt. 8.7, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Ze wzglêdu na ograniczon± liczbê znaków jak± mo¿na wprowadziæ w formularzu og³oszenia o zamówieniu informacje dotycz±ce innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów zosta³y przedstawione w Specyfikacji Warunków Zamówienia Rozdzia³ 13SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
11.1 Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysoko¶ci: 15 000,00 z³ (s³ownie: piêtna¶cie tysiêcy z³otych 00/100 z³otych);11.2 Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
11.3 Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
11.4 Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto Nr 09 1020 3541 0000 5802 0326 9982 z dopiskiem „Wadium – ,, Modernizacja oczyszczalni ¶cieków w m. I³owo-Osada II etap”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania rachunku Zamawiaj±cego.
11.5 Zamawiaj±cy nie wyra¿a zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach wskazanych w art. 450 ust. 2 ustawy Pzp.
11.6 Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi byæ z³o¿one w formie elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym i spe³niaæ co najmniej poni¿sze wymagania:
1) musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w ustawie Pzp;
2) z jej tre¶ci powinno jednoznacznej wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium;
3) powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie;
4) termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert);
5) w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa oraz numer przedmiotowego postêpowania;
6) beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest: Gmina I³owo-Osada, ul. Wyzwolenia 5, 13-240 I³owo-Osada;
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (art. 58 Pzp.), Zamawiaj±cy wymaga aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
11.7 Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp. zostanie odrzucona.
11.8 Zasady zwrotu oraz okoliczno¶ci zatrzymania wadium okre¶la art. 98 Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
W przypadku oferty Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ¿aden z nich nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu na podstawie przes³anek, o których mowa w rozdziale 6 SWZ.
3. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenia, o których mowa w pkt. 8.1. w SWZ sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. Dokumenty te potwierdzaj± brak podstaw
wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia.
4. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców o¶wiadczenie dotycz±ce wype³nienia obowi±zków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO, zawarte w formularzu oferty odpisuje ka¿dy z Wykonawców.
5. Kopie dokumentów dotycz±cych wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, musz± byæ po¶wiadczone za zgodno¶æ z orygina³em przez wykonawcê wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia, w zakresie dokumentów, które ka¿dego z nich dotycz±.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca jest zobowi±zany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w projekcie/wzorze Umowy, stanowi±cym Za³±cznik nr 9 do SWZ.2. Zakres ¶wiadczenia Wykonawcy wynikaj±cy z umowy jest to¿samy z jego zobowi±zaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowi±cym Za³±cznik nr 9 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej wa¿no¶ci, pod rygorem niewa¿no¶ci, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-11-21 09:30
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem: https://ezamowienia.gov.pl. Z³o¿enie oferty wraz z za³±cznikami nastêpuje wy³±cznie przy u¿yciu dedykowanego Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty na platformie e- Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-21 10:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-12-09
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Zamawiaj±cy wykluczy z postêpowania o udzielenie zamówienia Wykonawców:- wobec których zachodz± przes³anki okre¶lone w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.
INNE PRZETARGI I£OWO-OSADA
wiêcej: przetargi I£OWO-OSADA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja kompleksu gabinetów wodolecznictwa wraz z odtworzeniem i uruchomieniem systemu wentylacji w budynku SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Sopocie.
- Remont pod³óg w placówkach biblioteki publicznej im. Ksiêdza Jana Twardowskiego w Dzielnicy Praga-Pó³noc m.st. Warszawy
- Budowa sali wiejskiej w Przygórzu wraz z zagospodarowaniem terenu
- Modernizacja instalacji teletechnicznych, systemów PPO¯ i monitoringu wizyjnego w budynku MSCKZiU w Rzeszowie
- WIW.DA.272.13.2025 - Budowa wentylacji centralnej laboratorium budynku ZHW w Opolu przy ul. Wroc³awskiej 170.
- Remont budynku Dyrekcji £ódzkiego ODR zs. w Bratoszewicach
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.





