eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsk Podlaski › Dostawa wêgla kamiennego - kostki do Szko³y Podstawowej nr 2 im. kpt. W. Wysockiego w Bielsku Podlaskim w sezonie grzewczym 2023



Og³oszenie z dnia 2022-12-29


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa wêgla kamiennego - kostki do Szko³y Podstawowej nr 2 im. kpt. W. Wysockiego w Bielsku Podlaskim w sezonie grzewczym 2023

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: SZKO£A PODSTAWOWA NR 2 IM. KPT. W. WYSOCKIEGO W BIELSKU PODLASKIM

1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: SP2

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000735032

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Wysockiego 6

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bielsk Podlaski

1.5.3.) Kod pocztowy: 17-100

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - £om¿yñski

1.5.7.) Numer telefonu: 85 730 24 08

1.5.8.) Numer faksu: 85 730 24 08

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@sp2bielskpodlaski.szkolnastrona.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://sp2bielskpodlaski.szkolnastrona.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa wêgla kamiennego - kostki do Szko³y Podstawowej nr 2 im. kpt. W. Wysockiego w Bielsku Podlaskim w sezonie grzewczym 2023

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-e4c3b37a-85ec-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00520474

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-12-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://sp2bielskpodlaski.szkolnastrona.pl/bip/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Zamawiaj±cy udostêpnia Specyfikacjê Warunków Zamówienia, zwan± dalej: SWZ, wraz z za³±cznikami, zmiany i wyja¶nienia SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpo¶rednio zwi±zane z postêpowaniem o udzielenie zamówienia pod adresem internetowym:

2. strona prowadzonego postêpowania: https://miniportal.uzp.gov.pl/ lub

3. strona internetowa: https://sp2bielskpodlaski.szkolnastrona.pl/

1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu miniPortalu, który dostêpny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostêpnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal lub poczty elektronicznej. MiniPortal to narzêdzie umo¿liwiaj±ce realizacjê procesu zwi±zanego z udzielaniem zamówieñ publicznych przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, s³u¿±ce w szczególno¶ci do przekazywania ofert, o¶wiadczeñ i dokumentów.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do nastêpuj±cych formularzy: „Formularz do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.

- Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP).

- Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
- Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP.
- Postêpowanie mo¿na wyszukaæ na Li¶cie wszystkich postêpowañ w miniPortalu korzystaj±c wcze¶niej z opcji „Dla Wykonawców” lub ze strony g³ównej z zak³adki „Postêpowania”.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Wykonawcy w zwi±zku z wykonywaniem zadania zostan± udostêpnione dane pracowników do kontaktów roboczych.
2. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, str. 1 z 2016 r., sprost. Dz. Urz. UE. L 127, str. 2 z 2018 r.), zwanym dalej: RODO, informujê, ¿e:
- Administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekaza³ w niniejszym postêpowaniu jest Szko³a Podstawowa nr 2 im. kpt. W. Wysockiego w Bielsku Podlaskim reprezentowana przez Dyrektora;
- Pani/Pana dane przetwarzane bêd± w celu przeprowadzenia zamówienia publicznego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, zgodnie z ustaw± Pzp oraz w celu zawarcia umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
- Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane: przez okres trwania postêpowania o udzielenie zamówienia, realizacji umowy oraz po zakoñczeniu umowy przez okres wynikaj±cy z przepisów archiwalnych;
- Pani/Pana dane bêd± udostêpniane podmiotom, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp oraz podmiotom, którym administrator powierzy³ przetwarzanie danych na mocy art. 28 ust. 3 RODO;
3. Przys³uguje Pani/Panu:
- prawo do dostêpu do danych, na zasadach okre¶lonych w art. 15 RODO;
- prawo do sprostowania danych, na zasadach okre¶lonych w art. 16 RODO;
- prawo do usuniêcia danych („prawo do bycia zapomnianym"), na zasad ach okre¶lonych w art. 17 RODO;
- prawo do ograniczenia przetwarzania, na zasadach okre¶lonych w art. 18 RODO.
4. Przys³uguje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzêdu Ochrony Danych Osobowych.
5. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp.
6. Dane osobowe nie bêd± podlega³y zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SP2.26.6.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

- Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa wêgla kamiennego typu kostka w ogólnej ilo¶ci 60 ton do kot³owni Szko³y Podstawowej nr. 2 im. kpt. W. Wysockiego w Bielsku Podlaskim na sezon grzewczy 2023. Zakres zamówienia obejmuje sprzeda¿ wêgla kamiennego, jego za³adunek, transport na miejsce dostawy oraz roz³adunek.

- Zamawiaj±cy okre¶li³ maksymalny zakres przedmiotu zamówienia, a jego realizacja uzale¿niona bêdzie od bie¿±cych potrzeb Zamawiaj±cego i stanowi uprawnienie, z którego Zamawiaj±cy mo¿e, lecz nie musi skorzystaæ. Zamawiaj±cy nie jest zobowi±zany do pe³nego wykorzystania wskazanej maksymalnej ilo¶ci zamówienia. Wykonawcy w takim przypadku nie bêd± przys³ugiwa³y dodatkowe roszczenia

- Minimalna (gwarantowana) wielko¶æ przedmiotu zamówienia wyniesie nie mniej ni¿ 50 ton.

- Parametry jakie powinien spe³niaæ wêgiel:

minimalna warto¶æ opa³owa w stanie roboczym –23,00 MJ/kg,

maksymalna zawarto¶æ popio³u w stanie roboczym – 12 %,

maksymalna zawarto¶æ siarki – 1,7 %,

wymiar ziarna 63,00-200,00 mm

- Do ka¿dej dostawy Wykonawca zobowi±zany jest dostarczyæ wystawione przez producenta ¶wiadectwo jako¶ci, potwierdzaj±ce w/w parametry.

- Dostawy bêd± realizowane sukcesywnie w miarê potrzeb w dniach pracy Szko³y, od poniedzia³ku do pi±tku w godz. 7.30-15.30.

- Pierwsza dostawa nast±pi po podpisaniu umowy.

- Dostawy bêd± realizowane w partiach po 5 ton do kot³owni szko³y (od ul. Jaroñskiego).

- Wykonawca zobowi±zuje siê dostarczyæ przedmiot zamówienia w terminie do 2 dni roboczych od dnia z³o¿enia zamówienia telefonicznie lub emailem.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09111210-5 - Wêgiel kamienny

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

1. Zamawiaj±cy okre¶li³ maksymalny zakres przedmiotu zamówieni tj. 60 ton , a jego realizacja uzale¿niona bêdzie od bie¿±cych potrzeb Zamawiaj±cego i stanowi uprawnienie, z którego Zamawiaj±cy mo¿e, lecz nie musi skorzystaæ. Zamawiaj±cy nie jest zobowi±zany do pe³nego wykorzystania wskazanej maksymalnej ilo¶ci zamówienia. Wykonawcy w takim przypadku nie bêd± przys³ugiwa³y dodatkowe roszczenia

2. Minimalna (gwarantowana) wielko¶æ przedmiotu zamówienia wyniesie nie mniej ni¿ 50 ton.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-01-01 do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie podlegaæ bêd± oferty nieodrzucone.
2. Oferty zostan± ocenione przez Zamawiaj±cego w oparciu o kryterium ceny – 100%. Oferta o najni¿szej cenie otrzyma maksymaln± ilo¶æ, tj. 100 punktów.
3. Przy wyborze ofert Zamawiaj±cy bêdzie kierowa³ siê przedstawionym wy¿ej kryterium, stosuj±c poni¿szy wzór:
CMIN

CMIN

C = ---------- x 100

CB


C – warto¶æ punktowa oferty

CB – cena badanej oferty (brutto)

CMIN – najni¿sza cena (brutto)

4. Punktacja przyznawana ofertom bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.

5. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onej oferty, w tym zaoferowanej ceny.

6. Za najkorzystniejsz± ofertê zostanie uznana oferta, która otrzyma najwiêksz± ilo¶æ punktów.

7. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz±.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ:

1) aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, tj. o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania w zakresie wskazanym w SWZ – (za³±cznik nr 1 do SWZ) O¶wiadczenie bêdzie stanowiæ wstêpne potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu;
2) o¶wiadczenie, i¿ oferowany przez Wykonawcê wêgiel kamienny typu kostka spe³nia wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego w SWZ. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ wg za³±czonego wzoru – (za³±cznik nr 2 do SWZ.)
UWAGA: O¶wiadczenie (za³±cznik nr 2 do SWZ) jest potwierdzeniem spe³niania przez oferowany wêgiel norm jako¶ciowych okre¶lonych w Rozdziale III SWZ ust. 4 niniejszej SWZ. Niedo³±czenie o¶wiadczenia bêdzie skutkowa³o odrzuceniem oferty. Zamawiaj±cy nie bêdzie wzywa³ do jego z³o¿enia lub uzupe³nienia, a oferta bêdzie podlega³a odrzuceniu zgodnie z art. 226 Pzp.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale VII SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez zamawiaj±cego warunki udzia³u w postepowaniu.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Wraz z ofert± Wykonawca jest zobowi±zany z³o¿yæ:
1) aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, tj. o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania w zakresie wskazanym w SWZ – zgodnie z Za³±cznikiem nr 1 do SWZ;
2) zobowi±zanie innego podmiotu (je¿eli dotyczy);
3) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pe³nomocnictwa (je¿eli dotyczy);
4) o¶wiadczenie, i¿ oferowany przez Wykonawcê wêgiel kamienny kostka spe³nia wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego w SWZ. (za³±cznik nr 2)

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.

2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenie, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 1 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.

3. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1.Umowa zawarta zostanie z uwzglêdnieniem postanowieñ wynikaj±cych z tre¶ci SWZ oraz danych zawartych w ofercie.

2.Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty na zasadach okre¶lonych w art. 454-455, 439 Pzp, w przepisach szczególnych oraz w wskazanych we wzorze Umowy.,


3.Zmiana umowy wymaga dla swej wa¿no¶ci, pod rygorem niewa¿no¶ci, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-01-09 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-01-09 11:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.