eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaWYKONYWANIE USŁUGI OCHRONY TERENU, OBIEKTÓW I MIENIA W OŚRODKU EKSPLOATACJI TORU DOŚWIADCZALNEGO INSTYTUTU KOLEJNICTWA W ŻMIGRODZIE



Ogłoszenie z dnia 2025-11-06

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
WYKONYWANIE USŁUGI OCHRONY TERENU, OBIEKTÓW I MIENIA W OŚRODKU EKSPLOATACJI TORU DOŚWIADCZALNEGO INSTYTUTU KOLEJNICTWA W ŻMIGRODZIE

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT KOLEJNICTWA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 016382785

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: J. CHŁOPICKIEGO 50

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 04-275

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia_publiczne@ikolej.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ikolej.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

instytut badawczy

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

WYKONYWANIE USŁUGI OCHRONY TERENU, OBIEKTÓW I MIENIA W OŚRODKU EKSPLOATACJI TORU DOŚWIADCZALNEGO INSTYTUTU KOLEJNICTWA W ŻMIGRODZIE

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c7557e18-a365-43fa-8d98-8fe4986f52f2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00520226

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ikolej.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ikolej.ezamawiajacy.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: a) komputer PC/MAC z aktualnym
systemem operacyjnym wspieranym przez producenta;
b) wybrana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge;
c) podłączenie do Internetu: min. 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe łącze internetowe).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IK.DZ.261.12.TPv2.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Ochrona będzie odbywała się na zasadzie ochrony fizycznej w formie dwuosobowego patrolu grupy interwencyjnej Wykonawcy i będzie polegała na: 1. stacjonowaniu patrolu grupy interwencyjnej Wykonawcy na terenie OETD, codziennie od godziny 22:00 do godziny 06:00;
2. patrolowaniu toru doświadczalnego i terenu stacji zakładowej, ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia ochrony pojazdów trakcyjnych i innego mienia zlokalizowanego na tym terenie, w różnych godzinach i w odstępach czasowych, uzgadnianych na bieżąco pomiędzy przedstawicielami Wykonawcy i Zamawiającego;
3. interwencjach patrolu w przypadkach jakichkolwiek zagrożeń;
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przyjął do wykonania utrzymanie instalacji eksperymentalnego zdalnego systemu dozoru sieci trakcyjnej. Na utrzymanie składają się:
1. monitorowanie urządzeń przez stację monitorującą Wykonawcy;
2. zdalna obsługa systemu (w tym załączanie czuwania i blokowanie w czasie testów);
3. serwis sprzętu (w tym wymiana akumulatorów i baterii w przypadku rozładowania);
4. dojazd do zdarzeń typu sabotaż urządzeń po godzinach pracy ochrony fizycznej;
5. utrzymanie modułów GSM (łącznie z kosztami abonamentów).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji postępowania- SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak

4.2.12.) Opis wznowienia

Zamawiający przewiduje możliwość 3-krotnego wznowienia zamówienia, na okres 12 miesięcy każde wznowienie, począwszy od dnia następującego po dniu zakończenia poprzedniego okresu trwania umowy.

Zamawiający przewiduje następujące terminy wznowień umowy:
01.01.2027 r.-31.12.2027 r.
01.01.2028 r.-31.12.2028 r.
01.01.2029 r.-31.12.2029 r.

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 6

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą brać udział Wykonawcy, którzy:
1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
7.2.1. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej , o ile wynika to z odrębnych przepisów. Wykonawca winien wykazać, że posiada ważną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej świadczenia usług ochrony osób i mienia, zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (t.j. Dz.U. 2025, poz. 532), w zakresie nie węższym niż rodzaj i przedmiot ochrony opisany w przedmiocie zamówienia.
7.2.2. zdolności technicznej lub zawodowej.
7.2.2.1. Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, prawidłowo zrealizował lub realizuje co najmniej 2 (dwie) umowy dotyczące wykonywania usługi ochrony osób i mienia, o wartości rocznej co najmniej 80 000,00 zł (osiemdziesiąt tysięcy 00/100 złotych) brutto każda.
7.2.2.2. dysponowania potencjałem technicznym, w tym dysponowania odpowiednim sprzętem oraz środkami potrzebnymi do realizacji przedmiotu zamówienia (oznakowany samochód, sprzęt do obserwacji terenu w warunkach, gdzie nie
7.2.2.3. dysponowania odpowiednim potencjałem kadrowym, zapewniającym realizację wymagań Zamawiającego, w tym: a) dla wykonywania usługi ochrony i mienia realizowanej przez załogę patrolową, wyposażoną w środki przymusu bezpośredniego – pracownikami zdolnymi do wykonania zamówienia; b) minimum 1 (jednym) pracownikiem, który będzie sprawował funkcję koordynatora ds. ochrony organizującego pracę oraz kierującego załogą patrolową;
c) wymagane jest, aby pracownicy, o których mowa w pkt 7.2.3.3. lit. a) i b) powyżej byli wpisani na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 532), w szczególności z przepisami Rozdziału 5 – Wymagania kwalifikacyjne pracowników ochrony.
7.3. Zgodnie z art. 121 pkt 1) ustawy Pzp, Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę usługi bezpośredniej ochrony fizycznej. Zamawiający dopuszcza podwykonawstwo w zakresie, o którym mowa w pkt.
7.2.2.3. lit. b) niniejszej SWZ, z uwzględnieniem następujących postanowień:

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający dopuszcza zmianę treści Umowy w zakresie i na warunkach zgodnych z art. 454 i art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych, a także zmianę wysokości wynagrodzenia.
Wykonawca, któremu zostanie udzielenie zamówienie, występując do Zamawiającego z wnioskiem o waloryzację wynagrodzenia w związku z art. 439 ust. 1 ustawy Pzp, zobowiązany będzie do przedstawienia Zamawiającemu dokumentu zawierającego szczegółowe informacje w zakresie sposobu kalkulacji kosztów przyjętych przez Wykonawcę na potrzeby sporządzenia oferty oraz wysokości tych kosztów, opatrzony datą pewną nie później niż na dzień zawarcia umowy (zgodnie z zasadami waloryzacji wynagrodzenia określonymi w §11 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ).

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-18 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ikolej.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-18 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-17

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.