Ogłoszenie z dnia 2025-11-06
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00449717/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-09-30
- 2025/BZP 00458670/01 - Modyfikacja z dnia 2025-10-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Budowa schronu w Legnicy”
– sporządzenie Programu Funkcjonalno - Użytkowego (PFU)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Legnica reprezentowana przez Prezydenta Miasta Legnica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647251
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Słowiański 8
1.5.2.) Miejscowość: Legnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-220
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@legnica.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://um.bip.legnica.eu/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
www.platformazakupowa.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa schronu w Legnicy”– sporządzenie Programu Funkcjonalno - Użytkowego (PFU)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-730609b4-dfa0-4076-b24c-41b4e0adaaa3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00519773
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00053411/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.22 „Budowa schronu w Legnicy” – sporządzenie Programu Funkcjonalno - Użytkowego (PFU)
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00449717
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IM.RZP.271.6.1.414.44.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Programu Funkcjonalno – Użytkowego stanowiącego podstawę do ogłoszenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w formule zaprojektuj i wybuduj dla zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa schronu w Legnicy”, zwane w dalszej części „PFU”:
1) Zakres zamówienia obejmuje opracowanie PFU uzgodnionego z Zamawiającym na potrzeby przygotowania dokumentacji projektowej i realizacji budynku użyteczności publicznej – dwukondygnacyjnego parkingu podziemnego dla samochodów osobowych z funkcją schronu publicznego kategorii S-2 wraz z częścią administracyjno-biurową.
2) Lokalizacja obiektu: dz. nr 207, 208, 210 obr. Stare Miasto, ul. M. Curie-Skłodowskiej, 59-220 Legnica, pod istniejącym targowiskiem. Teren objęty opracowaniem jest w strefie ochrony konserwatorskiej. W dn. 15.09.2025r. wystąpiono do Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o wydanie opinii. Działki, na których planowana jest inwestycja znajdują się w granicach terenu oznaczonego w MPZP symbolem U6.4, dla którego zgodnie z §59 przewidziano poniższe funkcje:
a) tereny zabudowy usługowej,
b) funkcje dopuszczalne: zieleń urządzona, parking ogólnodostępny, obiekty infrastruktury technicznej.
3) W ramach inwestycji przewidziano następujący sposób kształtowania funkcjonalno-przestrzennego obiektu:
a) obiekt będzie budowlą podziemną pełniącą funkcję budynku,
b) w czasach pokoju budowla będzie pełnić funkcję podziemnego parkingu,
c) w czasach klęsk żywiołowych lub zagrożeń militarnych w tym wojny, budowla będzie schronem publicznym z wydzielonymi strefami przebywania, sanitariatami, miejscami pierwszej pomocy, magazynami zapasów itp., z przegrodami budowlanymi dostosowanymi do wymogów ochrony cywilnej, z zapewnieniem dostępu do wody pitnej w warunkach kryzysowych, awaryjnym odprowadzaniem ścieków przy ograniczonej dostępności do infrastruktury miejskiej, z zapewnieniem systemu wentylacyjnego umożliwiającego działanie w trybie zamkniętym, z systemami zabezpieczeń i rozprowadzeniem zasilania awaryjnego, instalacją oświetlenia podstawowego i ewakuacyjnego wraz z awaryjnym źródłem energii, z instalacją systemu łączności,
d) teren nad parkingiem/schronem pozostanie placem targowym, który w ramach inwestycji poddany zostanie przekształceniom adekwatnym do sposobu współcześnie kształtowalnych tego typu miejsc publicznych.
4) Przewidywane parametry obiektu - wielkość garażu/budowli podziemnej:
a) obiekt o 2 kondygnacjach podziemnych – poziom posadowienia (fundamentowania) ok. 9,50m pod poziomem terenu,
b) powierzchnia całkowita garażu – ok. 14 000,00 m2,
c) szacowana powierzchnia użytkowa – ok. 11 000,00 m2,
d) przewidywana ilość miejsc postojowych – 400-500 sztuk,
e) pojemność schronu na drugiej kondygnacji podziemnej – ok. 1 000 osób,
f) pojemność schronu na pierwszej kondygnacji podziemnej – ok. 40 osób.
5) PFU winno być wykonane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021r. W sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Poz. 2454), z obecnie obowiązującymi przepisami dot. ochrony ludności i obrony cywilnej i uzgodnione z Zamawiającym w branżach architektonicznej, konstrukcyjnej, instalacji sanitarnych, elektrycznej, teletechnicznej oraz wyposażenia specjalnego.
6) PFU winno zawierać m.in.:
a) przygotowanie wytycznych do sporządzenia dokumentacji projektowej, w tym określenie niezbędnego zakresu uzyskania dokumentów formalno-prawnych w poszczególnych wymaganych prawem obszarach,
b) załącznik graficzny – koncepcję architektoniczno – budowlaną, z podziałem na kondygnacje,
c) szacunkowe koszty wykonania obiektu z podziałem na poszczególne branże,
d) aktualne uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia,
e) ogólne właściwości funkcjonalno-użytkowe,
f) szczegółowe właściwości funkcjonalno-użytkowe wyrażone we wskaźnikach powierzchniowo-kubaturowych, ustalone zgodnie z najnowszą opublikowaną w języku polskim Polską Normą PN-ISO 9836 „Właściwości użytkowe w budownictwie. Określanie i obliczanie wskaźników powierzchniowych i kubaturowych”, jeżeli wymaga tego specyfika obiektu budowlanego, w szczególności:
a. powierzchnie użytkowe poszczególnych pomieszczeń wraz z określeniem ich funkcji,
b. wskaźniki powierzchniowo-kubaturowe, w tym wskaźnik określający udział powierzchni ruchu w powierzchni netto,
c. inne powierzchnie, jeżeli nie są pochodną powierzchni użytkowej opisanych wcześniej wskaźników,
d. określenie wielkości możliwych przekroczeń lub pomniejszenia przyjętych parametrów powierzchni i kubatur lub wskaźników,
g) wymagania dotyczące:
a. przygotowania terenu budowy,
b. architektury,
c. konstrukcji,
d. instalacji budowlanych,
e. wykończenia,
f. zagospodarowania terenu,
h) dokumenty potwierdzające zgodność zamierzenia budowlanego z wymaganiami wynikającymi z odrębnych przepisów,
i) wskazanie przepisów prawnych i norm związanych z projektowaniem i wykonaniem zamierzenia budowlanego,
j) inne posiadane informacje i dokumenty niezbędne do zaprojektowania robót budowlanych, w szczególności:
a. kopię mapy zasadniczej,
b. wyniki badań gruntowo-wodnych,
c. porozumienia, zgody lub pozwolenia oraz warunki techniczne i realizacyjne związane z przyłączeniem obiektu do istniejących sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych, energetycznych i teletechnicznych oraz dróg publicznych, kolejowych lub wodnych,
d. dodatkowe wytyczne inwestorskie i uwarunkowania związane z budową i jej przeprowadzeniem.
7) PFU winno być wykonane w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej na płycie CD lub pendrive. Zapis na płycie CD winien być sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 2 „Formaty danych zapewniające dostęp do zasobów informacji udostępnianych za pomocą systemów teleinformatycznych używanych do realizacji zadań publicznych” do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1744) oraz Ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. 2017.570 j.t. z późn. zm.). W przypadku opracowania dokumentacji projektowej w programach obsługujących rozszerzenia *.dwg, *.xls, *.kst lub *.ath. należy dołączyć także takie pliki na płycie CD lub pendrive.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 295000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 295000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 295000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: MACIEJ MAJEWSKI ARCHITEKTURA
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 6112185545
7.3.3) Ulica: Stawowa 8
7.3.4) Miejscowość: Wrocław
7.3.5) Kod pocztowy: 50-018
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
opracowanie części technologicznej schronu- 33%- Ośrodek Projektowy Budownictwa Specjalnego sp. z o.o.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-10-31
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 295000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-12-15INNE PRZETARGI Z LEGNICY
- Sukcesywna dostawa trumien do pochówku i kremacji zmarłych oraz krzyży i obudów nagrobnych na potrzeby LPGK Sp. z o. o. z podziałem na części
- Utrzymanie kanalizacji deszczowej
- "Usługi przygotowania i dostarczania zestawów obiadowych dla uczniów Zespołu Szkół Integracyjnych im. Piastów Śląskich w Legnicy"
- Zakup z dostawą sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem i akcesoriami oraz urządzeniami drukującymi - zamówienie podzielone na dwie części
- Modernizacja drogi powiatowej nr 2174D - ul. Działkowa w Legnicy.
- "Budowa spójnego systemu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej w Powiecie Legnickim" - zakupy inwestycyjne
więcej: przetargi w Legnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z analizą rzeczowo-finansową dla zadania pn. "Budowa budynku wielorodzinnego w gminie Milejewo"
- Wykonanie dokumentacji projektowej dla drogi powiatowej nr 3074W ul. Grunwaldzka w Płońsku (2)
- Modernizacja instalacji teletechnicznych, systemów PPOŻ i monitoringu wizyjnego w budynku MSCKZiU w Rzeszowie
- MODERNIZACJA ROZDZIELNI ELEKTRYCZNEJ WSzZ w PŁOCK
- "Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy sieci dróg w Nowej Wsi wraz z infrastrukturą techniczną - I etap"
- Modernizacja instalacji gazów medycznych w Powiatowym Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Otwocku w ramach Programu ochrony ludności i obrony cywilnej
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





