eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi MalachinZakup i dostawa używanego średniego samochodu ratowniczo - gaśniczego z napędem 4x4 dla OSP w Malachinie



Ogłoszenie z dnia 2025-11-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup i dostawa używanego średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego z napędem 4x4 dla OSP w Malachinie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Ochotnicza Straż Pożarna w Malachinie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 771495496

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Główna 16

1.5.2.) Miejscowość: Malachin

1.5.3.) Kod pocztowy: 89-650

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki

1.5.7.) Numer telefonu: 523986071

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: osp.malachin_przetargi@czersk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/czersk

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/czersk

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Stowarzyszenie - Ochotnicza Straż Pożarna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup i dostawa używanego średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego z napędem 4x4 dla OSP w Malachinie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-354be875-a43e-4e65-956d-ceb43acc73cd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00518739

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00442412/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Zakup i dostawa używanego średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego z napędem 4x4 dla OSP w Malachinie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00442922

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 291598,92 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: Zakup i dostawa używanego średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego z napędem 4x4 dla OSP w Malachinie.
PODSTAWOWE WYMAGANIA, JAKIE POWINIEN SPEŁNIAĆ OFEROWANY POJAZD:
1.
o Spełnia wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym, z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych, zgodnie z ustawą „Prawo o ruchu drogowym” (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 1251 z późniejszymi zmianami) wraz z przepisami wykonawczymi.
o rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu zasad bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz. U. Nr 143, poz. 1002)
o Rozporządzenia Ministrów: Spraw Wewnętrznych, Obrony Narodowej, Finansów oraz Sprawiedliwości w sprawie warunków technicznych pojazdów specjalnych i pojazdów używanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej i straży pożarnej (Dz. U. 2019 poz.594).
o Spełnia wymagania ogólne i szczegółowe zgodnie z normą PN-EN 1846-1 i 1846-2

o Na dzień przekazania wraz z pojazdem zostanie przekazana aktualna opinia badania CNBOP-PIB. Pojazd zostanie wydany z pełnym zbiornikiem paliwa.
2. Samochód spełnia wymagania dla klasy średniej M (wg PN-EN 1846-2). Samochód kategorii 2 – uterenowionej / terenowej (wg PN-EN 1846-1 ).
Podwozie z kabiną:
3.
o Napęd na wszystkie osie 4x4 terenowy załączany z panelu sterującego,
o Skrzynia redukcyjna – reduktor załączany z panelu sterującego,
o Blokada przedniego mostu załączana z panelu sterującego,
o Blokada tylnego mostu załączana z panelu sterującego,
4. Pojazd wyposażony w osuszacz powietrza w układzie pneumatycznym. Wykonywanie codziennych czynności obsługowych silnika jest możliwe bez podnoszenia kabiny.
5. Rok produkcji nie starszy niż: 2001r.
6. Samochód wyposażony w automatyczną skrzynię biegów z funkcją trybu manualnego wyboru biegów (wzmocniona przystosowana do wielogodzinnej pracy).
7. Silnik diesla o zapłonie samoczynnym przystosowanym do ciągłej pracy.

Pojemność zbiornika paliwa 120 litrów zapewnia - przejazd 300 km lub 3 godz. pracę autopompy.

Moc silnika min.: 162 kW
Pojazd posiada:
o wysokie prześwity uterenowiony- terenowy
o wysokie kąty natarcia i kąty zejścia
o rozstaw osi: 370cm
o Trójstopniowy hamulec górski
o tempomat z możliwością sterowania obrotami silnika w trybie jazdy oraz na biegu jałowym
8. Kabina fabrycznie czterodrzwiowa, jednomodułowa, na bazie jednej płyty podłogowej w wersji długiej zapewniająca dodatkowe miejsce w przedziale załogi, umożliwiająca dostęp do silnika z systemem zabezpieczającym przed jej przypadkowym odchyleniem w czasie jazdy, o układzie miejsc 2+ 3+ 4.
2 siedzenia przodem do kierunku jazdy kierowca i dowódca, 3 siedzenia tyłem do kierunku jazdy z dwoma wbudowanymi mocowaniami na aparaty powietrzne ODO, 4 siedzenia przodem do kierunku jazdy.
9. Kabina wyposażona w:
o indywidualne oświetlenie nad siedzeniem dowódcy,
o Pojazd wyposażony w ogrzewanie postojowe w kabinie kierowcy.
o Pojazd wyposażony w dodatkowe ogrzewanie postojowe przedziału autopompy.
o mocowanie na 2 aparaty powietrzne umożliwiające: jednoczesne przewożenie aparatów z butlami różnego rodzaju,
o odblokowanie każdego aparatu indywidualnie (dźwignia odblokowująca o konstrukcji uniemożliwiającej przypadkowe odblokowanie np. w czasie hamowania pojazdu),
o fotele posiadają składane oparcia umożliwiające korzystanie z foteli przy nie zamontowanym aparacie oddechowym,
o miejsce pomiędzy kierowcą a załogą wykorzystane jako stanowisko ładowania,
o dwie poręcze drzwiowe umożliwiające łatwe i bezpieczne wejście do kabiny,
o dodatkowe dwa schowki na sprzęt w skrzyni pod fotelami załogi ze zwiększoną powierzchnią o wymiarach: 150 cm x 35 cm x 35 cm ,
o lusterko rampowe - krawężnikowe z prawej strony,
o dodatkowe oświetlenie z przodu kabiny w postaci belki ze stali nierdzewnej z reflektorem dalekosiężnym LED, montaż na atrapie silnika,
o szyby boczne z przodu i z tyłu opuszczane i podnoszone,
o gniazda samochodowe z instalacją 24V w przedziale kierowcy i dowódcy umiejscowione na desce rozdzielczej i w przedziale załogi ,
o kontrolka informująca o uruchomieniu autopompy znajdująca się na panelu sterującym,
o funkcja umożliwiająca uruchomienie autopompy z przedziału kierowcy,
o funkcja umożliwiająca uruchomienie autopompy z przedziału autopompy,
o sygnalizacja otwarcia skrytek sprzętowych,
o sygnalizacja wysunięcia masztu oświetleniowego,
o kabina jest automatycznie oświetlana po otwarciu drzwi tej części kabiny, jest możliwość włączenia oświetlenia kabiny, gdy drzwi są zamknięte,
10. W lewej tylnej skrytce wysuwana i blokowana prowadnica na dwa aparaty powietrzne ODO ułatwiająca samodzielne podjęcie tego aparatu na plecy.
11. Wszelkie funkcje wszystkich układów i urządzeń pojazdu zachowują swoje właściwości pracy w temperaturach otoczenia: od - 20ºC do + 40º C.
12. Wylot spalin nie jest skierowany na stanowisko obsługi poszczególnych urządzeń pojazdu, zapewnia ochronę przed oparzeniami podczas normalnej pracy załogi oraz umieszczony jest za kabiną pojazdu i skierowany w lewo.
13. Pojazd wyposażony w zaczep holowniczy typu paszczowego w tylnej części pojazdu posiadający homologację lub znak bezpieczeństwa do holowania przyczepy bez hamulca oraz przyczepy z hamulcem z instalacją 12V i 24V z gniazdem do podłączenia przyczepy z systemem ABS.
Pojazd wyposażony w cztery wzmocnione szekle robocze-holownicze (2x przód, 2x tył).
Zderzak- belka najazdowa zabezpieczająca najechanie pojazdów z tyłu.
14. Do pojazdu musi być udzielona gwarancja na stałe usterki podzespołów:
-silnik bez osprzętu,
-zatarcie wału korbowego;
-utrata ciśnienia tłokowego;
-pęknięcie bloku;
-pęknięcie głowicy;
-skrzynia biegów: utrata biegów, brak biegów, pęknięcie korpusu;
15. Wraz z pojazdem musi zostać przekazane:
- W dniu przekazania pojazdu musi zostać przekazane aktualne świadectwo dopuszczenia do użytkowania w ochronie przeciwpożarowej CNBOP.
- dokumentacja niezbędna do zarejestrowania pojazdu jako „samochód specjalny”, wynikającej z ustawy „Prawo o ruchu drogowym” Pojazd zarejestrowany na terenie RP oraz z aktualną polisą OC
16. Przedmiot zamówienia obejmuje również przeszkolenie w zakresie obsługi i prowadzenia pojazdu dla 3 osób w siedzibie Wykonawcy.
17. Przedmiot zamówienia powinien:
a) odpowiadać wszystkim cechom określonym w specyfikacji,
b) rok produkcji nie starszy niż 2001 rok,
c) posiadać aktualne świadectwo dopuszczenia do użytkowania w ochronie przeciwpożarowej CNBOP
18. W sprawach nieuregulowanych w dokumentach zamówienia należy stosować się do obowiązujących warunków technicznych, norm państwowych branżowych, przepisów urzędu dozoru technicznego.
19. O ile w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji postępowania, wyjaśnieniach do przetargu Zamawiający wskazuje nazwy producentów materiałów, urządzeń, itp., oznacza to, że Wykonawca może przyjąć rozwiązania wskazane przez Zamawiającego lub równoważne. Wykonawca musi jednak wykazać, że zastosowane materiały, urządzenia itp. są równoważne. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
Wszystkie określenia i nazwy materiałów służą jedynie do określenia parametrów jakościowych użytych materiałów. Brak określenia szczególnych wymogów przez Zamawiającego w przedmiocie standardu wykonania (jakości materiałów, sprzętu, urządzeń, itp.) oznacza, że Wykonawca wywiąże się ze swoich obowiązków, kiedy zachowa średni standard wykonania, po jego akceptacji przez Zamawiającego.
Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub lepszych od tych, które zostały określone w SWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Przy czym istotne jest to, że produkt równoważny to produkt, który nie jest identyczny, tożsamy z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, zbliżone do produktu referencyjnego cechy i parametry.

UWAGA. Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w zał. nr 5 do SWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 34144210-3 - Wozy strażackie

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 346000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 346000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 346000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Firma Handlowo - Usługowa Piotr Sandak

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5921890043

7.3.3) Ulica: Klonowa

7.3.4) Miejscowość: Kokoszkowy

7.3.5) Kod pocztowy: 83-207

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-10-31

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 346000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.