Ogłoszenie z dnia 2025-11-05
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00439172/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-09-24
- 2025/BZP 00452727/01 - Modyfikacja z dnia 2025-10-02
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa opasek bezpieczeństwa wraz z usługą elektronicznego całodobowego monitoringu sygnałów alarmowych od osób starszych zwanej teleopieką na potrzeby MOPS w Bielsku-Białej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 070810575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Karola Miarki 11
1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.7.) Numer telefonu: (033) 4995600
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mops.bielsko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.bielsko.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
mops-bielsko-biala.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa opasek bezpieczeństwa wraz z usługą elektronicznego całodobowego monitoringu sygnałów alarmowych od osób starszych zwanej teleopieką na potrzeby MOPS w Bielsku-Białej2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-81f50e83-19ba-4a29-8701-23933dd43b07
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00517324
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00001525/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.9 Dostawa opasek bezpieczeństwa wraz z usługą teleopieki
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00439172
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: MOPS.DA.3211.12.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 122000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 200 sztuk fabrycznie nowych zestawów do teleopieki (w postaci tzw. opasek bezpieczeństwa – urządzeń do świadczenia usługi opieki na odległość wraz z ładowarkami i dedykowanymi kartami SIM) oraz świadczenie usługi elektronicznego całodobowego monitoringu sygnałów alarmowych od osób starszych – mieszkańców miasta Bielska-Białej powyżej 60 roku życia, zwanej dalej teleopieką.
2. Zakup przedmiotu zamówienia jest dofinansowany ze środków budżetu państwa w ramach programu „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025.
3. Funkcje i wybrane parametry techniczne urządzenia:
- musi być fabrycznie nowe,
- musi być produktem bezpiecznym, dopuszczonym do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej,
- musi być wyposażone w ładowarkę (zasilacz), kabel zasilający oraz wymienną kartę SIM,
- musi posiadać wyświetlacz, który będzie przyjazny dla seniorów tj. przejrzysty, uproszczony interfejs i funkcje zaprojektowane tak, aby korzystanie z niego było łatwe i intuicyjne,
- musi posiadać fizyczny przycisk wezwania pomocy SOS, przycisk SOS służyć będzie użytkownikom ponadto do przełączania funkcji w menu urządzenia,
- musi posiadać możliwość dwustronnej komunikacji głosowej z pracownikiem telecentrum – oznacza to możliwość połączenia bezpośrednio z opaski za pomocą przycisku SOS, możliwość zadzwonienia na opaskę oraz możliwość nasłuchu przez pracownika telecentrum tego, co się dzieje
z użytkownikiem opaski w przypadku sytuacji alarmowej i rozmowę z nim,
- musi posiadać funkcję detektora upadku – funkcja musi być wyzwalana automatycznie w sytuacji upadku użytkownika opaski; opaska powinna wysyłać automatycznie powiadomienie alarmowe do telecentrum oraz inicjować połączenie głosowe,
- musi posiadać czujnik „założona/zdjęta” – informujący o tym fakcie telecentrum,
- musi posiadać możliwość lokalizacji użytkownika opaski,
- musi być obsługiwane w języku polskim tj. użytkownik opaski powinien otrzymywać komunikaty głosowe w języku polskim,
- musi posiadać klasę wodo- i pyłoszczelności min. IP 66,
- musi posiadać usługę pomiaru podstawowych funkcji życiowych tj. pulsu i saturacji w celach poglądowych,
- musi posiadać wymienialną baterię,
- musi być wykonane z tworzywa zapobiegającego zbiciu lub pęknięciu, odpornego na upadek,
- wszystkie części opaski mające kontakt ze skórą muszą być wykonane z materiałów antyalergicznych,
- pasek, na którym znajduje się tarcza urządzenia posiada możliwość regulacji,
- zestaw do teleopieki musi dodatkowo zawierać oryginalną instrukcję obsługi w języku polskim,
- każda opaska musi posiadać unikalny system identyfikacji umożliwiający jej weryfikację tj. numer seryjny i/lub nr IMEI,
- urządzenia muszą być objęte gwarancją przez okres minimum 24 miesięcy..
4. Wykonawca zapewnia prawidłowe działanie sprzętu tj. zapewnia serwis wszystkich elementów składowych zestawu do teleopieki w sytuacji awarii któregokolwiek z nich, obejmujący zarówno naprawę urządzeń jak i wymianę na produkt fabrycznie nowy (w przypadku, gdy naprawa nie jest możliwa), opiekę gwarancyjną oraz wsparcie techniczne przez cały okres obowiązywania umowy.
5. Wykonawca świadczący usługę teleopieki dla użytkowników opasek, utrzymuje telecentrum w gotowości, w całym okresie obowiązywania umowy, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
6. Telecentrum wyposażone jest w technologie informacyjno-komunikacyjne pozwalające na monitorowanie zgłoszeń SOS przychodzących od podopiecznych, automatyczną identyfikację osoby wzywającej pomocy, kontakt głosowy i przyzywanie natychmiastowej pomocy po otrzymaniu sygnału.
7. Do świadczenia usługi teleopieki – obsługi telecentrum – Wykonawca zatrudni odpowiednio wykwalifikowane osoby tj. posiadające prawo wykonywania zawodu na następujących stanowiskach pracy: ratownika medycznego lub opiekuna medycznego lub pielęgniarki.
8. Wykonawca każdorazowo dokonuje testu łączności urządzenia przed rozpoczęciem świadczenia usługi teleopieki dla danego użytkownika opaski.
9. Wykonawca zobowiązuje się do przeszkolenia pracowników wskazanych przez Zamawiającego z zakresu obsługi urządzenia oraz zasad świadczenia usługi do 14 dni od dnia podpisania umowy.
10. Wykonawca zobowiązuje się do:
a) natychmiastowej identyfikacji osoby wzywającej pomoc oraz do ustalenia przyczyny użycia przycisku i podjęciu decyzji o sposobie udzielenia pomocy seniorowi,
b) telefonicznego udzielenia wsparcia emocjonalnego;
c) powiadomienie wskazanych osób z listy kontaktów;
d) w razie konieczności wezwania odpowiednich służb;
e) telefonicznego nadzorowania przebiegu sytuacji do momentu przybycia wezwanych służb.
11. Wykonawca odpowiada za system, który rejestruje czynności operatorów dotyczące użytkowników, w szczególności datę, czas i treść wprowadzonych lub modyfikowanych zapisów.
12. Wykonawca zapewnia prawidłowość działania i brak zakłóceń podczas nawiązywanych połączeń SOS z urządzenia przez użytkownika.
13. Połączenie SOS z urządzenia musi działać prawidłowo i bez zakłóceń; w przypadku braku zasięgu sieci umożliwiającej utrzymywanie łączności opasek bezpieczeństwa z telecentrum w miejscu zamieszkania użytkownika urządzenia, Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia na swój koszt rozwiązania alternatywnego, zapewniającego możliwość sprawnego komunikowania się opasek z systemem (jeżeli warunki techniczne na takie rozwiązanie pozwolą), np. zmiana operatora karty SIM.
14. Wykonawca wprowadza do bazy danych swojego telecentrum niezbędne dane identyfikujące seniora, jego sytuację zdrowotną oraz listę min. 1 kontaktu wskazanego przez niego lub pracownika ośrodka pomocy społecznej.
15. Dane identyfikujące użytkownika opaski, o których mowa w ust. 14 Wykonawca wprowadza do systemu w ciągu 3 dni roboczych liczonych od momentu ich pozyskania od użytkownika.
16. W przypadku wystąpienia zmiany użytkownika opaski bezpieczeństwa, aktywację usługi u nowej osoby Wykonawca zobowiązany jest wykonać w ciągu …….. dni roboczych (zgodne z deklaracją w ofercie) od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego takiego przypadku. Przypadki zmiany użytkownika dotyczą w szczególności następujących sytuacji: zgonu, zmiany miejsca zamieszkania, umieszczenia w DPS, Zakładzie Opiekuńczo - Leczniczym oraz rezygnacji użytkownika z udziału w Programie, itp.
17. Wykonawca zobowiązuje się do zebrania informacji, w tym o stanie zdrowia, dotyczących osób którym usługi mają zostać świadczone i które zostały wskazane przez Zamawiającego, w zakresie niezbędnym do realizacji tej usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
18. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia drogą elektroniczną na wskazany przez Zamawiającego adres e-mail comiesięcznych raportów z wykonywania usługi obejmujących liczbę osób objętych usługą, ilość zgłoszeń seniorów poprzez opaskę oraz rodzaj podjętej interwencji w przypadku wywołania sygnału.
4.5.3.) Główny kod CPV: 33196100-1 - Sprzęt dla osób starszych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 67560,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 69294,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 67560,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: SiDLY sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7010435677
7.3.3) Ulica: ul. Chmielna 2/31
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 00-020
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-11-04
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 67560,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-12-31INNE PRZETARGI Z BIELSKA-BIAŁEJ
- Dostawa i zakup 2 kpl łodzi ratowniczych z silnikami zaburtowymi oraz pontonu z silnikiem zaburtowym oraz z przyczepami transportowymi
- Dostawa i zakup ratowniczych zestawów hydraulicznych o napędzie elektrycznym 2 kpl."
- Dostawa i zakup pojazdu UTV z przyczepą i akcesoriami oraz quada z przyczepą transportową i gąsienicami
- Dostawa sprzętu IT (zestawów komputerowych) dla potrzeb Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Szumca w Bielsku - Białej
- Druk i dostarczenie wydawnictw promocyjnych
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla remontu i termomodernizacji dachu Pawilonu II przy ulicy Wyspiańskiego 21 Beskidzkiego Centrum Onkologii - Szpitala Miejskiego im. Jana Pawła II w Bielsku
więcej: przetargi w Bielsku-Białej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Pełnienie funkcji opiekuna w Noclegowni oraz Ogrzewalni w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Kutnie w 2026 roku (MOPS.ZMA.2600.1.2025)
- Świadczenie w miejscu zamieszkania podopiecznych MOPS Żory usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych w 2026 r.
- Świadczenie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usługi opiekuńczych, w tym dla osób z zaburzeniami psychicznymi w okresie od 01 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r.
- Świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Skarżysku - Kamiennej w okresie od 01.01.2026 roku do 31.12.2026 roku.
- Świadczenie usług opiekuńczych na terenie Gminy Brańszczyk
- Świadczenie usług opiekuńczych od 01.01.2026r. do 31.12.2026r. na rzecz świadczeniobiorców Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowej Rudzie."
więcej: Sprzęt dla osób starszych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





