eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gniezno › Wykonanie instalacji fotowoltaicznej na terenie Szko³y Podstawowej im. Powstañców Wielkopolskich1918/1919 w Zdziechowie



Og³oszenie z dnia 2023-11-27


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie instalacji fotowoltaicznej na terenie Szko³y Podstawowej im. Powstañców Wielkopolskich1918/1919 w Zdziechowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA GNIEZNO

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631259519

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Aleje W³adys³awa Stanis³awa Reymonta 9-11

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Gniezno

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-200

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniñski

1.5.7.) Numer telefonu: 614245750

1.5.8.) Numer faksu: 614245751

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@urzadgminy.gniezno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.urzadgminy.gniezno.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie instalacji fotowoltaicznej na terenie Szko³y Podstawowej im. Powstañców Wielkopolskich1918/1919 w Zdziechowie

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-31f64f2c-8d5b-11ee-b55a-a22b2d7f700e

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00517011

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-11-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00006735/13/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.21 Wykonanie Instalacji fotowoltaicznej na budynku Szko³y Podstawowa im. Powstañców Wielkopolskich 1918/1919 w Zdziechowie o mocy nie przekraczaj±cej 32kW wraz z niezbêdn± dokumentacj± techniczn±

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/853973

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/853973

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/853973 opcja "Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego"

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporz±dzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”)
informujemy, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Gniezno;
2) administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem
e-mail: iod@lesny.com.pl.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z
przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie
przetargu nieograniczonego;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie
dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp przez okres 4 lat od dnia
zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata,
okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest
wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisanych ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w
postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych
(w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora
niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania
dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania
nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo
sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych
(skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o
udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym
z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania
danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo
do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w
celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej
osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii
Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna
Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy
RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c
RODO;
10) przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO
przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla
przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: GR.271.60.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie instalacji fotowoltaicznej (PV), s³u¿±cej do produkcji energii
elektrycznej z promieniowania s³onecznego na w³asne potrzeby. Instalacja ta zlokalizowana bêdzie na jako
wolnostoj±ca – gruntowa na dzia³ce nr 206/13 w miejscowo¶ci Zdziechowa. Projektowana instalacja
fotowoltaiczna sk³adaæ siê bêdzie z 54szt. Modu³ów monokrystalicznych o mocy 455W ka¿dy, pracuj±cych w
uk³adzie "on-grid". Moc instalacji fotowoltaicznej wynosi ³±cznie 24,57kW. Projektowana instalacja
fotowoltaiczna jest instalacj± typu "on-grid" przy³±czon± do sieci elektroenergetycznej. Wyprodukowana
energia elektryczna pr±du sta³ego zostanie zamieniona na energiê pr±du przemiennego trójfazowego poprzez inwerter (falownik) DC/AC o napiêciu 0,4kV. Energia elektryczna produkowana przez instalacjê
fotowoltaiczn± bêdzie wykorzystywana na potrzeby w³asne obiektu oraz oddawana do sieci. Sieæ ochronn± paneli PV wykonaæ przewodem min. LGy 1x16mm2.

Szczegó³y zawarto w dokumentacji technicznej

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09332000-5 - Instalacje s³oneczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne

45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami oceny
ofert:
Nazwa kryterium: cena (CC)
CC = Comin / Cobad x Kp x Wc
sposób oceny: Comin – najni¿sza oferowana cena brutto
Cobad – cena ofertowa brutto badanej oferty
Kp – wspó³czynnik proporcjonalno¶ci 100
Wc – waga kryterium oceny – 60 %
Nazwa kryterium: gwarancja dodatkowa (GG)
wzór: GG = Gbad/Gmax x Kp x Wc
sposób oceny:
Gbad – okres gwarancji dodatkowej badanej oferty
Gmax – gwarancja dodatkowa
Kp – wspó³czynnik proporcjonalno¶ci 100
Wc – waga kryterium oceny – 40 %
Zamawiaj±cy ustala okres podstawowej gwarancji 24 miesiêcy (obowi±zuj±cy wszystkich wykonawców;
Zamawiaj±cy nie bêdzie przyznawa³ punktów za zaoferowanie podstawowego okresu gwarancji);
Zamawiaj±cy ustala maksymalny okres dodatkowej gwarancji 36 miesi±ce.
Ca³kowity okres gwarancji zostanie policzony w nastêpuj±cy sposób: okres podstawowej gwarancji 24
miesi±ce + zaoferowany okres gwarancji dodatkowej ( maksymalnie 36 miesiêcy) = maksymalny okres
gwarancji 60 miesiêcy. W przypadku wskazania przez wykonawcê okresu dodatkowej gwarancji
d³u¿szego ni¿ 36 miesi±ce, przyjmuje siê okres 36 miesiêcy, natomiast do umowy zostanie wpisany
okres gwarancji zaproponowany przez Wykonawcê.
Ocena punktowa ofert bêdzie liczb± wynikaj±c± z zsumowania ilo¶ci punktów, jakie otrzyma oferta za
poszczególne kryteria oceny ofert. Ilo¶æ punktów zostanie zaokr±glona do dwóch miejsc po przecinku. O
(badana oferta) = CC +GG

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja dodatkowa

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach
okre¶lonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u
w postêpowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy odstêpuje od wymagania podmiotowych ¶rodków dowodowych w tym zakresie.
Zamawiaj±cy dokona oceny spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie na
podstawie o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa
w rozdziale X ust 1 SWZ
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy odstêpuje od wymagania podmiotowych ¶rodków dowodowych w tym zakresie.
Zamawiaj±cy dokona oceny spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie na
podstawie o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa w
rozdziale X ust 1 SWZ;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy odstêpuje od wymagania podmiotowych ¶rodków dowodowych w tym zakresie.
Zamawiaj±cy dokona oceny spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie
na podstawie o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa
w rozdziale X ust 1 SWZ;
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e:
w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¶li okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy w tym okresie, wykona³ co najmniej jedn± robotê polegaj±c± na monta¿u instalacji fotowoltaicznej, o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 150 000 z³ brutto (wzór wykazu stanowi za³±cznik Nr 5).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Wykaz robót budowlanych - wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie
ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z
robotami budowlanymi stanowi±cymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci,
daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem
dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci
informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo
ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone
przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny
o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie
dokumenty - w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¶li okres
prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy w tym okresie, wykona³ co najmniej jedn± robotê polegaj±c± na
monta¿u instalacji fotowoltaicznej, o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 150 000 z³ brutto (wzór wykazu stanowi
za³±cznik Nr 5);

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy
ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których
mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak
podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców
wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego
wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy. Wzór o¶wiadczenia stanowi
za³±cznik nr do 4.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy
z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

zgodnie ze wzorem umowy

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-12-12 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/853973

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-12 09:05

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-01-10

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.