eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Puchaczów › Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Puchaczów oraz na pokrycie wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek



Ogłoszenie z dnia 2022-12-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Puchaczów oraz na pokrycie wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Puchaczów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000550143

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Lubelska 22

1.5.2.) Miejscowość: Puchaczów

1.5.3.) Kod pocztowy: 21-013

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: puchaczow@lubelskie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.puchaczow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://ugpuchaczow.bip.e-zeto.eu

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Puchaczów oraz na pokrycie wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1f6d21e4-7620-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00516634

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00035182/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Puchaczów oraz na pokrycie wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00481845

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP/16/2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 905678,30 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa zaciągnięcia kredytu długoterminowego w wysokości 4 000 000,00 zł (słownie: cztery milionów złotych) na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Puchaczów w roku 2022 w związku z realizacją inwestycji pod nazwą „Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Puchaczowie” na lata 2021 – 2023 ujętej w uchwale budżetowej na 2022 i WPF Gminy Puchaczów na lata 2022 – 2025 oraz na pokrycie wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.
4.2. Wykonawca przygotowując ofertę musi:
− uwzględnić wszystkie koszty związane z uzyskaniem kredytu,
− uwzględnić wszystkie koszty związane ze spłatą kredytu i podać w ofercie całkowity koszt jego spłaty za przewidywany okres kredytowania.
− uwzględnić oprocentowanie kredytu wg średniej arytmetycznej stawki WIBOR 1M za miesiąc listopad 2022 r. powiększona o marżę Wykonawcy.
4.3 Szczegółowe warunki kredytu:
− Środki z kredytu zostaną wykorzystane do dnia 30.12.2022 r.
- Karencja w spłacie kapitału do dnia 29.02.2024 r.
− Płatność pierwszej raty kapitału do 31.03.2024 r. Raty płatne do ostatniego dnia każdego kwartału.
− Marża wykonawcy jest stała w okresie umowy.
− Oprocentowanie i prowizja stanowią koszty obsługi kredytu.
− Marża Wykonawcy oraz wysokość prowizji nie mogą ulec zmianie podczas trwania umowy. − Forma zabezpieczenia kredytu – weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową na sumę odpowiadającą kwocie zadłużenia z tytułu wykorzystanego kredytu wraz z odsetkami oraz innymi kosztami Wykonawcy.
- Zamawiający informuje, że przeciwko Gminie Puchaczów nie toczy się aktualnie żadne postępowanie egzekucyjne
− Zamawiający nie posiada zaległości wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego, banków, firm leasingowych oraz instytucji finansowych, rządowych lub samorządowych,
- Zamawiający informuje, że nie zawieszono organów Zamawiającego, nie ustanowiono zarządu komisarycznego, Zamawiający nie realizuje programu naprawczego ani nie skierował i nie skieruje do opinii RIO takiego programu,
− Zakłada się złożenie kontrasygnaty Skarbnika Gminy na dokumentach kredytowych (umowa kredytowa, weksel In blanco, deklaracja wystawienia weksla In blanco),
− Zamawiający nie posiada innych wieloletnich zobowiązań niż te ujęte w kwocie długu w wieloletniej prognozie finansowej (w kol. 6, 10.2-10.4) oraz w sprawozdaniu budżetowym Rb-Z,
− Odsetki od kredytu w okresie karencji tj. od chwili wypłaty pierwszej transzy kredytu do czasu spłaty pierwszej raty będą płatne do końca każdego miesiąca. Pozostałe wg harmonogramu spłat przygotowanego przez Bank, tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu.
- Pierwsze odsetki od kredytu będą płatne w dniu 31 stycznia 2023 r. i obejmować będą odsetki za grudzień 2022 r. oraz odsetki bieżące za miesiąc styczeń 2023 r.
- Odsetki będą naliczane i płatne w okresach miesięcznych, ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca.
− Za spłatę rat odsetkowych oraz rat kapitałowych należy przyjąć dzień wpływu środków do Banku – Wykonawcy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek i kredytu następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy.
− Zamawiający zastrzega sobie prawo do skorzystania tylko z części przyznanego kredytu. W w/w sytuacji zamawiający nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów z powodu nie wykorzystania przyznanych środków finansowych. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu lub rezygnacji z kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. W przypadku zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej od planowanej nie będzie to skutkować rozwiązaniem umowy kredytowej oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. Wykonawca nie będzie naliczał i pobierał odsetek, jakichkolwiek opłat i prowizji bankowych od kwoty niewykorzystanego kredytu.
− Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu. W w/w sytuacji Zamawiający nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania.
− Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części kredytu bez dodatkowych opłat i kosztów.
− Liczba oraz wysokość transz uruchomienia kredytu będzie ustalona przez Zamawiającego według jego bieżących potrzeb, na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego.
− Oprocentowanie kredytu zmienne, oparte na stawce WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedniego plus marża bankowa (stała) w okresie obowiązywania umowy
UWAGA: Dla potrzeb obliczenia ceny ofertowej należy przyjąć stawkę bazową oprocentowania według średniej arytmetycznej stawki WIBOR 1M za miesiąc listopad 2022 r. plus marża bankowa.
- Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanych kwot kredytu.
Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu (w liczniku 365 dni lub 366 /w latach przestępnych/ dni) w stosunku do 365 dni (mianownik „na sztywno” - 365 dni, baza odsetkowa 365(6)/365).
− Spłata rat kapitałowych będzie następowała ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy, w okresie 31.03.2024 r. – 31.03.2027 r.
− Spłata rat według załączonego harmonogramu stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ.
− Zamawiający wyklucza sporządzanie analiz, zestawień finansowych zawartych w przedstawianych dokumentach, według kryteriów określonych przez Wykonawców.
− Uruchomianie kredytu nastąpi w całości na podstawie pisemnej dyspozycji Zamawiającego nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia zawarcia umowy przelewem na rachunek bieżący Zamawiającego;
7.7.Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
7.8. Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt 7.7 SWZ podlegają:
1) wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy;
2) wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisani na ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego .;
3) wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisany na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego .
Ciąg dalszy w sekcji IX pkt. 9.1.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 827218,43 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 827218,43 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 827218,43 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Gospodarstwa Krajowego Al. Jerozolimskie 7, 00-955 Warszawa Region Lubelski,

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5250012372

7.3.3) Ulica: ul. Spokojna 2

7.3.4) Miejscowość: Lublin

7.3.5) Kod pocztowy: 20-074

7.3.6.) Województwo: lubelskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-24

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 827218,43 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2027-03-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.