eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dęblin › Remont drogi gminnej nr 102967L - ul. Bobrowskiej w Dęblinie



Ogłoszenie z dnia 2023-11-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont drogi gminnej nr 102967L – ul. Bobrowskiej w Dęblinie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO DĘBLIN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019419

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 12

1.5.2.) Miejscowość: Dęblin

1.5.3.) Kod pocztowy: 08-530

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski

1.5.7.) Numer telefonu: 81 883 00 01

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@um.deblin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.deblin.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-789cef25-77e9-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont drogi gminnej nr 102967L – ul. Bobrowskiej w Dęblinie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-789cef25-77e9-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00509200

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00032965/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.4 Remont drogi gminnej nr 102967L - ul. Bobrowskiej w Dęblinie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00475788

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RMI.271.8.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie zadania pn. „Remont drogi gminnej nr 102967L – ul. Bobrowskiej w Dęblinie”. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Roboty przygotowawcze, w tym rozbiórkowe.
2) Wykonanie nawierzchni chodników z kostki brukowej betonowej 6 cm i pow. ok. 714 m2.
3) Wykonanie nawierzchni zjazdów z kostki brukowej betonowej 8 cm i pow. ok.
164 m2.
4) Wykonie nawierzchni jezdni z mieszanki mineralno-asfaltowej (warstwa ścieralna) o pow. ok. 1424 m2.
5) Oznakowanie poziome i pionowe.
6) Dostawę i montaż tablicy informacyjnej o wymiarach 180x120cm, wykonanej z płyty kompozytowej lub PCV o gr. min. 3mm albo na podkładzie metalowym z podwójnie zawiniętą krawędzią, umieszczonej na konstrukcji stalowej zabezpieczonej antykorozyjnie, o profilu zamkniętym min. 60x60x4mm. Dane do umieszczenia na tablicy zostaną wykonawcy przekazane po podpisaniu umowy. Przed wykonaniem należy przedstawić zamawiającemu projekt tablicy wraz z konstrukcją, celem uzyskania jego akceptacji. Tablicę informacyjną należy zamontować w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy.
7) Regulację pionową studzienek dla zaworów wodociągowych i gazowych, regulację studni telekomunikacyjnych oraz hydrantów podziemnych.
8) Przeprowadzenie wszelkich niezbędnych prób i badań,
9) Obsługę geodezyjną zadania, w tym wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej w 3 egz. dla zamawiającego.
10) Szczegółowy zakres robót zawiera Dokumentacja projektowa – załącznik nr 9 do SWZ oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – załącznik nr 10 do SWZ. Przedmiar robót stanowi element pomocniczy do obliczenia ceny oferty – załącznik nr 11 do SWZ.
UWAGA: Istniejącą warstwę nawierzchni z mas mineralno-bitumicznych należy rozebrać metodą frezowania mechanicznego z odwozem destruktu w miejsce wskazane przez zamawiającego. Uzyskane z demontażu uszkodzone elementy betonowe (płytki chodnikowe, obrzeża, krawężniki itp.) należy poddać procesowi recyklingu (kruszenia na 3 frakcje wskazane przez zamawiającego), a uzyskane kruszywo betonowe przewieść w miejsce wskazane przez zamawiającego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W przedmiotowym postępowaniu, w wyznaczonym terminie składania ofert tj. do dnia 20.11.2023 r. do godz.10:00, została złożona jedna oferta (data wpływu 15.11.2023 r.).
W dniu 20.11.2023 r. wykonawcy zgłaszali zamawiającemu problemy ze złożeniem oferty w postępowaniu z przyczyn technicznych leżących po stronie Platformy e-Zamówienia. Zamawiający potwierdził, że w dniu wyznaczonym jako termin składania ofert wystąpiła awaria Platformy e-Zamówienia, co uniemożliwiło potencjalnym oferentom złożenie oferty. Urząd Zamówień Publicznych również potwierdził w zamieszczonym na swojej stronie internetowej komunikacie, że na Platformie e-Zamówienia występują problemy techniczne z działaniem niektórych funkcjonalności.
Zamawiający odpowiedzialny jest za narzędzia informatyczne z których korzysta, nawet w sytuacji gdy, tak jak w obecnym stanie faktycznym, uniemożliwienie złożenia oferty przez wykonawców nie było zależne od zamawiającego. W prowadzonym postępowaniu doszło więc do naruszenia art. 64 w zw. z art. 16 ustawy Pzp. Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z dnia 4 marca 2019 r. o sygn. akt: KIO 268/19 wskazała, że „nadmierne utrudnienie, czy wręcz uniemożliwienie wykonawcy złożenia oferty, narusza istotę postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i stanowi poważną wadę postępowania. Nie musi być to przy tym celowe działanie ze strony zamawiającego ani okoliczność od niego zależna – może wynikać właśnie z powodów technicznych, jak w niniejszej sprawie. Przy czym „kwestie techniczne” nie dotyczą jedynie awarii urządzenia, którym posługuje się zamawiający, lecz mogą także wynikać np. z przejściowych błędów oprogramowania, zbyt dużej liczby uczestników jednocześnie korzystających z platformy itp. Istotny jest tu efekt w postaci niemożności złożenia oferty”.
W związku z brakiem dostępu do platformy postępowanie zostało obarczone wadą
niemożliwą do usunięcia. Ustawa Pzp nie przewiduje możliwości przywrócenia terminu składania ofert, który jest niepowtarzalny, a brak możliwości złożenia oferty wywołuje nieodwracalny skutek. Wada postępowania skutkuje brakiem możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy, ponieważ doszło do naruszenia naczelnych zasad Prawa zamówień publicznych, w postaci równego dostępu wykonawców do zamówienia. Zaistniałe problemy techniczne sytemu informatycznego mogły mieć wpływ na wynik postępowania.

W związku z powyższym wystąpiły ustawowe przesłanki do unieważnienia postępowania. Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy Pzp zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.