eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŚwidnicaUsługi społeczne Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI, w tym psychologiczne w ramach Projektu pn. "Świdnicki Bank Przyjaznych Serc"



Ogłoszenie z dnia 2025-10-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługi społeczne Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI, w tym psychologiczne
w ramach Projektu pn. „Świdnicki Bank Przyjaznych Serc”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚWIDNICY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 005811909

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Franciszkańska 7

1.5.2.) Miejscowość: Świdnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-100

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargielzbietykinal@gmail.com

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mops.swidnica.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ekspzoo.logintrade.net/zapytania_email,209677,3d91ab9d1e7b406d97c9ac1640aca352.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługi społeczne Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI, w tym psychologiczne
w ramach Projektu pn. „Świdnicki Bank Przyjaznych Serc”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5ce8beb6-84f1-472c-a776-c7c37839b560

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00509118

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00036018/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Usługi społeczne Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI, w tym psychologiczne w ramach Projektu pn. „Świdnicki Bank Przyjaznych Serc”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Przedmiotem zamówienia są usługi z podziałem na części realizowane w ramach Projektu pn. „Świdnicki Bank Przyjaznych Serc”. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 - nr umowy o dofinansowanie: FEDS.07.10-IP.02-0007/25-00 z dnia 29.07.2025 r.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00418315

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DAO.2520.3.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 389090,00 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 149650,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ NR 1 – BADANIA PSYCHOLOGICZNE WRAZ Z OPRACOWANIEM OPINII

Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie weryfikacji predyspozycji osobowościowych oraz kompetencji społecznych kandydatów wraz z opracowaniem opinii do pełnienia funkcji asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej.

Planowana szacunkowa liczba wydanych opinii to 5 sztuk w roku 2025, po uprzedniej weryfikacji predyspozycji osobowościowych oraz kompetencji społecznych około 10 kandydatów do pełnienia funkcji asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej.

Opis zamówienia:
1. Odbiorcami badań są osoby zamieszkałe na terenie woj. dolnośląskiego.
2. Lista osób będzie miała charakter otwarty, tj. Zamawiający po wstępnej weryfikacji formularzy zgłoszeń może skierować osobę do objęcia badaniem.
3. Przeprowadzenie badań w oparciu o stosowne testy psychologiczne. Zastosowane w badaniach testy psychologiczne będą dostosowane do wykształcenia i potencjału osób poddanych badaniu.
4. Realizacja zadania winna nastąpić w terminie do 14 dni od przeprowadzenia badania.
5. Opinia winna zawierać min. następujące elementy:
1) oznaczenie jednostki wydającej opinię, pełna nazwa, adres,
2) numer opinii oraz datę wydania opinii,
3) podstawę prawną wydania opinii,
4) imię i nazwisko osoby, której dotyczy opinia, datę i miejsce urodzenia oraz miejsce zamieszkania,
5) ocenę predyspozycji osobowościowych oraz kompetencji społecznych do pełnienia funkcji asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej,
6) uzasadnienie do sporządzonej ww. oceny uwzględniające między innymi opis przeprowadzonych czynności w tym opis metod, narzędzi oraz sposób i porządek przeprowadzenia badań,
7) omówienie całości materiału, w tym:
a) opis struktury rodzinnej osób opiniowanych,
b) opis obecnego stanu zdrowia opiniowanych,
c) opis predyspozycji osobowościowych oraz kompetencji społecznych do pełnienia funkcji asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej,
d) opis potencjałów, zasobów oraz deficytów uczestników badań, przedstawienie wniosków z ich uzasadnieniem,
e) imię i nazwisko oraz podpis osoby sporządzającej opinię.
7. Usługa realizowana będzie na terenie miasta Świdnica - w siedzibie wskazanej przez Wykonawcę, lub w siedzibie Zamawiającego.
8. Zamawiający uiści wynagrodzenie Wykonawcy wyłącznie w przypadku faktycznego wydania opinii dla 5 kandydatów do pełnienia funkcji asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej.
9. Zadaniem Wykonawcy będzie m.in.:
1) przeprowadzenie badań w oparciu o stosowne testy psychologiczne,
2) wydania opinii zgodnie z załącznikiem nr 1 do Regulamin wyboru projektów w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 Europejski Fundusz Społeczny PLUS Priorytet 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku Działanie 7.10 Rozwój usług społecznych i zdrowotnych – ZIT Typ: 7.10.A Rozwój usług świadczonych w społeczności lokalnej 7.10.D Wsparcie dla kadr instytucji pomocy i integracji społecznej oraz systemu opieki długoterminowej Nabór niekonkurencyjny nr: FEDS.07.10-IP.02-212/25.

Szczegółowy opis przedmiotu oraz warunków realizacji zamówienia zawiera projekt umowy dla niniejszego zadania stanowiący załącznik do Specyfikacji Warunków Zamówienia. Forma współpracy z Wykonawcą to umowa cywilno - prawna.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne

4.5.5.) Wartość części: 1250,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ NR 2– POMOC PSYCHOLOGICZNA

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług psychologicznych w planowanym szacunkowym wymiarze około 560 godzin zegarowych w okresie XII 2025 – III 2028, w formie konsultacji indywidualnych w przewidywanym wymiarze około jednej 1 h miesięcznie dla 1 osoby, łącznie 28 godz. wsparcia na osobę dla 15 opiekunów osób zależnych i 5 asystentów osób z niepełnosprawnościami.

Usługi realizowane będą na terenie miasta Świdnica, w siedzibie wskazanej przez Zamawiającego, w dniach roboczych tygodnia oraz w godzinach uzgodnionych z Zamawiającym.
Do obowiązków Wykonawcy będzie należeć :
1) udzielanie indywidualnego wsparcia psychologicznego zatrudnionym w ramach projektu 15 opiekunom osób zależnych i 5 asystentom osób z niepełnosprawnościami, tj. wsparcie i pomoc w rozwiązywaniu trudnych sytuacji zawodowych opiekunów OZ (osób zależnych) i asystentów OzN (osób z niepełnosprawnościami) np. nagłe zmiany stanu zdrowia podopiecznych, agresja, wyzwania emocjonalne i fizyczne, zarządzanie granicami osobistymi i zawodowymi (balansowanie obowiązków), dobrostan emocjonalny opiekunów i asystentów (praca z OZ i OzN wymagającymi szczególnej opieki i uwagi), którzy zgłaszają taką potrzebę,
2) w wyjątkowych sytuacjach prowadzenie telefonicznych interwencji kryzysowych,
3) prowadzenie dokumentacji m.in.: karty informacyjnej klienta, arkusza pracy specjalisty, zestawienia udzielonego wsparcia za dany miesiąc,
4) w razie konieczności prowadzenie ścisłej współpracy z instytucjami istotnymi dla realizacji zadania m.in. podmiotami realizującym zadania z zakresu pomocy społecznej, sądem, prokuraturą, placówkami oświatowymi,
5) wykonania czynności będących przedmiotem umowy z należytą starannością,
6) czuwania nad prawidłową realizacją zamówienia/umowy,
7) świadczenia usług zgodnie z harmonogramem,
8) przedkładania do 10-go dnia miesiąca zestawienia z zrealizowanego wsparcia z uwzględnieniem:
a) liczby osób, którym udzielono pomocy,
b) liczby godzin przeznaczonych na wsparcie psychologiczne i liczby klientów, które z niego skorzystały,
c) liczby godzin przeznaczonych na terapię psychologiczną i liczby klientów, które z niej skorzystały,
d) zestawienia rodzaju problemów jakie były przedmiotem wsparcia i/lub terapii,
9) zachowania zgodnie z ustawą z dnia 8 czerwca 2001 r. o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1026) w tajemnicy informacji związanych z klientami, uzyskanych w związku z wykonywaniem usługi.

Dodatkowe wymagania:
1) Wymiar godzinowy usługi - do 20 godzin w miesiącu w dni powszednie od poniedziałku do piątku, tj. w godzinach między 8.00 a 15.00
2) Terminy i godziny świadczenia usługi są każdorazowo uzgadniane z Zamawiającym, na podstawie harmonogramu wsparcia,
3) Wykonawca nie może powierzyć wykonania wynikających z umowy czynności innym osobom bez zgody Zamawiającego.
4) W przypadku zmiany osoby wykonującej przedmiot umowy nowa osoba musi spełniać wymagania określone w SWZ dla Wykonawcy.
5) Za zmianę i zagwarantowanie innej osoby wykonującej usługę odpowiada Wykonawca.

Szczegółowy opis przedmiotu oraz warunków realizacji zamówienia zawiera projekt umowy dla niniejszego zadania stanowiący załącznik do Specyfikacji Warunków Zamówienia. Forma współpracy z Wykonawcą to umowa cywilno - prawna.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne

4.5.5.) Wartość części: 140000,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ NR 3 – USŁUGI WSPIERAJĄCE – COACH-ingowe

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług wspierających w planowanym szacunkowym wymiarze około 56 h zegarowych w okresie XII 2025 – III 2028, tj. po 2 h miesięcznie wsparcia grupowego dla zatrudnionych w ramach projektu 15 opiekunów osób zależnych i 5 asystentów osób z niepełnosprawnościami.

Usługi realizowane będą na terenie miasta Świdnica, w siedzibie wskazanej przez Zamawiającego, w dniach roboczych tygodnia oraz w godzinach uzgodnionych z Zamawiającym.
Do obowiązków Wykonawcy będzie należeć :
1) udzielanie wsparcia emocjonalnego, merytorycznego i rozwojowego dla opiekunów OZ (osób zależnych) i asystentów OzN (osób z niepełnosprawnościami),
2) udzielenie wsparcia mającego wpływ na efektywność pracy opiekunów i asystentów, jakość życia osobistego oraz zwiększenie satysfakcji z pracy w obszarach:
-radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym,
-komunikacji z OZ i OzN (rozwój empatii, cierpliwości),
-budowania pozytywnych relacji z podopiecznymi, organizacji czasu pracy z uwzględnieniem czasu na regenerację,
-zwiększenie poczucia kompetencji i pewności siebie,
-pomoc w ewentualnym dalszym kształceniu/specjalizacji z zakresu opieki i asysty,
3) prowadzenie rejestru spotkań,
4) prowadzenie dokumentacji m.in. zestawienia udzielonego wsparcia za dany miesiąc,
5) wykonania czynności będących przedmiotem umowy z należytą starannością,
6) czuwania nad prawidłową realizacją niniejszej umowy,
7) świadczenia usług zgodnie z harmonogramem,
8) przedkładania do 10-go dnia miesiąca zestawienia z zrealizowanego wsparcia z uwzględnieniem:
a) liczby godzin przeznaczonych na wsparcie i liczby osób, które z niego skorzystały,
b) zestawienia rodzaju problemów jakie były przedmiotem wsparcia.

Dodatkowe wymagania:
1) Wymiar godzinowy usługi - około 2 godziny w miesiącu w dany dzień powszedni od poniedziałku do piątku w godzinach między 8.00 a 15.00.
2) Terminy i godziny świadczenia usługi są każdorazowo uzgadniane z Zamawiającym.
3) Wykonawca nie może powierzyć wykonania wynikających z umowy czynności innym osobom bez zgody Zamawiającego.
4) W przypadku zmiany osoby wykonującej przedmiot umowy - nowa osoba musi spełniać wymagania określone w SWZ dla Wykonawcy.
5) Za zmianę i zagwarantowanie innej osoby wykonującej usługę odpowiada Wykonawca.

Szczegółowy opis przedmiotu oraz warunków realizacji zamówienia zawiera projekt umowy dla niniejszego zadania stanowiący załącznik do Specyfikacji Warunków Zamówienia. Forma współpracy z Wykonawcą to umowa cywilno - prawna.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85310000-5 - Usługi pracy społecznej

85312300-2 - Usługi dozoru i doradztwa

4.5.5.) Wartość części: 8400,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający działając zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 2) unieważnił część nr 1 niniejszego postępowania ze względu na to, że wszystkie złożone oferty dla niniejszej części podlegają odrzuceniu.

Treść art. 255 ustawy Pzp. [Przesłanki obligatoryjnego unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia]
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: (…)
2) wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały od-rzuceniu; (…)

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 168,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 249,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 168,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Kontraktor Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 7792406097

7.3.3) Ulica: Mrzeżyńska 10

7.3.4) Miejscowość: Poznań

7.3.5) Kod pocztowy: 60-446

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-10-16

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 94080,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2028-03-31

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający działając zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 2) unieważnił część nr 3 niniejszego postępowania ze względu na to, że wszystkie złożone oferty dla niniejszej części podlegają odrzuceniu.

Treść art. 255 ustawy Pzp. [Przesłanki obligatoryjnego unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia]
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: (…)
2) wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały od-rzuceniu; (…)

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Szacowanie wartości zamówienia:

ZAMÓWIENIE PODSTAWOWE:

CZĘŚĆ NR 1 – BADANIA PSYCHOLOGICZNE WRAZ Z OPRACOWANIEM OPINII: 5 sztuk x 250 zł = 1.250,00 zł

CZĘŚĆ NR 2– POMOC PSYCHOLOGICZNA:
560 godzin zegarowych x 250 zł = 140.000,00 zł

CZĘŚĆ NR 3 – USŁUGI WSPIERAJĄCE – COACH-ingowe:
56 h zegarowych x 150 zł = 8.400,00 zł

Ogółem: 149.650,00 zł tj. 32.272,33 euro*

*średni kurs złotego w stosunku do euro, stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych wynosi 4,6371 na podstawie Obwieszczenia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 3 grudnia 2023 r. w sprawie aktualnych progów unijnych, ich równowartości w złotych, równowartości w złotych kwot wyrażonych w euro oraz średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych lub konkursów (M.P. z 2023 r. poz. 1344).

OPCJA ILOŚCIOWA do 60% dla każdej części:

CZĘŚĆ NR 1 – BADANIA PSYCHOLOGICZNE WRAZ Z OPRACOWANIEM OPINII: 1.250,00 zł x 60% = 750,00 zł

CZĘŚĆ NR 2– POMOC PSYCHOLOGICZNA: 140.000,00 zł x 60% = 84.000,00 zł

CZĘŚĆ NR 3 – USŁUGI WSPIERAJĄCE – COACH-ingowe: 8.400,00 zł x 60% = 5.040,00 zł

Ogółem opcja: 89.790,00 zł tj. 19.363,40 euro*

WOLNA RĘKA (art. 304 ustawy Pzp.) dla każdej części
Łącznie do 149.650,00 zł tj. 32.272,33 euro*

OGÓŁEM: 389.090,00 zł tj. 83.908,05 euro*.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.