eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BełżyceDOSTAWA SPRZĘTU WSPOMAGAJĄCEGO I PIELĘGNACYJNEGO zamówienie realizowane w ramach zadania pn.: "UTWORZENIE I ROZWÓJ WYPOŻYCZALNI SPRZĘTU WSPOMAGAJĄCEGO I PIELĘGNACYJNEGO"



Ogłoszenie z dnia 2025-10-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
DOSTAWA SPRZĘTU WSPOMAGAJĄCEGO I PIELĘGNACYJNEGO
zamówienie realizowane w ramach zadania pn.: „UTWORZENIE I ROZWÓJ WYPOŻYCZALNI SPRZĘTU WSPOMAGAJĄCEGO I PIELĘGNACYJNEGO”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Usług Społecznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004169233

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Fabryczna2 b

1.5.2.) Miejscowość: Bełżyce

1.5.3.) Kod pocztowy: 24-200

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: cus@cusbelzyce.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://cusbelzyce.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-eb29e69e-fc84-4e07-ad4b-8991e5350e10

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

DOSTAWA SPRZĘTU WSPOMAGAJĄCEGO I PIELĘGNACYJNEGO
zamówienie realizowane w ramach zadania pn.: „UTWORZENIE I ROZWÓJ WYPOŻYCZALNI SPRZĘTU WSPOMAGAJĄCEGO I PIELĘGNACYJNEGO”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eb29e69e-fc84-4e07-ad4b-8991e5350e10

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00507344

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00050903/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Dostawa sprzętu wspomagającego i pielęgnacyjnego w ramach realizacji projektu pn.: „Model Usług Społecznych w Gminie Bełżyce”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Projekt „Model Usług Społecznych w Gminie Bełżyce”, Działanie 8.5 Usługi Społeczne, Priorytet VIII Zwiększenie spójności społecznej Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021–2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00452527

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZFA.261.12.2025.RB

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

• DOSTAWA SPRZĘTU WSPOMAGAJĄCEGO I PIELĘGNACYJNEGO, zamówienie realizowane w ramach zadania pn.: „UTWORZENIE I ROZWÓJ WYPOŻYCZALNI SPRZĘTU WSPOMAGAJĄCEGO I PIELĘGNACYJNEGO”

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w OPISIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA stanowiącym załącznik do SWZ.
Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33190000-8 - Różne urządzenia i produkty medyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33158400-6 - Sprzęt do terapii mechanicznej

33196200-2 - Sprzęt dla osób niepełnosprawnych

33193000-9 - Pojazdy inwalidzkie, wózki inwalidzkie i podobne urządzenia

33192100-3 - Łóżka do użytku medycznego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający CUS w Bełżycach określił w Opisie Przedmiotu Zamówienia (OPZ) w poz. 12, poz. 32 i poz. 43 opisy sprzętów, które są niejasne i nieprecyzyjne dla potencjalnego Wykonawcy, utrudniające złożenie oferty zgodnie z postanowieniami OPZ, o czym świadczą chociażby złożone w postępowaniu oferty, które w zakresie wyżej wymienionych pozycji są z nim niezgodne.

W myśl tez zawartych w orzecznictwie, nieprecyzyjny lub niejasny opis przedmiotu zamówienia może stanowić naruszenie ustawy, które prowadzić powinno do unieważnienia umowy i tym samym do unieważnienia postępowania przez zamawiającego.

Powyższe stanowisko potwierdza np. orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 11 czerwca 2021 r. (sygn. akt KIO 1343/21). Jak wskazała Izba w uzasadnieniu przedmiotowego wyroku, zgodnie z dość ugruntowanym orzecznictwem zbudowanym na gruncie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP z 2004 r. niejasność lub nieprecyzyjność opisu przedmiotu zamówienia może stanowić podstawę unieważnienia postępowania (zob. np. orzeczenia z dnia 25 września 2017 r., sygn. akt KIO 1869/17 lub z dnia 4 sierpnia 2017 r., sygn. akt KIO 1507/17). Jednocześnie KIO uznała, że orzecznictwo w tym zakresie pozostaje aktualne także w obecnym stanie prawnym. Ponadto Izba przyjęła za prawidłowe stanowisko stwierdzające, że podstawą unieważnienia ewentualnej zawartej umowy w przedmiotowej sprawie mógłby być art. 457 ust. 1 pkt 1 nowej ustawy PZP, gdyż zamówienie zostałoby udzielone z naruszeniem ustawy, tj. w rozpatrywanej sprawie z naruszeniem art. 16 pkt 1 i 2 nowej ustawy PZP. W ocenie KIO powyższe wynikałoby w analizowanej przez KIO sprawie z nieprecyzyjnego opisu przedmiotu zamówienia, co z kolei prowadziłoby do naruszenia zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, a także byłoby sprzeczne z zasadą przejrzystości.
Biorąc pod uwagę powyższe stwierdzić należy, że postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie nie podlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Jak słusznie zauważyła Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z 10.06.2020 r., (sygn. akt KIO 752/20), dla równego traktowania wykonawców konieczne jest usunięcie jakichkolwiek rozbieżności w treści SWZ przed upływem terminu składania ofert, gdyż po upływie tego terminu rozbieżność taka jest nieusuwalna i przeradza się w wadę postępowania.
W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego doszło już do otwarcia ofert, co oznacza, że zamawiający nie ma możliwości dokonania zmiany treści specyfikacji warunków zamówienia celem wprowadzenia do jej treści precyzyjnych postanowień OPZ nienaruszających zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców.
Stąd, biorąc pod uwagę brak możliwości wyeliminowania zaistniałej rozbieżności na obecnym etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zachodzi konieczność jego unieważnienia jako obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, bowiem jak podkreślono w komentarzu do ustawy Prawo zamówień publicznych, wydanym przez Urząd Zamówień Publicznych "Wada musi mieć nieusuwalny charakter. Chodzi więc o takie uchybienia proceduralne, które nie mogą być skorygowane przez zamawiającego w toku postępowania poprzez unieważnienie lub powtórzenie nieprawidłowej czynności. Dopuszczalność usunięcia wady postępowania powoduje wyłączenie możliwości unieważnienia postępowania." www.uzp.gov.pl. H. Nowak, M. Winiarz (red.),"Prawo zamówień publicznych. Komentarz", Warszawa 2021.
Zamawiający zidentyfikował wadę po otwarciu ofert, nie ma więc obowiązku dalszego badania ofert i nie ma możliwości innego rozstrzygnięcia postępowania jak tylko poprzez jego unieważnienie.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 192347,40 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 215000,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.