eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łomża › Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej nr 1937B Siemień Nadrzeczny - Pniewo odc. o dł. ok 3 400 m w systemie "zaprojektuj i wybuduj" z podziałem na części

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-12-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej nr 1937B Siemień Nadrzeczny – Pniewo odc. o dł. ok 3 400 m w systemie „zaprojektuj i wybuduj” z podziałem na części

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 450669826

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Poligonowa 30

1.5.2.) Miejscowość: Łomża

1.5.3.) Kod pocztowy: 18-400

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński

1.5.7.) Numer telefonu: 86 218 41 89

1.5.8.) Numer faksu: 86 218 41 89

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zdplomza.com

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdp.powiatlomzynski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zdplomza.ezamawiajacy.pl/pn/zdplomza/demand/93054/notice/public/details

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej nr 1937B Siemień Nadrzeczny – Pniewo odc. o dł. ok 3 400 m w systemie „zaprojektuj i wybuduj” z podziałem na części

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-abcc8763-6bf9-11ed-abdb-a69c1593877c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00507186

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00003388/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.6 Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej nr 1937B Siemień Nadrzeczny - Pniewo o dł. ok. 3400m, gm. Łomża

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00458121/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZDP-1.252.P-13.1938.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 14190683,34 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część I : Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej nr 1937B Siemień Nadrzeczny – Pniewo odc. o dł. ok 3 400 m w systemie „zaprojektuj i wybuduj”

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowanie odcinka drogi powiatowej nr 1937B Siemień Nadrzeczny - Pniewo długości ok 3 400 m poprzez wykonanie nawierzchni drogi powiatowej, ścieżki pieszo rowerowej, chodników, zjazdów, wlotów dróg bocznych, wyniesione przejście dla pieszych/przejazd rowerowy, poboczy i zieleńców wraz z wykonaniem infrastruktury towarzyszącej, tj. kanalizacja deszczowa, kanał technologiczny, sieci wodociągowej z przyłączami, przebudowa/dostosowanie istniejących przepustów do rozwiązań projektowych, oznakowanie aktywne dla przejścia dla pieszych i elementów BRD.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

71300000-1 - Usługi inżynieryjne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71330000-0 - Różne usługi inżynieryjne

71350000-6 - Usługi inżynieryjne naukowe i techniczne

4.5.5.) Wartość części: 9723293,34 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część II: Przebudowa sieci wodociągowej w związku z przebudową drogi powiatowej nr 1937B Siemień Nadrzeczny – Pniewo w systemie „zaprojektuj i wybuduj”

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie przebudowy sieci wodnociągowej z przyłączami i jej urządzeniami. Dodatkowo, gdy zajdzie taka potrzeba, należy dokonać rozbiórki sieci wodno-kanalizacyjnych istniejących w wymaganym zakresie.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

71300000-1 - Usługi inżynieryjne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

4.5.5.) Wartość części: 4467390,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
1) Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
2) Zgodnie z art. 255 pkt 6) ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne:
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający podzielił zamówienie na dwie części: Część I : Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej nr 1941B Zawady - Giełczyn o dł. ok. 3050m w systemie „zaprojektuj i wybuduj”
Część II: Budowa oświetlenia drogowego w związku z przebudową drogi powiatowej nr 1941B Zawady - Giełczyn w systemie „zaprojektuj i wybuduj.
Do upływu terminu złożenia ofert wpłynęły 4 oferty. Dwie oferty na realizację części I i dwie na realizację części II. Oferta z najniższą ceną dla Części I, przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, dodatkowo w chwili obecnej Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.
Oferta z najniższą ceną dla części II zmieściła się w kwocie jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Wybór oferty i realizacja Części II nie jest możliwa bez realizacji części I. Wykonanie sieci wodociągowej, jak wskazuje nazwa przedmiotu zmówienia (przebudowa sieci wodociągowej w związku z przebudową drogi powiatowej) uzależniona jest od realizacji Części I. Realizacja części II nie jest możliwa bez ingerencji w istniejącą konstrukcję jezdni i wymagałby zajęcia terenów, które planowano pozyskać w oparciu o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Poszczególne części zamówienia są ze sobą w taki sposób powiązane, że bez wykonania części I zamówienia, do której odnosi się przesłanka unieważnienia postepowania, realizacja części II jest niecelowa ze względów technicznych i organizacyjnych.
Powyższe okoliczności dowodzą, że postępowanie jest obarczone wadą niemożliwą do usunięcia, polegającą na nieprecyzyjnym określeniu przez Zamawiającego w dokumentach zamówienia zależności wykonania przedmiotu zamówienia Części II od realizacji przedmiotu zamówienia Części I, czego konsekwencją jest brak możliwości zawarcia ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego dla części II. Ponieważ po otwarciu ofert Zamawiający nie jest uprawniony do zmiany treści specyfikacji warunków zamówienia ani tworzenia zasad interpretacji jej zapisów, toteż nie może na obecnym etapie postępowania wyeliminować powstałej wady.
W wyroku z dnia 7 lipca 2017 r., sygn. akt: KIO 1291/17, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że: Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp (z 2004 roku) jest obligatoryjne, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przywołany przepis w swojej dyspozycji, wskazując na nieusuwalną wadę postępowania, odwołuje się do podstaw unieważnienia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wskazuje bowiem, że dane postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego podlega unieważnieniu, jeżeli – w sytuacji ewentualnego zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w takim postępowaniu – doszłoby do zawarcia umowy, która podlegałaby unieważnieniu.
Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności Zamawiający unieważnia postepowanie w całości.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 25030500,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 26531690,77 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
1) Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
2) Zgodnie z art. 255 pkt 6) ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne:
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający podzielił zamówienie na dwie części: Część I : Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej nr 1941B Zawady - Giełczyn o dł. ok. 3050m w systemie „zaprojektuj i wybuduj”
Część II: Budowa oświetlenia drogowego w związku z przebudową drogi powiatowej nr 1941B Zawady - Giełczyn w systemie „zaprojektuj i wybuduj.
Do upływu terminu złożenia ofert wpłynęły 4 oferty. Dwie oferty na realizację części I i dwie na realizację części II. Oferta z najniższą ceną dla Części I, przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, dodatkowo w chwili obecnej Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.
Oferta z najniższą ceną dla części II zmieściła się w kwocie jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Wybór oferty i realizacja Części II nie jest możliwa bez realizacji części I. Wykonanie sieci wodociągowej, jak wskazuje nazwa przedmiotu zmówienia (przebudowa sieci wodociągowej w związku z przebudową drogi powiatowej) uzależniona jest od realizacji Części I. Realizacja części II nie jest możliwa bez ingerencji w istniejącą konstrukcję jezdni i wymagałby zajęcia terenów, które planowano pozyskać w oparciu o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Poszczególne części zamówienia są ze sobą w taki sposób powiązane, że bez wykonania części I zamówienia, do której odnosi się przesłanka unieważnienia postepowania, realizacja części II jest niecelowa ze względów technicznych i organizacyjnych.
Powyższe okoliczności dowodzą, że postępowanie jest obarczone wadą niemożliwą do usunięcia, polegającą na nieprecyzyjnym określeniu przez Zamawiającego w dokumentach zamówienia zależności wykonania przedmiotu zamówienia Części II od realizacji przedmiotu zamówienia Części I, czego konsekwencją jest brak możliwości zawarcia ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego dla części II. Ponieważ po otwarciu ofert Zamawiający nie jest uprawniony do zmiany treści specyfikacji warunków zamówienia ani tworzenia zasad interpretacji jej zapisów, toteż nie może na obecnym etapie postępowania wyeliminować powstałej wady.
W wyroku z dnia 7 lipca 2017 r., sygn. akt: KIO 1291/17, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że: Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp (z 2004 roku) jest obligatoryjne, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przywołany przepis w swojej dyspozycji, wskazując na nieusuwalną wadę postępowania, odwołuje się do podstaw unieważnienia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wskazuje bowiem, że dane postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego podlega unieważnieniu, jeżeli – w sytuacji ewentualnego zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w takim postępowaniu – doszłoby do zawarcia umowy, która podlegałaby unieważnieniu.
Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności Zamawiający unieważnia postepowanie w całości.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2952000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 6933302,61 PLN

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.