eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kielce¦WIADCZENIE US£UG OCHRONY OSÓB I MIENIA W MUZEUM ZABAWEK I ZABAWY



Og³oszenie z dnia 2025-10-30

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦WIADCZENIE US£UG OCHRONY OSÓB I MIENIA W MUZEUM ZABAWEK I ZABAWY

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: MUZEUM ZABAWEK I ZABAWY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001181972

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: pl. Wolno¶ci 2

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Kielce

1.5.3.) Kod pocztowy: 25-367

1.5.4.) Województwo: ¶wiêtokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@muzeumzabawek.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.muzeumzabawek.eu

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - pañstwowe i samorz±dowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦WIADCZENIE US£UG OCHRONY OSÓB I MIENIA W MUZEUM ZABAWEK I ZABAWY

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-3ad9beb1-7124-419c-b380-a983c311553a

2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00505509

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2025-10-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00024164/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.1 ¦wiadczenie us³ug ochrony osób i mienia w Muzeum Zabawek i Zabawy

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3ad9beb1-7124-419c-b380-a983c311553a

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl, https://www.muzeumzabawek.eu

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy zamawiaj±cym, a wykonawc±, z uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w ustawie pzp, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Przez ¶rodki komunikacji elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (Dz. U. z 2024 r. poz. 1513).

2. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu bezp³atnej Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl oraz adresu poczty elektronicznej Zamawiaj±cego – e-mail: poczta@muzeumzabawek.eu

3. Wykonawca, zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, który jest dostêpny na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.

4. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani nie wymaga logowania.

5. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych.

6. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania.

7. Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci (i przekazuje siê jako za³±cznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków ko-munikacji elektronicznej (np. w tre¶ci wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do ko-munikacji”).

8. Je¿eli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (j.t. Dz.U. z 2022 r. poz. 1233) Wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”.

9. Komunikacja w postêpowaniu miêdzy Zamawiaj±cym i Wykonawcami, z wy³±czeniem sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
Pe³na informacja w rozdziale X SWZ. Opis sposobu przygotowania ofert. Pe³na informacja w rozdziale XIII SWZ .

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): W zwi±zku z realizacj± wymogów Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych osobowych „RODO”) Zamawiaj±cy informuje, ¿e:

a) Administratorem danych osobowych jest Muzeum Zabawek i Zabawy, 25-367 Kielce, plac Wolno¶ci 2 (dalej: Muzeum), tel. 41 344 40 78, e-mail: poczta@muzeumzabawek.eu
b) W sprawach zwi±zanych z ochron± danych osobowych mo¿liwy jest kontakt z naszym Inspektorem Ochrony Danych (dalej: IOD) pod adresem mailowym - email: IOD@MUZEUMZABAWEK.EU lub listownie pod adresem Muzeum.
c) Dane osobowe gromadzone w trakcie postêpowania, przetwarzane bêd± na podstawie przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (ustawa pzp) oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, jak i na podstawie przepisów ogólnych (np. przepisy archiwalne w zakresie przechowywania dokumentów zebranych w trakcie postêpowania).
d) Odbiorcami przekazanych przez Wykonawcê danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania zgodnie z art. 18 oraz art.74 ustawy pzp, a tak¿e w oparciu o przepisy ustawy o dostêpie do informacji publicznej.
e) Dane osobowe bêd± przechowywane przez okres prowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia oraz po jego zakoñczeniu przez okres realizacji umowy, okres wymagany przepisami prawa (ustawy pzp, prawa podatkowego, dotycz±cego ochrony roszczeñ) czy wynikaj±cy z instrukcji kancelaryjnej, która okre¶la okresy przechowywania dokumentacji.
f) W odniesieniu do przetwarzanych danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
g) Obowi±zek podania przez Wykonawcê danych osobowych bezpo¶rednio go dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy pzp. Ich nie podanie uniemo¿liwi wziêcia udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia.
h) Prawa, które przys³uguj±:
 na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych dotycz±cych Wykonawcy;
 na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych Wykonawcy*;
 na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
 prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba, której dane dotycz± uzna, ¿e przetwarzanie danych osobowych j± dotycz±cych narusza przepisy RODO;
i) Prawa, które nie przys³uguj±:
 w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
 prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
 na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych pozyskanych w trakcie postêpowania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
j) Aby skorzystaæ ze swoich praw nale¿y przes³aæ stosown± informacjê w formie pisemnej do Muzeum lub Inspektora Ochrony Danych (na adres podany w niniejszej klauzuli).
Pe³na informacja znajduje siê w rozdziale III SWZ.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Dodatkowo stosownie do art. 19 ust. 4 ustawy pzp, Zamawiaj±cy informuje o ograniczeniach, o których mowa w art. 4 ust. 2 i 3 oraz art. 75 ustawy pzp:
 Zamawiaj±cy udostêpnia dane osobowe, o których mowa w art.10, w celu umo¿liwienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa dziale IX ustawy pzp, do up³ywu terminu na ich wniesienie;
 skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia, o których mowa w art. 16, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± pzp.
 w postêpowaniu o udzielenie zamówienia zg³aszanie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust.1, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.

Przetwarzane dane osobowe mog± byæ pozyskiwane od Wykonawców, których dane dotycz± lub innych podmiotów, na których zasoby powo³uj± siê Wykonawcy. Wykonawca jest zobowi±zany w zwi±zku z udzia³em w przedmiotowym postêpowaniu, do wype³nienia wszystkich obowi±zków formalno-prawnych wymaganych przez RODO zwi±zanych z udzia³em w przedmiotowym postêpowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowi±zków tych nale¿±:
 obowi±zek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane osobowe dotycz± i od których dane te Wykonawca bezpo¶rednio pozyska³ i przekaza³ Zamawiaj±cemu w tre¶ci oferty lub dokumentów sk³adanych na ¿±danie Zamawiaj±cego;
 obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane Wykonawca pozyska³ w sposób po¶redni, a które to dane Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu w tre¶ci oferty lub dokumentów sk³adanych na ¿±danie Zamawiaj±cego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ADM.262.3.2025.T£

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: „¦wiadczenie us³ug ochrony osób i mienia w Muzeum Zabawek i Zabawy”.

2. Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ug w zakresie:
1) Ochrony fizycznej obiektu i mienia Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach w dni robocze (od poniedzia³ku do pi±tku) od godziny 15ºº do godziny 7ºº , w sobotê, niedzielê oraz ¶wiêta przez ca³± dobê, Plac Wolno¶ci 2 – OBIEKT A

2) W dni robocze od godziny 15ºº do godziny 7ºº, w sobotê, niedziele oraz ¶wiêta przez ca³± dobê monitoringu lokalnego systemu alarmowego wraz z podejmowaniem interwencji
w przypadku wyst±pienia sygna³ów alarmowych w lokalu u¿ytkowanym przez Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach przy ul. Mickiewicza 1 - OBIEKT B

3) W dni robocze od godziny 15ºº do godziny 7ºº, w sobotê, niedzielê oraz ¶wiêta przez ca³± dobê monitoringu lokalnego systemu alarmowego wraz z podejmowaniem interwencji
w przypadku wyst±pienia sygna³ów alarmowych oraz ka¿dorazowo w dni robocze otwieranie oraz zamykanie obiektu u¿ytkowanego przez Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach przy ul. Ko¶ciuszki 13 - OBIEKT C

- zgodnie z Za³±cznikiem Nr 1 do SWZ „Szczegó³owy zakres us³ug ochrony fizycznej i ochrony mienia”.

3. Szczegó³owy przedmiot zamówienia zosta³ okre¶lony w za³±czniku nr 1 do SWZ stanowi±cym integraln± czê¶æ niniejszej SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 79710000-4 - Us³ugi ochroniarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 pzp, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, do wysoko¶ci nie przekraczaj±cej 15% warto¶ci zamówienia podstawowego;
Zakres: us³uga ochrony fizycznej i mienia oraz monitoringu elektronicznego i serwisowania systemów alarmowych w obiektach Muzeum.
Warunki udzielenia zamówienia: podstawowym warunkiem udzielenia zamówienia bêdzie fakt, i¿ dotychczasowy Wykonawca realizowa³ zlecone us³ugi w terminie z najwy¿sz± staranno¶ci± oraz zapewni nie gorszy standard wykonywania nowego zamówienia ni¿ podstawowego, a tak¿e Wykonawca zaakceptuje istotne warunki dotychczasowej umowy. Zamówienie bêdzie podlega³o wynagrodzeniu na takich samych zasadach jak zamówienie podstawowe, zgodnie z podanymi stawkami w ofercie Wykonawcy. W sytuacji gdyby wynagrodzenia nie da³o siê ustaliæ na podstawie stawek z oferty, wówczas Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu kalkulacjê kosztów, któr± musi zaakceptowaæ Zamawiaj±cy. Wymagania wzglêdem Wykonawcy wynikaj±ce z zamówienia podstawowego bêd± obowi±zywa³y w sposób analogiczny do zamówienia udzielonego na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Osoby skierowane do realizacji zamówienia posiadaj±ce co najmniej do¶wiadczenie okre¶lone w rozdziale VI ust. 2 pkt 4) lit. a) tiret pierwszy SWZ

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i do¶wiadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Osoby skierowane do realizacji zamówienia wpisane na listê kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego, o których mowa w rozdziale VI ust. 2 pkt 4) lit. a) tiret drugi SWZ

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale VII SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.

2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:

1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.

2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy uzna powy¿szy warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada aktualn± koncesjê, wydan± przez Ministra w³a¶ciwego do spraw wewnêtrznych, na podstawie przepisów ustawy z dnia 22.08.1997r. o ochronie osób i mienia (j.t. Dz.U. z 2025 r. poz. 532) na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie us³ug ochrony osób i mienia.

3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e:
 posiada odpowiednie ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci na minimaln± sumê gwarancyjn± ubezpieczenia dla równowarto¶ci kwoty 250 000,00 PLN.
Je¿eli z uzasadnionych przyczyn Wykonawca nie mo¿e przedstawiæ dokumentów dotycz±cych sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiaj±cego, mo¿e przedstawiæ inny dokument, który w wystarczaj±cy sposób potwierdza spe³nienie opisanego przez Zamawiaj±cego warunku.

4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
W postêpowaniu mog± wzi±æ udzia³ Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu w zakresie posiadania zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:

a) dysponuj± osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu postêpowania, tj.:
W celu udowodnienia spe³nienia wymagañ w zakresie wiedzy i do¶wiadczenia, Wykonawca powinien wykazaæ, ¿e bêdzie dysponowa³ nastêpuj±cymi osobami:
 minimum 2 (dwiema) osobami, posiadaj±cymi minimum 1 - roczne (12 miesiêczne) do¶wiadczenie w ochronie budynków u¿yteczno¶ci publicznej lub budynku zamieszkania zbiorowego, które bêd± skierowane do udzia³u w realizacji zamówienia.
Poprzez roczne do¶wiadczenie Zamawiaj±cy rozumie sumê miesiêcy (rok) ¶wiadczenia us³ug ochrony. W sytuacji wykazania kilku us³ug na spe³nienie wymagania, okresy, które siê na siebie nak³adaj± nie podlegaj± podwójnemu sumowaniu;
 minimum 1 (osobê) wpisan± na listê kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego, o której mowa w art. 27 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 o ochronie osób i mienia, która bêdzie skierowana do udzia³u w realizacji zamówienia;
 minimum 2 (dwiema) osobami wpisanymi na listê kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, o której mowa w art. 26 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia, które bêd± skierowane do udzia³u w realizacji zamówienia (dotyczy grupy interwencyjnej).
Pojêcie budynku u¿yteczno¶ci publicznej rozumieæ nale¿y zgodnie z definicj± zawart± w par. 3 pkt 6) Rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadaæ budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1225), tj. nale¿y przez to rozumieæ budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwo¶ci, kultury, kultu religijnego, o¶wiaty, szkolnictwa wy¿szego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, spo³ecznej lub socjalnej, obs³ugi bankowej, handlu, gastronomii, us³ug, w tym us³ug pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obs³ugi pasa¿erów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym ¶ródl±dowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek u¿yteczno¶ci publicznej uznaje siê tak¿e budynek biurowy lub socjalny.

Pojêcie budynku zamieszkania zbiorowego rozumieæ nale¿y zgodnie z definicj± zawart± w par. 3 pkt 5) Rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadaæ budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1225), tj. nale¿y przez to rozumieæ budynek przeznaczony do okresowego pobytu ludzi, w szczególno¶ci hotel, motel, pensjonat, dom wypoczynkowy, dom wycieczkowy, schronisko m³odzie¿owe, schronisko, internat, dom studencki, budynek koszarowy, budynek zakwaterowania na terenie zak³adu karnego, aresztu ¶ledczego, zak³adu poprawczego, schroniska dla nieletnich, a tak¿e budynek do sta³ego pobytu ludzi, w szczególno¶ci dom dziecka, dom rencistów i dom zakonny.

Na potwierdzenie niniejszego warunku nale¿y z³o¿yæ wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug wraz z informacj± gdzie nabyto do¶wiadczenie, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Zamawiaj±cy, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej w zakresie wiedzy i do¶wiadczenia – dopuszcza ³±czne spe³nianie warunku przez Wykonawców.
W przypadku sk³adania oferty przez dwóch lub wiêcej Wykonawców warunek jest spe³niony, je¿eli wszyscy wykonawcy ³±cznie wyka¿± dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

b) Wykonawca spe³ni warunek udzia³u w postêpowaniu dotycz±cy posiadania odpowiedniej zdolno¶ci technicznej, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie:
 wykonywa³ lub wykonuje co najmniej 1 us³ugê ochrony fizycznej mienia zawieraj±c± w swym zakresie obs³ugê monitoringu elektronicznego przez okres co najmniej 12 miesiêcy.

Wymagane 12 miesiêcy nale¿y rozumieæ jako sumê miesiêcy ¶wiadczenia us³ug ochrony.
Przez „1 us³ugê” rozumie siê jedn± umowê odp³atn±.

Do przeliczenia na PLN warto¶ci wskazanej w dokumentach z³o¿onych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u, wyra¿onej w walutach innych ni¿ PLN, Zamawiaj±cy przyjmie ¶redni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski dla tej waluty z dnia publikacji og³oszenia o zamówieniu.

Na potwierdzenie nale¿y z³o¿yæ wykaz us³ug, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz, których us³ugi zosta³y wykonane, oraz za³±czyæ dowody okre¶laj±ce czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz, którego us³ugi by³y wykonywane, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wydane nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
Dowody okre¶laj±ce, czy us³ugi te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty nale¿y za³±czyæ do ka¿dej pozycji wykazu.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe ¶rodki dowodowe na potwierdzenie niepodleganiu wykluczeniu :
1) o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiaj±cego oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania – zgodnie z za³±cznikiem nr 2 do SWZ;
2) O¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U. z 2024. poz. 1616), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 7 do SWZ
3) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
4) O¶wiadczenie Wykonawcy, o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w rozdziale VIII pkt. I SWZ w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego – Za³±cznik nr 8.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Podmiotowe ¶rodki dowodowe na potwierdzenie spe³nienia warunków dodatkowo :
1) o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiaj±cego oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania – zgodnie z za³±cznikiem nr 2 do SWZ
2) wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz, których us³ugi zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz, którego us³ugi by³y wykonywane, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wydane nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert – zgodnie z za³±cznikiem nr 6.
3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug wraz z informacj± gdzie nabyto do¶wiadczenie, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, o tre¶ci Za³±cznika Nr 5 do SWZ.
4) Dokumentu potwierdzaj±cego posiadanie aktualnej koncesji, wydanej przez Ministra w³a¶ciwego do spraw wewnêtrznych, na podstawie przepisów ustawy z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia.
5) Orygina³ lub Kopiê (potwierdzon± za zgodno¶æ z orygina³em) aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci na minimaln± sumê gwarancyjn± ubezpieczenia dla równowarto¶ci kwoty 250 000,00 PLN.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wadium w wysoko¶ci 4.300,00 PLN (s³ownie: cztery tysi±ce trzysta z³otych 00/100) nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
2. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
a) pieni±dzu,
b) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci.

3. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.

4. Przed³u¿enie terminu zwi±zania ofert± jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przed³u¿eniem okresu wa¿no¶ci wadium albo, je¿eli nie jest to mo¿liwe, z wniesieniem nowego wadium na przed³u¿ony okres zwi±zania ofert±.

5. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiaj±cego:
Nr rachunku 09 1020 2629 0000 9102 0424 2723
z dopiskiem „Wadium" i znak sprawy: ADM.262.3.2025.T£
6. Wadium wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.

7. Do oferty zaleca siê do³±czyæ wydruk polecenia przelewu podpisany elektronicznie.

8. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej.

9. Za skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu Zamawiaj±cy uzna wadium, które przed up³ywem terminu sk³adania ofert znajdzie siê na rachunku Zamawiaj±cego.

10. Wadium w formie niepieniê¿nej Zamawiaj±cy uzna za skutecznie wniesione - je¿eli przedmiotowy dokument zostanie za³±czony jako orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej, przed up³ywem terminu sk³adania ofert.

11. Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia wyst±pienia jednej z okoliczno¶ci:
a) up³ywu terminu zwi±zania ofert±;
b) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
c) uniewa¿nienia postêpowania o udzielenie zamówienia, z wyj±tkiem sytuacji gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.

12. Zamawiaj±cy, niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia z³o¿enia wniosku, zwraca wadium wykonawcy:
a) który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert;
b) którego oferta zosta³a odrzucona;
c) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza;
d) po uniewa¿nieniu postêpowania, w przypadku, gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.

13. Z³o¿enie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa powy¿ej, powoduje rozwi±zanie stosunku prawnego z wykonawc± wraz z utrat± przez niego prawa do korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w ustawie pzp.

14. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w pieni±dzu (wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy) na rachunek bankowy wskazany w formularzy ofertowym przez wykonawcê.

15. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium.
Pe³na informacja znajduje siê w rozdziale XI SWZ

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy (Za³±cznik nr 10).
4) O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowi±cym Za³±cznik nr 4 do SWZ .

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-11-07 12:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem zak³adki „Oferty/wnioski”, widocznej w podgl±dzie postêpowania po zalogowaniu siê na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku „Z³ó¿ ofertê” system prezentuje okno sk³adania oferty, umo¿liwiaj±ce przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajduj± siê dwa pola drag & drop („przeci±gnij” i „upu¶æ”), s³u¿±ce do dodawania plików.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-07 12:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-12-06

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.