Ogłoszenie z dnia 2023-11-22
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00381127/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-09-05
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Instalacja odnawialnych źródeł energii na terenie Gminy Czarna Dąbrówka
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CZARNA DĄBRÓWKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979507
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Gdańska 5
1.5.2.) Miejscowość: Czarna Dąbrówka
1.5.3.) Kod pocztowy: 77-116
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@czarnadabrowka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czarnadabrowka.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1654e16f-3519-11ee-a60c-9ec5599dddc11.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Instalacja odnawialnych źródeł energii na terenie Gminy Czarna Dąbrówka2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1654e16f-3519-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00503593
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00010424/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Instalacja odnawilanych źródeł energii na terenie Gminy Czarna Dąbrówka
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
„Instalacja odnawialnych źródeł energii na terenie Gmin Czarna Dąbrówka, Damnica oraz Tuchomie” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 10 Energia, Działania 10.3 Odnawialne źródła energii, Poddziałania 10.3.1 Odnawialne źródła energii – wsparcie dotacyjne współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00381127
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GPI.271.26.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn.: „Instalacja odnawialnych źródeł energii na terenie Gminy Czarna Dąbrówka”, które obejmuje wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla Urzędu Gminy Czarna Dąbrówka oraz Szkoły Podstawowej w Rokitach.
2) Wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla Urzędu Gminy Czarna Dąbrówka obejmuje:
a) dostawę, montaż i uruchomienie instalacji fotowoltaicznej on-grid o łącznej mocy 28,8 kWp. Panele planuje się zamontować na działce nr 28/3, obręb nr 0003 Czarna Dąbrówka pod adresem: Ul. Gdańska 5, 77-116 Czarna Dąbrówka. Panele fotowoltaiczne planuje się umieścić na gruncie na konstrukcji wsporczej wbijanej podwyższonej pod kątem 10°. Ostateczną lokalizację konstrukcji wsporczej z panelami fotowoltaicznymi należy uzgodnić na etapie wykonawczym z Inwestorem.
b) Szczegółowy zakres i rodzaj prac obejmuje wykonanie systemu instalacji fotowoltaicznej dla Urzędu Gminy w Czarnej Dąbrówce, instalacja ma służyć wytwarzaniu energii elektrycznej na częściowe pokrycie zapotrzebowania
na energię elektryczną wynikającej z dokumentacji projektowej pn.: „BUDOWA INSTALACJI FOTOWOLTAICZNEJ NA GRUNCIE DO 30 KW”. wykonanej przez Firmę FOTON OZE Sp. z o. o. ul. Korfantego 4b/11 76-200 Słupsk, stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ.
c) Projektuje się system składający się z 64 szt. paneli fotowoltaicznych pod kątem nachylenia 10⁰. Panele lokalizuje się uwzględniając ustawienie najbardziej korzystne pod względem uniknięcia zacienienia oraz możliwości największego uzysku energetycznego.
d) Panele należy montować na konstrukcji wsporczej wbijanej podwyższonej
w układzie minimum 4 sztuki poziomo – lokalizację konstrukcji wsporczej uzgodnić na etapie wykonawczym z Inwestorem.
e) W miejscu montażu znajduje się miejsce utwardzone płytami meba. W celu montażu należy zdemontować elementy nawierzchni natomiast po wykonaniu montażu należy przywrócić nawierzchnię do stanu pierwotnego.
3) Wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla Szkoły Podstawowej w Rokitach obejmuje:
a) dostawę, montaż i uruchomienie instalacji fotowoltaicznej on-grid o łącznej mocy 24,3 kWp + 7,0 kWp = 31,3 kWp. Panele planuje się zamontować na dachu budynku pod adresem Rokity 34 na działce nr 208/8 obręb Rokity. Panele fotowoltaiczne planuje się umieścić na dachu skośnym wykonanym z blachy na konstrukcji wsporczej równoległej do dachu. Na części płaskiego dachu budynku znajduje się już istniejąca instalacja fotowoltaiczna o mocy 7,0 kW. Panele mają być zorientowane w kierunku wschód-zachód, zgodnie z orientacją części budynku.
b) Szczegółowy zakres i rodzaj prac obejmuje wykonanie systemu instalacji fotowoltaicznej dla Szkoły Podstawowej w Rokitach, instalacja ma służyć wytwarzaniu energii elektrycznej na częściowe pokrycie zapotrzebowania na energię elektryczną wynikającej z dokumentacji projektowej pn.: „BUDOWA INSTALACJI FOTOWOLTAICZNEJ NA DACHU BUDYNKU SZKOŁY”, wykonanej przez Firmę FOTON OZE Sp. z o. o. ul. Korfantego 4b/11 76-200 Słupsk, stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ
c) Projektuje się system składający się z 54 szt. paneli fotowoltaicznych montowanych na konstrukcji wsporczej równoległej do dachu. Panele lokalizuje się uwzględniając ustawienie najbardziej korzystne pod względem uniknięcia zacienienia oraz możliwości największego uzysku energetycznego.
4) Dobrane w projektach elementy instalacji stanowią rozwiązania przykładowe. Parametry tych urządzeń posłużą do kalkulacji uzysków energetycznych oraz doboru zabezpieczeń. W rzeczywistości należy zastosować elementy instalacji o równoważnych lub nie gorszych parametrach niż przyjęte w opracowaniu.
5) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z zakresem robót montażowych, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, z obowiązującymi normami technicznymi i technologicznymi (w szczególności zaś zgodnie z właściwą Polską Normą ustanowioną przez Polski Komitet Normalizacyjny oraz normami wskazanymi w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ lub równoważnymi, standardami zabezpieczenia i bezpieczeństwa, przepisami prawa (w tym przepisami techniczno–budowlanymi)), a także zgodnie z postanowieniami SWZ oraz jej załącznikami,
6) „Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP w sytuacji gdyby w dokumentacji projektowej, a więc w dokumentach opisującym przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne".
7) Kryteria stosowane w celu oceny równoważności - Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, zobowiązany jest wykazać, że zaproponowane przez niego materiały i/lub urządzenia spełniają (są równoważne) wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty nazwy (typy, rodzaje) i producentów przyjętych do wyceny i zastosowania przy realizacji zamówienia oferowanych produktów i/lub systemów oraz przedłożyć odpowiednie dokumenty (w języku polskim) opisujące parametry techniczne oraz producenta, wymagane przepisami certyfikaty i inne dokumenty, pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SWZ.
8) W przypadku niewskazania przez Wykonawcę w ofercie rozwiązania równoważnego Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z rozwiązaniami wskazanymi w SWZ i jej załącznikach.
9) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają:
a) projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 3 do SWZ
b) dokumentacja projektowa – załącznik nr 8 do SWZ
10) Załączone przedmiary w dokumentacji, służą wyłącznie jako materiał pomocniczy dla Wykonawcy w celu wyliczenia ceny ofertowej i ich wadliwość nie może być podstawą żądania zmiany ceny.
11) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przed podpisaniem umowy posiadał Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej w zakresie prowadzonej działalności obejmującej pełen zakres ryzyk związanych z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż wartość przedmiotu umowy przez cały okres obowiązywania Umowy,
12) Ponadto Zamawiający wymaga, by Wykonawca w ramach wynagrodzenia za montaż instalacji fotowoltaicznych (tj. bez dodatkowych opłat), przez okres rękojmi i gwarancji wskazany w ofercie, wykonywał: przeglądy techniczne i konserwacje wynikające z instrukcji zamontowanych elementów, urządzeń i wyposażenia, zgodnie z zaleceniami bądź wymaganiami ich producentów (w każdym przypadku jednak minimum raz w roku); nieodpłatnie wymieniał (dostarczał) zużyte części oraz usuwał powstałe i zgłoszone w okresie gwarancji usterki. Obsługa gwarancyjna będzie pełniona w miejscu wykonania Instalacji. Koszty dojazdu obciążają Wykonawcę.
13) Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej oraz w SWZ stanowią wymagania minimalne a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie w/w wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy PZP.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09330000-1 - Energia słoneczna
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 8
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 198800 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 324720 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 198800 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Jerzy Kucharski, 1) Usługowy Zakład Instalatorstwa Elektrycznego, 2) Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe „Promocja” Hurtowania Elektryczna
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770556333
7.3.3) Ulica: Dworcowa 18
7.3.4) Miejscowość: Bytów
7.3.5) Kod pocztowy: 77-100
7.3.6.) Województwo: pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 198800 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
INNE PRZETARGI CZARNA DĄBRÓWKA
- Zakup wraz z dostawą płyt drogowych YOMB
- Dostawa koparko-ładowarki na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej Czarna Dąbrówka w formie leasingu operacyjnego
więcej: przetargi CZARNA DĄBRÓWKA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa budynku remizy OSP wraz z rozbudową na potrzeby żłobka i Centrum Usług Społecznych
- Remont budynku nr 17 Celestynów
- Przystosowanie pomieszczeń nr 108 w budynku nr 4 Zegrze
- Usługi konserwacyjne elektryczne, wymiana instalacji elektrycznych w lokalach oraz drobne prace remontowe elektryczne w budynkach własnych i zarządzanych przez Tomaszowskie TBS.
- "Budowa ul. Daliowej w Kosakowie"
- Budowa oświetlenia drogowego na obszarze Gminy Jedlińsk w ramach zadań inwest.: Budowa oświet. - Bierwiecka Wola (Czekajów) działka nr 354/1 oraz Budowa oświet. ulicznego w Piastowie na ul. Pogodnej
więcej: Energia słoneczna »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.