Ogłoszenie z dnia 2025-10-29
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00428999/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-09-18
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa boiska wielofunkcyjnego i bieżni lekkoatletycznej przy zespole
Szkolno – Przedszkolnym w Rożnowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Oborniki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258804
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Marszałka Józefa Piłsudskiego 76
1.5.2.) Miejscowość: Oborniki
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-600
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@um.oborniki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.oborniki.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c58c983c-6b85-4281-91d7-a5b30080588c1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa boiska wielofunkcyjnego i bieżni lekkoatletycznej przy zespoleSzkolno – Przedszkolnym w Rożnowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c58c983c-6b85-4281-91d7-a5b30080588c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00502609
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00035018/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.10 Budowa boiska wielofunkcyjnego i bieżni lekkoatletycznej przy zespole Szkolno-Przedszkolnym w Rożnowie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00428999
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BZP.271.17.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa boiska wielofunkcyjnego i bieżni lekkoatletycznej przy Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Rożnowie.
2. Konstrukcje boiska wielofunkcyjnego: wymiary boiska 23,00m x 43,00m,
- nawierzchnia poliuretanowa dwuwarstwowa 7 SBR + 7EPDM o łącznej grubości 14mm:
- podbudowa betonowa o grubości 18 cm z betonu klasy C 25/30 S3 XC4 XF2 F150,
- podbudowa pomocnicza o grubości 15cm z gruntu stabilizowanego cementem.
3. Konstrukcje bieżni: wymiary bieżni 3,87m x 76,00m:
- ilość torów 3 szerokość toru 1,17m (między liniami)
- nawierzchnia poliuretanowa EPDM natryskowa gr. 3mm wraz z warstwą amortyzującą z gumy SBR gr. 11mm, warstwa ET mieszanina żwiru, gumy, SBR i poliuretanu o gr. 35 mm
- konstrukcja nośna - podbudowa z kruszywa o grubości 25cm,
4. Boisko wielofunkcyjne należy ogrodzić siatką o wysokości 3,00m przy maksymalnym rozstawie słupków 3,00m.
5. Boisko do piłki ręcznej zostanie wyposażone w dwie bramki do piłki ręcznej o wymiarach 3,00m x 2,00m. Boiska do koszykówki zostaną wyposażone w 4 kosze jednosłupowe typu "gęsia szyja". Boisko do siatkówki zostanie wyposażone w słupki o profilu aluminiowym z urządzeniem naciągowym. Bieżnia zostanie wyposażona w bloki startowe.
6. Zaplanowano nowe chodniki z kostki brukowej betonowej grubości 8cm. Na końcu chodnika prowadzącego na boisko piłki nożnej zaplanowano montaż wiaty otwartą o konstrukcji drewnianej i wymiarach 5,00m x 5,00m. Od bramy wjazdowej na boiska prowadzi ciąg pieszo-jezdny o nawierzchni z kostki betonowej Domino. Zaplanowano poszerzenie tego ciągu do 4,50m i wydłużenie do bramy wjazdowej placu zabaw.
8. Konstrukcja ciągu pieszo-jezdnego:
- nawierzchnia z kostki brukowej betonowej grubości 8cm koloru szarego czerwonego, podbudowa zasadnicza o gr. 18cm z betonu cementowego 0/12,5, podbudowa pomocnicza o gr. 15cm z gruntu stabilizowanego cementem C 1,5/2,5,
- obramowanie obrzeżami betonowymi 10x30 na ławach z oporem z betonu C 15.
9. Plac zabaw będzie miał wymiary 12,80 x 30,80, ogrodzony siatką o wysokości 1,50m przy maksymalnym rozstawie słupków 2,50m.
10. Drzewa rosnące na placu zabaw, których lokalizacja wypada w planowanym boisku, przeznaczono do wycinki.
11. Uwagi dodatkowe:
1) W okresie funkcjonowania placówki oświatowej ale także ze względu na bezpośrednie sąsiedztwo terenów zwartej zabudowy mieszkaniowej organizować prace ostrożnie, z zachowaniem bezpieczeństwa użytkowników szkoły i mieszkańców (zabezpieczenie placu budowy i trasy transportu, np. ogrodzenie, ochrona itp.). Stosowanie w czasie prowadzenia robót wszelkich przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego i bezpieczeństwa pracy, szczególnie dotyczących dopuszczalnych poziomów emisji hałasu - zabrania się prowadzenia robót powodujących hałas po godzinie 18.00. W okresach wietrznych ograniczać czynności powodujące pylenie. W związku z dofinansowaniem zadania Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania i zamontowania tablicy informacyjnej (wzór wg wytycznych programu dofinansowania).
2) Ze względu na dofinansowanie zadania, zamawiający będzie wymagał od wykonawcy wykonania tablicy informacyjnej o wymiarach 180 x 120 cm (montaż na słupku stalowym w stopie betonowej), która winna być zgodna z załącznikiem umieszczonym na stronie internetowej pod adresem: https://www.gov.pl/web/premier/dzialania-informacyjne oraz zgodna z załączonym wzorem.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.
Dodatkowe wyjaśnienia i zmiany zamawiającego:
1. Jako obowiązujący do realizacji i wyceny jest rysunek pod nazwą: „Przekrój normalny” zgodnie z rysunkiem nr 1 szerokość bieżni wynosi 3,71, długość 76 mb, łączna powierzchnia 281,96 m2 plus sam natrysk na obrzeżach o powierzchni 0,08x2x76+0,08x2x3,71= 12,75m2.
2. Zamawiający oczekuje wykonania nawierzchni w kolorze ceglasto-czerwonym w obszarze pola gry boiska do piłki ręcznej o wymiarach 20x40m, natomiast w obszarze wybiegów zamawiający oczekuje wykonania nawierzchni w kolorze zielonym.
3. Zamawiający wymaga, aby nawierzchnia posiadała parametry zgodne z obowiązującą normą PN EN 14877, a dla potwierdzenia powyższych wymagań, wykonawca powinien przedstawić raport z badań oferowanej nawierzchni na zgodność z normą PN EN 14877, przeprowadzony przez akredytowane laboratorium (na etapie realizacji zamówienia).
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
34928300-1 - Bariery ochronne
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
43325000-7 - Wyposażenie parków i placów zabaw
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający opracowując SWZ popełnił błąd i pojawiła się niespójność między samym SWZ-część I (IDW) a załącznikiem do tego SWZ tj. formularzem ofertowym (Załącznik nr 1 SWZ – druk opracowany przez zamawiającego). Niespójność ta dotyczy zakresu kluczowych zadań zamówienia, które nie mogą zostać powierzone podwykonawcy. W punkcie 4 formularza ofertowego zamawiający zawarł zapis cyt.: „UWAGA: zgodnie z treścią SWZ-część I, zamawiający zastrzegł obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań niniejszego zamówienia na roboty budowlane tj. prace budowlane polegające na wykonaniu nawierzchni poliuretanowej, montażu wyposażenia sportowego, montażu ogrodzenia.” Powyższy zapis zawarty w formularzu ofertowym jest niezgodny z postanowieniami, na które się powołuje tj. SWZ-część I, Dział IX PODWYKONAWSTWO, w którym zamawiający określił, że zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań niniejszego zamówienia na roboty budowlane tj. wykonanie robót ziemnych i robót w zakresie ułożenia warstw konstrukcji boiska (ułożenie warstw podbudowy pod nawierzchnie). Wystąpił wada postępowania skutkująca niezapewnieniem przez zamawiającego realizacji zasady uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców oraz przejrzystości wskutek zawarcia w treści SWZ, niespójnych ze sobą postanowień. Sprzeczność ta skutkuje problemami z oceną ofert, ponieważ prowadzi do niejasności co do faktycznych warunków zamówienia. Zamawiający określa w dokumentach zamówienia wymagany zakres i sposób konkretyzacji oświadczenia wykonawcy, który będzie podstawą dla oceny zgodności treści złożonej oferty z merytorycznymi wymaganiami opisu przedmiotu zamówienia. Zamawiający powinien zatem dążyć do zachowania wewnętrznej spójności dokumentów zamówienia, w tym m.in. do tego, aby przygotowany przez niego wzór formularza ofertowego odpowiadał wymaganiom, jakie zamawiający nałożył na wykonawców. W sytuacji, gdy zamawiający wymaga przedstawienia przez wykonawców określonych informacji o charakterze merytorycznym, mających tworzyć treść oferty, to wzór formularza ofertowego powinien korelować z ustalonym w SWZ zakresem niezbędnych do wskazania informacji. Wykonawcy bowiem, działając w zaufaniu do instytucji zamawiającej, wypełniają formularz ofertowy zgodnie z instrukcjami z tego formularza wynikającymi, wskazując te informacje, które w świetle treści tego formularza, powinny się tam znaleźć. Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy Pzp zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Warunki zastosowania tej przesłanki obejmują łącznie: istnienie wady postępowania, jej nieusuwalność na danym etapie postępowania oraz taką doniosłość wady, która może skutkować unieważnieniem umowy. KIO w wyroku z 14 kwietnia 2023 r., KIO 871/23 wskazała, że oceniając przesłanki z art. 255 pkt 6 Pzp zamawiający powinien brać pod uwagę nie tylko samą nieusuwalność wady, lecz również to, czy wada ta może w przyszłości skutkować unieważnieniem umowy, w tym na podstawie art. 611 pkt 2 Pzp. W postępowaniu stwierdzono niespójność pomiędzy SWZ-część I a formularzem ofertowym w zakresie katalogu robót objętych obowiązkiem osobistego wykonania. SWZ-część I przewiduje obowiązek osobistego wykonania robót ziemnych oraz warstw konstrukcji boiska (warstw podbudowy), natomiast formularz ofertowy zawiera odmienny wykaz, obejmujący m.in. wykonanie nawierzchni poliuretanowej, montaż wyposażenia sportowego i ogrodzenia.Rozbieżność dotyczy warunku zamówienia, jakim jest zastrzeżenie z art. 121 ustawy Pzp, i wpływa na treść oświadczeń ofertowych wykonawców w zakresie podwykonawstwa. Skutkiem jest naruszenie zasad z art. 16 ustawy Pzp (przejrzystość, równe traktowanie, proporcjonalność).
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI Z OBORNIK
- "Usługi w zakresie transportu drogowego osób z niepełnosprawnością (dowozy mieszkańców Gminy Oborniki do ŚDS w Rogoźnie w 2026 r.)"
- Zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w Obornikach.
- na zakup sprzętu medycznego USG- 2 szt- dla SP ZOZ w Obornikach finansowanego z projektu Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026-powtórka
więcej: przetargi w Obornikach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa, rozbudowa i remont budynku szpitala (A); przebudowa i remont budynku szpitala (B) oraz budowa nadziemnego łącznika komunikacyjnego (C) łączącego budynki szpitalne (A) i (D)
- Roboty budowlane polegające na wykonaniu prac konserwatorsko-renowacyjnych w obiekcie zabytkowym "Kamienica z trzema oficynami przy ul. Sienkiewicza 2 w Brzezinach"
- Wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji oraz dostosowaniu części Budynku "N" Szpitala Uniwersyteckiego w Zielonej Górze Sp. z o.o. (ul. Zyty 26) - 393 m2 p.c. (...)
- Utrzymanie, prowadzenie i rewaloryzacja zabytkowego parku-arboretum Ośrodka Kultury Leśnej w Gołuchowie w 2026 r.
- Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla projektu "Gmina Przykona w transformacji - rewitalizacja przestrzeni wokół zbiornika wodnego Przykona"
- Poprawa efektywności energetycznej budynku użyteczności publicznej Gminy Rudnik
więcej: Bariery ochronne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





