eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dęblin › Wykonywanie usług monitorowania i ograniczania występowania ptaków i innych zwierząt bytujących na terenie lotniska w Dęblinie



Ogłoszenie z dnia 2022-12-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonywanie usług monitorowania i ograniczania występowania ptaków i innych zwierząt bytujących na terenie lotniska w Dęblinie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: 41. Baza Lotnictwa Szkolnego

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 061456920

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Brygady Pościgowej 5

1.5.2.) Miejscowość: Dęblin

1.5.3.) Kod pocztowy: 08-521

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski

1.5.7.) Numer telefonu: 261517525

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.41blsz.wp.mil.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonywanie usług monitorowania i ograniczania występowania ptaków i innych zwierząt bytujących na terenie lotniska w Dęblinie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-55fd4619-7ba7-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00498972

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00041860/22/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.16 Usługa sokolnicza

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://portal.smartpzp.pl/41blsz

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy Pzp w postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń obywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez Platformę Zakupową SMART PZP umożliwiającą obsługę procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Zamawiający nie przewiduje komunikowania się z wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (nie mają tu zastosowania okoliczności określone w art. 65 ust. 1, art. 66 i 69 ustawy Pzp).Platforma zakupowa SMART PZP jest dostępna pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/41blsz

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia i przekazywania
informacji oraz dokumentów elektronicznych musi być zgodny z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r.
w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz
środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz w rozporządzeniu
Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych
dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.Korzystanie z Platformy zakupowej SMART PZP
możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez sprzęt, z którego korzystają użytkownicy Wykonawcy następujących minimalnych
wymagań technicznych i specyfiki połączenia:
- posiadanie komputera o parametrach umożliwiających zainstalowanie następującego oprogramowania:
• w zakresie podstawowych funkcjonalności – przegląd, pobieranie i załączanie dokumentów:
a) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 3 GB RAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z
systemów operacyjnych Linux Kernel 4.0, Windows 7 i MacOS 10.12 - Lub ich nowsze wersje
b) przeglądarka internetowa Mozilla Firefox ver. 65 i późniejsze, Google Chrome ver. 66 i późniejsze lub Opera w ver. 58 i
późniejsze, Microsoft Edge ver 18 i późniejsze, Internet Explorer 11,
c) Lista zalecanych przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera. Zalecane jest używanie najnowszych wersji
przeglądarek
• w zakresie składania podpisu kwalifikowanego (za pośrednictwem platformy SmartPZP):
a) zainstalowane środowisko Java w wersji min. 1.8 (jre)
b) w przypadku przeglądarek Opera, Chrome i Firefox należy doinstalować dodatek do przeglądarki Szafir SDK Web
c) oprogramowania SzafirHost w systemie operacyjnym.
Instrukcja instalowania oprogramowania wskazanego w punktach a, b i c powyżej znajduje się na Platformie w zakładce E-learning.
Korzystanie z Platformy zakupowej SMART PZP możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez sprzęt, z którego korzystają
użytkownicy Wykonawcy następujących minimalnych wymagań technicznych i specyfiki połączenia:
- posiadanie komputera o parametrach umożliwiających zainstalowanie następującego oprogramowania:
• w zakresie podstawowych funkcjonalności – przegląd, pobieranie i załączanie dokumentów:
a) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 3 GB RAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z
systemów operacyjnych Linux Kernel 4.0, Windows 7 i MacOS 10.12 - Lub ich nowsze wersje
b) przeglądarka internetowa Mozilla Firefox ver. 65 i późniejsze, Google Chrome ver. 66 i późniejsze lub Opera w ver. 58 i
późniejsze, Microsoft Edge ver 18 i późniejsze, Internet Explorer 11,
c) Lista zalecanych przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera. Zalecane jest używanie najnowszych wersji
przeglądarek
• w zakresie składania podpisu kwalifikowanego (za pośrednictwem platformy SmartPZP):
a) zainstalowane środowisko Java w wersji min. 1.8 (jre)
b) w przypadku przeglądarek Opera, Chrome i Firefox należy doinstalować dodatek do przeglądarki Szafir SDK Web
c) oprogramowania SzafirHost w systemie operacyjnym.
Instrukcja instalowania oprogramowania wskazanego w punktach a, b i c powyżej znajduje się na Platformie w zakładce E-learning.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych i informacji przekazywanych przy ich
użyciu zostały opisane w Regulaminie korzystania z usług Systemu (Regulamin Portalu e-Usług) dostępnym z poziomu modułu E learning dla wszystkich użytkowników Platformy zakupowej oraz podczas rejestracji konta Wykonawcy dla
Wykonawców.Maksymalny rozmiar pojedynczych plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy SMART PZP wynosi 100 MB. Za
pośrednictwem można przesłać wiele pojedynczych plików lub plik

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://portal.smartpzp.pl/41blsz

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do
wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in.
obowiązki wynikające z RODO - rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych Dz. Urz. UE L 119z 04.05.2016, str. 1), w
szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i
od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie
miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust.
4).W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby
trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem wykonawcy w postępowaniu, Zamawiający zobowiązuje wykonawcę
do złożenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków
informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO.Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 2016/679, zamawiający
informuje, że:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: 41. Baza Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie ul. Brygady Pościgowej 5 08 – 521
Dęblin, NIP: 506-011-18-75, REGON: 061456920, kontakt: tel. 261 517 525, e-mail: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl
b) kontakt do Inspektora ochrony danych osobowych Zamawiającego: tel. 261 518 821, e-mail: 41blsz.iod@ron.mil.pl;
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu wiązanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego pn.:,,Wykonywanie usług monitorowania i ograniczania występowania ptaków i innych zwierząt bytujących na terenie lotniska w Dęblinie, Nr 63/22/P", prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art. 275 ust. 1 pkt 1.
d) w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do
art. 22 RODO;
e) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.
f) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia; a
jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
g) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
h) posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, - na podstawie
art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych
i) nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
Szczegółowe informacje w Rozdziale 20 SWZ.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Na podstawie art. 19 ust. 4 ustawy Pzp - Zamawiający informuje o ograniczeniach
stosowania przepisów rozporządzenia 2016/679, o których mowa w art. 19 ust. 2 i 3 ustawy:
a) skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art.
16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień
umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.
b) w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1
rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
w przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, spowoduje
ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o
których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.Udostępnianie, o którym mowa w art. 74 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, ma
zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia 2016/679,
zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia. Ograniczenia zasady jawności, o których mowa w art. 74 ust. 3 i art. 18
ust. 3–6 ustawy Pzp, stosuje się odpowiednio. W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez
zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 rozporządzenia 2016/679, zamawiający może żądać od osoby
występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego
postępowania o udzielenie zamówienia. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia do
sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może naruszać
integralności protokołu postępowania oraz jego załącznikó

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 63/22/P

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług monitorowania i ograniczania występowania ptaków i innych zwierząt bytujących na terenie lotniska w Dęblinie. Zamówienie jest nie podzielone części (art. 281 ust. 2 pkt 5) ustawy Pzp).

Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.

Uzasadnienie braku podziału zamówienia na części
Podział zamówienia na części utrudniłby w znacznym stopniu prowadzenie należytej ochrony sokolniczej. Skoordynowanie działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby wprowadzić niepotrzebne działania przeciwstawne, co mogłoby poważnie zagrozić bezpieczeństwu lotów zwiększając ryzyko zderzenia statku powietrznego z ptakami.
Przedmiot zamówienia nie został podzielony na części ze względu na jednorodny zakres prac które ze względów organizacyjnych, powinny być wykonywane przez jednego wykonawcę.

Świadczenie usług monitorowania i ograniczania występowania ptaków i innych zwierząt bytujących na terenie lotniska w Dęblinie ma na celu ograniczenie zagrożeń związanych z ryzykiem kolizji statków powietrznych z ptakami i innymi zwierzętami na terenie lotniska wojskowego w Dęblinie i ewentualnością nastąpienia w tych okolicznościach zdarzeń lotniczych, uwzględniając postanowienia przepisów ustawy z dnia 03.07.2002 r. Prawo lotnicze oraz ustawy z dnia 13.10.1995 r. Prawo łowieckie, ustawy z dnia 21.08.1997 r. o ochronie zwierząt, a także wytycznych zawartych w Piśmie DG RSZ Nr 68320/DG/2/17 z dnia 14.11.2017 r. oraz na podstawie Decyzji RDOŚ w Lubinie WPN.6401.103.2019.KC z dnia 25 lipca 2019 r. i Decyzji RDOŚ w Lublinie WPN.6401.119.2022.AO.1 z dnia 23 listopada 2022 roku.

Teren lotniska, w myśl art. 26 pkt 4) ustawy z dnia 13.10.1995r. Prawo łowieckie traktowany jest jako obiekt specjalny i nie wchodzi w skład obwodu łowieckiego.

Realizacja zadań będących w zakresie przedmiotowych usług, polegać będzie na przemieszczaniu się po terenie lotniska, własnym środkiem transportu i na własny koszt.

5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa:
- Załącznik Nr 1 do SWZ Formularz Ofertowy (załącznik Nr 1 do umowy)
- Załącznik nr 1a do SWZ Szczegółowy Opis przedmiotu zamówienia – OPZ (załącznik Nr 2 do umowy), w którym zawarty jest m. in.: zakres usług, metody pracy, wykorzystanie gatunków ptaków; szczegółowe obowiązki wykonawcy, organizacja pracy w sytuacjach szczególnych itp.
- Załącznik Nr 8 - Projektowane postanowienia umowy.
6. Podwykonawstwo

6.1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy (zgodnie z art. 462 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych).

6.2. W takim przypadku Zamawiający zgodnie z art. 462 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz podania nazw ewentualnych Podwykonawców, jeżeli są już znani.

6.3. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania kluczowych części zamówienia.

6.4. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność względem Zamawiającego z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, które było następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań wobec Wykonawcy przez jego podwykonawców (kooperantów).
7. Wymogi dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę: 7.1. Działając zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga w całym okresie realizacji przedmiotu umowy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę co najmniej 1 osoby w przeliczeniu na pełen etat wykonujących czynności określone w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.).Wymóg określony w pkt. 7.1 nie dotyczy pracownika nadzorującego i koordynującego pracę, odpowiedzialnego za nadzór nad prawidłową realizacją umowy oraz do kontaktów z Zamawiającym.
9. Obowiązek zachowania tajemnicy
Wykonawca jest zobowiązany do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji dotyczących Zamawiającego lub użytkowników kompleksu, uzyskanych w trakcie wykonywania umowy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 77600000-6 - Usługi myśliwskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryteriami i ich znaczeniem (wagą):
1. X 1 - Kryterium cenowe - cena brutto (za ok. 12 miesięcy) za realizację usług monitorowania i ograniczania występowania ptaków i innych zwierząt bytujących na terenie lotniska w Dęblinie - ,,cena brutto oferty” – waga kryterium – 60%
Kryterium „cena brutto oferty” będzie rozpatrywane na podstawie całkowitego wynagrodzenia brutto (wynikającego z formularza ofertowego) przypadająca za okres ok. 12 miesięcy
Za najkorzystniejszą cenę brutto oferty zamawiający uznaje cenę najniższą. Zamawiający ofercie o najniższej cenie brutto przyzna 60 punktów, a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru:
X1 = (Cn: Cb) x 100 x 60% (ilość punktów)
gdzie:
X1-ilość punktów uzyskanych w kryterium „cena brutto oferty”
Cn–najniższa cena brutto oferty spośród ocenianych ofert
Cb–cena brutto oferty ocenianej (badanej)
Zamawiający zastosuje zaokrąglenie wyników do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania.
Maksymalna ilość punktów, jaką może uzyskać Wykonawca wynosi 60,00 punktów.
b) X2 – kryterium ,,Czas reakcji – waga 40 %
Opis kryterium czas rekacji
„Czas reakcji” tj.: liczba godzin, jakie potrzebuje Wykonawca na przybycie na teren lotniska wojskowego w Dęblinie w sytuacji szczególnej i nieprzewidzianej, licząc od godziny przekazania informacji przez kontrolera lotniska o konieczności realizacji usługi płoszenia ptactwa w pełnych godzinach.
W kryterium „Czas reakcji” – oceniana będzie zadeklarowana przez Wykonawcę w „Formularzu ofertowym” (wypełniona tabela) – liczba godzin, w ciągu których Wykonawca dotrze na teren lotniska wojskowego w Dęblinie w sytuacji szczególnej i nieprzewidzianej, licząc od godziny przekazania informacji przez kontrolera lotniska o konieczności realizacji usługi płoszenia ptactwa w pełnych godzinach.
W kryterium czas reakcji - kolejne ocenianym ofertom zostaną przyznane punkty według następującej kolejności:
Ilość godzin, jakie potrzebuje Wykonawca na przybycie na teren lotniska wojskowego w Dęblinie w sytuacji szczególnej i nieprzewidzianej, licząc od godziny przekazania informacji przez kontrolera lotniska o konieczności realizacji usługi płoszenia ptactwa.
do 2 godzin Ilość przyznanych punktów (parametr X2)-40 pkt
do 3 godzin Ilość przyznanych punktów (parametr X2)-20 pkt
do 4 godzin (maksymalnie)Ilość przyznanych punktów (parametr X2)-0 punktów.
Wykonawca zobowiązany jest wypełnić w Formularzu ofertowym tabelę i wstawić znak „X” w kolumnie 2 lub 3 lub 4 (w zależności od ilości godzin jakie potrzebuje na przybycie na teren lotniska wojskowego w Dęblinie w celu realizacji usługi)
Za najkorzystniejszy czas reakcji – zamawiający uznaje czas najkrótszy do 2 godzin (oznacza on najlepszą gotowość, najkrótszy czas reakcji).
Maksymalna liczba punktów, jaką wykonawca może uzyskać w kryterium czas reakcji – wynosi 40 punktów (za zaoferowanie najkrótszego czasu gotowości spośród ocenianych ofert).
Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie wskazanych kryteriów.
UWAGA!
Po obliczeniu ilości punktów określonych według określonych wyżej wzorów i opisów dla poszczególnych kryteriów oceny ofert w celu wyłonienia oferty najkorzystniejszej Zamawiający wykorzysta poniższy wzór:
Xn = X1 + X2
gdzie
Xn = suma punktów w poszczególnych kryteriach oceny ofert uzyskana przez ocenianą ofertę
X1-ilość punktów uzyskanych w kryterium „cena brutto oferty”
X2- ilość punktów uzyskanych w kryterium ,,czas reakcji”,
Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą liczbę (sumę) punktów Xn obliczoną na podstawie powyższego wzoru.
Maksymalna suma punktów (Xn), jaką może uzyskać wykonawca wynosi 100 punktów. Szczegółowe informacje w rozdz15 swz

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki na podstawie art. 112-117 ustawy Pzp dotyczące:

I. ZDOLNOŚCI DO WYSTĘPOWANIA W OBROCIE GOSPODARCZYM:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.

II. UPRAWNIEŃ DO PROWADZENIA OKREŚLONEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ LUB ZAWODOWEJ, O ILE WYNIKA TO Z ODRĘBNYCH PRZEPISÓW:
1) Warunek uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów zostanie spełniony, gdy wykonawca wykaże, że posiada:
a/ ważną Legitymację Polskiego Związku Łowieckiego wraz z dowodem opłaconych składek na cały okres trwania umowy, z ważnymi uprawnieniami sokolniczymi udokumentowanymi wpisem do wyżej wymienionej Legitymacji PZŁ (zgodnie z ustawą
z dnia 13.10.1995r. Prawo łowieckie) dla 2 (dwóch) osób zgłoszonych do realizacji usługi płoszenia ptactwa i innych zwierząt. Przy czym co najmniej jedna z tych osób musi posiadać minimum roczne doświadczenie w świadczeniu usług odstraszania ptaków metodą sokolniczą na terenie lotnisk wojskowych lub cywilnych (potwierdzone referencjami w przypadku Wykonawcy lub jego oświadczeniem, że co najmniej 1 osoba u niego zatrudniona realizowała usługi płoszenia ptactwa metodą sokolniczą na lotniskach wojskowych lub cywilnych w okresie minimum 1 roku).
b/ ważną Decyzję wydaną przez Ministra Środowiska na łowienie zwierzyny przy użyciu ptaka łowczego na podstawie ustawy z dnia 13.10.1995 r. Prawo łowieckie dla każdej ze zgłoszonych do realizacji umowy osób;
c/ ważne zezwolenie na broń myśliwską wraz z zaświadczeniem o sprawności technicznej broni myśliwskiej.
III. SYTUACJI EKONOMICZNEJ LUB FINANSOWEJ:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
IV. ZDOLNOŚCI TECHNICZNEJ LUB ZAWODOWEJ:
1) Warunek zdolności zawodowej zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że:
a/ w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej 1 usługę o wartości nie mniejszej niż 180 000,00 zł brutto, obejmującą swym zakresem wykonywanie usług płoszenia ptactwa metodą sokolniczą na lotniskach cywilnych lub wojskowych wraz z podaniem jej wartości, opisu przedmiotu usługi, okresu wykonania i podmiotu na rzecz którego usługa została zrealizowana wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego, czy usługa jest lub została wykonana należycie.
W przypadku wykazania kilku usług, każda z wymienionych w wykazie musi być udokumentowana, że została wykonana należycie.
Jedno zamówienie oznacza usługę wykonaną/wykonywaną na podstawie jednej umowy (1 zamówienie = 1 umowa). Zamawiający nie dopuszcza sumowania wartości zrealizowanych usług w ramach kilku umów w celu uzyskania progu wartościowego (kwoty wymaganej przez Zamawiającego.
2) Warunek zdolności technicznej zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje osobami które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia spełniającymi minimalne warunki dotyczące kwalifikacji zawodowych , określonych przez zmawiającego. Wykonawca musi wykazać się , że:
a/ dysponuje co najmniej dwiema osobami posiadającymi uprawnienia sokolnicze (zgodnie z Ustawą z dnia 13.10.1995 r. Prawo łowieckie) posiadającymi ważne Legitymacje Polskiego Związku Łowieckiego, potwierdzające posiadanie przez te osoby uprawnień sokolniczych. W legitymacji tej winny być pieczątki potwierdzające opłacenie składek, Wykonawca musi posiadać ważną legitymację na cały okres świadczenia przedmiotowych usług.
Przynajmniej jedna z osób posiadających uprawnienia sokolnicze musi posiadać co najmniej roczne doświadczenie w wykonywaniu usług odstraszania ptaków metodą sokolniczą na terenie lotnisk wojskowych lub cywilnych.
Osoby posiadające uprawnienia sokolnicze muszą posiadać ważną decyzję wydaną przez Ministra Środowiska na łowienie zwierzyny przy użyciu ptaka łowczego na podstawie Ustawy z dnia 13.10.1995 r. – Prawo łowieckie;
Wykonawca wpisuje zadeklarowaną liczbę osób do Wykazu osób stanowiącego Załącznik Nr 10 do SWZ.
3) Warunek zdolności technicznej zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże że dysponuje następującym potencjałem technicznycm spełniającym minimalne warunki określone przez zamawiającego. Wykonawca musi wykazać się, że:
a/ dysponuje co najmniej 1 (jednym) SAMOCHODEM do przemieszczania się po/oraz poza terenem lotniska, przystosowany do przewożenia ptaków łowczych, ptaków schwytanych za pomocą pułapek żywołownych oraz psów;
b/ dysponuje co najmniej jednym PISTOLETEM HUKOWYM;
c/ dysponuje ŚRODKAMI OPTYCZNYMI, potrzebnymi do identyfikacji ptaków (lornetka);
d/ posiada od 4 do 8 PTAKÓW ŁOWCZYCH zdolnych do pracy, posiadających świadectwa zwalniające z zakazów podejmowania działań komercyjnych wydane przez Ministra Środowiska na podstawie art. 8 ust. 1 i 3 rozporządzenia Rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996 r. w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi, (świadectwo CITES) oraz zgodnie z art. 64 ustawy o ochronie przyrody zarejestrowanych we właściwym dla miejsca ich utrzymywania starostwie powiatowym;
e/ posiada dokument stwierdzający zarejestrowanie ptaków, przewidzianych do wykonania przedmiotu zamówienia we właściwym terytorialnie Starostwie Powiatowym zgodnie z art. 64 ustawy o ochronie przyrody zarejestrowanych we właściwym dla miejsca ich utrzymywania starostwie powiatowym (dla posiadanych ptaków łowczych);

f/ posiada odpowiednie dokumenty Europejskiego świadectwa pochodzenia, w tym dla wyhodowanych młodych ptaków, które są przetrzymywane i szkolone na lotnisku;

g/ posiada Odpowiedmie dokumenty Europejskiego świadectwa pochodzenia, w tym dla wyhodowanych młodych ptaków, które są przetrzymywane i szkolone na lotnisku (Świadectw zwalniających z zakazów podejmowania działań komercyjnych wydanych przez Ministra Środowiska na podstawie art. 8 ust. 1 i 3 rozporządzenia Rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996 r. w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi, (świadectwo CITES));

Optymalnie do pracy na lotnisku Wykonawca będzie wykorzystywał następujące gatunki ptaków:
• Raróg (Falco cherrug)
• Raróg górski (Falco biarmicus)
• Sokół wędrowny (Falco peregrinus)
• Jastrząb (Accipiter gentilis)
• Myszołowiec (Parabuteo unicinctus)
• lub inne gatunki, których wykorzystanie zostanie wskazane, jako zasadne na dęblińskim lotnisku oraz uzgodnione z Zamawiającym.

Wykonawca nie będzie przetrzymywał i wykorzystywał do pracy na lotnisku żadnych gatunków sów (Strigiformes) oraz pustułki (Falco tinnunculus);

h/ posiada co najmniej dwa PSY najlepiej różnych ras, tak aby zróżnicowaną pracą uzupełniały się w ramach proaktywnych (sama obecność psów) oraz reaktywnych (płoszenie ptaków) działań. Zaleca się do stosowania na lotniskach psów średniej wielkości, pochodzących z następujących grup (zgodnie z klasyfikacją Związku Kynologicznego w Polsce), zgodnych z podziałem ras psów Międzynarodowej Organizacji Kynologicznej (FCI):
GRUPA 1 – (jedna rasa: Border collie)
GRUPA 6 – (np. gończy polski, posokowiec)
GRUPA 7 – (np. spaniel bretoński, pointer, seter angielski, wyżeł niemiecki)
GRUPA 8 – (jedna rasa: płochacz niemiecki)
Każdy z psów musi posiadać książeczkę zdrowia z aktualnymi szczepieniami wymaganymi przez obowiązujące przepisy;

i/ dysponuje KSIĄŻECZKAMI ZDROWIA z aktualnymi wymaganymi przez obowiązujące przepisy szczepieniami (dla wszystkich posiadanych psów) wraz z dokumentami ich pochodzenia;

j/ posiada w samochodzie i swobodnie posługuje się KLUCZEM TERENOWYM do identyfikacji ptaków (optymalnie Przewodnik Collinsa, Ptaki).
Wykonawca wpisuje informacje dot. zadeklarowanych narzędzi i zwierząt do Wykazu narzędzi stanowiącego Załącznik Nr 11 do SWZ.
VI SPEŁNIANIE WARUNKÓW POPRZEZ POLEGANIE NA POTENCJALE „INNYCH PODMIOTÓW”
1. Zgodnie z art. 118 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
W odniesieniu do warunków uprawnień oraz doświadczenia zawodowego wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostepniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają (zrealizują) usługi, do realizacji których zdolności są wymagana.
2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
4.Zgodnie z art. 119 ustawy Pzp Zamawiający ocenia:
1/ czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 3 i 4, a także bada,
2/ czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy (Rozdział 6 SWZ).
Szczegółowe informacje znajdują się w Rozdziale 5 SWZ

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W zakresie potwierdzenia BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA Wykonawcy z postępowania Zamawiający zażąda przedstawienia:
1.1. oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp – (według wzoru – załącznika Nr 6 do SWZ)
1.2. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
Zamawiający, zgodnie z art. 274 ust 4 ustawy Pzp nie wezwie dokumentów wskazanych w pkt 1.2., jeżeli Zamawiający możne je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskaże w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dane umożliwiające dostęp do tych środków (tj. w oświadczeniu składanym wraz z ofertą stanowiącym Załącznik Nr 2 do SWZ).

1.3. oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postepowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
- art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
- art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
- art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
- art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
- art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170);
- art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 poz. 835)
- zgodnie ze wzorem - Załącznik Nr 7/7a SWZ

W sytuacji wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) - dokumenty wymienione w pkt II.1.1, II.1.2 i II.1.3 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (partner konsorcjum/wspólnik).

W przypadku innego podmiotu, na którego zdolnościach Wykonawca polega, dokumenty wymienione w pkt II.1.1, II.1.2 i II.1.3 Wykonawca składa w odniesieniu do każdego z podmiotów.

Szczegółowe informacje znajdują się w rozdziale 8 SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. W zakresie potwierdzenia SPEŁNIANIA PRZEZ WYKONAWCĘ WARUNKU UDZIAŁU W POSTEPOWANIU dotyczących:
2.1. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów (art. 112 ust 1 pkt 2 ustawy Pzp) Zamawiający zażąda:
a/ ważną Legitymacji Polskiego Związku Łowieckiego wraz z dowodem opłaconych składek na cały okres trwania umowy, z ważnymi uprawnieniami sokolniczymi udokumentowanymi wpisem do wyżej wymienionej Legitymacji PZŁ (zgodnie z ustawą z dnia 13.10.1995r. Prawo łowieckie) dla 2 osób zgłoszonych do realizacji usługi płoszenia ptactwa i innych zwierząt. Przy czym co najmniej jedna z tych osób musi posiadać minimum roczne doświadczenie w świadczeniu usług odstraszania ptaków metodą sokolniczą na terenie lotnisk wojskowych lub cywilnych (potwierdzone referencjami w przypadku Wykonawcy lub jego oświadczeniem, że co najmniej 1 osoba u niego zatrudniona realizowała usługi płoszenia ptactwa metodą sokolniczą na lotniskach wojskowych lub cywilnych w okresie minimum 1 roku);
b/ ważną Decyzję wydaną przez Ministra Środowiska na łowienie zwierzyny przy użyciu ptaka łowczego na podstawie ustawy z dnia 13.10.1995 r. Prawo łowieckie dla każdej ze zgłoszonych do realizacji umowy osób;
c/ ważne zezwolenie na broń myśliwską wraz z zaświadczeniem o sprawności technicznej broni myśliwskiej.
2.2. zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający zażąda:
a/ wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonywania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonywane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, – wzór wykazu usług stanowi Załącznik nr 9 do SWZ.
b/ wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, – zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ)
W wykazie osób o którym mowa wyżej wykonawca winien wykazać osoby, którymi będzie dysponował na etapie realizacji zamówienia, spełniające następujące wymagania:
- dysponuje co najmniej dwiema osobami posiadającymi uprawnienia sokolnicze (zgodnie z Ustawą z dnia 13.10.1995 r. Prawo łowieckie) posiadającymi ważne Legitymacje Polskiego Związku Łowieckiego, potwierdzające posiadanie przez te osoby uprawnień sokolniczych. W legitymacji tej winny być pieczątki potwierdzające opłacenie składek, Wykonawca musi posiadać ważną legitymację na cały okres świadczenia przedmiotowych usług. Szczegółowe informacje w rozdziale 8 Etap B
c/ wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 11 do SWZ).
Szczegółowe informacje w rozdziale 8 Etap 8 SWZ
d/ dokumentu stwier. zarejestrowanie ptaków, przewidzianych do wykonania przedmiotu zamówienia we właściwym terytorialnie Starostwie Powiatowym zgodnie z art. 64 ustawy o ochronie przyrody;
e/ odpowiednich dokumentów Europejskiego świadectwa pochodzenia, w tym dla wyhodowanych młodych ptaków, które są przetrzymywane i szkolone na lotnisku (Świadectw zwalniających z zakazów podejmowania działań komercyjnych wydanych przez Ministra Środowiska na podstawie art. 8 ust. 1 i 3 rozporządzenia Rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996 r. w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi, (świadectwo CITES));
f/ Książeczek zdrowia z aktualnymi wymaganymi przez obowiązujące przepisy szczepieniami (dla wszystkich posiadanych psów) wraz z dokumentami ich pochodzenia.
Wszelki informacje dot. podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełnienia warunków w postepowaniu znajdują się w rozdziale 8 SWZ

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

I. Etap A – dokumenty składane wraz z ofertą
Wykonawcy zobowiązani są dołączyć do oferty (Formularz ofertowy) – Załącznik Nr 1 do SWZ:
1. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp) aktualne na dzień składania ofert (wg wzoru - Załącznik Nr 2 do SWZ), stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postepowania.

2. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp) aktualne na dzień składania ofert (wg wzoru - Załącznik Nr 3 do SWZ), stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców:
a) oświadczenia, o których mowa w pkt I. 1 i 2, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te stanowią wstępne potwierdzenie brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu (art. 125 ust. 4 ustawy Pzp);

Ponadto składają:
b) oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp - oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynikać będzie, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (wg wzoru - Załącznik Nr 4 do SWZ),
c) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo dla podmiotów występujących wspólnie musi być wystawione przez wszystkich wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo.
W przypadku gdy Wykonawca, polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem własnym, o którym mowa w pkt I. 1 i 2 także:
a) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia (wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SWZ) lub inny środek dowody potwierdzający, ze wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
b) oświadczenie podmiotu udostepniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu zgodnie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp aktualne na dzień składania ofert (wg wzoru - Załącznik Nr 2a do SWZ), stanowiące wstępne potwierdzenie, że podmiot udostepniający zasoby Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania (oświadczenie musi być podpisane przez podmiot udostepniający zasoby bądź osoby do tego upoważnione)
c) oświadczenie podmiotu udostepniającego zasoby o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp aktualne na dzień składania ofert (wg wzoru - Załącznik Nr 3a do SWZ), stanowiące wstępne potwierdzenie, że podmiot udostepniający zasoby na którego powołuje się Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu (oświadczenie musi być podpisane przez podmiot udostepniający zasoby bądź osoby do tego upoważnione)
3. pełnomocnictwo, w sytuacji gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych wykonawcy. Wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.
4. uzasadnienie zastrzeżenia informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa (jeśli dotyczy)
5 dowody - samooczyszczenie –- patrz Rozdział 6 SWZ (jeśli dotyczy)
Szczegółowe informacje odnośnie wykazu innych oświadczeń lub dokumentów zawiera Rozdział 8 SWZ

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, np. łącząc się w konsorcja lub spółki cywilne lub inną formę prawną.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w Rozdziale 6 SWZ.
3. Wykonawcy ustanawiają PEŁNOMOCNIKA do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W takim przypadku
Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo uprawniające do wykonywania określonych czynności w postępowaniu o udzieleniu zamówienia publicznego na zasadach określonych w SWZ.
4. Dokumenty składane przez członków konsorcjum czy wspólników spółki cywilnej, w tym oświadczenia muszą być podpisane przez wyznaczonego pełnomocnika lub osobę upoważnioną do reprezentowania danego podmiotu.
5. W toku postępowania wszelka korespondencja ze strony Zamawiającego będzie kierowana do pełnomocnika danego podmiotu ubiegającego się wspólnie o zamówienie.
6. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy Pzp; oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 poz. 835).
7. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego zobowiązani są złożyć wraz z ofertą oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy – art. 117 ust. 4 ustawy PZP – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
7. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego dokumenty wymienione w Rozdziale 8 - zobowiązani są złożyć oddzielnie dla każdej z firm (w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego).
V. WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO:
1) warunek dotyczący posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej musi być spełniony przez każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego , który będzie realizował przedmiotowe zamówienia
2) warunek zdolności technicznej lub zawodowej powinien spełniać co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie;
3) w przypadku opisanym powyżej w pkt. V pkt 1 i 2 wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zawiera
§ 14
ZMIANY UMOWY
1. Zmiany umowy wymagają zgodnej woli stron oraz zachowania formy pisemnej w postaci aneksu, pod rygorem nieważności w poniższym zakresie:
a) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób odpowiedzialnych za realizację umowy, jeżeli zajdzie taka potrzeba – w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy z daną osobą lub zdarzenia losowego, choroby uniemożliwiającej pełnienie powierzonych jej obowiązków;
b) wartość umowy może ulec zmianie w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT;
c) gdy ze względu na zmianę przepisów prawa (uchylenia, zmiany lub nowelizacji przepisów) lub z innych przyczyn o charakterze obiektywnym nie będzie możliwe spełnienie przez Wykonawcę tych wymogów lub konieczne będzie spełnienie wymogów dodatkowych;
d) na podstawie art. 455 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych dopuszczalne są również zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, których łączna wartość jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 10% wartości pierwotnej umowy, w przypadku zamówień na usługi, a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru umowy.
Ponadto w Paragrafie 15 projektowanych warunków umowy zawarta jest Klauzula Waloryzacyjna
§ 15
KLAUZULA WALORYZACYJNA
1. Zgodnie z art. 439 ust. 1 ustawy Pzp, Strony wprowadzają zasady zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia.
2. Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku, o którym mowa w ust. 1 będzie obejmować wyłącznie część wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów wykonania umowy przez Wykonawcę w związku ze zmianą ceny materiałów i kosztów związanych z realizacją umowy. Szczegółowe informacje w w załączniku 8 do SWZ -

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-12-27 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi w niniejszej SWZ dokumentami (załącznikami) należy umieścić na Platformie (Portalu e-usług SmartPZP) pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/41blsz (na stronie dotyczącej odpowiedniego postępowania)

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-27 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-01-25

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

7. Wymogi dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
7.1. Działając zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga w całym okresie realizacji przedmiotu umowy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę co najmniej 1 osoby w przeliczeniu na pełen etat wykonujących czynności określone w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.).
7.2. Wymóg określony w pkt. 7.1 nie dotyczy pracownika nadzorującego i koordynującego pracę, odpowiedzialnego za nadzór nad prawidłową realizacją umowy oraz do kontaktów z Zamawiającym.
7.3. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 7.1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
7. 4. W celu potwierdzenia realizacji przez Wykonawcę lub Podwykonawcę obowiązku zatrudnienia na podstawie umów o pracę Wykonawca lub Podwykonawca dostarczy Zamawiającemu w terminie 2 dni roboczych od dnia zawarcia umowy, wykazu osób (wszystkich pracowników) zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, wykonujących czynności, określone przez Zamawiającego w pkt 7.1.
Szczegółowe informacje odnośnie wymogów zatrudnienia w Rozdziale 3 i 8 SWZ oraz załączniku 8 do SWZ
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z możliwością prowadzenia negocjacji .
2.5. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 i 8 ustawy Pzp
2.6. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu
2.7. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet realizacji zamówienia przez Wykonawcę.
2.8. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 ustawy Pzp oraz na podstawie art. 256 ustawy Pzp. Zgodnie z art. 310 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
2.9.Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych. Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone wyłącznie w złotych polskich (PLN).
2.10. Zamawiający nie przewiduje obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań na podstawie art. 121 ustawy Pzp
2.11. Zamawiający nie przewiduje obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań na podstawie art. 60 ustawy Pzp
2.13. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 Pzp
2.14. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp
2.15. Zamawiający nie przewiduje zebrania z Wykonawcami, ani nie przewiduje przeprowadzenia wizji lokalnej
2.16. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia wstępnych konsultacji rynkowych (art. 84 ustawy Pzp).
2.17. Postępowanie jest prowadzone w języku polskim.
2.18. Dodatkowo udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw wykluczenia na podstawie:
- art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 poz. 835).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.