Ogłoszenie z dnia 2025-10-27
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Wykonanie robót budowlanych (...) w ramach IX edycji Dąbrowskiego Budżetu Partycypacyjnego w Dąbrowie Górniczej oraz IV edycji Dąbrowskiego Budżetu Obywatelskiego (...)” – zamówienie podobne
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Dąbrowa Górnicza
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255312
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Graniczna 21
1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mstandio@dg.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/5823
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Wykonanie robót budowlanych (...) w ramach IX edycji Dąbrowskiego Budżetu Partycypacyjnego w Dąbrowie Górniczej oraz IV edycji Dąbrowskiego Budżetu Obywatelskiego (...)” – zamówienie podobne2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a6f264fa-b287-465c-9b34-37312fc95167
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00497630
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00043981/34/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.27 Wykonanie robót budowlanych związanych z realizacją zadań wybranych w ramach IX edycji Dąbrowskiego Budżetu Partycypacyjnego (...)– zamówienie podobne.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00336921
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
I. Uzasadnienie prawe:
Zgodnie z art. 305 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2024r. poz. 1320) zgodnie z którym, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli zachodzi jedna z okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 tj. w przypadku udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.
- kontynuacja uzasadnienia znajduje się w sekcji IX Informacje dodatkowe.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.WIN.271.2.36.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
I. Przedmiotem zamówienia podobnego jest poniższy zakres prac:
1) Utwardzenie nawierzchni ciągu pieszego pomiędzy placem Hutnika a ul. Kasprzaka 30;
2) Wymiana nawierzchni fragmentów chodnika w okolicy budynku przychodni na ul. Kasprzaka 26a;
3) Wymiana nawierzchni drogi osiedlowej przy ul. Wybic-kiego 7 i 9;
4) Wymiana nawierzchni chodnika przy Przedszkolu nr 13;
5) Wymiana nawierzchni ciągów pieszych przy budynku Dzieci Wrześni 6;
6) Wymiana nawierzchni drogi osiedlowej przy ul. Mic-kiewicza 14 i 18 oraz fragmentów chodnika pomiędzy blokami 18 i 19;
7) Wymiana nawierzchni parkingu pomiędzy ul. Reymon-ta 14 a ul. Królowej Jadwigi 25b;
8) Wymiana nawierzchni chodnika przy budynku na ul. Wojska Polskiego 43;
9) Wymiana nawierzchni chodnika wzdłuż ul. Korczaka 2, po stronie sklepu Netto;
10) Wymiana nawierzchni chodników przy ul. Kościuszki 31, 37, 37a;
11) Wymiana nawierzchni drogi wraz z miejscami parkin-gowymi przy ul. Legionów Polskich wzdłuż bloków 121-119-117;
12) Wymiana nawierzchni chodników – Topolowa 26 i 28;
13) Utwardzenie nawierzchni przy blokach na ulicy Jasnej 47F;
14) Utwardzenie nawierzchni wzdłuż budynków Jasna 47F-H;
15) Wymiana nawierzchni drogi do OSP Błędów;
16) Wymiana nawierzchni chodników pomiędzy ul. Tysiąc-lecia a ul. Kosmonautów.
2. Zakres robót budowlanych dla zadań wymienionych powyżej obejmuje m.in. wykonanie robót rozbiórkowych istniejącej infrastruktury, wymianę podbudowy, przebudowę /zabezpieczenie/ regulacji urządzeń uzbrojenia terenu, wymianę obrzeży i krawężników, wykonanie nowej nawierzchni z materiałów rozbieralnych lub asfaltobetonowej oraz wykonanie oznakowania drogowego i montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego zgodnie z dokumentacją budowlaną.
Szczegółowy zakres robót zawiera załącznik nr 7 do zaproszenia – dokumentacja techniczna.
3. Roboty budowlane należy realizować zgodnie z:
1) złożoną deklaracją ofertową;
2) wymaganiami Zamawiającego określonymi w zaproszeniu do udziału w negocjacjach;
3) postanowieniami zawartymi w projekcie umowy stanowiącym załącznik do zaproszenia;
4) przedmiarami robót;
5) planami sytuacyjnymi z zaznaczonym zakresem prac;
6) obowiązującymi normami i zasadami wiedzy technicznej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: „INVEST” Michał Stajno
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6492078719
7.3.3) Ulica: Kasprzaka 33
7.3.4) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
7.3.5) Kod pocztowy: 41-303
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
Części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom:
wykonanie części robót Wykonanie części robót budowlanych.
Nazwa podwykonawcy:
DROGOPOL Sp. z o.o., ul. Siemianowicka, 52d 40-301 Katowice.
ATC FREZ, Dawid Giełzak, ul. Ks. Prym. A. Hlonda 81/7, 41-933 Bytom.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-09-23
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2452612,66 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
(...)
II. Uzasadnienie faktyczne:
Prace budowlane stanowiące przedmiot zamówienia podobnego zostaną zlecone Wykonawcy zamówienia podstawowego,tj. Panu Michałowi Stajno, prowadzącemu działalność gospodarczą pod firmą: Michał Stajno „INVEST”
z siedzibą w Dąbrowie Górniczej (kod pocztowy 41-303) przy ulicy Kasprzaka 33. Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie podstawowym w dniu 17.12.2024 r., tym samym spełnione zostaną wymogi ustawowe dot. podmiotu, któremu można udzielić zamówienia, jak również terminu jego udzielenia, który nie może przekroczyć 3 lat od daty udzielenia zamówienia podstawowego.
Powyższe okoliczności potwierdza ogłoszenie o wyniku postępowania podstawowego opublikowane w BZP z dnia 10.02.2025r. pod numerem 2025/BZP 00097340/01 .
Szacowana na etapie wszczęcia zamówienia podstawowego wartość zamówień podobnych wynosi: 2 000 000,00 zł netto, natomiast wartość szacunkowa niniejszego zamówienia podobnego, zgodnie z kosztorysem inwestorskim Zamawiającego, wynosi: 1 994 302,25 zł netto, co mieści się w przewidywanej wartości zamówień podobnych.
Należy podkreślić, że zamówienie podobne zostało przewidziane w pkt 13 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej dla zamówienia podstawowego oraz w treści ogłoszenia o zamówieniu, sekcja IV pkt 4.2.13 i 4.2.14 ogłoszenia opublikowanego w BZP w dniu 28.10.2024r. nr 2024/BZP 00566887/01.
Zakres zamówienia podobnego polega na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, co w zamówieniu podstawowym i jest w pełni zgodny z jego przedmiotem. Wszystkie prace w ramach zamówienia podobnego odnoszą się ściśle do zakresu rzeczowego zamówienia podstawowego co czytelnie obrazuje zestawienie tabelaryczne zawarte w treści protokołu
konieczności do niniejszego postępowania.
Przedstawione powyżej zestawienie czytelnie wskazuje na tożsamość lub zbieżność lokalizacji zadań realizowanych w ramach zamówienia podstawowego i zamówienia podobnego.
Podkreślenia wymaga, że zarówno orzecznictwo KIO, jak i doktryna wskazują, że lokalizacja robót nie musi być identyczna, jeżeli:
- roboty mają taki sam charakter (np. remont nawierzchni asfaltowej),
- wykonywane są tą samą technologią,
- mają zbliżony zakres rzeczowy.
Pewne odmienności lokalizacyjne (brak pełnej tożsamości miejsca realizacji) zostały usankcjonowane w wyroku KIO z 12 lipca 2021 r., KIO 1719/21, w którym uznano „że inne lokalizacje (inne ulice) nie wykluczają możliwości zastosowania art. 214 ust. 1 pkt 7 PZP, o ile roboty są technologicznie i funkcjonalnie podobne” – co znajduje pełne odzwierciedlenie w stanie
faktycznym niniejszego zamówienia podobnego .
W większości zadań nazwy ulic z zadań podobnych są tożsame z nazwami ulic z zadania podstawowego. Różnica polega na tym, że prace mają być realizowane przy innym numerze budynku, są zatem kontynuacją i/lub rozszerzeniem prac w tym samym pasie drogowym. W kilku zadaniach lokalizacja jest nieco odmienna, ale zawsze pozostaje w obrębie tego samego
osiedla, co jest bardzo ważnym aspektem biorąc pod uwagę potrzeby postulowane przez mieszkańców przy jednoczesnym zapewnieniu spójności funkcjonalnej i technologicznej.
Dąbrowski Budżet Partycypacyjny to proces, w którym mieszkańcy Dąbrowy Górniczej co roku decydują o tym na co przeznaczyć wydzieloną kwotę z budżetu miasta. Mieszkańcy zgłaszają potrzeby dla swoich osiedli i przedstawiają propozycję ich realizacji. Podobnie jest w przypadku Dąbrowskiego Budżetu Obywatelskiego, z tym że wydzielona część
budżetu miasta przeznaczana jest na projekty ogólnomiejskie. W obu przypadkach o realizacji danego projektu decydują mieszkańcy. Zanim jednak to tego dojdzie wszystkie propozycje są weryfikowane oraz wyceniane.
Pełna treść uzasadnienia faktycznego zawarta została w Protokole Konieczności do przedmiotowego postępowania.
INNE PRZETARGI Z DĄBROWY GÓRNICZEJ
- "Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek oraz ich ewentualnych zwrotów na potrzeby MOPS w Dąbrowie Górniczej"
- Usługa ochrony fizycznej w budynkach zarządzanych przez Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych wraz montażem i obsługą monitoringu wizyjnego.
- Dostawa produktów leczniczych do realizacji programów onkologia kliniczna
- Dostawa gazów medycznych
- "Dostawa artykułów spożywczych"
- Świadczenie w miejscu zamieszkania specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi wymagających pomocy w Gminie Dąbrowa Górnicza
więcej: przetargi w Dąbrowie Górniczej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej w m. Moczydło na potrzeby zadania pn. Dzienny Dom Seniora+
- Rozbudowa węzła integracyjnego w Redzie o parking P&R oraz parking dla rowerów w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych dla zadania pn. "Budowa tras rowerowych do uprawiania sportów ekstremalnych oraz betonowego toru typu pumptrack"
- Przystosowanie części budynku "I" pod potrzeby Katedry Mikrobiologii i Ekologii Roślin w systemie "zaprojektuj i wybuduj"
- Rozbudowa i modernizacja stacji uzdatniania wody i ujęcia wody w miejscowości Małowidz, gmina Jednorożec
- Park Miejski w Pyskowicach 2.0 - Rewaloryzacja i ochrona różnorodności biologicznej
więcej: Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





