eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Przeworno › Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Przeworno oraz spłatę zobowiązań zaciągniętych w latach poprzednich.



Ogłoszenie z dnia 2023-11-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Przeworno oraz spłatę zobowiązań zaciągniętych w latach poprzednich.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Przeworno

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718515

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kolejowa

1.5.2.) Miejscowość: Przeworno

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-130

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@przeworno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.przeworno.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://gwprzeworno.e-zp.finn.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Przeworno oraz spłatę zobowiązań zaciągniętych w latach poprzednich.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-49a823a4-6c0b-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00496444

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00022805/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Przeworno oraz spłatę zobowiązań zaciągniętych w latach poprzednich

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00445724

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RI.271.19.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.800 000,00 zł (słownie: dwa miliony osiemset tysięcy złotych) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Przeworno oraz spłatę zobowiązań zaciągniętych w latach poprzednich.
Szczegółowy opis warunków udzielenia kredytu:
1. Waluta kredytu: złoty polski (PLN);
2. Udzielenie kredytu w roku 2023 roku do wysokości 2.800 000,00zł w jednej transzy w terminie do dnia 30 listopada 2023 r.
3. Określenie terminu postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego następować będzie poprzez złożenie przez Zamawiającego pisemnego zapotrzebowania na środki. Kredyt zostanie przelany przez Bank na rachunek Zamawiającego wskazany w umowie kredytowej w terminie 3 dni od dnia otrzymania pisemnego zapotrzebowania na środki.
4. Zamawiającemu będzie przysługiwać prawo do nie wykorzystania pełnej kwoty kredytu oraz prawo do wcześniejszej spłaty kredytu, niż określona w umowie o udzielenie kredytu, bez dodatkowych kosztów.
5. Za niewykorzystanie kredytu w pełnej wysokości Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów.
6. Formę zabezpieczenia kredytu stanowić będzie weksel in blanco i deklaracja wekslowa wystawione przez Zamawiającego na rzecz Kredytodawcy.
7. Jedynym kosztem kredytu będzie jego oprocentowanie, a Zamawiający nie zostanie z tytułu udzielonego kredytu obciążony innymi kosztami i dodatkowymi prowizjami.
8. Oprocentowanie kredytu liczone według zmiennej stawki WIBOR dla depozytów trzymiesięcznych (WIBOR 3M), obowiązującej na każdy pierwszy dzień okresu odsetkowego (kwartału), (publikowanej w internetowym serwisie informacyjnym Reuters o godz. 15.00) powiększonej o stałą marżę banku wyrażoną w punktach procentowych, ewentualnie pomniejszonej o bonifikatę wyrażoną w punktach procentowych. W przypadku gdy pierwszy dzień okresu odsetkowego jest dniem ustawowo wolnym od pracy stosuje się stawkę z kolejnego dnia roboczego następującego po tym dniu. Jeżeli dniem wolnym od pracy dla Wykonawcy jest sobota niebędąca dniem świątecznym stosuje się stawkę WIBOR 3 M z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego pierwszy dzień okresu odsetkowego.
9. O wysokości oprocentowania w każdym kolejnym okresie odsetkowym Bank będzie informował Kredytobiorcę na piśmie.
10. Doliczona do stawki WIBOR 3M marża banku liczona w % od kwoty faktycznie udzielonego kredytu obejmująca wszystkie koszty związane z uruchomieniem, zabezpieczeniem spłaty i obsługą kredytu nie może ulec zwiększeniu w trakcie trwania umowy kredytowej.
11. Odjęta ewentualnie od stawki WIBOR 3M i stałej marży banku bonifikata nie może ulec pomniejszeniu w trakcie trwania umowy kredytowej.
12. Należne odsetki naliczane będą za każdy dzień korzystania z kredytu, licząc od dnia jego udzielenia. Naliczanie odsetek dokonuje się w kwartalnych okresach i o ich wysokościach należy poinformować Kredytobiorcę.
13. Kredyt spłacany będzie w ratach, a odsetki liczone będą od salda kredytu.
14. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą płatne po zakończeniu kwartału w terminie 7 dni od daty otrzymania noty obciążeniowej (informacji) o wysokości naliczonych odsetek przy czym:
1) pierwszy okres obrachunkowy liczony będzie od dnia wypłaty kredytu i kończy się 31 grudnia 2023 r.,
2) kolejne kwartalne okresy obrachunkowe liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego,
3) ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu.
15. Ostatnia rata odsetek będzie płatna w terminie spłaty ostatniej raty kredytu.
16. Za spłatę odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy.
17. Odsetki dla całego okresu kredytowania powinny być liczone metodą opartą na rzeczywistej liczbie dni w poszczególnych miesiącach i rzeczywistej liczbie dni w roku tj. 365 lub 366.
18. Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane.
19. Spłata rat kredytu następować będzie w latach 2024-2032 w ratach kapitałowych w każdym roku, począwszy od 2024 roku, w terminach: do 31 marca, do 30 czerwca, do 30 września i do 31 grudnia każdego roku w następujących wysokościach:
rok 2024 – 20 000,00 zł w jednej racie 20 000,00 zł (do 31.03.2024r.)
rok 2025 – 160 000,00 zł w czterech ratach po 40 000,00 zł
rok 2026 – 320 000,00 zł w czterech ratach po 80 000,00 zł
rok 2027 – 320 000,00 zł w czterech ratach po 80 000,00 zł
rok 2028 – 440 000,00 zł w czterech ratach po 110 000,00 zł
rok 2029 – 440 000,00 zł w czterech ratach po 110 000,00 zł
rok 2030 – 440 000,00 zł w czterech ratach po 110 000,00 zł
rok 2031 – 440 000,00 zł w czterech ratach po 110 000,00 zł
rok 2032 - 220 000,00 zł w czterech ratach po 55 000,00zł
20. W sytuacji gdy termin spłaty raty kapitału przypadnie na dzień ustawowo wolny od pracy ostatnim dniem terminu płatności raty kapitału będzie pierwszy dzień roboczy po wyznaczonych datach spłaty raty kapitałowej.
21. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania o udzielenie kredytu, zgodnie z art. 93 ustawy Prawo zamówień Publicznych.
22. W celu dokonania analizy sytuacji finansowej Gminy Przeworno, Zamawiający udostępnił poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie http://bip.gwprzeworno.finn.pl następujące informacje:
1) Sprawozdania Rb-NDS o nadwyżce/deficycie za 2022 rok i l półrocze 2023 roku;
2) Sprawozdania Rb-27S o dochodach Gminy Przeworno za 2022 rok i l półrocze 2023roku;
3) Sprawozdania Rb-28S o wydatkach Gminy Przeworno za 2022 rok i l półrocze 2023 roku;
4) Sprawozdania Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych według stanu na koniec IV kwartału 2022 roku oraz według stanu na koniec II kwartału 2023 roku;
5) Sprawozdania Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń według stanu na koniec IV kwartału 2022 roku oraz według stanu na koniec II kwartału 2023 roku;
6) Bilans z wykonania budżetu Gminy Przeworno sporządzony na dzień 31 grudnia 2022 roku;
7) Sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu Gminy Przeworno za 2022 rok;
8) Uchwała nr XVI/63/2022 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 15 grudnia 2012 r. w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Przeworno projekcie uchwały budżetowej Gminy Przeworno na rok 2023 wraz z objaśnieniami;
9) Uchwała nr XVI/65/2022 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 15 grudnia 2022 r. w sprawie opinii o projekcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Przeworno przedstawionej wraz z projektem uchwały budżetowej na rok 2023;
10) Uchwała nr XVI/16/2023 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 21 kwietnia 2023 r. w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Przeworno sprawozdaniu rocznym z wykonania budżetu Gminy Przeworno za 2022 rok.
10) Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Przeworno za rok 2022;
12) Uchwała nr V/21/2023 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 01 lutego 2023 r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w uchwale
nr XLIX/213/22 Rady Gminy Przeworno z dnia 28 grudnia 2022 r. w sprawie budżetu Gminy Przeworno na rok 2023;
13) Uchwała nr V/22/2023 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 01 lutego 2023 r. w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu przedstawionej w uchwale
nr XLIX/212/22 Rady Gminy Przeworno z dnia 28 grudnia 2022r. w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Przeworno oraz w uchwale nr XLIX/213/22 Rady Gminy Przeworno z dnia 28 grudnia 2022 r. w sprawie budżetu Gminy Przeworno na rok 2023
14) Uchwała nr XLIX/213/22 Rady Gminy Przeworno z dnia 28 stycznia 2022 r. w sprawie budżetu Gminy Przeworno na rok 2023;

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 949946,31 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 960888,05 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 949946,31 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Kątach Wrocławskich

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 9130004136

7.3.3) Ulica: Rynek 4

7.3.4) Miejscowość: Kąty Wrocławskie

7.3.5) Kod pocztowy: 55-080

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-15

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 949946,31 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2032-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.