eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaZakup i dystrybucja energii cieplnej dla obiektów Ośrodka Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Targówek.



Ogłoszenie z dnia 2023-11-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup i dystrybucja energii cieplnej dla obiektów Ośrodka Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Targówek.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO STOŁECZNE WARSZAWA, REPREZENTOWANE PRZEZ DYREKTORA ZAKŁADU BUDZETOWEGO OŚRODKA SPORTU I REKREACJI MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY W DZIELNICY TARGÓWEK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 145972096

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Bankowy 3/5

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-950

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.7.) Numer telefonu: 228848500

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: osir@osirtargowek.waw.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://sport.um.warszawa.pl/waw/osir-targowek

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c4e9a37f-7ca8-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup i dystrybucja energii cieplnej dla obiektów Ośrodka Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Targówek.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c4e9a37f-7ca8-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00494827

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00044817/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 Dostawa i przesył energii cieplnej dla obiektów Ośrodka Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Targówek

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00478895

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 07/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: zakup i dystrybucja energii cieplnej dla obiektów Ośrodka Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Targówek.

Obiekt nr 1 – pływalnia Polonez przy ul. Łabiszyńskiej 20
- Typ węzła cieplnego: szeregowo – równoległy
- Grupa taryfowa: A3/B1/C3
Zamawiający będzie wymagał aby dostawa mocy w funkcji temperatury zewnętrznej odbywała się zgodnie z poniższym zapisem:

Temperatura zewnętrzna powietrza - Zapotrzebowanie na ciepło
30 °C - 300 kW
8 °C - 432 kW
-20 °C - 600 kW

W związku z zmienną temperaturą czynnika, zależnie od temperatury zewnętrznej, należy zapewnić wydajność przepływu czynnika grzewczego w ilości umożliwiającej realizację dostawy energii cieplnej zgodnie z powyższym wymaganiem. Należy zwrócić szczególną uwagę na fakt, że wymóg największego przepływu czynnika grzewczego wystąpi w okresie przejściowym, tj. przy temperaturze zewnętrznej = +8 °C.
W obiekcie funkcjonował będzie system optymalizacji zużycia ciepła, którego zadaniem będzie między innymi uśrednienie poboru mocy grzewczej i eliminacja krótkotrwałego jednoczesnego wstępowania poboru szczytowej mocy grzewczej przez wiele odbiorów. Do tego celu służyć będzie między innymi duża pojemność cieplna niecek basenowych, traktowana przez system jako magazyn ciepła. Dlatego nie podajemy mocy zainstalowanej z podziałem na poszczególne odbiory (ct, cwu, co), tylko powyższy zapis.
Planowane zużycie energii cieplnej – 7000 GJ
Warunki techniczne:
Węzeł cieplny - własność Zamawiającego
Układ pomiarowo-rozliczeniowy mierzący:
Całkowite ciepło dostarczane do węzła – własność Wykonawcy
Ciepło na potrzeby ogrzewania (c.o.) – nie dotyczy
Ciepło na potrzeby ciepłej wody (c.w.) – nie dotyczy
Ciepło na potrzeby c.t. – nie dotyczy
Regulator Δp/V – własność Wykonawcy (Veolia energia warszawa S.A.)
Regulator pogodowy – własność Zamawiającego
Charakterystyka budynku
• Rok budowy - 2003
• Rok przyłączenia do m.s.c- 2003
• Powierzchnia całkowita budynku- jednostka m2- 4097,6
• Kubatura budynku-jednostka m3- 28886

Obiekt nr 2 – Pawilon sportowo-administracyjny przy ul. Łabiszyńskiej 20 A
- Typ węzła i rodzaj wymienników:
- Indywidualny węzeł cieplny trójfunkcyjny (c.o.+c.t.+c.w.) z wymiennikami płytowymi.
- Ciepła woda w układzie dwustopniowym, szeregowo-równoległym bez zasobników.
Dane techniczne:
Qco=92,0kW
Qct=71,0kW
Qcw,max=85,0 kW
Qcm,śr=23,0 kW
- Grupa taryfowa: A3/B1/C3
Regulowany przepływ wody sieciowej;
Gz- jednostka m3/h –ilość jednostek – 2,3 m3/h
Gl— jednostka m3/h- ilość jednostek – 1,8 m3/h
Regulowana różnica ciśnień;
H = 0,056 MPa
Średnica kryz; Przyłącze zasilające 7,0 mm
Powrót 7,0 mm
Planowane zużycie energii cieplnej- 700 GJ/ rok
Warunki techniczne:
Węzeł cieplny - własność Zamawiającego
Układ pomiarowo-rozliczeniowy mierzący:
Całkowite ciepło dostarczane do węzła – własność Wykonawcy (Veolia energia warszawa S.A.)
Ciepło na potrzeby ogrzewania (c.o.) – nie dotyczy
Ciepło na potrzeby ciepłej wody (c.w.) – nie dotyczy
Ciepło na potrzeby c.t. – nie dotyczy
Regulator Δp/V – własność Wykonawcy (Veolia energia warszawa S.A.)
Regulator pogodowy – własność Zamawiającego
Charakterystyka budynku:
• Rok budowy - 1974
• Rok przyłączenia do m.s.c- 1974
• Termomodernizacja budynku rok 2016
• Modernizacja węzła cieplnego rok 2017 Uzgodnienie Nr VWAW/EWT/17/1703315/1 z dnia 20.02.17 Nr ewidencyjny obiektu PS1-17-0055
• Powierzchnia całkowita budynku- jednostka m2- 2911
• Kubatura budynku-jednostka m3- 7206

4.5.3.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

1.Ustalenie wartości zamówienia publicznego jest kluczową czynnością na etapie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia. Czynność spełnia funkcję proceduralną i weryfikacyjną dla przygotowywanego postępowania. Najistotniejsza dla przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia jest funkcja proceduralna. Ustalona wartość zamówienia, będąca wynikiem oszacowania, określa zakres obowiązków proceduralnych po stronie zamawiającego i narzuca właściwą procedurę udzielenia zamówienia. Od wartości zamówienia uzależnione jest miejsce opublikowania ogłoszenia o zamówieniu i terminy na wykonanie czynności w postępowaniu. Wadliwe ustalenie wartości zamówienia przyjmie postać kwalifikowaną, np. zamawiający na podstawie wadliwego oszacowania dokona błędnego wyboru procedury udzielenia zamówienia, co doprowadza do konieczności unieważnienia postępowania.
2.W ślad za art. 5 ust. 1 dyrektywy klasycznej podstawą obliczenia wartości zam. jest całkowita przewidywana kwota należna za zrealizowanie przedmiotu zam., bez podatku od towarów i usług. Ustawodawca wymaga, aby wartość zam. ustalona została z należytą starannością.
3. Za ustalenie wartości zam. odpowiedzialny jest zawsze zamawiający.
4. Art. 29 Pzp zakazuje zamawiającemu zaniżać wartość zamówienia lub wybierać sposób obliczania wartości zam., jeśli następuje to w celu uniknięcia stosowania ustawy.
Zaniżanie wartości zam. jest efektem błędnego zastosowania technik ustalania szacunkowego wynagrodzenia wykonawcy. Wadliwy w świetle art. 29 ust. 1 Pzp jest wybór takiej metody, która:
1) nie prowadzi do ustalenia ceny rynkowej,
2) nie uwzględnia najszerszego zakresu zamówienia.
5.Jeśli skutkiem jednej z powyższych okoliczności będzie uniknięcie stosowania przepisów Pzp - działanie niedozwolone.
6.Z uniknięciem stosowania przepisów Pzp mamy do czynienia, gdy zamawiający ich nie zastosuje i gdy zastosuje przepisy łagodniejsze niż wynikałoby to z prawidłowo ustalonej wartości zam. Efektem zaniżenia wartości zam. lub błędnego wyboru sposobu obliczania wartości zam. może być zastosowanie reżimu udzielania zam. pub. właściwych dla zam. klasycznych o wartości mniejszej niż progi unijne, mimo iż prawidłowo ustalona wartość zam. jest równa lub przekracza równowartość progów unijnych.
7.Każde zaniżenie wartości zamówienia prowadzące do uniknięcia stosowania Pzp, które powinny być zastosowane, jeśli wartość zostałaby ustalona prawidłowo, jest objęte zakazem wyrażonym w art. 29 ust. 1 Pzp.
8.Wymieniając przesłanki unieważnienia umowy w art. 457 ust. 1 Pzp, ustawodawca dał wyraz przyjętej na gruncie zamówień publicznych koncepcji nieważności względnej umowy. Wzruszalność umowy naruszającej przepisy Pzp w zakresie określonym w art. 457 ust. 1 Pzp nie oznacza, że katalog przesłanek unieważnienia umowy w sprawie zam. pub. jest zamknięty i nie wyklucza nieważności takiej umowy, jeśli narusza ona inne obowiązujące przepisy prawa.
9. Przesłanka unieważnienia związana z naruszeniem przepisów ustawy oraz naruszenia obowiązków publikacyjnych. W art. 457 ust. 1 pkt 1 Pzp, ustawodawca sformułował podstawę do unieważnienia umowy ze względu na pominięcie właściwego ustawowego trybu udzielenia zamówienia. Udzielenie zam. z naruszeniem ustawy obejmuje szerszy zakres sytuacji. Naruszenie polega na braku przekazania do publikacji w DUUE ogłoszenia wszczynającego postępowanie, tj. ogłoszenia o zamówieniu dotyczącego postępowania o udzielenie zam. pub.
10.Wada uniemożliwiająca zawarcie ważnej umowy. W art. 255 pkt 6 Pzp przesłanka unieważnienia postępowania z powodu obarczenia go niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zam. pub. Wada musi mieć nieusuwalny charakter.

Podsumowując w przedmiotowym postępowaniu zamawiający przyjął niewłaściwą technikę oraz błędnie zinterpretował dane otrzymane z rynku. To zaś uznaje się za ustalenie wartości zamówienia bez należytej staranności - uchwała KIO z dnia 4.09.2009 r., KIO/KD 27/09.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1228846,20 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1228846,20 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.