eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Rozbiórka istniejącego i budowa nowego przepustu w km 1+440 dr. pow. nr 2468P znajdującego się w pobliżu ul. Rekreacyjnej w m. Biernatki, gm. Kórnik wraz z przebudową jezdni i chodnika na dł. ok. 90 m



Ogłoszenie z dnia 2023-11-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Rozbiórka istniejącego i budowa nowego przepustu w km 1+440 dr. pow. nr 2468P znajdującego się w pobliżu ul. Rekreacyjnej w m. Biernatki, gm. Kórnik wraz z przebudową jezdni i chodnika na dł. ok. 90 m

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631281080

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Zielona 8

1.4.2.) Miejscowość: Poznań

1.4.3.) Kod pocztowy: 61-851

1.4.4.) Województwo: wielkopolskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@zdp.poznan.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zdp.poznan.pl/

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00494287

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-11-15

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00479562

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest rozbiórka istniejącego i budowa nowego przepustu w km 1+440 drogi powiatowej nr 2468P znajdującego się w pobliżu ul. Rekreacyjnej w m. Biernatki, gm. Kórnik wraz z przebudową jezdni i chodnika na długości ok. 90 m.
2. Charakterystyka istniejącego odcinka drogi powiatowej
W obszarze planowanej inwestycji istniejąca droga powiatowa nr 2468P (ul. Główna) jest drogą jednojezdniową, dwukierunkową o nawierzchni bitumicznej, spadku poprzecznym daszkowym i przekroju półulicznym, a dalej za zjazdem w ul. Rekreacyjną w kierunku m. Prusinowo o przekroju szlakowym.
Istniejący przebudowywany fragment drogi powiatowej znajduje się na terenie zabudowanym w m. Biernatki i przebiega w planie na odcinku prostym. Nawierzchnia jezdnia na przedmiotowym odcinku jest pofalowana i posiada niweletę z pochyleniem ok. 0,1% w kierunku przepustu jadąc od strony Kórnika oraz ok. 1% w kierunku przepustu na dojeździe od strony Zaniemyśla. Krawędź jezdni asfaltowej przy zjeździe w ul. Rekreacyjną (która nie posiada nawierzchni utwardzonej) jest poszarpana.
Na przedmiotowym odcinku pod jezdnią i chodnikiem znajduje się przepust z dwóch równoległych rur średnicy 1,00 m każda, zbudowanych z prefabrykatów betonowych, które zakończone są obustronnie pionowymi ścianami betonowymi równoległymi do osi drogi. Przepust prowadzi wodę z rowu melioracyjnego o długości ok. 500 m, w kierunku Jeziora Bnińskiego i krzyżuje się z drogą powiatową pod kątem zbliżonym do prostego. Istniejący przepust z uwagi na jego stan techniczny podlega rozbiórce, a w jego miejsce zbudowany będzie nowy przepust
3. Charakterystyka ogólna projektowanego odcinka drogi powiatowej
W ramach inwestycji z uwagi na zły stan techniczny obiektu, planuje się wymianę przepustu dwuotworowego o konstrukcji z rurowych, żelbetowych elementów prefabrykowanych na przepust jednootworowy, z blachy falistej karbowanej o kształcie eliptycznym i świetle 1,80x1,20 m.
Lokalizacja przepustu znajduje się w ciągu drogi powiatowej nr 2468P, międzygminnej (klasy technicznej Z) przebiegającej zarówno przez Gminę Kórnik w terenie Powiatu Poznańskiego, jak i Gminę Zaniemyśl w terenie Powiatu Średzkiego. Droga powiatowa nr 2468P jest ważną drogą dojazdową do miejsc pracy, szkół i uczelni dla mieszkańców aglomeracji poznańskiej i gminy Zaniemyśl. Drogą tą kursują autobusy komunikacji podmiejskiej obejmujące powiat Poznański i Gminę Zaniemyśl.
W ramach zadania należy odtworzyć nawierzchnię nad przepustem, oraz przebudować (poszerzenie do wartości obowiązujących) nawierzchnię jezdni i chodnika na odcinkach istniejących w obszarze przyległym do przepustu oraz utwardzić w granicach działki Inwestora zjazd w gruntową drogę (ul. Rekreacyjną).
W ramach inwestycji planuje się również budowę elementów kanalizacji deszczowej, przebudowę lub zabezpieczenie wszystkich kolizji z urządzeniami obcymi oraz skoordynowanie robót związanych z wykonaniem kanalizacji sanitarnej z Aquanet S.A. i związanych z budową sieci gazowej z Polską Spółką Gazownictwa Sp. z o.o. na przebudowywanym odcinku drogi powiatowej nr 2468P.
Wymiana przepustu z uwagi na zły stan techniczny i małą przepustowość zapewni bezpieczeństwo ruchu drogowego. Nowy przepust zapewni bezpieczne przeprowadzenie drogi powiatowej nr 2468P oraz ciągu pieszego przez istniejący rów melioracyjny oraz będzie przystosowany do przyszłościowego poszerzenia chodnika po stronie północno-wschodniej i umożliwi w przyszłości budowę chodnika po stronie południowo-zachodniej jezdni. Obiekt posiadać będzie formę jednootworowego przepustu o kształcie owalnym z pionowymi ścianami.
Dla inwestycji uzyskano pozwolenie na budowę - decyzja Starosty Poznańskiego nr 7080/21 z dnia 25.11.2021r.
4. Zakres robót objętych zamówieniem obejmuje w szczególności:
- wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu wraz z wykonaniem obejścia dla pieszych przez ciek wodny na czas wykonania wymiany przepustu zgodnie z dostarczonym przez Zamawiającego projektem lub opracowanie na własny koszt innego koniecznego projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objętych niniejszym zamówieniem zgodnie z Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 z późn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (t. j. Dz.U. 2019 poz. 2311 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (t. j. Dz.U. 2017 r. poz. 784). Projekt organizacji ruchu na czas robót winien uwzględniać bezpieczny ruch pojazdów, pieszych i funkcjonowanie komunikacji publicznej w czasie trwania budowy, lub zapewnienie objazdów po ich uzgodnieniu z przewoźnikami. W razie konieczności należy przewidzieć i wprowadzić ograniczenie tonażu i objazdy z wykorzystaniem dróg powiatowych i gminnych;
- dokonanie ręcznych odkrywek i przekopów kontrolnych dla potwierdzenia i dokładnego zlokalizowania ewentualnych sieci uzbrojenia;
- rozbiórkę istniejącego przepustu dwuotworowego o konstrukcji z rurowych, żelbetowych elementów prefabrykowanych o średnicy 100 cm każda;
- budowę przepustu o konstrukcji nośnej z blachy falistej o przekroju owalnym zamkniętym posadowionym bezpośrednio poprzez poduszkę kruszywową i kruszywo związane cementem C3/4 (lub korek betonowy);
- wykonanie ścian czołowych przepustu;
- wykonanie zasypek,
- przebudowę istniejącej jezdni oraz uregulowanie jej szerokości;
- przebudowę istniejącego chodnika;
- budowę elementów kanalizacji deszczowej;
- przebudowę zjazdów publicznych i indywidualnych;
- roboty rozbiórkowe;
- roboty ziemne;
- wykonanie kanału technologicznego;
- montaż barier i balustrady;
- utwardzenie poboczy ;
- przebudowę i/lub zabezpieczenie kolidujących urządzeń infrastruktury technicznej;
- budowę elementów bezpieczeństwa ruchu;
- zabezpieczenie i odwodnienie wykopów na czas wykonania robót;
- wprowadzenie stałej organizacji ruchu;
Uwaga:
Zamawiający zastrzega możliwość równoległej realizacji robót z robotami budowy kanalizacji sanitarnej prowadzonymi przez Aquanet S.A. lub/i budowy sieci gazowej prowadzonymi przez Polską Spółkę Gazownictwa Sp. z o.o. Powyższe uzależnione jest od gotowości inwestorów zewnętrznych do realizacji w/w zadań.
W przypadku równoczesnej realizacji w/w robót Zamawiający dopuszcza na wniosek Wykonawcy zmianę terminów umownych.
Po rozpoczęciu budowy Wykonawca odpowiada za wdrożenie zapisów decyzji i uzgodnień instytucjonalnych niezbędnych do prowadzenia prac, w tym ich ewentualną aktualizację.
Roboty związane z całkowitym wyłączeniem wymienianego przepustu z eksploatacji należy prowadzić w okresie od 23.06.2024 r. do 30.08.2024 r. Do 30.08.2024 r. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie wybudowanego przepustu od właściwego organu nadzoru budowlanego.
5. Szczegółowy zakres robót oraz warunki i wymagania techniczne zostały określone w SWZ, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, uzgodnieniach oraz dokumentacji projektowej (zał. 9 do SWZ):
1) branży mostowej,
2) branży drogowej,
3) branży sanitarnej – budowa kanalizacji deszczowej,
4) branży sanitarnej – przebudowa sieci wodociągowej,
5) branży teletechnicznej- budowa kanału technologicznego i usunięcie kolizji z istniejącą infrastrukturą telekomunikacyjną,
6) czasowej organizacji ruchu,
7) stałej organizacji ruchu
6. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do:
1) oznakowania miejsca robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu i utrzymanie tego oznakowania w należytym stanie przez cały czas wykonywania robót oraz do wprowadzenia stałej organizacji ruchu po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie rozbudowanego odcinka drogi powiatowej wraz z przepustem;
2) opracowania lub aktualizacji na własny koszt wg potrzeb Wykonawcy projektu organizacji ruchu na czas budowy, uzyskania wymaganych prawem uzgodnień i przedłożenia go Zamawiającemu w terminie do czasu przystąpienia do wykonywania robót budowlanych;
3) wykonywania inwentaryzacji w stanie odkrytym oraz wykonania inwentaryzacji powykonawczej;
4) opracowania dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach: w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej (skan wersji papierowej);
5) uzyskania ewentualnych prolongat lub nowych niezbędnych uzgodnień;
6) zgłoszenia i uzgadniania z dysponentami urządzeń obcych, znajdujących się w pasie drogowym, zasad prowadzenia robót wraz ze zleceniem niezbędnych nadzorów nad prowadzonymi pracami, zgodnie z uzgodnieniami branżowymi;
7) aktualizacji na własny koszt uzgodnień branżowych,
8) wykonania obejść dla pieszych oraz niezbędnych dróg technologicznych,
9) wykonania i utrzymywania zaplecza Zamawiającego oraz inspektorów nadzoru do narad koordynacyjnych na terenie budowy lub w jej bezpośredniej bliskości.

Po zmianie:
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest rozbiórka istniejącego i budowa nowego przepustu w km 1+440 drogi powiatowej nr 2468P znajdującego się w pobliżu ul. Rekreacyjnej w m. Biernatki, gm. Kórnik wraz z przebudową jezdni i chodnika na długości ok. 90 m.
2. Charakterystyka istniejącego odcinka drogi powiatowej
W obszarze planowanej inwestycji istniejąca droga powiatowa nr 2468P (ul. Główna) jest drogą jednojezdniową, dwukierunkową o nawierzchni bitumicznej, spadku poprzecznym daszkowym i przekroju półulicznym, a dalej za zjazdem w ul. Rekreacyjną w kierunku m. Prusinowo o przekroju szlakowym.
Istniejący przebudowywany fragment drogi powiatowej znajduje się na terenie zabudowanym w m. Biernatki i przebiega w planie na odcinku prostym. Nawierzchnia jezdnia na przedmiotowym odcinku jest pofalowana i posiada niweletę z pochyleniem ok. 0,1% w kierunku przepustu jadąc od strony Kórnika oraz ok. 1% w kierunku przepustu na dojeździe od strony Zaniemyśla. Krawędź jezdni asfaltowej przy zjeździe w ul. Rekreacyjną (która nie posiada nawierzchni utwardzonej) jest poszarpana.
Na przedmiotowym odcinku pod jezdnią i chodnikiem znajduje się przepust z dwóch równoległych rur średnicy 1,00 m każda, zbudowanych z prefabrykatów betonowych, które zakończone są obustronnie pionowymi ścianami betonowymi równoległymi do osi drogi. Przepust prowadzi wodę z rowu melioracyjnego o długości ok. 500 m, w kierunku Jeziora Bnińskiego i krzyżuje się z drogą powiatową pod kątem zbliżonym do prostego. Istniejący przepust z uwagi na jego stan techniczny podlega rozbiórce, a w jego miejsce zbudowany będzie nowy przepust
3. Charakterystyka ogólna projektowanego odcinka drogi powiatowej
W ramach inwestycji z uwagi na zły stan techniczny obiektu, planuje się wymianę przepustu dwuotworowego o konstrukcji z rurowych, żelbetowych elementów prefabrykowanych na przepust jednootworowy, z blachy falistej karbowanej o kształcie eliptycznym i świetle 1,80x1,20 m.
Lokalizacja przepustu znajduje się w ciągu drogi powiatowej nr 2468P, międzygminnej (klasy technicznej Z) przebiegającej zarówno przez Gminę Kórnik w terenie Powiatu Poznańskiego, jak i Gminę Zaniemyśl w terenie Powiatu Średzkiego. Droga powiatowa nr 2468P jest ważną drogą dojazdową do miejsc pracy, szkół i uczelni dla mieszkańców aglomeracji poznańskiej i gminy Zaniemyśl. Drogą tą kursują autobusy komunikacji podmiejskiej obejmujące powiat Poznański i Gminę Zaniemyśl.
W ramach zadania należy odtworzyć nawierzchnię nad przepustem, oraz przebudować (poszerzenie do wartości obowiązujących) nawierzchnię jezdni i chodnika na odcinkach istniejących w obszarze przyległym do przepustu oraz utwardzić w granicach działki Inwestora zjazd w gruntową drogę (ul. Rekreacyjną).
W ramach inwestycji planuje się również budowę elementów kanalizacji deszczowej, przebudowę lub zabezpieczenie wszystkich kolizji z urządzeniami obcymi oraz skoordynowanie robót związanych z wykonaniem kanalizacji sanitarnej z Aquanet S.A. i związanych z budową sieci gazowej z Polską Spółką Gazownictwa Sp. z o.o. na przebudowywanym odcinku drogi powiatowej nr 2468P.
Wymiana przepustu z uwagi na zły stan techniczny i małą przepustowość zapewni bezpieczeństwo ruchu drogowego. Nowy przepust zapewni bezpieczne przeprowadzenie drogi powiatowej nr 2468P oraz ciągu pieszego przez istniejący rów melioracyjny oraz będzie przystosowany do przyszłościowego poszerzenia chodnika po stronie północno-wschodniej i umożliwi w przyszłości budowę chodnika po stronie południowo-zachodniej jezdni. Obiekt posiadać będzie formę jednootworowego przepustu o kształcie owalnym z pionowymi ścianami.
Dla inwestycji uzyskano pozwolenie na budowę - decyzja Starosty Poznańskiego nr 7080/21 z dnia 25.11.2021r.
4. Zakres robót objętych zamówieniem obejmuje w szczególności:
- wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu wraz z wykonaniem obejścia dla pieszych przez ciek wodny na czas wykonania wymiany przepustu zgodnie z dostarczonym przez Zamawiającego projektem lub opracowanie na własny koszt innego koniecznego projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objętych niniejszym zamówieniem zgodnie z Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 z późn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (t. j. Dz.U. 2019 poz. 2311 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (t. j. Dz.U. 2017 r. poz. 784). Projekt organizacji ruchu na czas robót winien uwzględniać bezpieczny ruch pojazdów, pieszych i funkcjonowanie komunikacji publicznej w czasie trwania budowy, lub zapewnienie objazdów po ich uzgodnieniu z przewoźnikami. W razie konieczności należy przewidzieć i wprowadzić ograniczenie tonażu i objazdy z wykorzystaniem dróg powiatowych i gminnych;
- dokonanie ręcznych odkrywek i przekopów kontrolnych dla potwierdzenia i dokładnego zlokalizowania ewentualnych sieci uzbrojenia;
- rozbiórkę istniejącego przepustu dwuotworowego o konstrukcji z rurowych, żelbetowych elementów prefabrykowanych o średnicy 100 cm każda;
- budowę przepustu o konstrukcji nośnej z blachy falistej o przekroju owalnym zamkniętym posadowionym bezpośrednio poprzez poduszkę kruszywową i kruszywo związane cementem C3/4 (lub korek betonowy);
- wykonanie ścian czołowych przepustu;
- wykonanie zasypek,
- przebudowę istniejącej jezdni oraz uregulowanie jej szerokości;
- przebudowę istniejącego chodnika;
- budowę elementów kanalizacji deszczowej;
- przebudowę zjazdów publicznych i indywidualnych;
- roboty rozbiórkowe;
- roboty ziemne;
- wykonanie kanału technologicznego;
- montaż barier i balustrady;
- utwardzenie poboczy ;
- przebudowę i/lub zabezpieczenie kolidujących urządzeń infrastruktury technicznej;
- budowę elementów bezpieczeństwa ruchu;
- zabezpieczenie i odwodnienie wykopów na czas wykonania robót;
- wprowadzenie stałej organizacji ruchu;
Uwaga:
Zamawiający zastrzega możliwość równoległej realizacji robót z robotami budowy kanalizacji sanitarnej prowadzonymi przez Aquanet S.A. lub/i budowy sieci gazowej prowadzonymi przez Polską Spółkę Gazownictwa Sp. z o.o. Powyższe uzależnione jest od gotowości inwestorów zewnętrznych do realizacji w/w zadań.
W przypadku równoczesnej realizacji w/w robót Zamawiający dopuszcza na wniosek Wykonawcy zmianę terminów umownych.
Po rozpoczęciu budowy Wykonawca odpowiada za wdrożenie zapisów decyzji i uzgodnień instytucjonalnych niezbędnych do prowadzenia prac, w tym ich ewentualną aktualizację.
Roboty związane z całkowitym wyłączeniem wymienianego przepustu z eksploatacji wraz z całkowitym zamknięciem drogi należy prowadzić w okresie od 23.06.2024 r. do 30.08.2024 r. Do 30.08.2024 r. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie wybudowanego przepustu od właściwego organu nadzoru budowlanego.
5. Szczegółowy zakres robót oraz warunki i wymagania techniczne zostały określone w SWZ, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, uzgodnieniach oraz dokumentacji projektowej (zał. 9 do SWZ):
1) branży mostowej,
2) branży drogowej,
3) branży sanitarnej – budowa kanalizacji deszczowej,
4) branży sanitarnej – przebudowa sieci wodociągowej,
5) branży teletechnicznej- budowa kanału technologicznego i usunięcie kolizji z istniejącą infrastrukturą telekomunikacyjną,
6) czasowej organizacji ruchu,
7) stałej organizacji ruchu
6. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do:
1) oznakowania miejsca robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu i utrzymanie tego oznakowania w należytym stanie przez cały czas wykonywania robót oraz do wprowadzenia stałej organizacji ruchu po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie rozbudowanego odcinka drogi powiatowej wraz z przepustem;
2) opracowania lub aktualizacji na własny koszt wg potrzeb Wykonawcy projektu organizacji ruchu na czas budowy, uzyskania wymaganych prawem uzgodnień i przedłożenia go Zamawiającemu w terminie do czasu przystąpienia do wykonywania robót budowlanych;
3) wykonywania inwentaryzacji w stanie odkrytym oraz wykonania inwentaryzacji powykonawczej;
4) opracowania dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach: w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej (skan wersji papierowej);
5) uzyskania ewentualnych prolongat lub nowych niezbędnych uzgodnień;
6) zgłoszenia i uzgadniania z dysponentami urządzeń obcych, znajdujących się w pasie drogowym, zasad prowadzenia robót wraz ze zleceniem niezbędnych nadzorów nad prowadzonymi pracami, zgodnie z uzgodnieniami branżowymi;
7) aktualizacji na własny koszt uzgodnień branżowych,
8) wykonania obejść dla pieszych oraz niezbędnych dróg technologicznych,
9) wykonania i utrzymywania zaplecza Zamawiającego oraz inspektorów nadzoru do narad koordynacyjnych na terenie budowy lub w jej bezpośredniej bliskości.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat*, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej:
- 1 robotę budowlaną** o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto obejmującą budowę drogowego obiektu inżynierskiego przez ciek wodny o świetle min. 1,8 m
oraz
- 1 robotę budowlaną** o wartości nie mniejszej niż 700 000,00 zł brutto obejmującą budowę/rozbudowę/przebudowę drogi publicznej klasy minimum „Z”, w tym wykonanie nawierzchni bitumicznej.

Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli 1 robota budowlana** będzie spełniała wymagania określone w tirecie pierwszym i drugim powyżej.

*okresy wyrażone w latach liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składnia ofert
** 1 robota budowlana to robota wykonywana na podstawie jednej umowy

b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej następującymi osobami:
- kierownik budowy – 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej mostowej bez ograniczeń, która w okresie ostatnich 5 lat* pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót mostowych na co najmniej jednej ukończonej robocie budowlanej o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto obejmującej budowę drogowego obiektu inżynierskiego przez ciek wodny o świetle min. 1,8 m;
- kierownik robót drogowych – 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, która w okresie ostatnich 5 lat* pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót drogowych na co najmniej jednej ukończonej robocie budowlanej o wartości nie mniejszej niż 700 000,00 zł brutto obejmującej budowę/rozbudowę/przebudowę drogi publicznej klasy minimum „Z”, w tym wykonanie nawierzchni bitumicznej;
- kierownikiem robót kanalizacyjnych - 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych, która pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót kanalizacyjnych, na co najmniej jednej ukończonej robocie budowlanej obejmującej budowę/rozbudowę/przebudowę drogi publicznej klasy minimum „Z”;
- kierownikiem robót telekomunikacyjnych - 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, która pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót telekomunikacyjnych, na co najmniej jednej ukończonej robocie budowlanej obejmującej budowę/rozbudowę/przebudowę drogi publicznej klasy minimum „Z”;

Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.), lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia. Zamawiający uzna również uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych Ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).

*okresy wyrażone w latach liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składnia ofert

- geodetę – 1 osoba posiadająca uprawnienia geodezyjne - geodezyjna obsługa inwestycji.

Przez ww. uprawnienia geodezyjne Zamawiający rozumie uprawnienia geodezyjne określone ustawą z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1752 z późn. zm.), oraz uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia . Zamawiający uzna również wymagane uprawnienia geodezyjne nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).

Zamawiający dopuszcza łączenie ww. funkcji przez osobę lub osoby, przy spełnieniu wymagań określonych powyżej.

Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.

Po zmianie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 8 lat*, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej:
- 1 robotę budowlaną** o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto obejmującą budowę drogowego obiektu inżynierskiego przez ciek wodny o świetle min. 1,8 m
oraz
- 1 robotę budowlaną** o wartości nie mniejszej niż 700 000,00 zł brutto obejmującą budowę/rozbudowę/przebudowę drogi publicznej klasy minimum „Z”, w tym wykonanie nawierzchni bitumicznej.

Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli 1 robota budowlana** będzie spełniała wymagania określone w tirecie pierwszym i drugim powyżej.

*okresy wyrażone w latach liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składnia ofert
** 1 robota budowlana to robota wykonywana na podstawie jednej umowy

b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej następującymi osobami:
- kierownik budowy – 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej mostowej bez ograniczeń, która pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót mostowych na co najmniej jednej ukończonej robocie budowlanej o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto obejmującej budowę drogowego obiektu inżynierskiego przez ciek wodny o świetle min. 1,8 m;
- kierownik robót drogowych – 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, która w okresie ostatnich 8 lat* pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót drogowych na co najmniej jednej ukończonej robocie budowlanej o wartości nie mniejszej niż 700 000,00 zł brutto obejmującej budowę/rozbudowę/przebudowę drogi publicznej klasy minimum „Z”, w tym wykonanie nawierzchni bitumicznej;
- kierownikiem robót kanalizacyjnych - 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych, która pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót kanalizacyjnych, na co najmniej jednej ukończonej robocie budowlanej obejmującej budowę/rozbudowę/przebudowę drogi publicznej klasy minimum „Z”;
- kierownikiem robót telekomunikacyjnych - 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, która pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót telekomunikacyjnych, na co najmniej jednej ukończonej robocie budowlanej obejmującej budowę/rozbudowę/przebudowę drogi publicznej klasy minimum „Z”;

Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.), lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia. Zamawiający uzna również uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych Ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).

*okresy wyrażone w latach liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składnia ofert

- geodetę – 1 osoba posiadająca uprawnienia geodezyjne - geodezyjna obsługa inwestycji.

Przez ww. uprawnienia geodezyjne Zamawiający rozumie uprawnienia geodezyjne określone ustawą z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1752 z późn. zm.), oraz uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia . Zamawiający uzna również wymagane uprawnienia geodezyjne nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).

Zamawiający dopuszcza łączenie ww. funkcji przez osobę lub osoby, przy spełnieniu wymagań określonych powyżej.

Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (załącznik nr 7 do SWZ). Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 8 do SWZ).

Po zmianie:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 8 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (załącznik nr 7 do SWZ). Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 8 do SWZ).

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2023-11-22 11:00

Po zmianie:
2023-11-24 11:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2023-11-22 11:05

Po zmianie:
2023-11-24 11:05

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2023-12-21

Po zmianie:
2023-12-23

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.