eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łask › "Konserwacja i naprawy SAP oraz instalacji ppoż"



Ogłoszenie z dnia 2022-12-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
"Konserwacja i naprawy SAP oraz instalacji ppoż"

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: 32 Baza Lotnictwa Taktycznego w Łasku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730097572

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 9 - go Maja 95

1.5.2.) Miejscowość: Łask

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-100

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 32bltprz@ron.mil.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://32blt.wp.mil.pl/pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

Zamawiający publiczny - Jednostka wojskowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

"Konserwacja i naprawy SAP oraz instalacji ppoż"

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-68938306-7acf-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00493114

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00064530/14/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.9 Konserwacja i naprawy SAP oraz instalacji ppoż. na 2023 r.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://portal.smartpzp.pl/32blt/public/postepowanie?postepowanie=39279627

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://portal.smartpzp.pl/32blt/module/postepowanie

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. W związku z tym, Zamawiający nie będzie odpowiadał na pytania i wnioski złożone w innych językach.
2. W trakcie procedowania postępowania komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów i oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez Portal e-Usług SmartPZP, dostępny pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/32blt/
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych i informacji przekazywanych przy ich użyciu zostały opisane w Regulaminie korzystania z usług Systemu (Regulamin Portalu e-Usług) dostępnym z poziomu modułu E-learning dla wszystkich użytkowników Systemu oraz podczas rejestracji konta Wykonawcy dla Wykonawców.
4. Do pełnego i prawidłowego korzystania z Systemu przez Użytkowników Zewnętrznych konieczne jest posiadanie przez co najmniej jednego uprawnionego Użytkownika Zewnętrznego Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego służącego do autentykacji i podpisu.
5. Użycie przez Wykonawcę do kontaktu z Zamawiającym środków komunikacji elektronicznej zapewnionych w Systemie jest uzależnione od uprzedniej akceptacji przez Wykonawcę Regulaminu korzystania z usług Systemu na witrynie internetowej przy zakładaniu profilu Wykonawcy.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W związku z przetwarzaniem danych osobowych Zamawiający informuje, że:
1. Administratorem danych osobowych jest: 32 Baza Lotnictwa Taktycznego w Łasku,
98-100 Łask, ul. 9-go Maja 95.
2. Inspektorem ochrony danych osobowych w 32. Bazie Lotnictwa Taktycznego w Łasku jest Pan Paweł Rogala, tel. 261 554 639, email: p.rogala@ron.mil.pl.
3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Konserwacja i naprawy SAP oraz instalacji ppoż.”, nr ref.11/TP2/2023.
4. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”.
5. Zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6. Obowiązek podania danych osobowych Wykonawcy lub osób występujących w jego imieniu jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym
z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
7. W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
8. Wykonawcy przysługuje:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa
w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
9. Wykonawcy nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 11/TP2/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 377738,19 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 8

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na konserwacji i naprawie: Instalacji Sygnalizacji Pożaru, Systemy oddymiania, Systemy Transmisji Danych, Systemy Gaszenia Gazem, Wodno-pianowe instalacje gaszenia, Systemy Detekcji Gazu. w kompleksach wojskowych 32 BLT, z podziałem na części:
1.1. Część 1 – Instalacje Sygnalizacji Pożaru – Siemens (32 BLT),
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wykaz obiektów określa załączona do SWZ dokumentacja, składająca się z:
2.1. Formularz cenowy – załącznik nr 3 do SWZ,
2.2. Wykaz urządzeń podlegających konserwacji - załącznik nr 11 do SWZ,
2.3. Zakres i konserwacji – załącznik nr 12 do SWZ,
2.4. Harmonogram prac konserwacyjnych – załącznik nr 13 do SWZ.
3. Oferowana usługa musi odpowiadać wymaganiom Zamawiającego opisanym w ww. załącznikach, właściwymi w przedmiocie zamówienia i na warunkach zawartych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

4.2.5.) Wartość części: 28992,60 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą sumę punktów w oparciu o ustalone kryteria: cena (60%) i czas reakcji (40%)

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na konserwacji i naprawie: Instalacji Sygnalizacji Pożaru, Systemy oddymiania, Systemy Transmisji Danych, Systemy Gaszenia Gazem, Wodno-pianowe instalacje gaszenia, Systemy Detekcji Gazu. w kompleksach wojskowych 32 BLT, z podziałem na części:
1.1. Część 2 – Instalacje Sygnalizacji Pożaru oraz gaszenia – Schrack, Aritech, Vesda, Savi Polon Alfa oraz oddymiania (32 BLT),

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wykaz obiektów określa załączona do SWZ dokumentacja, składająca się z:
2.1. Formularz cenowy – załącznik nr 3 do SWZ,
2.2. Wykaz urządzeń podlegających konserwacji - załącznik nr 11 do SWZ,
2.3. Zakres i konserwacji – załącznik nr 12 do SWZ,
2.4. Harmonogram prac konserwacyjnych – załącznik nr 13 do SWZ.
3. Oferowana usługa musi odpowiadać wymaganiom Zamawiającego opisanym w ww. załącznikach, właściwymi w przedmiocie zamówienia i na warunkach zawartych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

4.2.5.) Wartość części: 127998,00 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą sumę punktów w oparciu o ustalone kryteria: cena (60%) i czas reakcji (40%)

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na konserwacji i naprawie: Instalacji Sygnalizacji Pożaru, Systemy oddymiania, Systemy Transmisji Danych, Systemy Gaszenia Gazem, Wodno-pianowe instalacje gaszenia, Systemy Detekcji Gazu. w kompleksach wojskowych 32 BLT, z podziałem na części:
1.1. Część 3 – Systemy Transmisji Danych - Mikron (32 BLT),

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wykaz obiektów określa załączona do SWZ dokumentacja, składająca się z:
2.1. Formularz cenowy – załącznik nr 3 do SWZ,
2.2. Wykaz urządzeń podlegających konserwacji - załącznik nr 11 do SWZ,
2.3. Zakres i konserwacji – załącznik nr 12 do SWZ,
2.4. Harmonogram prac konserwacyjnych – załącznik nr 13 do SWZ.
3. Oferowana usługa musi odpowiadać wymaganiom Zamawiającego opisanym w ww. załącznikach, właściwymi w przedmiocie zamówienia i na warunkach zawartych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

4.2.5.) Wartość części: 28314,00 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą sumę punktów w oparciu o ustalone kryteria: cena (60%) i czas reakcji (40%)

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na konserwacji i naprawie: Instalacji Sygnalizacji Pożaru, Systemy oddymiania, Systemy Transmisji Danych, Systemy Gaszenia Gazem, Wodno-pianowe instalacje gaszenia, Systemy Detekcji Gazu. w kompleksach wojskowych 32 BLT, z podziałem na części:
1.1. Część 4 – Systemy Transmisji Danych - Polon-Alfa/Agat IT (32 BLT),

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wykaz obiektów określa załączona do SWZ dokumentacja, składająca się z:
2.1. Formularz cenowy – załącznik nr 3 do SWZ,
2.2. Wykaz urządzeń podlegających konserwacji - załącznik nr 11 do SWZ,
2.3. Zakres i konserwacji – załącznik nr 12 do SWZ,
2.4. Harmonogram prac konserwacyjnych – załącznik nr 13 do SWZ.
3. Oferowana usługa musi odpowiadać wymaganiom Zamawiającego opisanym w ww. załącznikach, właściwymi w przedmiocie zamówienia i na warunkach zawartych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

4.2.5.) Wartość części: 37440,00 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą sumę punktów w oparciu o ustalone kryteria: cena (60%) i czas reakcji (40%)

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na konserwacji i naprawie: Instalacji Sygnalizacji Pożaru, Systemy oddymiania, Systemy Transmisji Danych, Systemy Gaszenia Gazem, Wodno-pianowe instalacje gaszenia, Systemy Detekcji Gazu. w kompleksach wojskowych 32 BLT, z podziałem na części:
1.1. Część 5 – Wodno-pianowe instalacje gaszenia - Watertech, Instalcompact, Minimax, Pliszka (32 BLT),

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wykaz obiektów określa załączona do SWZ dokumentacja, składająca się z:
2.1. Formularz cenowy – załącznik nr 3 do SWZ,
2.2. Wykaz urządzeń podlegających konserwacji - załącznik nr 11 do SWZ,
2.3. Zakres i konserwacji – załącznik nr 12 do SWZ,
2.4. Harmonogram prac konserwacyjnych – załącznik nr 13 do SWZ.
3. Oferowana usługa musi odpowiadać wymaganiom Zamawiającego opisanym w ww. załącznikach, właściwymi w przedmiocie zamówienia i na warunkach zawartych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

4.2.5.) Wartość części: 28080,00 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą sumę punktów w oparciu o ustalone kryteria: cena (60%) i czas reakcji (40%)

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 6

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na konserwacji i naprawie: Instalacji Sygnalizacji Pożaru, Systemy oddymiania, Systemy Transmisji Danych, Systemy Gaszenia Gazem, Wodno-pianowe instalacje gaszenia, Systemy Detekcji Gazu. w kompleksach wojskowych 32 BLT, z podziałem na części:
1.1. Część 6 – Systemy Detekcji Gazu - Gazex (32 BLT),

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wykaz obiektów określa załączona do SWZ dokumentacja, składająca się z:
2.1. Formularz cenowy – załącznik nr 3 do SWZ,
2.2. Wykaz urządzeń podlegających konserwacji - załącznik nr 11 do SWZ,
2.3. Zakres i konserwacji – załącznik nr 12 do SWZ,
2.4. Harmonogram prac konserwacyjnych – załącznik nr 13 do SWZ.
3. Oferowana usługa musi odpowiadać wymaganiom Zamawiającego opisanym w ww. załącznikach, właściwymi w przedmiocie zamówienia i na warunkach zawartych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

4.2.5.) Wartość części: 42117,66 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą sumę punktów w oparciu o ustalone kryteria: cena (60%) i czas reakcji (40%)

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 7

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na konserwacji i naprawie: Instalacji Sygnalizacji Pożaru, Systemy oddymiania, Systemy Transmisji Danych, Systemy Gaszenia Gazem, Wodno-pianowe instalacje gaszenia, Systemy Detekcji Gazu. w kompleksach wojskowych 32 BLT, z podziałem na części:
1.1. Część 7 – Systemy Detekcji Gazu - Alter (32 BLT, JW 1551Sieradz),

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wykaz obiektów określa załączona do SWZ dokumentacja, składająca się z:
2.1. Formularz cenowy – załącznik nr 3 do SWZ,
2.2. Wykaz urządzeń podlegających konserwacji - załącznik nr 11 do SWZ,
2.3. Zakres i konserwacji – załącznik nr 12 do SWZ,
2.4. Harmonogram prac konserwacyjnych – załącznik nr 13 do SWZ.
3. Oferowana usługa musi odpowiadać wymaganiom Zamawiającego opisanym w ww. załącznikach, właściwymi w przedmiocie zamówienia i na warunkach zawartych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

4.2.5.) Wartość części: 40341,60 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą sumę punktów w oparciu o ustalone kryteria: cena (60%) i czas reakcji (40%)

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 8

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na konserwacji i naprawie: Instalacji Sygnalizacji Pożaru, Systemy oddymiania, Systemy Transmisji Danych, Systemy Gaszenia Gazem, Wodno-pianowe instalacje gaszenia, Systemy Detekcji Gazu. w kompleksach wojskowych 32 BLT, z podziałem na części:
1.1. Część 8– Instalacje Sygnalizacji Pożaru - Polon-Alfa, Esser oraz klapy i okna oddymiające (JW 1551 Sieradz),
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wykaz obiektów określa załączona do SWZ dokumentacja, składająca się z:
2.1. Formularz cenowy – załącznik nr 3 do SWZ,
2.2. Wykaz urządzeń podlegających konserwacji - załącznik nr 11 do SWZ,
2.3. Zakres i konserwacji – załącznik nr 12 do SWZ,
2.4. Harmonogram prac konserwacyjnych – załącznik nr 13 do SWZ.
3. Oferowana usługa musi odpowiadać wymaganiom Zamawiającego opisanym w ww. załącznikach, właściwymi w przedmiocie zamówienia i na warunkach zawartych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

4.2.5.) Wartość części: 11934,00 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą sumę punktów w oparciu o ustalone kryteria: cena (60%) i czas reakcji (40%)

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

4. Zdolność techniczna lub zawodowa.
Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje:.
4.1. W części 1:

4.1.1. Przynajmniej jedną osobą posiadającą aktualne szkolenie firmy Siemens – cerberus pro.
4.1.2. - minimum 1 aparaturą kalibracyjną do czujek liniowych FDLU 291,
- minimum 1 podnośnikiem nożycowym (Obiekt nr 2),
- minimum 1 tyczka do sprawdzania czujek do 8m wysokości (Obiekt nr 6),

4.2. W części 2:
4.2.1. Przynajmniej jedną osobą posiadającą aktualne szkolenie firmy Schrack, Vesda, Savi, Polon-Alfa 4000 lub 4100, 4200, 4800, 4900 Certyfikat F-GAZ wydany przez UDT,
4.2.2. oprogramowanie do Vesda VSC VSW-100
- interfejs sprzętowy HLI,
- Schrack Integral Application Center wraz z kluczem sprzętowym oraz oprogramowaniem Integral,
- tyczka do sprawdzania czujek do 10m wysokości (Obiekt nr 3, 5, 9, 10, 11, 15, 16, 34),dla obiektu nr 35
- wózek konstrukcji lekkiej lub rusztowanie do 16m wysokości,
4.2.3. O udzielenie zamówienia w części 2 może ubiegać się Wykonawca, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 1 usługę w zakresie konserwacji Instalacji Sygnalizacji Pożaru oraz gaszenia – Schrack, Aritech, Vesda, Savi Polon Alfa oraz oddymiania
o wartości nie mniejszej niż 40.000 zł. brutto.

4.3. W części 3:
4.3.1. Przynajmniej jedną osobą posiadającą aktualne szkolenie firmy MIKRON,

4.4. W części 4:
4.4.1. Przynajmniej jedną osobą posiadającą aktualne szkolenie firmy Polon-Alfa oraz Agat IT,

4.5. W części 5
4.5.1. O udzielenie zamówienia w części 5 może ubiegać się Wykonawca, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 1 usługę w zakresie konserwacji Wodno-pianowe instalacje gaszenia - Watertech, Instalcompact, Minimax, Pliszka o wartości nie mniejszej niż 15.000 zł. brutto.

4.6. W części 6
4.6.1. Przynajmniej jedną osobą posiadającą aktualne szkolenie firmy Gazex
w zakresie konserwacji, serwisu oraz kalibracji systemów detekcji (głowic pomiarowych, central).
4.7. W części 7
4.7.1. Posiada kody dostępu do central w celu przeprowadzenia kalibracji głowic oraz zmiany daty następnej kalibracji urządzeń,
4.8. W części 8
4.8.1. Przynajmniej jedną osobą posiadającą aktualne szkolenie firmy Polon-Alfa, 4000 oraz Esser,
4.8.2. Minimum 1 tyczkę do sprawdzania czujek do 6m wysokości,

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenia, potwierdzające brak podstaw wykluczenia i spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Dokument sporządza się według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykazu osób- zał. 8 SWZ wraz z inf. dot. ich kwalifikacji zawodowych oraz zakresu wykonywanych przez nich czynności i inf. o podstawie do dysponowania tymi osobami i dowodami poświadczającymi odbycie wymaganego szkolenia:dla cz. 1 potwierdzającym, że wykonawca będzie dysponował co najmniej 1 os. posiadającą aktualne szkolenie firmy Siemens – cerberus pro wraz z inf. o podstawie dysponowania tymi osobami - zał. 8 SWZ oraz dowodami potwierdzającymi odbycie szkolenia.dla cz.2 potwierdzającym, że wykonawca będzie dysponował co najmniej 1 os. posiadającą aktualne szkolenie firmy Schrack, Vesda, Savi, Polon-Alfa 4000 lub 4100, 4200, 4800, 4900 wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami - zał. 8 do SWZ oraz dowodami potwierdzającymi odbycie szkolenia .dla cz. 3 potwierdzającym, że wykonawca będzie dysponował co najmniej 1 os. posiadającą aktualne szkolenie firmy MIKRON wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami wg - zał. 8 do SWZ oraz dowodami potwierdzającymi odbycie szkolenia.dla cz. 4 potwierdzającym, że wykonawca będzie dysponował co najmniej 1 os. posiadającą aktualne szkolenie firmy Polon-Alfa oraz Agat IT wraz z inf. o podstawie dysponowania tymi osobami – zał. 8 do SWZ oraz dowodami potwierdzającymi odbycie szkolenia.dla cz. 6 potwierdzającym, że wykonawca będzie dysponował co najmniej 1 osobą posiadającą aktualne szkolenie firmy Gazex w zakresie konserwacji, serwisu oraz kalibracji systemów detekcji (głowic pomiarowych, central), wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami - zał. 8 do SWZ oraz dowodami potwierdzającymi odbycie szkolenia .dla cz. 8 potwierdzającym, że wykonawca będzie dysponował co najmniej 1 osobą posiadającą aktualne szkolenie firmy Polon-Alfa, 4000 oraz Esser wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami wg wzoru stanowiącego zał. 8 SWZ oraz dowodami potwierdzającymi odbycie szkolenia .wykaz usług - zał. 9 SWZ zawierający inf. dotyczące rodzaju i wartości wykonanych lub wykonywanych usług, o których mowa w ROZDZ. 6 pkt4 SWZ ze wskazaniem daty wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane należycie .Cz. 2 - Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 1 usługę w zakresie konserwacji Instalacje Sygnalizacji Pożaru oraz gaszenia – Schrack, Aritech, Vesda, Savi Polon Alfa oraz oddymiania o wartości nie mniejszej niż 40.000 zł. brutto z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców.Cz. 5 - Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 1 usługę w zakresie konserwacji Wodno-pianowe instalacje gaszenia - Watertech, Instalcompact, Minimax, Pliszka o wartości nie mniejszej niż 15.000 zł brutto z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców. Oświadczenie o posiadaniu kodów dostępu do central w celu przeprowadzenia kalibracji głowic oraz zmiany daty następnej kalibracji urządzeń (dot. cz.7 post.);wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami, opisanych w ROZDZ. 6pkt 4 SWZ - zał. 10 SWZ; W cz. 1- min. 1 aparaturą kalibracyjną do czujek liniowych FDLU 291, - min. 1 podnośnikiem nożycowym (Obiekt 2), - min. 1 tyczka do sprawdzania czujek do 8m wysokości (Obiekt 6).W cz. 2:oprogramowanie do Vesda VSC VSW-100 - interfejs sprzętowy HLI, - Schrack Integral Application Center wraz z kluczem sprzętowym oraz oprogramowaniem Integral, - tyczka do sprawdzania czujek do 10m wysokości (Obiekt nr 3, 5, 9, 10, 11, 15, 16, 34),dla obiektu nr 35 - wózek konstrukcji lekkiej lub rusztowanie do 16m wysokości, W cz. 8:- min. 1 tyczkę do sprawdzania czujek do 6m wysokości.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga przedstawienia przedmiotowych środków dowodowych.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

2. Wykonawca składa wraz z ofertą następujące dokumenty i załączniki:
2.1. formularz ofertowy wypełniony i podpisany przez Wykonawcę zgodnie ze wzorem – załącznik nr 1 do SWZ;
2.2. oświadczenie stanowiące potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu przygotowany zgodnie ze wzorem – załącznik nr 2 do SWZ;
2.3. oświadczenie Wykonawcy stanowiące dowód, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 7 ust.1 ustawy o s.r.z.p.w.a.U. wg wzoru - załącznik nr 5 do SWZ;
2.4. oświadczenie, stanowiące załącznik nr 2 i nr 5 do SWZ (jeśli dotyczy) składają także odrębnie:
2.4.1. każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; w takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia i spełnia warunki udziału w postępowaniu Wykonawcy
w postępowaniu;
2.5. formularz cenowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 3 do SWZ;
2.6. pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę, o ile nie wynika z przepisów prawa lub innych dokumentów, złożone w oryginale albo w formie cyfrowego odwzorowania – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określić zakres umocowania (jeśli dotyczy);
2.6.1. pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeśli dotyczy).
2.7. zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – załącznik nr 6 do SWZ - jeśli dotyczy.
2.8. oświadczenia Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – załącznik nr 7 do SWZ - jeśli dotyczy.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku zobowiązani są ustanowić lidera/pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu oraz zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku spółki cywilnej wspólnicy wraz z ofertą składają upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki dla jednego ze wspólników lub umowę spółki lub wszyscy wspólnicy podpisują ofertę.
3. Oświadczenia potwierdzające brak podstaw wykluczenia – załącznik nr 2 i nr 5 do SWZ każdy z Wykonawców składa osobno.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie Wykonawcy obowiązani są także złożyć wraz z ofertą oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
5. Jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa w niniejszym rozdziale zostanie wybrana, Zamawiający może zażądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego w sposób i na warunkach określonych w projekcie umowy - załącznik nr 4 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-12-21 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej na stronie internetowej: https://portal.smartpzp.pl/32blt/ w zakładce przedmiotowego postępowania.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-21 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-01-19

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:

Część 1 : Tak

Część 2 : Tak

Część 3 : Tak

Część 4 : Tak

Część 5 : Tak

Część 6 : Tak

Część 7 : Tak

Część 8 : Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej.
2. Zamawiający preferuje zawarcie umowy na odległość.
2.1. Zamawiający przesyła do Wykonawcy umowę za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
2.2. Wykonawca sprawdza poprawność zawartych w umowie danych, drukuje w trzech (3) egzemplarzach, parafuje każdą
stronę, składa odręczny podpis, pieczęć i wysyła do Zamawiającego;
2.3. umowa zostaje podpisana i zarejestrowana przez Zamawiającego – wówczas umowa nabiera mocy prawnej;
2.4. Zamawiający informuje o powyższym fakcie Wykonawcę drogą elektroniczną i odsyła trzeci egzemplarz umowy pocztą
(lub przekazuje do rąk własnych Wykonawcy).
3. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć Zamawiającemu dokumenty potwierdzające posiadanie polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego w SWZ. obejmującą czas trwania niniejszej umowy (dotyczy części 2 i 5 postępowania).
Dodatkowe informacje niezbędne do złożenia oferty, a nieujęte w ogłoszeniu o zamówieniu , są zawarte w Specyfikacji Warunków Zamówienia i załącznikach do niej.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.