eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SulejówZakup i dostawa mobilnych agregatów prądotwórczych wraz z przyczepami



Ogłoszenie z dnia 2025-10-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup i dostawa mobilnych agregatów prądotwórczych wraz z przyczepami

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Sulejów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648327

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Konecka 42

1.5.2.) Miejscowość: Sulejów

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-330

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 446102530

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@sulejow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.biuletyn.sulejow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1178680

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup i dostawa mobilnych agregatów prądotwórczych wraz z przyczepami

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-26386afa-f830-4b50-9d22-25202be735d8

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00488989

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00023546/20/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.8 Zakup i dostawa mobilnych agregatów prądotwórczych wraz z przyczepami

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00433489

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.28.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 235318,04 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 178407,47 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3.3 Część 1: Zakup i dostawa agregatu mobilnego wraz z przyczepą dwuosiową o mocy min. 50 kVA
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1. Moc max zespołu 80 kVA.
2. Moc ciągła min. 50 kVA.
3. Agregat wyprodukowany nie wcześniej niż w 2024 roku.
4. Silnik turbodiesel.
5. Typ prądnicy synchroniczna z AVR.
6. Panel sterowania automatyczny.
7. Zbiornik paliwa min 100l.
8. Agregat zabudowany na przyczepie dwuosiowej z homologacją, dyszlem prostym, zaczepem kulowym, hamulcem najazdowym, kołem podporowym i oświetleniem.
9. Panel sterowania i sygnalizacji- ręczny/automatyczny.
10. Prądownica do ciężkich warunków pracy.
11. Wyłącznik główny zwarciowo przeciążeniowy i awaryjny.
12. Zestaw gniazd odbioru mocy 230V i 400V z zabezpieczeniami.
13. Akumulator rozruchowy.
14. Zbiornik paliwa z możliwością tankowania podczas pracy.
15. Agregat przymocowany do przyczepy na stałe.
16. Agregat wyciszony.
17. Wszystkie drzwi zabezpieczona zamkiem.
18. Wlew paliwa zabezpieczony na kluczyk.
19. Wszystkie oznaczenia ostrzegawcze w języku polskim.
20. Produkt zgodny z obowiązującymi normami.
21. IP67.
Wyposażenie dodatkowe
Przedłużacz siłowy na bębnie metalowym długość: 50 m - 1 szt.
Dane techniczne:
• przekrój kabla: 5x4,0,
• rodzaj kabla: gumowy,
• wyposażony we wtyczkę siłową,
• rodzaj gniazda: 1 x gniazdo 32A/5, 1 x gniazdo 16A/5, 2 x 16A 230V 2P+Z; IP44,
• uziemienie: polskie - poprzez bolec,
• napięcie znamionowe: 450/750 V,
• zgodne z obowiązującymi normami,
• izolacja: guma, powłoka: guma,
• żyły: miedziane, wielodrutowe, klasy 5.

Przedłużacz siłowy na bębnie 25 m - 1 szt.
Dane techniczne:
• długość: 25 metrów,
• przekrój kabla: 5x2,5,
• rodzaj kabla: gumowy,
• wyposażony w wtyczkę siłową 32A/5,
• rodzaj gniazda: 1 x gniazdo 32A/5, 1 x gniazdo 16A/5, 2 x 16A 230V 2P+Z; IP44,
• uziemienie: polskie - poprzez bolec,
Charakterystyka przewodu:
• napięcie znamionowe: 300/500 V,
• zgodne z obowiązującymi normami,
• izolacja: guma, powłoka: guma,
• żyły: miedziane, wielodrutowe, giętkie.
Wykonawca wyda Zamawiającemu przedmiot zamówienia z maksymalną ilością̨ koniecznych płynów eksploatacyjnych (olej, chłodziwo) oraz z niezbędną ilością paliwa potrzebnego do wstępnego uruchomienia agregatu.
W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi również szkolenie z obsługi dostarczonego przedmiotu zamówienia dla przedstawicieli Zamawiającego.
Dostarczony przedmiot zamówienia musi być nowy, wolny od wad fizycznych i prawnych, nie stanowić własności osoby trzeciej ani obciążony prawem osoby trzeciej. Wykonawca gwarantuje właściwą konstrukcję, jakość użytych materiałów, właściwe wykonanie i zgodność z normami oraz kompletność przedmiotu zamówienia.
Przedmiot zamówienia należy wykonać na podstawie opisu przedmiotu zamówienia, zgodnie z zapisami zawartymi w projektowanych postanowieniach umowy
Wycena oferty winna uwzględniać wszystkie koszty i czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującym prawem i normami.
3.11 Niniejsze zamówienie przewidziane jest do realizacji w ramach Zadania polegającego na realizacji „Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026”.
Zgodnie z SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 31122000-7 - Jednostki prądotwórcze

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

31224810-3 - Przedłużacze

4.5.5.) Wartość części: 64262,36 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2: Zakup i dostawa 3 agregatów mobilnych wraz z przyczepami, każdy o mocy min. 20 kVA
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1. Moc max zespołu 50 kVA.
2. Moc ciągła min. 20 kVA.
3. Agregat wyprodukowany nie wcześniej niż w 2024 roku.
4. Silnik turbodiesel.
5. Typ prądnicy synchroniczna z AVR.
6. Panel sterowania automatyczny.
7. Zbiornik paliwa min. 100l.
8. Agregat zabudowany na przyczepie jedno- lub dwuosiowej z homologacją, dyszlem prostym, zaczepem kulowym, hamulcem najazdowym, kołem podporowym i oświetleniem.
9. Panel sterowania i sygnalizacji- ręczny/automatyczny.
10. Prądownica do ciężkich warunków pracy.
11. Wyłącznik główny zwarciowo przeciążeniowy i awaryjny.
12. Zestaw gniazd odbioru mocy 230V i 400V z zabezpieczeniami.
13. Akumulator rozruchowy.
14. Zbiornik paliwa z możliwością tankowania podczas pracy.
15. Agregat przymocowany do przyczepy na stałe.
16. Agregat wyciszony.
17. Wszystkie drzwi zabezpieczona zamkiem.
18. Wlew paliwa zabezpieczony na kluczyk.
19. Wszystkie oznaczenia ostrzegawcze w języku polskim.
20. Produkt zgodny z obowiązującymi normami.
21. IP67.
Wykonawca wyda Zamawiającemu przedmiot zamówienia z maksymalną ilością̨ koniecznych płynów eksploatacyjnych (olej, chłodziwo) oraz z niezbędną ilością paliwa potrzebnego do wstępnego uruchomienia agregatu.
W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi również szkolenie z obsługi dostarczonego przedmiotu zamówienia dla przedstawicieli Zamawiającego.
Dostarczony przedmiot zamówienia musi być nowy, wolny od wad fizycznych i prawnych, nie stanowić własności osoby trzeciej ani obciążony prawem osoby trzeciej. Wykonawca gwarantuje właściwą konstrukcję, jakość użytych materiałów, właściwe wykonanie i zgodność z normami oraz kompletność przedmiotu zamówienia.
Przedmiot zamówienia należy wykonać na podstawie opisu przedmiotu zamówienia, zgodnie z zapisami zawartymi w projektowanych postanowieniach umowy
Wycena oferty winna uwzględniać wszystkie koszty i czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującym prawem i normami.
Niniejsze zamówienie przewidziane jest do realizacji w ramach Zadania polegającego na realizacji „Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026”.
Zgodnie z SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 31122000-7 - Jednostki prądotwórcze

4.5.5.) Wartość części: 114145,11 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający po otwarciu ofert powziął wątpliwość, co do poprawności sporządzenia opisu przedmiotu zamówienia w rozumieniu zapisu art. 99 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający zwrócił uwagę, że w opisie przedmiotu zamówienia, zarówno w Części 1 jak i 2, istnieje parametr dla agregatów o treści „IP 67”, który definiuje przedmiot zamówienia jako niemożliwy do zrealizowania. Zapis ten nie tylko mógł utrudnić uczciwą konkurencję i złożenie porównywalnych ofert, ale również wykluczyć część oferentów rynkowych poprzez wprowadzenie ich w błąd.
Wskazany zapis specyfikacji technicznej „IP 67” w obu Częściach mógł spowodować naruszenie zasad postępowania określonych w art. 16 oraz art. 99 ust. 1 ustawy Pzp. Powyższa wada dotycząca opisu przedmiotu zamówienia na obecnym etapie postępowania ma charakter nieusuwalny. Spełnienie tego parametru warunkowało złożenie prawidłowej i niepodlegającej odrzuceniu oferty przez zainteresowanych Wykonawców.
Aby utwierdzić się w przekonaniu, że wskazanie owego parametru jest wadliwe i miało istotny wpływ na przebieg i wynik postępowania, Zamawiający w dniu 9.10.2025 r. przesłał do Wykonawców, którzy złożyli oferty w postępowaniu, ale także do innych podmiotów rynkowych zapytanie, czy taki wymóg w zakresie „IP 67” dla agregatów jest możliwy do spełnienia oraz czy wpłynął na złożenie oferty w postępowaniu przez potencjalnych Wykonawców. Odpowiedzi jednoznacznie potwierdziły, że aktualnie żaden z rozpytanych nie jest w stanie zaproponować przedmiotu zamówienia, który spełniałby wymagania postawione przez Zamawiającego w zakresie parametru „IP 67”.
Podobnie w wyroku KIO z 21 marca 2023 r. – sygn. akt: KIO 610/23, Izba podkreśliła, że jeżeli przedmiot zamówienia obarczony jest taką wadą, która prowadzi do nieporównywalności ofert, stanowi to przesłankę unieważnienia umowy na podstawie art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp. Jest to takie naruszenie przepisów, które ma znaczenie dla sporządzenia ofert i konkurencyjności na rynku.
W orzeczeniach Krajowa Izba Odwoławcza stoi na stanowisku, że w odniesieniu do podstawy unieważnienia postępowania w związku z wadami w opisie przedmiotu zamówienia, błędny i nieprecyzyjny opis przedmiotu zamówienia stanowi takie naruszenie przepisów ustawy Pzp, które ma ewidentne i zasadnicze znaczenie dla oceny ofert, a więc umowa zawarta w wyniku takiego postępowania podlegałaby unieważnieniu na podstawie art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp.
Zgodnie z „Komentarzem” do ustawy Prawo zamówień publicznych pod redakcją Huberta Nowaka, Mateusza Winiarza przepis, o którym mowa w art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, odwołuje się ogólnie do zawarcia umowy z naruszeniem ustawy Pzp oraz do zaniechania obowiązków ogłoszeniowych. Celem postępowania o udzielenie zamówienia jest zawarcie ważnej umowy z wykonawcą wybranym zgodnie z przepisami ustawy Pzp. Powinno być więc ono pozbawione wad, szczególnie takich, które mają lub mogą mieć istotny wpływ na wynik postępowania.
Wobec powyższego, niniejsze postępowanie jest obarczone niemożliwą do usunięcia wadą i uniemożliwia zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający jest zobowiązany do unieważnienia postępowania.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający po otwarciu ofert powziął wątpliwość, co do poprawności sporządzenia opisu przedmiotu zamówienia w rozumieniu zapisu art. 99 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający zwrócił uwagę, że w opisie przedmiotu zamówienia, zarówno w Części 1 jak i 2, istnieje parametr dla agregatów o treści „IP 67”, który definiuje przedmiot zamówienia jako niemożliwy do zrealizowania. Zapis ten nie tylko mógł utrudnić uczciwą konkurencję i złożenie porównywalnych ofert, ale również wykluczyć część oferentów rynkowych poprzez wprowadzenie ich w błąd.
Wskazany zapis specyfikacji technicznej „IP 67” w obu Częściach mógł spowodować naruszenie zasad postępowania określonych w art. 16 oraz art. 99 ust. 1 ustawy Pzp. Powyższa wada dotycząca opisu przedmiotu zamówienia na obecnym etapie postępowania ma charakter nieusuwalny. Spełnienie tego parametru warunkowało złożenie prawidłowej i niepodlegającej odrzuceniu oferty przez zainteresowanych Wykonawców.
Aby utwierdzić się w przekonaniu, że wskazanie owego parametru jest wadliwe i miało istotny wpływ na przebieg i wynik postępowania, Zamawiający w dniu 9.10.2025 r. przesłał do Wykonawców, którzy złożyli oferty w postępowaniu, ale także do innych podmiotów rynkowych zapytanie, czy taki wymóg w zakresie „IP 67” dla agregatów jest możliwy do spełnienia oraz czy wpłynął na złożenie oferty w postępowaniu przez potencjalnych Wykonawców. Odpowiedzi jednoznacznie potwierdziły, że aktualnie żaden z rozpytanych nie jest w stanie zaproponować przedmiotu zamówienia, który spełniałby wymagania postawione przez Zamawiającego w zakresie parametru „IP 67”.
Podobnie w wyroku KIO z 21 marca 2023 r. – sygn. akt: KIO 610/23, Izba podkreśliła, że jeżeli przedmiot zamówienia obarczony jest taką wadą, która prowadzi do nieporównywalności ofert, stanowi to przesłankę unieważnienia umowy na podstawie art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp. Jest to takie naruszenie przepisów, które ma znaczenie dla sporządzenia ofert i konkurencyjności na rynku.
W orzeczeniach Krajowa Izba Odwoławcza stoi na stanowisku, że w odniesieniu do podstawy unieważnienia postępowania w związku z wadami w opisie przedmiotu zamówienia, błędny i nieprecyzyjny opis przedmiotu zamówienia stanowi takie naruszenie przepisów ustawy Pzp, które ma ewidentne i zasadnicze znaczenie dla oceny ofert, a więc umowa zawarta w wyniku takiego postępowania podlegałaby unieważnieniu na podstawie art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp.
Zgodnie z „Komentarzem” do ustawy Prawo zamówień publicznych pod redakcją Huberta Nowaka, Mateusza Winiarza przepis, o którym mowa w art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, odwołuje się ogólnie do zawarcia umowy z naruszeniem ustawy Pzp oraz do zaniechania obowiązków ogłoszeniowych. Celem postępowania o udzielenie zamówienia jest zawarcie ważnej umowy z wykonawcą wybranym zgodnie z przepisami ustawy Pzp. Powinno być więc ono pozbawione wad, szczególnie takich, które mają lub mogą mieć istotny wpływ na wynik postępowania.
Wobec powyższego, niniejsze postępowanie jest obarczone niemożliwą do usunięcia wadą i uniemożliwia zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający jest zobowiązany do unieważnienia postępowania.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.