Ogłoszenie z dnia 2025-10-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00453266/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-10-02
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Przygotowanie i dostawa posiłków dla dzieci uczęszczających do Samorządowej Szkoły Podstawowej im. ks. Andrzeja Biernackiego w Wielgusie”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMORZĄDOWA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KS. ANDRZEJA BIERNACKIEGO W WIELGUSIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000732980
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 59
1.5.2.) Miejscowość: Wielgus
1.5.3.) Kod pocztowy: 28-500
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski
1.5.7.) Numer telefonu: 413525108
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gwielgus@wp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szkolawielgus.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ad3e7942-4d92-4994-80af-c6706543f5ae1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przygotowanie i dostawa posiłków dla dzieci uczęszczających do Samorządowej Szkoły Podstawowej im. ks. Andrzeja Biernackiego w Wielgusie”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ad3e7942-4d92-4994-80af-c6706543f5ae
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00486306
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00453266
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZEAS.26.9.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 205161,60 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i dostarczenie dwudaniowych obiadów do Samorządowej Szkoły Podstawowej im. ks. Andrzeja Biernackiego w Wielgusie, Wielgus 59, 28-500 Kazimierza Wielka.
2. Szacunkowa liczba dzieci objętych dożywianiem – 120.
3. Szacunkowa liczba dni, w których będą dostarczane obiady – 142.
4. Szacunkowa liczba zamawianych obiadów – 17 040 (120 dzieci x 142 dni).
5. Zamawiający oświadcza, że wskazana powyżej liczba obiadów ma charakter szacunkowy, a rzeczywista liczba obiadów wynikać będzie z bieżących potrzeb Zamawiającego i uzależniona będzie od obecności dzieci w szkołach.
6. Przedmiot zamówienia polega na przygotowaniu z zakupionych przez Wykonawcę produktów i dostarczeniu do szkoły obiadów dwudaniowych codziennie przez 5 dni w tygodniu, z wyłączeniem dni wolnych od nauki.
7. Dożywianie dzieci odbywać się będzie w okresie od 3 listopada 2025 r. do 25 czerwca 2026 r. z wyłączeniem dni wolnych od zajęć.
8. Dostawa obiadów odbywać się będzie w czasie trwania zamówienia w godzinach ustalonych z Dyrektorem szkoły.
9. Liczba zamówionych posiłków na podstawie ilości dzieci korzystających z wyżywienia, będzie przekazywana telefonicznie każdego dnia do godz. 08:00 przez dyrektora szkoły lub upoważnionego pracownika.
10. Wykonawca odpowiada za jakość dostarczonych obiadów zgodnie z obowiązującymi w kraju normami żywienia Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie. Posiłki, sposób ich przygotowania oraz transport powinien odbywać się z zachowaniem odpowiednich warunków higieniczno – sanitarnych.
11. Obiady powinny być przygotowywane zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia, muszą być zróżnicowane, sporządzone z pełnowartościowych produktów, oraz powinny spełniać wymogi pod względem organoleptycznym.
12. Do przygotowania posiłków należy używać produktów wysokiej jakości, zawsze świeżych, naturalnych, posiadających aktualne terminy ważności.
13. Obiad każdego dnia w tygodniu będzie inny i składać się będzie z: porcji wysokokalorycznej zupy objętości 500 ml, oraz drugiego dania naprzemiennie mięsnego i bezmięsnego, wraz z kompotem 200 ml.
1) Przykładowy wykaz zup:
a) Rosół z makaronem
b) Zupa pomidorowa z makaronem, bądź ryżem
c) Krupnik
d) Zupa jarzynowa
e) Zupa kalafiorowa
f) Kapuśniak
g) Zupa pieczarkowa
h) Zupa brokułowa
2) Przykładowy wykaz II dań:
a) Kotlet drobiowy panierowany (filet), ziemniaki, surówka lub warzywa na ciepło: (np.:marchewka, kalafior itp.) 90g + 120g+100g
b) Kotlet mielony wieprzowy lub drobiowy, ziemniaki (buraczki/ marchewka zasmażana). 90g+120g+100g
c) Kasza z gulaszem (wieprzowy) ogórek kiszony, kapusta kiszona, buraczki. 120g+120g+100g
d) Ryba smażona (w cieście, panierowana), ziemniaki, kapusta kiszona. 100g+120g+100g
e) Makaron spaghetti Ala Boloniese lub z sosem pomidorowym. 130g+100g
f) Naleśniki z serem/dżemem w polewie jogurtowej 200g
g) Makaron z serem i cukrem 200g
h) Dramstik (pałki z udek) pieczony, ziemniaki, surówka. 150g+120g+100g
i) Kotlet schabowy, ziemniaki, surówka 100g+120g+100g
j) Kotleciki drobiowe w cieście (filet, żółty ser, jajka mąka, mleko), 100g
k) Pierogi z serem, z jabłkiem, kapustą z grzybami i mięsem. 200g.
14. Posiłki należy dostarczać w specjalistycznych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury, jakości pożywienia, oraz na zasadzie ich wymiany.
15. Posiłek przygotowany będzie według jadłospisu, który należy z tygodniowym wyprzedzeniem przedstawić dyrektorowi szkoły. Wszelkie zmiany w jadłospisie sugerowane przez dyrektora szkoły będą brane pod uwagę przez Wykonawcę.
16. Wykonawca będzie dostarczał posiłki do szkół własnym transportem, pojazdem posiadającym wymagane zgody na transport produktów żywienia.
17. Zamawiający zastrzega sobie stałą cenę zamówionego posiłku w czasie trwania umowy bez względu na zmianę cen produktów, z których przygotowany jest posiłek, dopuszczając waloryzację zgodnie z zapisami w projektowanych postanowieniach umowy.
18. Zamawiający zastrzega, iż liczba dzieci korzystających z posiłków może być inna w zależności od liczby zgłoszeń.
19. Posiłki muszą być sporządzone zgodnie z wymogami sztuki kulinarnej i sanitarnej dla żywienia zbiorowego, dowiezione gorące w termosach do miejsca wydania w szkole. Wydawanie posiłków zapewnia zamawiający.
20. Produkty w dziennym jadłospisie muszą być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1154)
21. Posiłki muszą być różnorodne i urozmaicone, wysokiej jakości zarówno co do wartości odżywczej, gramatury jak i estetyki.
22. Wykonawca dostarcza posiłki własnym transportem i samodzielnie je przygotowuje. Wykonawca dba o właściwy stan dostarczania posiłków.
23. Wykonawca oświadcza, że posiada pełne uprawnienia potrzebne do świadczenia usługi wydane przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
24. Stan posiłków i sposób dowożenia musi spełniać wymogi Państwowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej.
25. W przypadku awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeń uniemożliwiających realizację przygotowania i dostawy posiłków przez Wykonawcę, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie, na własny koszt, zapewnić posiłki o jakości nie gorszej niż określone w SWZ, z innych źródeł. W przypadku niewywiązania się z tego obowiązku, Zamawiający ma prawo zlecić przygotowanie i dostawę posiłków innemu podmiotowi, a kosztami takiej usługi obciążyć Wykonawcę, w szczególności poprzez potrącenie z należnego wynagrodzenia lub wystawienie noty obciążeniowej.
26. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania posiłków o najwyższym standardzie, na bazie produktów najwyższej jakości i bezpieczeństwem zgodnie z normami HACCP.
27. Posiłki mają być przygotowywane zgodnie z procedurami niezbędnymi do zapewnienia bezpieczeństwa żywności i żywienia z uwzględnieniem zapisów określonych w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 r. poz. 1448 ze zm.) i zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1154). Proces przygotowywania oraz wydawania posiłków odbywać się musi zgodnie z wymogami sanitarnymi, zwłaszcza wymogami dobrej praktyki higienicznej.
28. Posiłki będą przygotowywane przez osoby posiadające zaświadczenie lekarskie z badań przeprowadzonych do celów sanitarno-epidemiologicznych. Osoby, które będą uczestniczyć w przygotowaniu posiłków muszą posiadać wszelkie wymagane ustawowo kwalifikacje i uprawnienia niezbędne do wykonywania przedmiotu zamówienia.
29. W przypadku wzmożonej zachorowalności lub nieobecności dzieci, Zamawiającemu przysługuje prawo do ograniczenia ilości posiłków.
30. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany w ilości przedmiotu zamówienia. Rozliczenie finansowe Wykonawcy usługi z Zamawiającym odbywać się będzie na podstawie faktycznie dostarczonych posiłków i ich ceny jednostkowej.
31. Wykonawca wszystkie dostawy wykona w terminie.
32. Wykonawca winien przedstawić w ofercie cenę za wykonanie całości przedmiotu zamówienia, uwzględniając wszystkie niezbędne koszty związane z realizacją zamówienia, wymagane opłaty bez względu na okoliczności i źródła ich powstania oraz opusty, których wykonawca zamierza udzielić. Cenę jednostkową brutto posiłku należy podzielić na następujące składowe:
1) koszt przygotowania i dostarczenia posiłku,
2) koszt tzw. „wsadu do kotła”.
Koszt „wsadu do kotła” to kosz produktów użytych do przygotowania posiłku. Z kwoty przeznaczonej na koszt „wsadu do kotła” Wykonawca nie będzie mógł pokrywać innych kosztów związanych z realizacją zamówienia. Wszystkie inne koszty związane z realizacją zamówienia należy ująć w ramach kosztów przygotowania i dostarczenia posiłków.
33. Oznaczenie Wspólnego Słownika Zamówień:
55524000-9 usługi dostarczania posiłków do szkół
55523100-3 usługi w zakresie posiłków szkolnych
34. Wszelkie wątpliwości dotyczące treści SWZ wykonawca winien wyjaśnić przed sporządzeniem i złożeniem oferty. Wykonawca przed złożeniem oferty uzyskał również wszelkie niezbędne informacje o przedmiocie zamówienia co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mają mieć wpływ na złożoną ofertę i bierze pełną odpowiedzialność za odpowiednie wykonanie i bezpieczeństwo wszystkich czynności na miejscu wykonania prac oraz metody i technologie użyte podczas realizacji usługi.
35. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych. Powody niedokonania zamówienia na części: Zamówienie ma charakter jednorodny i nie wykazuje funkcjonalnych elementów możliwych do wyodrębnienia jako odrębne części. Przedmiotem zamówienia jest dostawa dwudaniowych obiadów do jednej szkoły, realizowana w sposób spójny i ciągły przez jednego wykonawcę.
36. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących pracę związaną z przygotowywaniem i dostawą posiłków.
4.5.3.) Główny kod CPV: 55524000-9 - Usługi dostarczania posiłków do szkół
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 221349,60 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 272640,00 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przygotowanie i dostarczenie gotowych obiadów dwudaniowych dla uczniów uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi w Zielonej Górze.
- Żywienie uczniów w Szkole Podstawowej w Lubniu
- Przygotowanie i dostarczenie gotowych obiadów dla uczniów uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 8 im. Jana Brzechwy w Zielonej Górze
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.