eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LublinDruk i dostawa materiałów edukacyjnych.



Ogłoszenie z dnia 2022-12-08


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Druk i dostawa materiałów edukacyjnych.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lublin

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019514

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Pl. Króla Władysława Łokietka 1

1.5.2.) Miejscowość: Lublin

1.5.3.) Kod pocztowy: 20-109

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@lublin.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://lublin.eu

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Druk i dostawa materiałów edukacyjnych.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-24f1f168-5500-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00484731

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00337941/58/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.53 Druk i dostawa materiałów edukacyjno-informacyjnych z zakresu ochrony środowiska

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00432245/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP-P-I.271.85.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 5550,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakres zamówienia obejmuje: 1. wykonanie i przedstawienie Zamawiającemu proofów. 2. wykonanie druków materiałów po akceptacji przez Zamawiającego przedłożonych proofów. 3. konfekcjonowanie materiałów po 100 sztuk w paczce. 4. dostawę druków do siedziby Zamawiającego wraz z wniesieniem do magazynu.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79800000-2 - Usługi drukowania i powiązane

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6) w związku z art. 457 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.) - postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Zamawiający w pkt. 12 SWZ w opisie sposobu obliczenia ceny oraz w załączniku nr 4 do SWZ - Wycena ofertowa wskazał jako właściwą dla przedmiotowego postępowania stawkę podatku VAT, tj. 23 % dla całego przedmiotu zamówienia.
Zgodnie z posiadaną przez Zamawiającego opinią dotyczącą właściwej stawki podatku VAT przy usłudze druku i dostawy broszur edukacyjno informacyjnych, w myśl art. 41 ust. 2a u.p.t.u dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy, innych niż klasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w grupowaniu usługi związane z wyżywieniem (PKWiU 56), stawka podatku wynosi 5%, z zastrzeżeniem art. 138i ust. 4.
Tak więc przyjąć należy, iż właściwa stawka dla przedmiotu zamówienia Broszura odpadowa wynosi 5% na podstawie art. 41 ust. 2a w związku z poz. 19 załącznika nr 10 do u.p.t.u.
Wskazać także należy, iż Broszury odpadowej nie można uznać za podlegającą wyłączeniu ze stosowania stawką 5 % ulotkę gdyż liczy 12 stron.
Tym samym Zamawiający błędnie dokonał opisu sposobu obliczenia ceny w pkt. 12 SWZ wskazując jako właściwą dla całego przedmiotu zamówienia stawkę VAT 23%.
Błąd Zamawiającego polegający na wskazaniu jako właściwej dla całego przedmiotu zamówienia stawki VAT 23% spowodował, że złożone w przedmiotowym postępowaniu oferty są nieporównywalne z uwagi na zastosowanie przez Wykonawców różnych stawek podatku VAT dla poz. 2 Broszura odpadowa formularza wyceny ofertowej tj. stawek VAT 5% i 23%.
Błąd Zamawiającego nie może być na tym etapie konwalidowany.
Powyższe działanie stanowi uchybienie proceduralne, które nie może być skorygowane przez Zamawiającego w toku postępowania poprzez unieważnienie dokonanej z naruszeniem przepisów czynności oraz jej powtórzenie, ponieważ zgodnie z art. 286 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający może wyłącznie przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SWZ przez co wada ma nieusuwalny charakter.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.