Ogłoszenie z dnia 2022-12-08
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00432245/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-11-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Druk i dostawa materiałów edukacyjnych.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lublin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019514
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl. Króla Władysława Łokietka 1
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-109
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@lublin.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://lublin.eu
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Druk i dostawa materiałów edukacyjnych.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-24f1f168-5500-11ed-8832-4e4740e186ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00484731
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00337941/58/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.53 Druk i dostawa materiałów edukacyjno-informacyjnych z zakresu ochrony środowiska
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00432245/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP-P-I.271.85.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 5550,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres zamówienia obejmuje: 1. wykonanie i przedstawienie Zamawiającemu proofów. 2. wykonanie druków materiałów po akceptacji przez Zamawiającego przedłożonych proofów. 3. konfekcjonowanie materiałów po 100 sztuk w paczce. 4. dostawę druków do siedziby Zamawiającego wraz z wniesieniem do magazynu.
4.5.3.) Główny kod CPV: 79800000-2 - Usługi drukowania i powiązane
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6) w związku z art. 457 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.) - postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.Zamawiający w pkt. 12 SWZ w opisie sposobu obliczenia ceny oraz w załączniku nr 4 do SWZ - Wycena ofertowa wskazał jako właściwą dla przedmiotowego postępowania stawkę podatku VAT, tj. 23 % dla całego przedmiotu zamówienia.
Zgodnie z posiadaną przez Zamawiającego opinią dotyczącą właściwej stawki podatku VAT przy usłudze druku i dostawy broszur edukacyjno informacyjnych, w myśl art. 41 ust. 2a u.p.t.u dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy, innych niż klasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w grupowaniu usługi związane z wyżywieniem (PKWiU 56), stawka podatku wynosi 5%, z zastrzeżeniem art. 138i ust. 4.
Tak więc przyjąć należy, iż właściwa stawka dla przedmiotu zamówienia Broszura odpadowa wynosi 5% na podstawie art. 41 ust. 2a w związku z poz. 19 załącznika nr 10 do u.p.t.u.
Wskazać także należy, iż Broszury odpadowej nie można uznać za podlegającą wyłączeniu ze stosowania stawką 5 % ulotkę gdyż liczy 12 stron.
Tym samym Zamawiający błędnie dokonał opisu sposobu obliczenia ceny w pkt. 12 SWZ wskazując jako właściwą dla całego przedmiotu zamówienia stawkę VAT 23%.
Błąd Zamawiającego polegający na wskazaniu jako właściwej dla całego przedmiotu zamówienia stawki VAT 23% spowodował, że złożone w przedmiotowym postępowaniu oferty są nieporównywalne z uwagi na zastosowanie przez Wykonawców różnych stawek podatku VAT dla poz. 2 Broszura odpadowa formularza wyceny ofertowej tj. stawek VAT 5% i 23%.
Błąd Zamawiającego nie może być na tym etapie konwalidowany.
Powyższe działanie stanowi uchybienie proceduralne, które nie może być skorygowane przez Zamawiającego w toku postępowania poprzez unieważnienie dokonanej z naruszeniem przepisów czynności oraz jej powtórzenie, ponieważ zgodnie z art. 286 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający może wyłącznie przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SWZ przez co wada ma nieusuwalny charakter.
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym na zakup narzędzi do chirurgii plastycznej
- Dostawa kabin akustycznych dla użytkowników o specjalnych potrzebach
- Dostawa symulatora wirtualnej przestrzeni kryminalistycznej na potrzeby Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawłą II
- Opracowanie dok. proj.-kosztorys. przebudowy pomieszczeń w budynku CoE Asppect zlokalizowanym na kampusie Politechniki Lubelskiej przy ul. Nadbystrzyckiej 36A wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego.
- Dostawa mikroskopu fluorescencyjnego
- Produkcja i emisja programów telewizyjnych w ramach projektu Lubelskie Obserwatorium Rynku Pracy I.
więcej: przetargi w Lublinie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





