eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BabimostZakup ekranów interaktywnych wraz z oprogramowaniem



Ogłoszenie z dnia 2025-10-17

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup ekranów interaktywnych wraz z oprogramowaniem

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: BIBLIOTEKA PUBLICZNA IM.WIESŁAWA SAUTERA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 977817629

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Plac Powstańców Wielkopolskich 11

1.5.2.) Miejscowość: Babimost

1.5.3.) Kod pocztowy: 66-110

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 573 809 254

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@bibliotekababimost.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bpbabimost.naszabiblioteka.com

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Kultura

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup ekranów interaktywnych wraz z oprogramowaniem

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fad72a11-47a6-4ffa-99d6-0466ac4a05fc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00482193

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00441529/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Zakup ekranów interaktywnych wraz z oprogramowaniem

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Fundusz Małych Projektów (FMP) w Euroregionie „Sprewa-Nysa-Bóbr” w ramach Programu Współpracy INTERRG VI A Brandenburgia – Polska 2021-2027

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fad72a11-47a6-4ffa-99d6-0466ac4a05fc

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fad72a11-47a6-4ffa-99d6-0466ac4a05fc

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zasady komunikacji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego

Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.

Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl
. Korzystanie z niej jest bezpłatne.

Link do postępowania: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-fad72a11-47a6-4ffa-99d6-0466ac4a05fc
.
Identyfikator postępowania: ocds-148610-fad72a11-47a6-4ffa-99d6-0466ac4a05fc.
Można je też wyszukać przez przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”.

Udział w postępowaniu wymaga posiadania konta „Wykonawca” na Platformie. Zasady jego zakładania i korzystania określa Regulamin Platformy oraz informacje w zakładce „Centrum Pomocy”.

Przeglądanie i pobieranie publicznej dokumentacji nie wymaga konta ani logowania.

Dokumenty elektroniczne muszą być sporządzane zgodnie z:

rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 30.12.2020 r. (Dz.U. 2020 poz. 2452),

rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z 23.12.2020 r. (Dz.U. 2020 poz. 2415 z późn. zm.).

Dokumenty, o których mowa w §2 ust.1 ww. rozporządzenia, sporządza się w formatach zgodnych z Krajowymi Ramami Interoperacyjności i przekazuje jako załączniki.

Inne informacje lub oświadczenia przekazuje się:
a) w formatach określonych w rozporządzeniu KRI, jako załącznik, lub
b) w treści wiadomości przesyłanej elektronicznie (np. w „Formularzu do komunikacji”).

Dokumenty zawierające tajemnicę przedsiębiorstwa należy umieścić w oddzielnym, oznaczonym pliku z dopiskiem „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa” i dodać wraz z uzasadnieniem w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie”.

Komunikacja (z wyłączeniem składania ofert) odbywa się poprzez formularze w zakładce „Formularze do komunikacji”, służące m.in. do przekazywania wezwań, pytań i odpowiedzi. Możliwe jest dodawanie załączników (przycisk „dodaj załącznik”).

Pełne korzystanie z formularzy wymaga konta „Wykonawcy” i zalogowania. Do zadawania pytań dotyczących SWZ wystarczy konto uproszczone.

Wszystkie wysłane i odebrane wiadomości są widoczne po zalogowaniu w zakładce „Komunikacja”.

Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pomocą formularzy to 250 MB (dla jednego formularza).

Minimalne wymagania techniczne i specyfikacje połączenia określa Regulamin Platformy.

W przypadku problemów technicznych należy kontaktować się z pomocą techniczną:

tel. (22) 458 77 99

formularz „Zgłoś problem” na stronie https://ezamowienia.gov.pl
.

Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego śledzenia informacji publikowanych na Platformie. Wiadomości e-mail mają charakter pomocniczy i mogą być obarczone ryzykiem błędu.

W razie awarii lub niedostępności Platformy dopuszcza się komunikację e-mailową na adres: info@bibliotekababimost.pl
.

Wykonawcy w korespondencji powinni używać znaku postępowania: BP.330.1.2025.

Wszystkie dokumenty, zawiadomienia i odpowiedzi publikowane w toku postępowania pochodzą od Zamawiającego. Korespondencja ta nie wymaga podpisu elektronicznego Zamawiającego – podpis znajduje się wyłącznie na oryginałach stanowiących załączniki do protokołu postępowania.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna zgodnie z art. 13 RODO - administratorem Pani/Pana danych
osobowych jest: jest Biblioteka Publiczna im. Wiesława Sautera w Babimoście reprezentowana przez Dyrektora z siedzibą 66 – 110 Babimost, ul. Plac Powstańców Wielkopolskich 11. Pozostałe informacje znajdują się w SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak

4.1.2.) Numer referencyjny: BP.330.1.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakup urządzeń multimedialnych wraz zaprojektowanymi i uruchomionymi aplikacjami: ekran startowy, katalog eksponatów. cyfrowych wraz z systemem CMS, ilustrowana, interaktywna oś czasu z 8 scenkami, kolorowanka z 8 obrazkami, Puzzle, Memo, QUIZ interaktywny wraz z Etiudą filmową zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia stanowiący załącznik nr 1 do SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 72212520-0 - Usługi opracowywania oprogramowania multimedialnego

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

32322000-6 - Urządzenia multimedialne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Cena oferty „C” – 60%
Przy ocenie oferty w kryterium Cena oferty „C" najwyżej będzie punktowana oferta proponująca najniższą cenę (brutto) za wykonanie przedmiotu zamówienia, pozostałe oferty uzyskają odpowiednio mniejszą liczbę punktów (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku – końcówki poniżej 0,005 pkt pomija się, a końcówki 0,005 pkt i wyższe zaokrągla się do 0,01 pkt) po przeliczeniu wg wzoru:

C= C_min/C_bad x 100 pkt x 60%

gdzie:
Cmin – cena oferty z najniższą ceną (w zł)
Cbaz – cena oferty badanej (w zł)

Oceniając ofertę w kryterium Cena oferty „C” Zamawiający będzie brał pod uwagę cenę brutto podaną przez Wykonawcę w pkt 1 oferty (wg Załącznika nr 1 do SWZ)

Uwaga: Maksymalna ilość punktów przyznanych w niniejszym kryterium to 60,00.

Doświadczenie „D” – 40%
Maksymalna ilość punktów 40 pkt.

Punkty zostaną przyznane za wykazanie doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert w niniejszym postępowaniu, w następujący sposób:
Ilość realizacji
0 do 4 realizacji – 0 pkt
5 realizacji - 20 pkt
Pow. 5 realizacji - 40 punktów

Oceniając ofertę w kryterium Doświadczenie „D” Zamawiający będzie brał pod uwagę informacje podane przez Wykonawcę w pkt 2 i pkt 3 oferty (wg Załącznika nr 2 do SWZ).

W przypadku nie podania w formularzu oferty żadnej informacji dotyczącej niniejszego kryterium, podanie wartości „0”, „-” lub „nie dotyczy” lub informacji o równoważnym znaczeniu lub wykazanie doświadczenia nie spełniającego wymagań SWZ, oferta otrzyma 0 pkt w niniejszym kryterium.

Za najwyżej ocenioną zostanie uznana oferta, która uzyskała najwyższą łączną liczbę punktów - sumę punktów przyznanych w kryterium „C” + „D” w oparciu o podane w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SWZ kryteria oceny ofert.

Jeżeli nie można wybrać oferty najwyżej ocenionej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert uzyska taką samą łączną liczbę punktów (sumę punktów przyznanych w kryterium „C” + „D”), Zamawiający za najwyżej ocenioną uzna ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli oferty, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, jeżeli zawierają one takie same ceny, do złożenia w określonym przez Zamawiającego terminie ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen lub kosztów wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

o udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy
należycie wykonali aplikacje multimedialne, zawierających katalog eksponatów cyfrowych w ilości nie mniejszej niż 5, na potrzeby ekspozycji muzealnej lub izb pamiątek regionalnych w ciągu ostatnich 3 lat.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: e) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - Załącznika nr 9 do SWZ. | Wykonawca do oferty dołącza aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – według Załącznika nr 3 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
a) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy (jeżeli dotyczy), sporządzony co do treści wg wzoru stanowiącego Załącznika nr 5 do SWZ.
b) Wykaz wykonanych aplikacji multimedialnych, zawierających katalog eksponatów cyfrowych w liczbie nie mniejszej niż 5, na potrzeby ekspozycji muzealnej lub Izba Pamiątek Regionalnych w ciągu ostatnich 3 lat., wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie – Załącznik nr 6 do SWZ
c) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór oświadczenia stanowi Załącznika nr 4 do SWZ.
d) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznika nr 7 do SWZ.
e) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - Załącznika nr 9 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być dołączone do oferty.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 ROZDZIAŁU VIII. SWZ, składa wraz z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – według Załącznika nr 3 do SWZ. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w pkt 3, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – według Załącznika nr 5 do SWZ.
5. Podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt 1 oraz 2 ROZDZIAŁU VIII. SWZ na wezwanie Zamawiającego, składa ten z Wykonawców, który potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu, określonych w ROZDZIALE VI. SWZ.
6. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 455 ustawy Pzp, w sposób i na warunkach szczegółowo opisanych w Projektowanych postanowieniach umowy.
Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-27 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-fad72a11-47a6-4ffa-99d6-0466ac4a05fc

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-27 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Załączniki:
1. Załącznik nr 1 – OPZ;
2. Załącznik nr 2 – Formularz ofertowy;
3. Załącznik nr 3 - Oświadczenie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp;
4. Załącznik nr 4 - Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby;
5. Załącznik nr 5 - Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się;
6. Załącznik nr 6 - Wykaz usług;
7. Załącznik nr 7 - Wykaz osób;
8. Załącznik nr 8 - Wzór umowy wraz z załącznikiem;
9. Załącznik nr 9 – Oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.