Ogłoszenie z dnia 2025-10-17
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup serwera z systemem operacyjnym i licencjami dostępowymi
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT OCHRONY ROŚLIN I NASIENNICTWA W ŁODZI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472967021
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: SIEWNA 13A
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 94-250
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.7.) Numer telefonu: 426116660
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wi-lodz@piorin.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/wiorin-lodz/wojewodzki-inspektorat
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
ochrona roślin i nasiennictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup serwera z systemem operacyjnym i licencjami dostępowymi
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-886fd400-ff88-4ad9-a957-72ee3a7d1296
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00481007
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00674532/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Zakup serwera z systemem operacyjnym i licencjami dostępowymi
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-886fd400-ff88-4ad9-a957-72ee3a7d12963.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy e-Zamówienia (dalej Platforma), która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: minimalne wymagania określa Regulamin Platformy e-Zamówienia
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z klauzulą informacyjną Załącznik nr 4 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WAD.272.1.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego: 1 serwera z systemem operacyjnym i 150 licencjami dostępowymi na potrzeby Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Łodzi CPV:
48821000-9 Serwery sieciowe,
31682530-4 Awaryjne urządzenia energetyczne,
48214000-1 Pakiety oprogramowania do sieciowego systemu operacyjnego.
2. Opis przedmiotu zamówienia – wymagania minimalne:
Serwer wraz z systemem operacyjnym i licencjami dostępowymi
Lp. Wymagania Zamawiającego
Serwer
1 Typ i przeznaczenie: serwer przeznaczony do:
- uruchomienia domeny Active Directory dla 150 użytkowników,
- udostępniania folderów i plików wyłącznie uwierzytelnionym użytkownikom,
- obsługi programów Groszek i Agema,
- przechowywania zawartości pulpitu oraz dokumentów – usługa redirection,
- definiowania polityk umożliwiających wdrożenie i zarządzanie ustawieniami konfiguracyjnymi stacji roboczych Inspektoratu zapewniającymi spójność ustawień, bezpieczeństwo oraz zgodność z politykami bezpieczeństwa.
2 Obudowa:
- dedykowana do zamontowania w szafie rack 19,
- maksymalna wysokość 2U,
- wraz z kompletem wysuwanych szyn umożliwiających montaż w szafie rack i wysuwanie serwera do celów serwisowych,
- z minimum jednym portem USB z przodu obudowy.
3 Procesor:
- wielordzeniowy (minimum 6),
- minimalna liczba wątków: 12,
- pamięć podręczna cache: minimum 16MB,
- obsługujący technologię Hyper-Threading,
- obsługujący technologię Thermal Monitoring Technologies,
- obsługujący technologię Virtualization Technology with Redirect Protection (VT-rp),
- obsługujący Virtualization Technology (VT-x),
- obsługujący Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d),
- osiągający w teście PassMark CPU Mark wynik min. 17.000 punktów (wynik zaproponowanego procesora musi znajdować się na stronie http://www.cpubenchmark.net – stan z dnia ukazania się ogłoszenia).
4 Płyta główna:
- wyposażona w co najmniej dwa sloty pamięci operacyjnej,
- musi być zaprojektowana przez producenta serwera.
5 Pamięć operacyjna: o łącznej pojemności nie mniejszej niż 32GB z możliwością dalszej rozbudowy.
6 Dyski:
- dwa dyski SSD o pojemności minimum 400GB każdy, HOT-PLUG, z zainstalowanym systemem operacyjnym, tzw. dysk systemowy
- dwa dyski o pojemności minimum 2TB każdy, HOT- PLUG, tzw. dysk roboczy.
7 Kontroler dysków:
- sprzętowy kontroler dyskowy,
- możliwe konfiguracje poziomów RAID (minimum): 0, 1, 5, 10, 50,
- liczba portów wewnętrznych: minimum 6,
- minimalna szybkość przesyłania danych: 10 Gbit/s dla dysków SAS,
- obsługa dysków: SAS i SATA.
8 Karta sieciowa: minimum dwa porty RJ-45 o przepustowości minimum 1GB/s.
9 Karta zarządzająca (wraz z oprogramowaniem):
- umożliwiająca zdalne zarzadzanie serwerem,
- umożliwiająca dostęp poprzez przeglądarkę Internetową oraz SSH,
- umożliwiająca zdalną aktualizację BIOS,
- umożliwiająca zdalne włączanie i wyłączanie serwera,
- umożliwiająca ustawienie harmonogramu włączania i wyłączania serwera,
- umożliwiająca podgląd parametrów takich jak: temperatura, zasilanie, stan wentylatorów oraz dysków,
- umożliwiająca zdalną instalację systemu operacyjnego,
- umożliwiająca bezpośrednie przesyłanie obrazu z serwera do zdalnie podpiętego administratora,
- umożliwiająca podłączenie napędu z komputera administratora do serwera z wykorzystaniem sieci.
10 Zasilacze:
- dwa Hot Plug o mocy nie mniejszej niż 450W każdy,
- sprawność na poziomie 92-96%.
11 Interfejsy, porty, sloty (minimum):
- 4 szt. USB - wyprowadzonych na zewnątrz (przód, tył),
- 1 szt. VGA (15 pin).
12 Certyfikaty:
- CE,
- EPEAT minimum Silver dla Polski lub innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, zaoferowany model urządzenia musi figurować w rejestrze dostępnym na stronie www.epeat.net i mieć status „Active”.
13 Warunki gwarancji:
Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 3-letniego okresu gwarancji na bezawaryjną pracę serwera, gwarantującą że w przypadku awarii, uszkodzone dyski pozostaną u Zamawiającego, a w ich miejsce zostaną dostarczone nowe.
Czas reakcji serwisu: najpóźniej do następnego dnia roboczego od momentu zgłoszenia tego faktu pisemnie, telefonicznie, faksem lub pocztą elektroniczną do punktu serwisowego. Zgłoszenia przesłane po godzinach pracy serwisu traktowane będą jak wysłane w najbliższym dniu roboczym o godzinie otwarcia punktu serwisowego. Serwis gwarancyjny realizowany będzie przez producenta sprzętu lub autoryzowanego partnera serwisowego producenta. Naprawa winna być wykonana w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Łodzi.
14 Trusted Platform Module (TPM): minimum TPM 2.0
System operacyjny
System operacyjny:
- polski,
- łatwy w obsłudze (intuicyjny),
- z możliwością przeniesienia licencji na inne urządzenie,
- umożliwiający uruchomienie domeny Active Directory dla 150 użytkowników,
- współpracujący z procesorami o architekturze x86-64,
- umożliwiający instalację i użytkowanie aplikacji 32-bitowych i 64-bitowych,
- umożliwiający instalację oprogramowania na serwerze wyposażonym w minimum 16 rdzeni,
- umożliwiający obsługę dostępu wielościeżkowego do zasobów LAN poprzez kontrolery Gigabit Ethernet, w trybie równoważenia obciążenia łącza (load balancing) i redundancji łącza (failover) – natywnie lub z wykorzystaniem sterowników producenta sprzętu,
- umożliwiający uruchomienie roli serwera DHCP,
- umożliwiający uruchomienie roli serwera DNS,
- umożliwiający uruchomienie roli serwera plików z uwierzytelnianiem i autoryzacją dostępu w domenie Active Directory,
- umożliwiający uruchomienie roli serwera wydruku z uwierzytelnianiem i autoryzacją dostępu w domenie Active Directory,
- umożliwiający uruchomienia roli serwera stron WWW,
- obsługa zdalnego pulpitu – RDP,
- w ramach dostarczonej licencji zawarte prawo do użytkowania i dostęp do oprogramowania oferowanego przez producenta systemu operacyjnego umożliwiającego wirtualizowanie zasobów sprzętowych serwera,
- prawo do instalacji i użytkowania co najmniej dwóch maszyn wirtualnych,
- umożliwiający dokonywania darmowych aktualizacji i poprawek systemu przez Internet,
- umożliwiający dokonywania uaktualnień sterowników urządzeń przez Internet,
- z wbudowaną zaporą internetową (firewall) dla ochrony połączeń internetowych; zintegrowana z systemem konsola do zarządzania ustawieniami zapory i regułami ip v4 i v6,
- umożliwiający zdalną automatyczną instalację, konfigurację, administrowanie oraz aktualizowanie systemu,
- umożliwiający obsługę PowerShell,
- umożliwiający obsługę certyfikatów w Active Directory,
- umożliwiający obsługę drzewa katalogowego Active Directory,
- posiadający funkcję zapobiegającą włamaniom do hosta, takich jak ochrona prewencyjna, wykrywanie ataków i ochrona przed exploitami zero-day,
- umożliwiający szyfrowanie ruchu w sieci wirtualnej pomiędzy maszynami wirtualnymi, które się ze sobą komunikują w obrębie podsieci,
- umożliwiający wykorzystanie sprzętowego lub wirtualnego mikroukładu Trusted Platform Module (TPM) w celu zapewnienia szyfrowania danych i woluminów systemowych na dysku,
- umożliwiający instalację programu Groszek oraz Agema,
- wsparcie techniczne dla systemu: minimum do 2034 roku.
Wszystkie w/w wymienione parametry, role, funkcje systemu operacyjnego objęte są w dostarczonej licencji i nie wymagają ponoszenia przez zamawiającego dodatkowych kosztów.
Zamawiający nie dopuszcza dostawy licencji typu OEM.
Zamawiający nie dopuszcza dostawy licencji ograniczonych czasowo – licencja musi być wieczysta.
Licencje dostępowe
- licencje dostępowe dla 150 użytkowników umożliwiające podłączenie i wykorzystywanie wszystkich dostępnych funkcjonalności serwera.
UWAGA: zaoferowanie przedmiotu zamówienia sprzecznego z powyższymi wymaganiami skutkować będzie odrzuceniem oferty. Wszystkie wymagania postawione przez Zamawiającego mają dać się zweryfikować na stronie internetowej producenta sprzętu lub karcie produktu urządzenia.
W związku z wejściem w życie w dniu 16 kwietnia 2022 r. ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. poz. 835) na zamawiających prowadzących procedury w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych (zamówienia od wartości 130 tys. zł netto), jak również w odniesieniu do zamówień o mniejszej wartości (poniżej kwoty 130 tys. zł netto) nałożony został obowiązek weryfikacji wykonawców ubiegających się o zamówienie pod kątem udziału w zamówieniu czynnika rosyjskiego. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia, zapisanego w formularzu ofertowym, oświadczenia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 48821000-9 - Serwery sieciowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
31682530-4 - Awaryjne urządzenia energetyczne
48214000-1 - Pakiety oprogramowania do sieciowego systemu operacyjnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-25
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: zamawiający będzie oceniał każdą z ofert na podstawie określonych kryteriów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: parametry procesora
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: czas gwarancji serwera
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie żąda złożenia podmiotowych środków dowodowych
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
zamawiający nie żąda przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albodo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o którym mowa w pkt. 11 SWZ, składa każdy z Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści umowy, określone zostały w załącznik nr 3 do SWZ - projekt umowy.2. Zmiany postanowień niniejszej umowy mogą nastąpić w okolicznościach przewidzianych w ogłoszeniu o zamówieniu, w oparciu o art. 455 ustawy PZP
i pod rygorem nieważności wymagają formy pisemnego aneksu skutecznego
po podpisaniu przez obie strony.
3. Przewidzenie przez Zamawiającego możliwości wprowadzenia zmian
do zawartej umowy nie przesądza o obligatoryjności ich dokonania. Wystąpienie przesłanek zmiany umowy będzie każdorazowo podlegało szczegółowej analizie, po dokonaniu której zostanie podjęta decyzja co do ewentualnego wprowadzenia zmiany w treści umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-27 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-27 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Zakup serwera z systemem operacyjnym i licencjami dostępowymi
- Świadczenie usługi utrzymania czystości i higieny w obiekcie pływalni MOSiR w Łodzi w 2026 r. - pływalnia "Wodny Raj" przy ul. Wiernej Rzeki 2
- Świadczenie usługi drukowania i sukcesywnych dostaw druków na potrzeby Miejskiego Ośrodka pomocy Społecznej w Łodzi
- "Usługa wykonania gadżetów promocyjnych".
- Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne przygotowywanie i dostarczanie śniadań i dwudaniowych obiadów dla DDP w Łodzi.
- SZP.281.85.2025 - Dostawa testów do oznaczania czasu krzepnięcia krwi wraz z dzierżawą analizatorów dla Instytutu "CZMP"
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa sprzętu IT podnoszącego poziom cyberbezpieczeństwa w powiecie ostrowskim wraz z usługami z zak. cyberbezpieczeństwa w ramach Projektu grantowego Cyberbezpieczny Samorząd,Mobilny magazyn OLiOC
- Dostawa sprzętu i oprogramowania w ramach projektu "Zwiększenie cyberbezpieczeństwa Urzędu Gminy Czarna Dąbrówka"
- Zakup i dostawa agregatów prądotwórczych w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026
- Dostawa serwera, urządzeń pamięci masowej, urządzeń sieciowych, zasilacza awaryjnego oraz oprogramowania w ramach projektu "Cyberbezpieczny Samorząd"
- Zakup sprzętu i wyposażenia na potrzeby zabezpieczenia logistycznego i zapewnienia ciągłości dostaw w ramach zadań ochrony ludności i obrony cywilnej w Gminie Nakło nad Notecią.
- Zakup specjalistycznego sprzętu elektrycznego dla Gminy Pietrowice Wielkie w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.