eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sêdziejowice"Zakup i dostawa oleju opa³owego"



Og³oszenie z dnia 2025-10-15

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
„Zakup i dostawa oleju opa³owego”

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA SÊDZIEJOWICE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934594

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Wieluñska 6

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Sêdziejowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-160

1.5.4.) Województwo: ³ódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@gminasedziejowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://gminasedziejowice.eu/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Zakup i dostawa oleju opa³owego”

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-c94e337d-7388-49c0-887a-dc662110ae93

2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00477427

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2025-10-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00048041/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.2 Zakup i dostawa oleju opa³owego

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_sedziejowice

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym,
a Wykonawcami w szczególno¶ci sk³adanie o¶wiadczeñ, wniosków (innych ni¿ oferta), zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznie za po¶rednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_sedziejowice i formularza Wy¶lij wiadomo¶æ dostêpnego na stronie dotycz±cej danego postêpowania. W sytuacjach awaryjnych np. w przypadku niedzia³ania platformazakupowa.pl Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej: zamowienia@gminasedziejowice.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1)Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dok. elektronicznych, elektronicznych kopii dok. i o¶wiadczeñ oraz infor. przekazyw. przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie Internetowej Platformy zakupowej platformazakupowa.pl Open Nexus Sp. z o.o. korzystania z
https://platformazakupowa.pl/ i s± dostêpne przy ka¿dym postêpow. na platfor., regulamin platfor. znajduje siê w stopce strony lub pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin 2)Za datê przekazania oferty, zawiadomieñ, dok. elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dok. lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania na
https://platformazakupowa.pl/ i otrzymania komunikatu potwierdzaj±cego.3)Formaty plików wykorzystyw. przez Wykonawców powinny byæ zgodne z OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie og³oszenia jednolit. tekstu rozp. Rady Minist. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany infor. w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformat”.4)Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf 5)W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy
rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: a).zip b).7Z 6)W¶ród formatów powszechnych a NIE wystêpuj±cych w rozp. wystêpuj±: .rar .gif .bmp. Dokumenty z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie. 7)Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi maks. 10 MB, oraz na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB 8)Zalecenia Zamawiaj±cego odno¶nie kwalifikowanego podpisu elektronicznego: a)dla dokumentów w formacie „pdf” zaleca siê podpis w formatem PadES, b)dokumenty w formacie innym ni¿ „pdf” zaleca siê podpisywaæ formatem XadES, c)do sk³adania podpisu zaleca siê stosowanie algorytmu SHA-2 (lub wy¿szy). 9)Je¶li wykonawca pakuje dokum. np. w plik ZIP zalecamy wcze¶niejsze podpisanie ka¿dego ze skompresowanych plików. 10)Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu. 11)Zamawiaj±cy zaleca, aby nie wprowadzaæ jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich. Mo¿e to skutkowaæ brakiem integralno¶ci plików. 12)Zamawiaj±cy zaleca, aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosowaæ podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie ró¿nymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym mo¿e doprowadziæ do probl. w weryfikacji plików. 13)Komunikacja za po¶red. platfor. zakup. wymaga za³o¿enia konta U¿ytkownika. 14)W celu za³o¿enia konta U¿ytkownika na platformie zakupowej, koniecznym jest posiadanie przez U¿ytkownika (Wykonawcê) aktywnego konta poczty elektronicznej (e–mail). Korzyst. z platfor. zakup. przez Wykonawcê jest bezp³atne. 15) Wymag. dot. specyfik. po³±czenia, formatu przesy³anych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za po¶rednictwem platformazakupowa.pl, tj.:a)sta³y dostêp do sieci
Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC o nastêp. konfigur.: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, c) zainstal. dowolna przegl±d. internet., Uwaga! od dnia 17 sierpnia 2021, ze wzglêdu na zakoñczenie wspierania przegl±d. Internet Explorer przez firmê Microsoft, stosowanie przegl±d. Internet Explorer nie bêdzie dopuszczalne d) w³±czona obs³uga JavaScript, e)zainstal. program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf, f)Platforma dzia³a wed³ug standardu przyjêtego w komunik. sieciowej - kodowanie UTF8, g)Oznaczenie czasu odbioru danych przez platfor. zakup. stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokal. serwera synchronizow. z zegarem G³ównego Urzêdu
Miar.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:

1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Gmina Sêdziejowice
ul. Wieluñska 6
98 – 160 Sêdziejowice
tel. 43 / 677 10 02
fax. 43 / 677 10 06
2) z inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Sêdziejowice mo¿na kontaktowaæ siê za pomoc± adresu iod@gminasedziejowice.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zakup i dostawa oleju opa³owego”, znak postêpowania RW.VI.271.24.2025 prowadzonym w trybie podstawowym, o którym mowa w art. 275 pkt 1 ustawy PZP;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a. na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
b. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
c. na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
d. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a. w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
** Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.
*** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RW.VI.271.24.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa oleju opa³owego w ilo¶ci do 143 500 l, o warto¶ci opa³owej ¶redniej nie mniejszej ni¿ 42,6 MJ/kg, zawarto¶æ siarki palnej nie wiêcej ni¿ 0,1%.
2. Termin realizacji zamówienia w ci±gu 24 miesiêcy od daty podpisania umowy, w dostawach, ka¿da w ilo¶ci od 2 500 l do 8 000 l.
3. Dostawy realizowane bêd± w czasie do 24 godzin po z³o¿eniu telefonicznie lub mailowo zapotrzebowania przez Zamawiaj±cego, ¶rodkiem transportu Wykonawcy.
4. Miejscem dostawy jest:
4.1. Urz±d Gminy Sêdziejowice, ul. Wieluñska 6, 98 – 160 Sêdziejowice
a) do 25 000 l - sezon 2025/2026
b) do 25 000 l - sezon 2026/2027
4.2.Zespó³ Szkó³ w Marzeninie, ul. £aska 7, Marzenin, 98 – 160 Sêdziejowice
a) do 4 500 l - sezon 2025/2026
b) do 9 000 l - sezon 2026/2027
4.3. Zespó³ Szkó³ Ogólnokszta³c±cych Nr 1 w Sêdziejowicach, ul. Powstañców 1863r. nr 6, 98 – 160 Sêdziejowice
a) do 40 000 l - sezon 2025/2026
b) do 40 000 l - sezon 2026/2027

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09135100-5 - Olej opa³owy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie stosowaæ nastêpuj±ce kryteria oceny ofert:
Cena – 60%,
Upust – 40%.

2. Punkty przyznane w ramach kryterium „Cena” (C) zostan± obliczone wed³ug wzoru:

C=C_min/C_b ×60pkt
gdzie:
C – liczba punktów, któr± uzyska³a badana oferta w kryterium „Cena”,
Cmin – cena (cena ofertowa brutto w ramach poszczególnych zadañ) najtañszej oferty spo¶ród ofert nieodrzuconych,
Cb – cena (cena ofertowa brutto) badanej oferty spo¶ród ofert nieodrzuconych.
Maksymalnie mo¿na uzyskaæ 60 punktów. Przyznane punkty zostan± zaokr±glone do dwóch miejsc po przecinku.

3. Punkty przyznane w ramach kryterium „Upust” (U) zostan± przyznane wed³ug wzoru:
U=U_z/U_max ×40pkt
gdzie:
U – liczba punktów, któr± uzyska³a badana oferta w kryterium „Upust”,
Uz – upust zadeklarowany w ocenianej ofercie,
Umax – najwy¿szy zaproponowany upust w ofertach.
W tym kryterium mo¿na uzyskaæ maksymalnie 40 punktów Przyznane punkty zostan± zaokr±glone do dwóch miejsc po przecinku.

4. Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która uzyska ³±cznie najwiêksz± liczbê punktów (P) wyliczona zgodnie z poni¿szym wzorem:
P=C+U
gdzie:
P – ³±czna liczba punktów ocenianej oferty,
C – liczba punktów uzyskanych w ramach kryterium „Cena”,
U – liczba punktów uzyskanych w ramach kryterium „Upust”.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Upust

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym: Zamawiaj±cy nie stawia warunku w tym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów: Zamawiaj±cy uzna za spe³niony warunek posiadania uprawnieñ do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci, gdy Wykonawca przedstawi aktualn± koncesjê udzielon± przez Prezesa Regulacji Energetyki na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi, stanowi±cymi przedmiot zamówienia.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiaj±cy uzna za spe³niony warunek dotycz±cy sytuacji ekonomicznej lub finansowej w przypadku, gdy Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada op³acon± polisê, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia, na kwotê co najmniej 200 000,00 z³.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej: Zamawiaj±cy okre¶la w powy¿szym zakresie nastêpuj±ce warunki:
a. dysponuje nastêpuj±cym wyposa¿eniem w celu wykonania zamówienia publicznego: Zamawiaj±cy uzna za spe³niony warunek dysponowania odpowiednim potencja³em technicznym w przypadku, gdy Wykonawca wyka¿e, ¿e bêdzie dysponowa³ w trakcie realizacji zamówienia urz±dzeniami dystrybucyjnymi - autocysternami w ilo¶ci co najmniej 2 szt. posiadaj±cymi, dla zamontowanych na nich instalacji pomiarowych do paliw ciek³ych, aktualn± legalizacjê Urzêdu Miar.
b. posiada niezbêdn± wiedzê i do¶wiadczenie: Zamawiaj±cy uzna za spe³niony warunek posiadania wiedzy i do¶wiadczenia, gdy Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczêcia postêpowania, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, w tym okresie, wykona³ co najmniej 2 dostawy podobnego rodzaju, polegaj±cych na dostawie oleju opa³owego w ilo¶ci ca³kowitej minimum 100 000 l ka¿da.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) O¶wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust.1 pkt 5 ustawy PZP, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 ze zm.), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 3 do SWZ.
b) Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te dostawy zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie Wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy – za³±cznik nr 5 do SWZ.
b) aktualn± koncesjê udzielon± przez Prezesa Regulacji Energetyki na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi, stanowi±cymi przedmiot zamówienia;
c) dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia, co najmniej na kwotê 200 000,00 z³;
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia dokument ten sk³ada ka¿dy z Wykonawców.
d) wykaz urz±dzeñ technicznych dostêpnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego – autocystern – wraz z informacj± o podstawie do ich dysponowania – za³±cznik nr 4 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium w niniejszym postêpowaniu w wysoko¶ci 6 000,00 z³ (s³ownie: sze¶æ tysiêcy z³otych)
2. Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieni±dzu za pomoc± przelewu bankowego Zamawiaj±cy bêdzie uwa¿a³ za skuteczne tylko wówczas, gdy przed up³ywem terminu sk³adania ofert kwota wniesionego wadium bêdzie uznana na rachunku bankowym Zamawiaj±cego. Zaleca siê, aby kopiê dowodu wniesienia wadium za³±czyæ do oferty.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
3.1. pieni±dzu :
przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego:
Ludowy Bank Spó³dzielczy w Zduñskiej Woli o/ Sêdziejowice
Nr konta bankowego: 67 9279 0007 0050 3413 2000 0320
z dopiskiem „Wadium – Zakup i dostawa oleju opa³owego RW.VI.271.24.2025”
3.2. gwarancjach bankowych;
3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
3.4. porêczeniach udzielanych przed podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci.
4. Zwrot lub zatrzymanie wadium nastêpuje na zasadach okre¶lonych w art. 98 ustawy Pzp.
5. Wadium wnoszone w innej formie ni¿ pieni±dz musi posiadaæ wa¿no¶æ co najmniej do koñca terminu zwi±zania wykonawcy z³o¿on± przez niego ofert±.
6. Uwaga! Wadium wnoszone w porêczeniach, gwarancjach bankowych, lub gwarancjach ubezpieczeniowych, musi byæ z³o¿one w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego i musi obejmowaæ ca³y okres zwi±zania ofert±. Orygina³ wadium, sporz±dzony w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta, nie mo¿e zawieraæ postanowieñ uzale¿niaj±cych jego dalsze obowi±zywanie od zwrotu orygina³u dokumentu gwarancyjnego do gwaranta. Z tre¶ci tych dokumentów musi wynikaæ bezwarunkowe, (na ka¿de pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego) zobowi±zanie Gwaranta do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy. Ponadto wadium wniesione w formie gwarancji i porêczeñ musi mieæ tak± sam± p³ynno¶æ jak wadium wniesione w pieni±dzu, co oznacza, ¿e dochodzenie roszczenia z tytu³u zap³aty wadium nie mo¿e byæ utrudnione, w szczególno¶ci poprzez rozumienie terminu, w którym ¿±danie zap³aty Zamawiaj±cego powinno dotrzeæ do Gwaranta lub Porêczyciela jako terminu wa¿no¶ci gwarancji i porêczeñ. Terminu, w którym ¿±danie zap³aty Zamawiaj±cego powinno dotrzeæ do Gwaranta lub Porêczyciela musi dawaæ mo¿liwo¶æ realnego zaspokojenia roszczeñ Zamawiaj±cego z Gwarancji lub Porêczenia w przypadku zaistnienia w terminie zwi±zania ofert± któregokolwiek z przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy. Termin ten musi uwzglêdniaæ w szczególno¶ci czas niezbêdny na dostarczenie pisemnego ¿±dania zap³aty Zamawiaj±cego do Gwaranta lub Porêczyciela.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia i w takim przypadku ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postepowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo powinno byæ za³±czone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w dziale XXI pkt 1 SWZ, sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw do wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wszelkie zmiany w umowie mog± byæ dokonane za zgod± obu stron wyra¿on± na pi¶mie pod rygorem niewa¿no¶ci takich zmian i bêd± one dopuszczalne wy³±cznie
w granicach unormowania art. 455 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
2. Zmiany mog± byæ wprowadzone po z³o¿eniu pisemnej propozycji zmian, je¿eli konieczno¶æ ich wprowadzenia do umowy wynika ze zmiany prawa powszechnie obowi±zuj±cego, na terenie Rzeczpospolitej Polskiej np. prawa podatkowego lub wynika ze zmiany okoliczno¶ci, której nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy.
3. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany niniejszej umowy w stosunku do tre¶ci oferty Wykonawcy w nastêpuj±cym zakresie:
a. Zmiany wynagrodzenia brutto w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT,
b. Si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie
z SWZ.
4. W przypadku umowy zawartej na okres d³u¿szy ni¿ 6 miesiêcy, Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzenia zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia okre¶lonego w §4 ust. 1 w przypadku zmiany:
a. stawki podatku od towarów i us³ug oraz podatku akcyzowego,
b. wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
c. zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
d. zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018r. o pracowniczych planach kapita³owych,
- je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê.
5. W sytuacji wyst±pienia okoliczno¶ci wskazanych w ww. ust. 4 Wykonawca jest uprawniony z³o¿yæ Zamawiaj±cemu pisemny wniosek o zmianê umowy w zakresie p³atno¶ci z faktur wystawionych po wej¶ciu w ¿ycie przepisów zmieniaj±cych odpowiednio stawkê podatku od towarów i us³ug, wysoko¶æ minimalnego wynagrodzenia o pracê, zmianie zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub ubezpieczenie zdrowotne b±d¼ zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych. Wniosek powinien zawieraæ wyczerpuj±ce uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dok³adne wyliczenie kwoty wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy po zmianie umowy.
6. W przypadku zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê, wniosek powinien zawieraæ dok³adne wyliczenie kwoty wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy po zmianie umowy, w szczególno¶ci wykazanie zwi±zku pomiêdzy wnioskowan± kwot± podwy¿szenia wynagrodzenia, a wp³ywem zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracê na kalkulacjê wynagrodzenia. Wniosek powinien obejmowaæ jedynie dodatkowe koszty realizacji umowy, które Wykonawca obowi±zkowo ponosi w zwi±zku z podwy¿szeniem wysoko¶ci p³acy minimalnej. Zamawiaj±cy o¶wiadcza, i¿ nie bêdzie akceptowa³ kosztów wynikaj±cych z podwy¿szenia wynagrodzeñ pracownikom Wykonawcy, które nie s± konieczne w celu ich dostosowania do wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za prace, w szczególno¶ci koszty podwy¿szenia wynagrodzenia w kwocie przewy¿szaj±cej wysoko¶æ p³acy minimalnej.
7. Wniosek, o którym mowa w ww. ust. 5, mo¿e obejmowaæ jedynie dodatkowe koszty realizacji umowy, które Wykonawca obowi±zkowo ponosi w zwi±zku z wyst±pieniem okoliczno¶ci, o których mowa w ww. ust. 4. Ponadto, zmiana wynagrodzenia bêdzie obejmowaæ wy³±cznie p³atno¶ci za prace, których w dniu zmiany jeszcze nie wykonano.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-10-24 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_sedziejowice

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-24 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-11-22

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

cd. 7.4 Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

8. W sytuacji wzrostu lub zmniejszenia kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia o co najmniej 10% w stosunku do kosztów wskazanych w ofercie, Wykonawca jest uprawniony z³o¿yæ Zamawiaj±cemu pisemny wniosek o zmianê umowy w zakresie p³atno¶ci wynikaj±cych z faktur wystawionych po zmianie kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia. Wniosek powinien zawieraæ wyczerpuj±ce uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dok³adne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie umowy.
9. W sytuacji, o której mowa w ust.8, wysoko¶æ wynagrodzenia Wykonawcy ulegnie waloryzacji w oparciu o ¶rednioroczny wska¼nik towarów i us³ug konsumpcyjnych, ustalanego przez Prezesa G³ównego Urzêdu Statystycznego i og³aszanego w Dzienniku Urzêdowym RP „Monitor Polski” z zastrze¿eniem, ¿e maksymalna warto¶æ zmiany wynagrodzenia, jak± dopuszcza Zamawiaj±cy, to 10% ca³kowitego wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 4 ust. 1. W przypadku, gdyby wska¼niki przesta³y byæ dostêpne, zastosowanie znajd± inne, najbardziej zbli¿one, wska¼niki publikowane przez Prezesa GUS.
10. Wniosek, o którym mowa w ust. 8 Wykonawca mo¿e z³o¿yæ nie wcze¶niej ni¿
od 1 czerwca 2026 r. (pocz±tkowy termin ustalenia zmiany wynagrodzenia).
11. Obowi±zek wykazania wp³ywu zmian, o których mowa w ww. ust. 4 i 8, na zmianê wynagrodzenia, o którym mowa w § 4 ust. 1, nale¿y do Wykonawcy pod rygorem odmowy dokonania zmiany umowy przez Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo ¿±dania przedstawienia dowodów potwierdzaj±cych, ¿e koszty Wykonawcy zwi±zane z realizacj± przedmiotu umowy bêd± wy¿sze co najmniej o tyle ile wynosi wska¼nik.
12. Wykonawca, którego wynagrodzenie zosta³o zmienione zgodnie z ww. ust. 8, zobowi±zany jest do zmiany wynagrodzenia przys³uguj±cego podwykonawcy,
z którym zawar³ umowê, w zakresie odpowiadaj±cym zmianom cen materia³ów lub kosztów dotycz±cych zobowi±zania podwykonawcy, je¿eli ³±cznie spe³nione s± nastêpuj±ce warunki:
a. przedmiotem umowy s± roboty budowlane, dostawy lub us³ugi;
b. okres obowi±zywania umowy przekracza 6 miesiêcy.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.